Fórum - Téma


STK od 1.1. 2016, nová pravidla silničního provozu


Fórum Pokec všeobecný STK od 1.1. 2016, nová pravidla silničního provozu



1  2  3  4  5

2016-04-07 16:48:59

hupino: měl si kliku, teď normálně prý seberou papíry. A techničáky taky. Aby nenastala doba, kdy tě zastaví, vytáhne selfie tyč na jejímž konci bude mít zrcátko a hezky ti ho strčí zespoda auta. Jenže nebude hledat bombu, ale děravý prahy apod.

Pak zavedou policebook s výrazy a fotkama, kterýma je lidi budou častovat.

Tomenzino: nebudeš, pokud budeš naposled pit na Hanacke, tak vystřizliviš.

2016-04-07 19:42:31

Já to absolvoval v unoru letošního roku a v pohodě.

Dempsey, 2016-04-07 12:07:59 napsal:

Aktuálně z ME a STK: na emisích napichují až auta, která podporují protokol OBD II. Říkal, že Mondeo od MK III výše. Výhoda Escortů, Mondea MK II jsou v poho. Čím starší auto, tím lépe, mají vyšší limity pro měření. Přijela tam stará V3Ska a to je prej nejlepší auto na měření. .. U novějších nesmí svítit diagnostika, přečipováno, odpojený DPF filtry, EGR ventily, sportovní filtry apod. co není originál. Hlavně ty diesely se řeší. Do konce června teda tolerují vymazaný chyby. Od července budou mít povinnou novou mašinu s diagnostikou, měřením škodlivin a bůhví čeho ještě. Za 300tis Kč. .. Počítám, že zdraží. Možná vám to za ty prachy i vyšetří krev, moč a sliny na THC. Takže na emise jezdit střízliví a nezhulený. ..

STK je proces: 25 min od doby započetí do konce. Rychleji to nejde, všechno on-line. Klik, blik PP bok, LZ bok, štítky, VIN atd. I na opakovaný to znova fotili. Folie mohou být pouze na zadních oknech s atestem. Vpředu u řidiče a spolujezdce vůbec pokud jsou už tonovaný od výroby, což je většina oken. Kromě starých favoritů, škodovek atd. kde je bílé okno, tam je možná nějaká folie s určitou propustností. Denně strhávají folie cca z 5ti aut. A to že vám dají technickou neznamená, že máte na dva roky vystaráno. Pokud narazíte při kontrole na blba, vypíše protokol co se mu nelíbí a do 30 dní se musíte dostavit na STK. ..

Jo blýská se na přísnější časy. Teda už blesklo. ..

2016-04-07 19:58:42

dempsey: s tím mondeem mk2 nemáš pravdu,mk2 má obd2,měl jsem 98 i 97 rok....a tím co není originální,je myšleno přesně co?díly co byli na auto montovaný už ve fabrice?páč mám na autě nárazníky z st220 a ty original jsou...a co laděné výfuky které mají homologaci pro pozemní komunikace?

2016-04-07 20:52:51

burix: píšu, co říkal. U Escorta 97 tvrdil, že nemá zástrčku, i když já vim, že napojit jde. A Mondea od r. 2001. Jestli to jinde měří jinak, nevím. NA STK záleží na technikovi. Pokud je rozumnej, projdeš. Otevřený sportovní filtry prý neprojdou. Vložka nevadí pokud je v orig. boxu. Laděné výfuky dvojité by mohly projít, ale pokud máš z výroby jednu rouru. Or. nárazníky z ST220 patří na ST ne na 2,5 V6. Když bude znalej ve může být problém.

Přijel mu návěs s protokolem od policajtů, že má namontovanou mlhovku u světla blíž než 10cm. Prostě blbosti a blbci se najdou všude. Když řeknou, že máš špinavý auto, přestože okolo budou jezdit ostatní s bahnem z pole, nenaděláš nic. Jako v Rusku. Ale zas bych to tak neprožíval. Zajedeš, uvidíš.

