Fórum - Téma


Světla+Galaxy-výměna žárovek,různé


Fórum Galaxy III Světla+Galaxy-výměna žárovek,různé

Informace o modelu: Ford Galaxy III


1  2

2016-02-14 20:38:48

rastodk: Pepa 75 - měnil jsem taky parkovací žárovky v předních mlhovkách, podle návodu to nešlo,

takže jsem je vyměnil bez demontáže mlhovky (plasty jsou tak těsné, že jsem se bál odloupnuní

"pacek". Jde to u pravého shora po vyjmutí hlavního světlometu, u levého překážínádrž ostřikovače,

takže jsem to dělal zespod.

Pepa

2016-02-15 06:56:17

pepa75: ahoj, to pravý chápu, vyndáš hlavní světlomet a dostaneš se tam, a u toho levýho ?? jak od spodu ?? už jsem se chystal vyndávat celý mlhovky po odšroubování zespoda

2016-02-15 11:41:31

shhs: Ahoj,

pokud se Ti podaří vyndat celou mlhovku, tak to zkus.

Já jsem tam po odmontování spodního plastového krytu

prostrčil ruku a vyndal jsem patici se žárovkou.

Protože to nebylo tak jednoduché, dal jsem tam LEDky.

Pepa

2016-02-15 17:46:48

pepa75: Ahoj,

no právě tam taky plánuju dát nějaký lepší ledky co dýl vydrží a líp svítí, jen ještě nevím kde je seženu ve focucu jsem několik ledek vystřídal, ale moc nevydrželi, nechám to až bude tepleji a budu moct pod auto vlízt

  • ten plastovej díl myslýš jaký, mám galaxe krátce a pořád se poznáváme

2016-02-15 22:29:33

Nefunkční světla zpátečky .. Dobrý den

Z ničeho nic mi přestala svítit zadní světla po zařazení zpátečky nejspíš špatný kontakt buď

ve světlech nebo by prý měl být ještě jeden na rychlosce.

2016-02-15 23:04:56

vaclavvon:

Správně, odpověděl jsi si sám, tak to ještě zkontrolovat a udělat

 petrdepo  
2016-02-16 09:03:04

shhs: Zkus se podívat na stránky GM elektronik (www.gme.cz/ledcz). Tam máš velký sortiment LEDek. Je třeba vybírat podle dovoleného proudu. Čím vyšší, tím vyšší svítivost. Problém bývá se spínačem couvaček na převodovce. Začíná to tím, že je třeba na řadicí páku více přitlačit aby se rozsvítily.

2016-02-16 10:26:11

vaclavvon:

Urcite sa najskor pozri na poistky. Vsetky auta co som mal doteraz mali spinac spiatocky na prevodovke nie pri riadiacke. Takze skus pozriet aj tam. Na 90% si myslim ze svetla s tym nemaju moc spolocne. Je dost nepravdepodobne ze pustili obe ziarovky naraz.

shhs:

Vybrat hmlovku je uplne jednoduche. Odspodu su 2 diery kde treba vopchat trubkovy kluc c.10 asi 10-12cm dlhy alebo malu golu na predlzovacej tycke. Sroby vybehnu a spodnu stranu hmlovky treba pomaly tahat a bud sa vrch vycvakne sam alebo mu treba pomoct spachtlou. Krasne o cele vylezie.

2016-02-16 11:11:50

petrdepo: díky za tipa na ledky

2016-02-17 16:54:30

Ahoj všem do předních mlhovek jsem dal ledky od osramu sice jsou dražššín cca 350kč ale mají záruku 3 roky a jak popisujete vyndání těchto světel je velice jednoduché ze spodu dva šroubky na 10 golu ( malou) !! a lehce vycvaknout ps. mluvím o galaxy III to aby si to nekdo nepletl

 petrdepo  
2016-02-18 07:45:08

shhs: Ještě doplním něco všeobecného k LED diodám. Proud LED diodami se nesmí překročit, lépe je když je o 15-20% menší, než je maximální, aby se dioda nepřehřála. Také je lepší, když je přilepena na nějakou plochu, která z ní odvádí teplo. Při výpočtu srážecího odporu je třeba počítat s provozním napětím baterie (cca 14,6V), nikoliv s klidovým (cca 12,6V). Mě takhle odešla jedna LED dioda v denním svícení, když to číňani špatně spočítali. Napájecí napětí na jednu bílou LED se musí počítat cca 3V, to je při 4 seriově řazených LED diodách jen 12V a to je na svícení při provozním napětí baterie málo a musí se doplnit srážecí odpor, který srazí napětí ze 14,6V na těch 12V nebo méně. Napětí na jedné diodě je rozdílné podle barvy světla. Nejnižší mají červené diody (cca 2,5V).

2016-02-18 08:53:08

petrdepo: Trosku Ta poopravim. Ledky do aut su uz hotove. Ziadne zrazacie odpory ani nic podobne sa nedavaju. AK mas robit taky zasah do elektriky ze by si tam nieco este prirabal tak to je naco dobre. Pri bezne dostupnych ledkach do auta nikde nenajdes hodnotu prudu a hodnotu na ake napatie je samotna ledka stavana nemam na mysli na ake napatie je urcena.

A pozor Galaxy III ma palubne napatie len 12V. Mne to kolise 11,97-12,03V, takze to prirabanie odporov a podobne kutilske vymysli vobec do auta nepatria. Toto napatie je vo vsetkych spotrebicoch nie na baterke tam je samozrejme viac.

Ja som raz skusil dat ledky na osvetelnie SPZ na Galaxy III a ledka blikla a zhasla. Auto si totiz samo kontroluje co tam ma a pokial tam nedas ziarovku predpisanej vykonovej hodnoty alebo LEDKU s oznacenim CANBUS (musi sediet vykon)tak to svietit nebude.

