Fórum - Téma


Světlomety+Mondeo-automatické rozsvěcování světel


Fórum Mondeo MK III Světlomety+Mondeo-automatické rozsvěcování světel

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3  4  5

2009-11-16 20:39:49

Mám Mondeo 2006 a u zapínání světel je poloha AUTO, která funguje (aspon si myslim) na principu intenzity okolního osvětlení, což je u nás nepoužitelné, protože u nás se musí svítit i za denního světla. To ale bohužel světla v této poloze nesvítí. Nemáte teda někdo zkušenosti s tim, že někde musí bejt senzor na venkovní osvětlení, tak mě napadlo ho nějak zakrejt a tim pádem by světla svítila pořád?

2009-11-16 23:48:55

Já bych ti poradil koupit si světla pro denní svícení a máš po starostech. Světla pro denní svícení se totiž automaticky vypnou při rozsvícení světel, tudíž pokud budeš mít světla pro denní svícení a potkávačky v poloze auto ( reagující na stmívač) už se nemusíš o nic starat.

2009-11-17 11:40:57

Akorát je třeba dobře vybírat, vetšina světel pro denní svícení, která vidím, nemají s významem slova "světlo" nic společného, jsou to nějaké rádobydiodové proužky někde z tržnice (nebo kde to ti lidi kupují). Vidět to není ani za šera, natožpak ve dne. Bral bych za to techničáky (ani náhodou to nemůže splňovat homologaci) a samozřejmě plus flastr za nerozsvícená světla.

Naopak některá tahle didodová světla svítí velmi dobře (asi taky budou něco stát) a mají už relativně slušnou optiku - nevýhodou je stále ještě dosti úzký vyzařovací úhel, takže je vhodné je natočit trochu nahoru a pokud možno i nepatrně do stran. Ideální by bylo světlo, které by třeba mělo dvě krajní diody s optikou natočené troch udo boku... Tenhle problém s vyzařovacím úhlem je sice už dávno vyřešen u výrobců výstražných světelných zařízení (Whelen, Federal Signal corp. ap.), ale samozřejmě by to asi něco (hodně) stálo, takže obchodníci to raději ani nenabízejí...

2009-11-19 11:03:16

Zdravím, já používám diodová světla asi cca 2 měsíce. Koupil jsem je ve specializované prodejně s autodíly za cca 1800,-. Jsou to světla s homologací a vylisovaným DRL, čili symbolem homologace pro denní svícení. Každé světlo má 24 (2 řady po 12ti) vysoce svítivých diod. Takže celkem 2x 24 diod. Světla musí být zapojena tak, aby svítila pouze tato světla na denní svícení. Nikoliv ještě parkovačky nebo potkávačky. Po zapnutí potkávaček nebo parkovaček musí tato světla na denní svícení zhasnout. Dost často potkávám řidiče, kteří mají tato světla špatně zapojená a svítí jim parkovačky a ještě diodová světla. Tato světla mají sice menší rozptyl než klasické wolframové nebo xenonové žárovky/výbojky, ale vzhledem ke své malé nebo menší velikosti svítí o dost intenzivněji. Samozřejmě že ve tmě vám to na silnici neposvítí ani náhodou. Co se týče montáže, tak je trošičku problém kam světla umístit, neboť každé auto má rozdílný přední prostor a tak je otázkou kam světla umístit, aby to bylo dle vyhlášky nebo směrnice, teď nevím, ale je to rozměr od kraje vozidla a vzádelnost od země a vzdálenost mezi světli. Myslím že je to 40cm od kraje vozidla a 60cm vzádlenost mezi světli. Ne po každé je v patřičném autě vhodný prostor např. v nárazníku na takovéto umístění a tak není divu, že potkávám auta co mají tato diodová světla umístěná blízko sebe nebo naopak příliž nízko nebo jsem je viděl i na kamionu pod čelním sklem. Je to pak věcí technických kontrol. Nicméně malé odchylky asi budou tolerovány neboť ne každý je ochoten vyřezávat do kastle auta otvor pro diodová světla. Důležité je, že světla musí mít homologaci DRL a musí svítit samostatně bez pomoci dalších světel. Tato světla musí také svítit dopředu, nikoliv do stran nebo jinými směry. Doporučuji po montáži provést kontrolu svícení a jít před auto, cca 50-100m a uvidíte zdali vám to svítí mírně nebo intenzivně tak jak má. Pokud světla budou svítit mírně nebo slaběji, je potřeba je nasměrovat tak, aby svítila rovně s osou vozu a vodorovně s vozem. Jinak ze své zkušenosti mohu říci, že tato světla se u mě osvědčila, neboť odběr elektrické energie na osvětlení se snížil z nějakých 140W na pouhých 5W. Takže se tolik nezatěžuje alternátor a elektrické světelné obvody, na víc šetříte žárovky a to je příjemná věc. Občas se sice setkám, že na mě někdo protijedoucí zabliká, ale to je spíše z neznalosti některých lidí, že denní svícení existuje. Diodová světla s označením DRL svítí dostatečně intenzivně a řeknu vám, že koukat z blízka do takového světla bych rozhodně nechtěl.