2016-04-07 21:14:26

dempsey: to jestli nárazníky z st patří na st je jen otázka vkusu(když patří na st,nevim proč se tedy dávali i na nějaký 2,2 tdci) a mě se to líbí,tudíž nebudu dělat loutku zákonům a nechávat na autě to co vyšlo z fabriky...originál nárazníky to jsou,víc netřeba rozebírat...sportovní filtry mě ani nelákaj,max tak tu vložku od KN nebo simoty...rozdvojenej výfuk samosebou nebyl ale tak když si je nechám dopsat do TP,tak by s tim být problém neměl ne?přinejhorším bych sehnal jiný výfuk na ten jeden den....já už tomuhle fakt nerozumím,pochybuju že tyhle zákazy jsou zavedený i jinde,už se mi z týhle manipulace lidí zvedá kufr mělo by se začít něco dít s tímhle

2016-04-07 22:55:37

burix: Pokud jsou homologovane pro provoz na silnicnich komunikaci, tak nemuzou vubec nic.

2016-04-07 23:24:08

klerik: Ale můžou. Díly a věci dondané na vozidlo vždy musí být schálené pro provoz a daný typ vozidla. Takže třeba je nezákoné ač třeba díl z jednoho fordu přendat na jiného... Myšleno např. díly z trojkového mondea cpát na dvojkové atd

Věe je přesněji popsáno v zákoně 361 a následně ve vyhlášce k tech.způsobilosti provozu vozidel na pozemních komunikacích...

2016-04-07 23:45:33

povadi: Ano, to souhlasim. To co uvadis, tak to platilo vzdy. Pokud takovou zmenu clovek chce, tak musi mit schvaleni od zastoupeni znacky a nebo od vyrobce. A Pokud vim, tak n tom se nic nezmenilo. Ale nejsem pravnik a nestudoval jsem to. Je mozne, ze se i pletu.

2016-04-08 00:24:58

když mám ve velkým TP v "další záznamy" zapsané - Vozidlo může být vybaveno soupravou spojlerů čímž se mění celková délka na...tomu mám rozumět jak?

povadi: ale když mám nárazníky přendané ze stejného ročníku mondea,pouze ze sportovní verze,tak nemůžou nic ne?..to by byla prasárna přendavat nárazník z mk3 na mk2 ale když je to z mk3 na mk3?

2016-04-08 06:39:47

burix: Za prvé, to byl jen příklad s tou záměnou mk2-mk3. Jinak každej normální člověk ví jak to chápat když je to zapsané v TP. Tam je to jasné a není o čem mluvit... Ono to taky nechce jak to Ty rád děláš, jít proti všemu co je někde nařízené.

2016-04-08 07:30:59

povadi: že jsem se ptal vid...já mám pravidla až na posledním místě to je jasný,každej at si je vezme k srdci po svým,ale co se týče mýho auta a na silnicích,mám některý zákony na háku...ale když si rád upravuju auto,tak mi přece nikdo nemůže kázat jak a co má být na autě a už vůbec ne nějaký kravaták co se jednou uprostřed noci vzbudil celej schvácenej ze snu že mu kolem baráku projelo předělaný mondeo 2.5v6 na st220 s hřmějícíma ladákama a řekl si že úpravám aut utne tipec..laděný laufy a nárazníky ze sport verze nikoho neohrožují

2016-04-08 18:26:42

burix: nechce to chodit hlavou proti vyhláškám a pravidlům. Pokud na to máš čas a peníze, tak dle libosti. Někdo to vždycky vymyslí a vymyslet musí. To že to pak v praxi moc nefunguje se ukáže časem. Ale pokud to neodporuje výrazně, změny nečekej.

