Fórum - Téma


Topení+Escort-nefunkcni ventilator topeni


Fórum Escort Topení+Escort-nefunkcni ventilator topeni

Informace o modelu: Ford Escort


1  2

2013-04-23 21:43:03

Ahojte.Pred nedavnem mi prestal fungovat ventilator topeni a to na zadny stupen.Zatim jsem prekontroloval jen pojistky a dal nevim kde zacit.Kde popripade pod jakym platsem je schovan nejaky konektor ci neco podobneho?Nebo kde jinde hledat chybu?Je to rok 95 1.4benzin

2013-04-24 10:16:17

kkodl33: No tak podle toho, jaký to je rok výroby, tak ten motor toho může mít naběháno už dost. Nejlepší by bylo zjistit jaký elektrický odpor má motor samotný, protože závada může být třeba jenom v tom, že má po smrti uhlíky komutátoru.

2013-04-24 19:26:44

Ok rad bych se na to mrknul,kde a jak to odkrytovat?

2013-04-25 07:38:52

kkodl33: Na to ti bude muset odpovědět někdo, kdo to už dělal.

2013-04-25 08:10:16

Jasne,tak treba mi sem nekdo hodi prispevek,kdo si pocka,ten se docka,prece jen je teplo a topeni nepotrebuji.

2013-04-25 08:43:24

kkodl33: Ale podle mne konektor ventilátoru je někde poblíž (často pod palubní deskou) a na změření to stačí. Pak uvidíš dál.

2013-05-06 21:49:55

Ahoj.Promerily jsme konektory co jsou zapojeny do prepinace rychlosti vetraku a stava tam jde.Chci se zeptat,odtamtud ty draty vedou kam?Do te pojistkovky,nebo uz z pojiskovky ven?Jsem z toho uz na nervy.Jinak samotny ventilator po pripojeni na baterku je funkcni.ja jen abych nekoupil nekde pojistkovku u ktere stejne nemam jistotu ze je funkcni a nakonec to tou pojistkovkou nebude.A ke vsemu jsem zjistil ze mi nefunguje sahara.Kde to ma nejaky cidlo?Zatim diky.

2013-05-07 07:32:55

kkodl33: Elektrické schéma Fordu Escort neznám, ale zkus se podívat do sekce "Manuály", jestli tam něco nenajdeš.

Ovládací obvod by měl být napájen takto (alespoň tak je to u mé Fiesty): - Silová pojistka 60A (u mne označená FE ) - pojistka 15A (u mne F30) - spínací skříňka - cívka relé motoru ventilátoru - kostra.

Napájení motoru ventilátoru má tento obvod: - Silová pojistka 60A (u mne označená FF) - spínací kontakty relé motoru ventilátoru - pojistka 30A (u mne F40) - motor ventilátoru - přepínač otáček ventilátoru s odpory - kostra. Počítám, že u tebe to bude podobné. Podle toho co popisuješ, jde-li napětí až do konektoru bloku s odpory, bude problém přímo s blokem odporů (může být poškozený) a nebo s připojením tohoto bloku na kostru.

2013-05-08 16:38:26

Tak ventilator topeni funguje a nefunguje...Nic jsem nemenil,jen jsem mu pomohl tak,ze jsem natahlk drat od baterky primo k ventilatoru,tim jsem ho nejak nabudil a funguje,jenze kdyz mam vypnuty motor a zaply klicek a ventilator dam na plno,tedy treti stupen tak je zase mrtvo,nahodim ho znovu pres drat a zase jde.Nehodlam se s tim vice sr.. a budu pouzivat jen dve rychlosti.Leda ze by to byla nejaka mala chybicka,nevite nekdo co s tim je?

2013-05-09 09:10:39

kkodl33: Příčina může být přímo v motoru ventilátoru. Pravděpodobně bude mít v ložiscích velký odpor proti otáčení, Při navolení nižších otáček má při tomto odporu přes předřadné odpory nedostatečný proud na samostatný rozběh. Tím, že jsi natáhl vodič napřímo od baterie, se motor rozběhne impulsem plného napětí a už zůstane běžet, protože jestliže už běží, tak se jeho odběr sníží a on už se udrží a zůstane běžet i přes napájení přes odpory. Pro třetí rychlost už může být v bloku s odpory předřadný odpor přepálený (kvůli zvýšenému odběru motoru při rozběhu). Podle mne je třeba ventilátor vymontovat a ložiska namazat a nebo při jejich horším stavu třeba i vyměnit. Jestliže by se neotáčel zlehka, tak by se ti také mohlo stát, že by mohlo shořet vinutí, pokud by se nerozběhl a zůstal déle připojený (nechladil by se). Bude třeba zkontrolovat i stav bloku s předřadnými odpory jestli jsou vpořádku.

2013-05-09 13:26:17

Je fakt,ze se mi zdalo ze vetrak jde ztezka,mel by se tocit zlehounka.Zkusim ho vymontovat a promazat,to je uz asi to posledni co je v mych silach,vic uz nevim co s tim.Nebo pak tam muzu zkusit dat druhy ventilator co mam jako nahradni.Ten jde po promazani zlehounka.Jinak diky za prizpevky.Jeste nejak vyresit tu saharu a podsvetleni ovladacu topeni,jinak bude vse funlcni.

2013-11-21 20:02:17

kkodl33: vedou do motorku ventilatoru kde mas tusim 3 nebo 4 konektory a delalo me to to same u maminyho escort a nakonec to byli zoxidovane konektory na motorku topeni tak se opucovali a vetrak chodi do ted

2013-12-13 00:19:50

Ještě by to mohla být předzvěst odcházející pojistkovy

Máš proud na pojistce, když ho dáš na tu trojku?

Můžeš mít studený spoj, když mu pošleš více proudu, tak se odlepi... potom ještě zkusit prostrikat kontakty na ventilátoru

2013-12-13 00:25:14

Ložisko bude ok, ne? Přece kdyby mělo odpor, tak by se točilo jen při vyšším proudu. To znamená 1 stupeň ne, druhý by se stěží roztočil a na třetí by teprve foukal

Nebo co už jsem viděl, že se roztočí sotva až na trojku

2013-12-13 10:36:03

Ahoj.Diky za radu,taky si myslim ze to bude nejspis pojistkovka.Uz schanim jinou,ale zatim marne.Auto mam pres zimu stejne v garazi a nejezdim s tim,je to cabrous.Takze to budu resit asi az najare.

2013-12-13 15:53:56

jaký že je to motor? Mám dvě na 1.8, jedna je ok, druhou budu pajet, na vrakaci chtějí litr.

1.6 a další max 500, tech jsou kupy... necekej moc dlouho, jako druhé se uklepe cerpadlo a už nenastartujes, viz moje slohovka k tomu tematu

2013-12-13 16:47:46

kkodl33: Při odpovídání na příspěvek používej tlačítko vpravo. Tím se zkopíruje oslovení komu je odpověď určena. Jinak to totiž vypadá, jako by ses ptal všech.

2013-12-13 16:48:06

v3nd44: Při odpovídání na příspěvek používej tlačítko vpravo. Tím se zkopíruje oslovení komu je odpověď určena. Jinak to totiž vypadá, jako by ses ptal všech.

2013-12-13 17:41:13

petrdepo: vím, ale v mobilní verzi není

2013-12-13 19:08:28

v3nd44: Rozumím, na stránkách to není poznat, jakou verzi používáš. V tom případě bys asi měl oslovení, pro koho je příspěvek určen, vypsat ručně. Je to jenom pár písmen. Možná, že časem tu mobilní verzi udm vylepší.


Odpovědět

1  2