Fórum - Téma


Topení_C-Max II


Fórum C-Max II C344 Topení_C-Max II

Manuály  |  Inzerce  |  Model Ford C-Max II C344  |  Naše vozidla



2015-11-23 09:16:52

Ahojte, Problem sa tyka mojho auta / ford c-max, 1,6 Tdci, 2011/. Niekedy sa mi stava, ze vo vnutri citim smrad akoby nieco horelo. Smrad podobny ako ked sa palia kable alebo guma. Neviem co to moze sposobovat. Nemyslim si ze to budu vstreky a mal som podozrenie na unikajuci olej, ktory sa mohol dostat na horucu cast vyfuku no to sa mi tiez nepotvrdilo. Mal som to v servise kde mi to pozreli a zial nenasli nic. Ten smrad sa neobjavuje pravidelne. Posledne mesiace asi 4-5 krat. Vzdy sa to stalo rano pri ceste do prace. Vonkajsia teplota +2 az +4 stupne. Auto studene cesta tak okolo 12 km. Vzdy som to ocitil az ked som zastavyl na parkovisku aby som nacuval na parkovne miesto. Vzdy som mal kurenie pustene skoro ma maximum takze mi z ofukov isiel horuci vzduch. Mam podozrenie, ze to moze byt ventilator na kureni. Mozno ze sa tam nieco na konktore resp. konektoroch prehrieva. Teraz asi tyzden davam kurenie max. na 19 stupnov a zatial sa nic neprejavilo. Klimu mam automaticku 2 zonovu . No ja to pouzivam manulane teda ze mam auto rezim vypnuty a rychlost ventilator a teplotu si volim manualne. Nenapada vas nieco co by mi pomohlo??. Za kazdu radu budem vdacny.

2015-11-23 09:37:00

rastio33: Kdy jsi naposledy měnil kabinový filtr ? Možná že už má ventilátor problém při plných otáčkách prohnat dostatečný objem vzduchu a pak se může přehřívat.

2017-03-23 15:03:24

Při chodu ventilátoru topení na třetí rychlostní stupeň, se projeví vibrace přenášející se do volantu i karoserie. Při chodu na čtvrtý stupeň se vibrace zmírní. Na první a druhý rychlostní stupeň to nepozoruji. Jedna se asi o rozvážení rotoru. V autorizovaném servisu mi nabídli kompletní výměnu ventilátoru. Vzhledem k "mládí" auta neseženu mimo servis nic. Měl někdo podobné potíže? A jak na ně? A nebo ten servis za hříšné peníze?

2017-03-23 18:28:24

dedula: Asi bys měl zkontrolovat ventilátor (prohlédnout lopatkové kolo-turbínka). Lopatkové kolo je z plastu a pokud se ti tam skrz mřížku dostane třeba větvička, tak ti ho může poškodit a pak je nevyvážené. Když to necháš déle, tak trpí ložiska.

2017-03-23 20:09:15

Pokud se tam dostanu (i když zatím netuším jak) a zjistím příčinu, tak neseženu ani nový rotor ani kompletní ventilátor. Pokud nebude stejný jako ve starších modelech. Ale to nevím, a proto jsem se ptal.

2017-03-24 07:39:50

dedula: Podle mne by se měl dát sehnat na vrakárně.

2017-03-24 10:06:43

Zkusil jsem to, ale zatím jsem neměl štěstí. Všude jsou jenom starší typy. Ještě to zkusím okolo Prahy. Možná tam. Předpokládám, že v autě např. z roku 2010 bude asi stejný ventilátor, ale nemám jistotu, a nechci se dostat do situace že rozeberu moje topení a pak budu po vrakáčích shánět a neseženu. V servisu mi řekli, že takovou situace neřešili a tak neví jestli jsou jednotky topení stejné jako v předchozích typech. Proč by mi radili a přišli o peníze.

2017-03-24 11:35:41

dedula: Jak vypadá vrtulka (nebo spíš turbínka) topení se můžeš podívat na tento odkaz: http://www.autokelly.cz/P...ct/FOR-1362640/1000421551.

Asi nejlevnější (nový) je na tomto odkazu: https://auto-chladice.heu...galaxy-kuga-mondeo-s-max/ nebo http://www.cochces.cz/s/v...ilator+topeni+ford+c+max/.


Odpovědět