2016-04-08 19:45:07

dempsey: nešel bych kdyby byli myšlený rozumně a tohle mozkem vymyšlený nebylo,nepamatuji si kdy někdo nahoře vymyslel něco co by vyhovovalo všem,ale jestli to tobě tak vyhovuje,tak to tě lituji

2016-04-09 07:04:09

burix: Bohužel asi pláčeš na nesprávném hrobě. Ono je u nás totiž tradiční, že řada věcí z EU se do našich zákonů a vyhlášek dostává opožděně a přitom v jiných zemích už platí dávno. A proč to v těch zákonech a vyhláškách je ? Jednoduše proto, že různí tuningoví mistři z řady vozidel dokážou udělat taková monstra, která už homologaci neodpovídají ani náhodou. Nic proti tvé osobě.

2016-04-09 07:22:00

petrdepo: dobry zase,ale zase se nemuzou vozit na tech co maj origo st packet a homo ladeny tlumice,jako treba ja.pochopitelny by bylo kdyby se zamerily na ty co nemaj homologovany dily,ale proc rusit i ty co to maj delany s mozkem...a to ze to vsude jinde funguje davno s tebou nesouhlasim,jen tady se zakazuje vse i to co je legalni

2016-04-11 07:30:41

burix: Pokud jim předložíš homologační listy, tak asi problém nebude. Oni spíš hledají zjevné odlišnosti od běžných aut a katalog všech homologací na desítky dílů různých aut různých značek nejspíš nemají.

2016-04-16 23:32:07

Zdravím, jen se chci v rychlosti podělit se svou zkušeností z letošní prohlídky na STK.

1. návštěva - diagnostika vypsala 3 chyby, nemohli tedy začít s měřením emisi takže mě poslali pryč s tím, že musím nechat chyby smazat případně odstranit příčinu toho proč se v ř.j. objevily. Vrátili také plnou cenu prohlídky. Navštívil jsem servis kde chyby smazali.

2. návštěva - stejná stanice, diagnostika se k řídící jednotce vůbec nemohla připojit, zkoušeli to údajně několikrát. Doporučili ať navštívím jinou stanici že tam se jim to SNAD podaří a poslali mě do pryč... opět vrátili všechny peníze (naštěstí).

3. návštěva - na jiné stanici se k diagnostice připojili ale ř.j. vypsala opět chybu která se objevila již prvně (další dvě se už neobjevily). Pan technik řekl že chyba je 'emisně nezávislá' a smazali ji ručně s tím, že ale od 1.7.2016 bude problém že to už takto nepůjde. Takže emise proběhly v pořádku. Další pekvápko vykouklo při technické kontrole kdy jsem neprošel skrz denní LEDky - nesplňovaly předepsanou vzdálenost 60cm od sebe a technik řekl, že kvůli tomu že se auto fotí to nemůže nechat na svoji zodpovědnost projít. Zbytek prohlídky ale proběhl bez chyb takže odjíždím se zapsanou závadou B - nevhodné umístění osvětlení - a se známkou na 30 dní.

4. návštěva - světla jsem předělal na jiné místo tudíž vše konečně OK. Co mě jen překvapilo (a připadá mi trochu už jako buzerace) že jsem kvůli focení musel opět sundat všechny poklice. Ne že by to byl nějaký problém jen mi uniká smysl proč to dělat když se nebude měřit geometrie ani nic podobného a auto se jen fotí. Ale budiž.

Takže takto. Ostatním přeji víc zdaru a méně návštěv na tomto oblíbeném místě

pozn. auto je Mondeo 2.0 TDDi D6BA r.v. 2002

2016-04-17 08:12:08

axis66: Já musel sundat potah volantu, ofuky předních skel a dodatečně montované třetí brzdové světlo. Nemá to homologaci. Co všechno na nás ještě ušijou?

2016-04-17 08:29:30

matasmondeo1: ten potah volantu je jako fakt? já ho mám navlečený tak na těsno že ani nevím jestli bych ho dokázal znovu nasadit

2016-04-17 09:52:36

matasmondeo1: S tímhle už ale asi fakt končí legrace...


Odpovědět

1  2  3  4  5