2009-11-19 23:47:57

A to tě mohu ubezpečit, že skutečně výkonná diodová technika, která se používá třeba u výstražných světelných systémů, svítí ještě mnohem lépe .

2010-03-19 17:38:13

Ahoj, taky o tom uvažuji hlavně kvůli úspoře baterky. Mám k tomu dotaz. Kdo ti to zapojoval a kolik to stálo (zapojení)? Díky.

2010-03-20 15:04:26

Já si zapojení dělal sám. Mrkni do kategorie transit, mám tam podobnej popis.

2010-03-20 18:25:25

Každá dodělávka která se implantuje na auto včetně světel na denní svícení je bastlení auta a nedal bych si to tam ani za prase,když potkávám auta kterým to svítí různě v náraznících nebo někde v masce tak si říkám proč

2010-03-20 22:34:46

Cuhan-tak nějak bych s tebou nesouhlasil,považuju více méně každé auto za polotovar který je třeba

upravit k obrazu svému.Ještě jsem neměl auto které by mě coby sériovka vyhovovalo.

2010-03-21 09:40:30

To Milan1:Kup si Alfu a máš tam všechno a nemusíš nic dodělávat

2010-03-21 11:45:17

Alfu nebo Fiata - to je nápad

2010-03-21 14:57:44

Estetický důvod mají někteří (rádoby tunningáři), ale tyl denní LED světla jsou tam právě hlavně kvůli úspoře baterie.

2010-03-21 15:39:49

A nejenom

Člen Ivoš to v jiném tématu hezky vypsal - překopíruji :

Já tam dal světla pro denní svícení z několika důvodů:

  • šetřím xenony, které by't mají větší životnost, než standardní žárovka, nevydrží po dobu životnosti auta
  • vzadu nic nesvítí, takže se nemusím furt starat o to, kde se co zase spálilo - vzadu u sedanu i hatche svítí trvale 8 žárovek (6 světla+2 značka)
  • není podsvícená palubovka a není omezený jas panelu rádia, tedy i v létě se dá displej u rádia číst
  • v neposlední řadě se pak neopalují uhlíky zatíženého alternátoru
  • no a šetřílek by řekl, že má i o setinu litru menší spotřebu, protože motor nemusí pořád roztáčet zatížený alternátor
  • a sklerotik by vyzdvihl, že nemusí na světla myslet, protože se mu samy rozsvítí i zhasnou
  • no a to je asi vše

2010-03-21 17:40:14

Totok všechno oželím,jen proto abych neměl zbastlené auto

2010-03-21 18:02:41

Cuhan-proč zbastěný,všechno se nechá dodělat na slušný ůrovni.Záleží k čemu to auto používáš.

Teť když jsem měl venku masku tak jsem si zadělal denní světýlka do masky aby mě je zase nějaký

nepřispůsobivý hajzlík nešvihnul a myslím,že se to docela esteticky povedlo.

2010-03-21 18:28:05

Ale já to nikomu nezazlívám,ať si dá každý na auto co chce ale mě se to zkrátka nelíbí no

2011-05-24 23:44:51

zdarec hej koukni na stránky http://mtw.fordclubs.org/....php?article=160&rubrik=1 a máš to rozsvícení vyřešené :)

2011-05-25 14:48:14

Já svítím světlama

2011-05-26 15:07:13

Takhle jsem si to vyřešil já

http://www.youtube.com/wa...E&feature=player_embedded

2011-06-24 15:01:42

nazdar maš to na mondeotechweb-mtw článek aut. rosviceni světel a další rady ja to tak udělal a mám klid


Odpovědět

1  2  3  4  5