Fórum - Téma


Tažné+Transit-hmotnostní limity zařízení


Fórum Transit VI / V184 / V185 Tažné+Transit-hmotnostní limity zařízení

Informace o modelu: Ford Transit VI / V184 / V185



2011-12-11 17:35:19

Zdravím, chtěl bych se poptat, jak zjistit kolik uveze 2.5TD 66kw Bus na tažným, zda je to podle typu závěsu nebo jestli záleží na typu auta. Dík

Mux
Miroslav
2011-12-11 19:16:39

Ahoj, my máme 2,5 TD 63 kW a máme 2000kg samozřejmě bržděnej.

2011-12-11 19:55:34

Měl by jsi to mít zapsané ve velkém TP.

Co tam je napsané platí.

2011-12-12 18:46:21

Ano mělo by to bejt v TP, já mám pro bržděny 2,5 TD 63 kW 2000 kg.

2011-12-13 15:09:12

Tak já v TP právě nic zapsáno nemám, ale tažný tam je. Nosnost se teda podle mě uvádí tím zda je či není bržděný, v samotném zařízení asi velký rozdíl nebude, což? Jakým způsobem je to bržděno, normálně hydraulický systém a nějaké rychlospojky? Dá se někde sehnat sada, nebo to musí být odborná montáž

2011-12-13 15:31:12

Bržděný má nájezdovou brzdu, žádná hydraulika se nepřipojuje, pouze na kamionech a traktorech se připojuje stlačený vzduch. Hydraulika u traktoru se sice připojuje, ale pouze na vyklápění vlečky Pokud máš na autě tažné a nemáš ho v techničáku, je dost možná, že ho tam máš neoficiálně, na to bacha, pokud by tě chtli s vlekem je to jako jízda s nezpůsobilým vozidlem, tuším že je to za 7 bodů a až 25 000 Kč pokuty !

2011-12-13 15:33:08

Ještě takhle, nájezdová brzda je instalována od výroby na ojeti vleku, většinou u vozíků nad 750 kg, a funguje samočině, pokud auto přibrzdí, vlek se "navalí na tuto brzdu" to je vlastně jednoduchý hydraulický válec, ten se stlačí a hydraulická kapalina roztáhne prasátka. S kotoučovkama sem vozík ještě neviděl.

2011-12-14 12:07:41

Takže když to vemu, 2.5TD má tažný na 2000kg a to by mělo být zapsáno, protože tolik tenhle typ uveze a potom už záleží jen na tom jakej vozejk táhnu, jestli s brzdou nebo bez. Jde o to že si budu nechávat vystavit typovej štítek pro to tažný co tam je tak abych věděl co mi tam napíše.

2011-12-14 18:55:21

ve velkm techničáku to je jasně napsaný kolik smíš tahat

2011-12-14 20:13:20

ano musí to být ve velkém techničáku, protože to není dáno pouze objemem motoru, ale také stálym převodem diferáku !! ale podle VIN by ti to měli ve fordu ověřit...

2011-12-15 01:36:13

Tak se tam podívám, Dík

2011-12-18 20:36:14

Bych jen doplnil ty vozejčky-brzdy.

1.První byl jak extremehany zmínil hydraulický system,klasicky za žehličkou systém páky brzdový válec a v kolech prasátka.

Nechalo se to udělat i s kotoučovkama,dva kousky tady vmém okolí jezděj.Nevýhoda-nebyla možná couvací automatika,před couváním bylo nutno vystoupit z auta a vyřadit z činnosti nájezdovou brzdu západkou.

2.Dnes se používá výhradně nájezdový mechanický systém od fy.Alko nebo Knott s couvací automatikou,systém brzdy sám

rozpozná couvání a nepřibržďuje.

A ze zahraničí pro vyšší nosnosti vleků...u nás končíme u nájezdovek 3,5 tuny na kouli ISO 50.....

vzduchové brzdy-auto má kompresor na 12V a vzduchojem

A to nejlepší nakonec elektromagnetický system USA na palubce je potenciometr a řada diod a podle naložení vleku se nechá seřídit účinnost brzd.Zde se nechá dostat na 6-8 tun váhy bržděného přívěsu nebo návěsu za pickupy.Ovšem v CZ je to jaksi dostat oficiálně na papíry z říše snů ale jsme země kouzelníků tak i pár takovýhle kousků se nechá na našich silnicích potkat.

2011-12-18 22:12:12

Jo stím elektromagnetem sem tahl za transitem asi 2 km mimo silnice vlek s jachtou, mělo to 7 tun, samozřejmě sem ale neměl na to připraveny auto, takže to jelo bez brzd, naštěstí nikde nebyli lidé a nebylo to na pozemní komunikaci, tak to naštěstí šlo...


Odpovědět