Fórum - Téma


těsnění pod hlavou-střihnutí šroubu


Fórum Technický koutek těsnění pod hlavou-střihnutí šroubu



1  2

2012-11-03 20:04:02

Zdarec, chci se pochlubit,dneska sem dělal těsnění pod hlavou Escort 1,6 16v,L1E, všechno šlo v poho do chvíle něž sem začal utahovat hlavu,jel sem na dolní hranici momentu-podle manuálu první kolo 20-30,druhý 40-50,třetí 90-120NM.

Já jel 20,40,90 šrouby v manuálů psáno neměnit načež se mi hned druhý šroub při posledním kole střihnul...

Ihned se dostavila neskutečná dávka vzteku

2012-11-03 21:05:37

Ahoj jikka24,

údaje o utahovacích momentech platí pro nové šrouby. Staré šrouby jsou unavené a u těch se musí použít první utahovací moment nižší. Proto se doporučuje také nejdřív utažení nižší a po ujetí určitého počtu kilometrů při nižší zátěži motoru dotažení zopakovat jako u nového motoru.

2012-11-04 00:10:35

jikka24: To znám,šrouby vždy nové,pak nejsi zbytečně nasranej.Když se podíváš na novej a starej šroub,vidíš jak má natažený závity.Kupoval jsem v servisu těsnění a technik mě dával i šrouby a já vůl je nechtěl.Pak jsem doloval z hliníkového bloku zalomený šroub.To není škodovka,kde se tahalo 55.

2012-11-04 09:55:23

ano se šroubma příště nebudu váhat.Nasr.alo mě, že to nemužou napsat do manuálu že je měnit... vzhledem k času co na tom člověk stráví jsou ty prachy za šrouby pakatel..... jinak takhle slabý šrouby na dotahování hlavy jsem snad neviděl ještě na žádným autě... co to je 8čka?

2012-11-04 09:58:46

jikka24,

8čka je zkráceně "osmička".

2012-11-05 09:03:12

jikka24

Šrouby na dotažení hlavy se mění vždy To nemusí nikam psát. Kdo je nevymění dopadne jako ty,v horším případě se mu utrhne při chodu motoru ve vetší zátěži,nebo za studeného motoru.

Jojo je to tak

2012-11-30 20:18:51

čistě informativní otázka zvládne výměnu těsnění i neautomechanik ? Zjistil sem totiž,že asi bude třeba výměna u mého escorta.Ztrácí se voda poměrně dost a hadice jsou vždycky natlakovaný. Nebo bude lepší svěřit auto do servisu ?

2012-11-30 20:26:23

Pavel.Dick

Tak nejsou jen automechanici, kteří dělají auta.Jde o to jak je neautomechanik zručný? Rozebrat jde všechno.Jen to pak složit.

Pokud jsi zručný nebo někdo koho máš na mysly zvládneš.Co by ne? Nastuduj si nejprve nastavení rozvodů

Držím palce

2012-11-30 20:36:10

no snažím se bejt zručnej a dá se tady fóru najít návod na ty rozvody? A ještě by mě zajímalo jaké nářadí je potřeba na sejmutí hlavy. mám jen klasickou golu ale nemám třeba torxe ani momentovej klíč.

2012-11-30 20:54:14

Pavel.Dick

Tak rozebrat na to většinou stačí běžné nářadí,ale důležité je vědět,že před montáží je potřeba hlavu odtlakovat a zkontrolovat rovinu,případně přebrousit.Jinak se může stát,že vyměníš těsnění, závada se neodstraní a budeš znova rozebírat.K montáži je potřeba momentový klíč,případně uhloměr a znát dotahovací momenty a jak již bylo řečeno nastavení rozvodů.

2012-11-30 21:07:49

Pavel.Dick

No nějaké to nářadí budeš muset dokoupit torxy jsou potřeba. Přesný návod tu není. A jak se tady píše kouknout na rovinu hlavy.

Utahovací momenty tu najdeš.

2012-12-01 09:23:47

dík za rady ale bude lepší to nechat někomu kdo rovnou srovná tu hlavu.

