Fórum - Téma


STK od 1.1. 2016, nová pravidla silničního provozu


Fórum Pokec všeobecný STK od 1.1. 2016, nová pravidla silničního provozu



1  2  3  4  5

2016-02-09 11:17:26

dzordzik: Problém je v tom, že vláda při schvalování momentálního stavu opoměla spoustu věcí, takže dochází i k jistým rozporům na jednotlivejch stanicích. Základ je, ale stejnej. Již dříve se měla před měřením emisí napojovat auta na diagnostiku. Nikdo to, ale nedělal - zdržení a nebyl proto žádný postih. Teď změnou došlo k tomu, že je odpovědný technik a ten než aby přišel o práci si to již nelajzne.

Správně by podle předpisu nesměl pustit žádné vozidlo které po připojení na diagnostiku vykáže nějaký chybový kód a nejen v Readiness kódu. Jde o to, že Ty si třeba nějakým Scannerem, prográmkem z netu za pár korun sic smažeš třeba závadu před měřením Emisí, ale nepřepíšeš tím Readiness kódy. Takže tam závada bude.

Další věc je diagnostika jako taková, může být závada na voze i co se týká motoru - emisí a přesto neroužne kontrolku motoru atd. A to je zasae spíše téma k diagnostice, o tom se tu, ale dá psát hodiny...

Můžeš mít třeba vše normálně v pohodě, čisté registry i akční členy a Readiness kódy a přesto Tě vyhodí. Stačí k tomu jen jedna hláška z ŘJ a to P 1000 - Systémový test OBD - postup není ukončen a letíš.

To je právě problém třeba v komunikaci diagnostiky a ŘJ a přitom auto je v naprosté pohodě. Jako jsem to třeba minulej tejden řešil mladému Matasmondeo1 tady z klubu, ale Emise i STK dostal.

I když kvalitní multiznačková diagnostika jako je třeba KTS-ko od Bosche, Delphi, Texa, SuperVag. a pod. Tak se stává, že u Forda nedokážou správně komunikovat s ŘJ a vypíšou bez závad, nebo jen přibližnou závadu, nebo totální blbost.

A na stanicích měření Emisí se právě dost často používá diagnostika Bosch právě proto, že mají Emisní mašiny Bosch.

Tohle právě není, ale problém jen Fordu, takže teď se řeší jak se to bude dělat, je tram do července překlenovací období.

2016-02-09 13:05:44

Rozumím. Tohle je už debata o něčem jiném. Dost jsem si o tom přečetl, poptal se u známých v servisech, kteří chystají auta na technické a sami je tam vozí, takže to mají z první ruky a žádné zásadní problémy nemají. Pokud je auto ok a nejsou tam úpravy, které by ohrožovaly bezpečnost nebo emise nebo homologaci, tj. nezapsaná kola v TP, sedačky, DPF off, deCAT atd atd, tak nikdo nemá problém. A rozhodně to není tak že by někdo řešil KAŽDOU CHYBU ať už se týká čehokoli v autě jak tady někdo přede mnou naznačoval.

2016-02-09 13:12:54

dzordzik: Jistě, jen se to zpřísnilo, takže co procházelo dříve teď už třeba nejde, další věc je, že je to o lidech...

Ale další věc je, že se aspoň pročistí auta která do teď jezdila v hrozném stavu. Jak říkám, když chce mít člověk opičku, musí mít na banány. Kdo se o auto stará a má dobrého servisáka nemá problém, kdo na to dlabe, tak se mu to vrátí... a prostě neprojde.

2016-02-09 13:28:14

povadi: Souhlasím. V tomto to bude jedině dobře, bohužel vraků a rozných pseudotuning krámů jezdí po silnicích mraky.

2016-02-09 14:05:29

dzordzik: Pokud se nechceš ptát všech členů, tak používej tlačítko "Odpovědět" vpravo od toho příspěvku, na který reaguješ, aby se automaticky vyplňoval nick (oslovení). Jinak jsou tvé příspěvky poněkud zmatečné.

2016-02-09 14:24:49

OK. Pardon.

2016-02-09 21:35:24

dzordzik: Točit nafťák na 4500 otáček při zkoušce, zlikviduje každý 5 až 10. testovaný kus. Ano, starý Focus 2003 problém nemá, problém má třeba Galaxy III řady.

2016-02-10 07:37:16

petrklm: Podle VIN kódu se dá zjistit výbava vozidla z výroby (zda mělo vozidlo z výroby naklápění světlometů). Z toho důvodu pokud někdo světla s naklápěním vymění za světla bez naklápění může mít problém u STK. Ale vše záleží na tom, na co se zaměří.

2016-02-10 16:02:22

login8: Můžu se zeptat co konkrétně na motoru zpravidla odejde?