A este by som rad vedel odkial zistis predpisane hodnoty na konkretnu LED (prud a napatie)? Ak by si ju kupoval ako samotnu diodu da sa podla katalogu ale cinani maju svoje LEDKY a na tie nezistis nikde nic, takze hodnota napatia sa bez prudu a odporu neda vypocitat. To je proste ohmov zakon. Toto tvoje tvrdenie je len cista teoria a ver tomu ze ziadny automechanik nepozna ohmov zakon. To sa robi tak ze sa kupi v obchode ziarovka a bud tam vydrzi alebo nie, nie je kde lepit teploodoberajuce plochy, prirabat zrazajuce odpory a podobne blbosti. Tieto veci sa robili v autach SKODA, LIAZ, P V3S. Uz sme o 30 rokov dalej. To svetlo je raz stavane na obycajnu ziarovku tak tam treba dat obycajnu ziarovku a ver tomu ze pokial je dobra elektrika v aute tak ta ziarovka posvieti aspon 3 roky a ak budes mat stastie a ziarovka sa vydari, je jedno aky je vyrobca tak aj 15 rokov posvieti.

Ak chce niekto biele parkovacky tak treba skusat a ma pravdu petrdepo ze cim vacsia plocha na odovzdavanie tepla tym ledka dlhsie vydrzi takze treba ledky s tym hlinikovym kruzkom a urcite kupujte len CANBUS do takeho auta.

A este jedna vec ak sa niekto riadi tym ze ledka usetri energiu je to pravda pokial auto nevyzaduje CANBUS ziarovky, pretoze v tom pripade auto samo kontroluje ci konkretna ziarovka ma predpisany odber t.j. v parkovacke 5W a aj LEDKA tam musi mat odber 5W, neusetri sa tym ziadna energia.

K tym Tvojim LED dennym svetlam len tolko ze cinani nic nerataju a naco, ved tie svetla musia vyrobit do 3-5 eur aby boli predajne aj bez mena. Kupia najlacnejsie LEDKY daju 4 do serie a je to vybavene. To nebol problem v tom ze niekto to zle vypocital ale jedna ledka bola vadna. Kazda dobra LEDKA musi zniest 30-50% navyse zalezi na nej ako dlho. ALe su aj take co to neznesu a potom pustia. Keby to Tvoje denne svietenie stalo 80eur a viac, tak urcite s tym svietis este dnes a urcite by malo nejaku aspon trochu znamu znacku aj ked je vyrobene v cine, vacsinou znacka vyrobcu o niecom svedci.

 petrdepo  
2016-02-18 09:45:12

rastodk: To, že máš palubní napětí jen 11,97-12,03V by znamenalo, že máš někde srážecí odpor a nebo výkonový stabilizátor napětí (v žádném elektrickém schématu jsem ale nic takového nenašel), Proto je to nesmysl. Provozní napětí za běhu motoru má být u kalciové baterie (předepsáno výrobcem baterie) 14,1-14,6V. Jinak by totiž nebyla dobíjená a její kapacita by byla velice nízká. Klidové napětí baterie je 12,6V. Staré typy olověných baterií (ne kalciových) měly doporučené provozní napětí 13,8-14,0V. Takže pokud je to u tebe tak, jak píšeš, tak máš něco špatně a nebo špatně měříš napětí. Také si přečti odkaz: http://www.fordclub.eu/cl...ek/vse-o-akumulatorech-57.

Kdybys četl o pár příspěvků výše, tak je tam odkaz www.gme.cz/ledcz, kde je možné zjistit u každého typu LED její katalogové parametry. Možná že ti dělá problém přečíst si celé téma. Ne každého ale napadne, že na parametry jsou katalogy a tak tam kolikrát dávají co je zrovna napadne. Co se týká elektroniky v autě, tak je časté, že kontroluje stav žárovek podle odběru proudu a tak při jejich náhradě za LED se musí dát odpovídající zátěž, aby nebyly signalizovány jako vadná žárovka. Proto, než se někdo do takové úpravy pustí, musí o tom také něco vědět (nemůže to být jenom totální laik).

Co se týká mých LED v denním svícení, tak to číňani opravdu špatně spočítali. U použitého typu LED diod byl dovolený proud 350mA, což odpovídalo při 4 sériově řazených diodách napětí cca 12,5V, Ale při nastartovaném motoru bylo napětí 14,5V a proud diodami stoupl na cca 420mA. Proto se nedivím že dioda odešla. Čínské LED diody jsou běžného typu a vyrábí je několik výrobců (Tchaiwan, Hongkong, Indonésie a další).

2016-02-21 18:27:53

wendys: Ahoj díky za info, mluvíme o ledkách místo parkovaček ???

2016-02-21 20:11:36

shhs: ano o ledkách do fa. OSRAM

 petrdepo  
2016-02-22 08:37:52

wendys: V prvním příspěvku jsi psal že se jedná o žárovky do mlhovek. Problém může být s tím, že v mlhovkách bývají halogenové žárovky o větším příkonu (45W) a za ně myslím není náhradní ekvivalent v provedení LED (i kvůli patici). Zatím se dají sehnat LED žárovky jen do ekvivalentu 21W ( to je do brzdových a směrových světel). V dalších příspěvcích už zmiňuješ parkovačky. Tak jak je to doopravdy ?.

2016-02-22 15:32:43

petrdepo: Ano máš pravdu jedná se o parkovačky jelikož v mlhovkách jsou halogeny presně jak píšeš, pochybuji že by někdo měnil silnější za slabší už kvůli svítivosti


Odpovědět

1  2