2012-12-01 16:36:29

Pavel.Dick,

pouštět se do výměny těsnění pod hlavou je někdy předčasné. Lepší je pokusit se zjistit nejdřív kam se voda ztrácí. Pokud není vidět vodu vně motoru nebo chladiče a hadic, může se také ztrácet do spalovacího prostoru - například prasklá hlava nebo vložka válce - většinou se to pozná zabarvením výfukových plynů (bíle kouří) a je větší u studeného motoru. U teplého motoru se zmenší. Vzácně se může dostávat voda do oleje a to může být právě těsněním pod hlavou a příčina bývá stopnutím rozpáleného motoru bez dochlazení alespoň pár minutami běhu na volnoběh (dokud ještě běží elektrický ventilátor chladiče). Je to většinou poznat podle zvyšování hladiny oleje na měrce.

Potom si lze udělat teprve úsudek o tom, jaké náklady bude třeba na opravu vynaložit a je-li reálné ji zvládnout amatérsky..

2012-12-01 23:59:53

petrdepo Ale kolega píše,že má natlakované hadice,to je známka,že tlaky unikají do vody špatným těsněním,nebo v horším případě prasklina na hlavě.

2012-12-02 08:33:51

Jon29,

to je to co jsem psal, prasklina hlavy nebo vložky. Další stádium je to, při chladnutí motoru potom začne voda prolínat do některého válce motoru. U našich drážních motorů LIAZ se to v období, kdy lemy těsnění pod hlavou byly místo měděných hliníkové stávalo často a vlivem nateklé vody ve válci potom při startu došlo doslova k "vyražení" těsnění. U mnohem většího motoru ČKD (s vrtáním 310mm) došlo potom dokonce k ohnutí ojnice.

Kdysi (za totáče) se také stávalo u osobních aut, že těsnění bylo narušeného nesprávným druhem nemrznoucí chladicí kapaliny (například dřívější druhy FRIDEXu bývaly agresivní). Ještě jedna poznámka-pokud se hadice nafukují příliš, může to také být slepený přetlakový ventil ve víčku vyrovnávací nádržky chladicí kapaliny. I to už jsem viděl a stává se to například použitím obyčejné vody přes léto..

2012-12-02 09:57:22

Bíle mi to kouří za studena i za tepla. A na víčku dolejvání oleje je známka emulze. No nevím jestli se oprava vůbec vyplatí. těsnění a termostat není moc velká položka ale když bude hlava dole asi rovnou pumpu a rozvody. A to nemluvím o spojce která bere na konci a o tom že auto je bourané. A celé jiné to samé se bude pohybovat v ceně mé opravy. tak nějak nevím.

2012-12-12 18:46:10

dneska jsem byl za známým a oprava by byla asi opravdu nákladnější než sem čekal.Řekl mi že se musí nejenom hlava demontovat,ale i rozebrat. A s tím srovnáním na magnetce by to vyšlo zhruba na 2500,- +/-

k tomu samo rozvody a to je nenávratná investice. Co byste mi poradili na výměnu rovnou celého motoru.

2012-12-12 19:28:24

Pavel.Dick

No pokud budeš měnit motor za jiný, rozvody a věci s tím spojené tě čekají také. Ty musíš vyměnit aby jsi měl jistotu.Takže ušetříš jen za to těsnění ale motor také něco stojí.Třeba hlavu rovnat nebudeš muset, to uvidíš až to všechno rozebereš.

2012-12-12 19:33:09

jasně,že jí nebudu muset třeba rovnat,ale rozebrat a vyndat jo a to rozebrání sám nezvládnu ventil sem viděl leda na obrázku a ještě ho tak vyndavat rozvody nebudu dělat nechám je. Třeba na aukru prodává celýho escorta a tvrdí že motor má rozvody dělaný a chce za něj 4500,-a je to kombik a odjede po ose.

2012-12-12 19:35:16

Pavel.Dick

Říkat může kdokoliv cokoliv.Hlavně aby to tak bylo? No je to jen na tobě


Odpovědět

1  2