2016-02-10 18:05:18

Jeden aktuální dotaz-Mohou STK odmítat přijmout na kontrolu starší vozy, které ještě mají starý 3pinový konektor diagnostiky, s tím, že na něj nemají připojovací kabely ?

2016-02-10 18:38:36

petrdepo: Tohle lze obejít záznamem do protokolu o diagnostice na Emisích...

2016-03-04 14:46:47

S-Max 2011,neprošel evidenčkou kvůli počtu sedaček .. Prosím o info, kdo má S-Maxe, kolik sedadel máte zapsaných v TP?

Příběh: před několika týdny jsme v bazaru koupili S-Maxe, dovoz Lucembursko, 2011, manuál, 5 sedadel. Při evidenční kontrole neprošel neb v techničáku je uvedeno 7 míst. Magistrátní úředník poradil auto vrátit bazaru neb "tato nesrovnalost je velký průs*r, to byste si museli zažádat o přestavbu, vyjádření Fordu atd... a stálo by vás to několik tisíc."

Takže techničák putoval zpět na bazar, kde slíbili chybu opravit. Tento týden mi volali, že techničák je opravený a posílají mi ho doporučeně. Dnes změna, techničák se jim vrátil s vyjádřením od Fordu, že všechny vozy jsou připravené na další 2 sedadla v kufru a tudíž mají v TP 7 míst. Snažili jsme se už při evidenčce s technikem dostat pod koberečk v kufru, jestli tam kotevní úchyty nejsou, ale to by se musel celej vyrvat. No a jelikož nevím, jestli jim auto nebudu vracet, nekuchali jsme to. Takže já momentálně stále jezdím na kupní smlouvu a Ford tvrdí že je vše ok, a technici na evidenčce mě vyhazujou. Asi mám jedinýho skutečně 5 místného S-Maxe v republice...

2016-03-04 15:48:13

babangida: V TP můžeš mít 7 míst, ale třetí řada sedadel je vyjímatelná a nemusí tam snad být vůbec... doufám že se nepletu :-D

2016-03-04 16:19:46

petrdepo: Byl jsem minulý pátek na STK se svým S-Maxem a tu zásuvku na diagnostiku ten technik vůbec nepoužíval. Strčil do výfuku nějaké 2 hadice a pak seděl na místě řidiče, držel nějaký přístroj napojený na měřící stojan a tůroval několikrát motor. Prolezl jsem s odřenýma ušima - limit je 0,5 a mě naměřil 0,49 a řekl, že mám asi děravý DPF.

standa79: Tak já mám S-Maxe s 5 sedadly v TP. Rok výroby 2007.

povadi: Domnívám se ale, že se těmi emisemi chytá kočka za ocas. Limity jsou příliš přísné a Evropská komise už pracuje na jejich snížení. Pak někde chytne chemička, vyvalí se tuny černých toxických zplodin a ejhle - ekoteroristi ani nepípnou ! A příroda se s tím stejně vypořádá.

2016-03-04 16:49:08

standa79: Jj, prý záleží na kotevních úchytech, sedačky být nemusí. Jenže já tam nemám nic, ani pásy, tak jestli jsou ty úchyty pod koberečkem netuším.

2016-03-04 17:08:23

vortata: S emisemi mají problémy asi jenom diesely, protože musí mít v bezvadném stavu vstřikovací soustavu a DPF filtr. Já s benzíňákem mám pro EURO 3 skoro třetinovou rezervu. Bylo by zajímavé zjistit požadované limity pro EURO 4.

2016-03-04 17:16:10

babangida: zkoušel ses podívat pod kobereček v kufru ? je třeba možný že jsou tam sloužený jinak je tu návod pro S-Max a tam určitě všechny informace najdeš

2016-03-04 17:33:45

standa79: Jasně, to bylo první kam jsme s technikem koukali. Pak i doma, ale kobereček je tam na fest a párat to nechci.

2016-03-05 10:42:37

babangida: Všechny S-maxy bez výjimky mají přípravu pro třetí řadu sedadel. Dělal jsem už tři přestavby a bez problémů. Technik na vaši evidenčce je asi debil nebo nováček pokud tohle neví. Téměř každý 5ti mistný S-max má v čistopise zapsáno 7 sedadel pro případ doplnění.

2016-03-05 18:14:16

Tak mě technik z Focusem 2003 vyhodil od STK, do vážných závad mě napsal: "Vozidlo uvedené do provozu v ČR od 1.1.2002 není vybaveno výrobním štítkem"! Jinak by auto prošlo...pár lehkých závad...

A se slovy, že nemá co vyfotit a tedy uložit, že mě nemůže dát nálepku a ať si seženu od Fordu štítek.

Tak mám stkáčko na měsíc a nevím co dál!

Edit: servisák co mě dělá auto mě řekl, že se to dá od Fordu sehnat za 3 500,-


Odpovědět

1  2  3  4  5