Fórum - Téma


Ford obecně * STK+SME


Fórum Technický koutek Ford obecně * STK+SME



1  2

2012-10-09 19:35:18

Po přetěsnění serva a výměně jednotky turba, jsem se vydal dnes na stk.

Přijedu, skočim s tp do kanceláře, tam mě pošlou na emise, začínalo to hezky...no a emise nevyhovují. Místo 1,27, mám 5,17,nebo tak nějak, docela rozdíl. Přemýšleli jsme co s tím a je možný, že jak jsem jezdil cca 3týdny bez jednotky turba,že se zanes výfuk,když to nemělo pořádný tah(fakt jsem teď jezdil 10km ráno a 10odpo a v zácpách). Jednotku turba jsem tam dal včera a na emisích jsem byl dneska ráno a nikde jsem mezitím nebyl. Na stk mi poradili ať to vezmu na dálnici,naložim tomu 4tis otáček a že to z 90% vylítá a bude to ok. Navíc jsem zjistil,že mám Euro 4. Při převodu mi řikali že EURO3.

Pak jsem se domluvil,že uděláme stk na osobní žádost abych tam nemusel případně 2x. Vše je ok,akorát čep ramena,je volnější,tak ať si ho vyměnim a prasklá žárovka na spz a bežná koroze. Čep jsem si objednal a zítra ho jdu vyměnit, ale pořád si nejsem jist v těch emisích.

Auto jezdí, táhne, šlape supr,nekouří. Myslel jsem,že když by byl přicpaný výfuk,tak to pojede špatně. Ještě jsem si koupil nějaký přípravek co vyčistí vstřiky,čerpadlo až přes výfuk,dává se to jednorázově, ale tomu moc nevěřim.

Pořád se tady řeší egr,tak mě napadl ten, ale to by asi i hůř jelo? Je možné,že je to opravdu ten výfuk, když jsem auto dlouho pořádně neprohnal? Vzal jsem to dneska po emisích na D1 a asi 10km, jsem tomu pořádně naložil až jsem se bál, ale žě by byl za mnou nějaký černý vír, to ne.

Mondeo 2.0TDCi,85kw,r.v.04, nemá filtr pevných částic.

2012-10-09 20:40:25

Tomas12

Tak jak píšeš.Někdy je potřeba před emisema auto protáhnout po dálnici aby se to pročistilo.Někdy to pomůže někdy ne.To jsou pak horší vstřiky.Ale než měnit vstřiky a další věci volil bych třeba kilo do kapsy než to měnit.

No je to na tobě.

Jinak ten čep na rameni,se jen dobře kupuje.Originál čep je nýtovaný takže nic moc práce.

2012-10-09 21:29:06

Vstřiky mají 60ti po výměně i s čerpadlem a auto chytá ihned,jako benzín. Když mi odešly vstřiky na předchozím autě, tak to moc nejelo a nechytalo, tak k tomu bych se moc nepřikláněl. A co ten egr, ten to může dělat? Ale to samé jak píšu, auto jede naprosto bez problému vše jak má a hlavně nehulí. Nebo co vyndat výfuk a vyčistit ho, to blbost,co?

Pokud to nepůjde zase,tak to zkusím vyřešit obnosem, ale stejně limit 3x víc, než předepsaný je dost,tak to je mi záhadou.

Na rameno jsem kouknul na fotkách zdálo se mi,že je na nýtech, tak jsem si nebyl jist jestli jde vyměnit jen ten čep,nebo se musí celé rameno, ale na technický mi řekli, že stačí jenom čep,rameno je ok a i je ten čep k sehnání.

A ještě jedna hloupá otázka, kolik km se tak musí auto protáhnout? Jel jsem s tim dneska asi 10km po dálnici.

2012-10-09 21:39:25

Tomas12

no zkus to protáhnout.Uvidíš.EGR by ti hlásil poruchu(blikání kontrolky žhavení). Výfuk čistit nemá význam.

Vem to na dálnici pak se uvidí.

Čep se koupit dá to ano,prodávají ho snad všichni výrobci,jen je na rameno nýtovaný takže homusíš odvrtat a to se dělá na autě blbě.Jinak rameno jen tak nesundáš pokud je také originál. Musíš čep prostě zkusit odvrtat ale chce to nervy.Kup si čokoládu k tomu.

Rameno sundat jen tak nejde protože uložení k rámu pod autem to vymysleli tak že zadní šroub se vyndavá nahoru a tam je karoserie.Takže ho prostě nevysuneš.Jedině do Fordu koupit šroub a ten stávající uříznout. Já jsem si při demontáži rámu šroub otočil obráceně právě kvůli tomu abych mohl někdy v budoucnu rameno vyměnit v pohodě.Ale to teď nevyřešíme.Musíš to zkusit

2012-10-09 21:47:53

Díky, zítra zkusím a uvidím

2012-10-09 22:33:15

Tomas12:

přesně jak píše Tomenzino. Vem to na dálnici a užívej si, že to auto zase jezdí :D Projel bych živěji tak 20-30 km a bude to. O EGR ventil bych se nebál. Na ten tě upozorní kontrolka.

2012-10-10 15:12:53

Stk a emise hotové.

Čep vyměněn, celkem mě to vyšlo i s prací na 736,-. Poté jsem mondeo prohnal a zajel na emise: předepsané jsou 1,27 a povolené 1,77 a mě teď naměřili, 1,05, takže docela změna. Vidim, že je potřeba auto občas pořádně protáhnout. Pak akorát koukli na ten čep a ještě že prý je na jednom kotouči rýha,ale to ať nechám až budu dělat destičky a ťuklé sklo od kamínku a to ať nechám na jaro,tak to ani nepsali do závad.

Ještě vyměnim olej, seženu a nasadim zimáky a může přijít zima.

2012-10-10 15:40:22

Tomas12

jo jo, pořádně vyhnat pavouky je zdravé

2017-01-14 16:59:00

Ahoj.Chci se s podělit o moji zkušenost...Dnes jsem byl obědnáný na stk,tak jsem si dofičel pěkně v sobotu na obědnání v domění že mám vše ok.Najedu na emise a odjíždím na.prostě auto nejde změřit.Na volnoběh těch cca 800-900 otáček jim to ukazuje nějakých 4000ot.Tak mi vrátily peníze,že to mám zkusit jinde.technická mi končí zítra,příště na hengru prostě ohromný. 1999 Mondeo II TD

2017-01-14 18:08:00

voodak: zajimave!!

2017-01-15 18:23:15

voodak: To teď možná bude problém u všech starších aut...

2017-01-15 20:07:13

77milda77: to neni staršim autem.problem musi mit na měřicim přistroji!!

2017-01-16 06:53:35

voodak: Ověření údaje otáčkoměru v OBDII je možné pomocí jiné diagnostiky nebo scannerem.

2017-01-16 10:49:35

petrdepo: No ten technik mi říkal,že to může být altík,protože otáčky měří z baterky.

Dneska jsem to dal do servisu a tam mi to potvrdily.Může dobíjet,ale prostě ten altík je slabší nebo v něm něco odchází a problém je na světě.no každopádně do konce týdne se to rozsekne.

2017-01-16 17:58:46

voodak: Pokud není zvláštní instalace snimacího kabelu od alternátoru, tak se mi to zdá jako nemožné, protože silové napětí z alternátoru je filtrováno autobaterií. Pokud je baterie nabytá, tak nevyfiltrované špičky napětí na baterii jsou tak malé že je načte jen poměrně dost citlivý měřák, jako je třeba osciloskop. Navíc by se do toho míchaly jakékoliv impulsní odběry proudu, jako jsou například směrovky. Spíš si myslím, že otáčky snímá čidlo klikové hřídele (které je k tomu účelu určené) a řídicí jednotka motoru ho potom převádí na údaj otáčkoměru a do OBDII.

2017-01-16 18:20:05

No každopádně vyřešeno.

V autoservise to dovezli na jiný emise kde to změřily,

ale zabijárna hnali to prý do 5100 málem vyskočil motor.

2017-01-16 18:44:49

voodak: tohle je važně divne.že to nešlo změřit!a když už šlo tak kvuli tomu se muselo potrapit motor

2017-01-16 18:54:58

voodak: Známý s tím měl také problém, ale ne na STK. Nemohli to nalézt v servisu. Potom byli auto projet a najednou se to samo spravilo, Ale začali se po příčině pídit a nakonec našli problém přímo u konektoru OBDII. Byl tam studený spoj a zřejmě se to někde šikovně otřáslo a začalo to fungovat.

2017-01-27 14:28:32

voodak: ahoj jak to je na stk se staršima autama,taky je napichnou na diagnostiku?slyšel jsem že se to děla jen u aut vyrobenych od roku 2000 a vejš.

2017-01-27 15:03:45

jarema: Napíchnou.mě tam nic nenašel.zajíma je jen chyby motoru.Vůbec se nevyznám,ale myslím že konkrétně u mondea2 zas tolik chyb být nemůže až na lambádu a nějaký čidla.


Odpovědět

1  2