Fórum - Téma


Startování+Transit-problémy se startem


Fórum Transit (obecně) Startování+Transit-problémy se startem

Informace o modelu: Ford Transit


1 ......... 4  5  6  7  8

2015-01-07 22:55:49

jajarin: za našich mladých let se tomu říkalo čudl

2015-01-08 07:01:19

Díky všem. Mně ani tak nejde o to jak to vungovalo na V3S nebo Avii. Spíš by mě zajímalo jestli někdo ví jak se to má správně seřídit na Transitu.

2015-01-08 14:37:10

leo: což o to jestli je ujetej nebo není... Pří cca "200 000" nemůže bejt ještě tak unavenej (pokud není o 400 000 utočenej) :) ale mě to někdy zazlobí když je -2 ... -3°C. Když je pak -10°C tak to chytne normálně... Je to lapálie :D

Leo
Leo
2015-01-08 22:14:21

pulec491: Záleží hodně na četnosti výměn motorového oleje. Např. při předpisu výměny po 25 tis km v letech 2000-2010. 200tis km tedy těch prvních opravdu není problém velkého snížení tlaků motoru, ale když vozidlo s těmito km bude provozováno např. výhradně po Praze, tak motor bude mít tlaky jako by najel cca 400 tis po dálnici. Skutečnou realitu zjistíš jen měřičem tlaků. Dám příklad např. na svém bývalém voze Transit 2,4. Při jeho zakoupení v prvním roce jeho života v 70 tis km jsem odpojil žhavení, do 200 tis km jem ani v - 20C nepotřeboval žhavit. Pak jsem žhavení musel připojit, protože už nechytal v -15C do třetí otočky starterem. Cca v 300tis odešli žhavky a pak sotva chytal těsně nulou. Po výměně zase super. Auto ježděno víceméně na tratích delších jak 100km. Tvoje zjištění, že nejblbější start je kolem - 3C a v - 10C je lepší je pravdivý a platí na většinu naftových aut. Proč to tak je si vysvětluji tím, že v -3C je velká vlhkost vadí při prvním startu víc než větší zhoustnutí oleje v -10C když je už příjemný suchý mráz. Ale třeba nějaký fyzik nám to vysvětlí lépe.

Pro ostatní co maj starocha do 97 když má páku předřadníku: Pod páku předřadníku, když už ventil pořádně netahá se dá dřevěný špalíček na provázek, ten pak za jízdy vypadne a vysí na provázku. Ráno když je zima co se stroji už nelíbí se, zas strčí pod páku. Odpadne potřeba druhého člověka co něco drží, či snad strácet čas montováním do Forda lanka z přesmykače či Avie.

2015-01-09 05:13:38

leo: Díky moc, výborná rada s tím podložením páčky. Na těch pár startů v chladném počasí mi to stačí Jezdím s tím jen "hoby".

2015-01-09 09:07:26

leo: Mam problem pri startu pod 0 .Okamzite chyta,ale hned zdechne.Pri 1/2 seslapnuti plynoveho pedalu a naslednem startu chyta na prvni otoceni i kdyz Ford stoji nekolik dni.Muzu takto startovat?Cetl jsem ,ze se nema startovat se seslapnutym 'plynem'.

Asi nefunguji vsechny zhavice.Ford 2004 TDE 2,4/115 koni.

Leo
Leo
2015-01-09 09:26:39

lubik: Jestli si myslíš, že bez zkoušečky z tepla domova poznám, že máš špatné žhavky to opravdu neumím. Chyba bude spíš jinde. Já k tomu potřebuju, dílnu kde nefouká, montérky, vercajk a měřák. Ale to pak stojí peníze. Pro kutily když svíčka nemá žádný odpor je přepálená.

Ps: Jestli stojíš na pedálu nebo ne, je jedno, řídicí jednotka to má jako jednu z informací ale stejně si dělá co sama uzná za vhodné.

2015-02-08 02:55:09

Zdravím mám takový problém s mým Transitem.Když je studený motor třeba po ránu tak se motor sotva převaluje a nechytne,po roztlačení a následném zahřátí pak třeba i po delší době krásně hned chytne a startér točí normálně rychle.Baterii sem zkoušel nabít do plna a stejně motor chvilku točí ale zachvilku začně zas pomalu až se netočí skoro vůbec.Baterii tam mám 74 Ah,zkoušel sem i jinou nabitou a stejný výsledek.Přijde mi jak by to ani nežhavilo a pokud ano tak hrozně krátce.Byl dosti zoxidovaný + kabel u kontaktu na baterii,vyměnil sem ho za pěkný z Mondea 1.8TD ale problém furt stejný.Kolega z bývalé práce měl na svém 2.5TD dvě baterie a říkal že mu to chytá hned a točí motorem hodně rychle.Jenže už si nepamatuju jak to bylo zapojené.Máte prosím někdo foto mot.prostoru stěmyto dvěmi bateriemi?Kastlík si nějak vyrobím ale potřeboval bych vědět zapojení.Díky

1998 Ford Transit V

2015-02-09 10:22:40

el_burro: Baterie se ti může zdát nabitá, ale záleží na tom, jakou má kapacitu. Po pár latech může mít už sníženou a pak se chová jako by třeba místo 74 Ah měla jen 45 Ah (rychleji se vyčerpá). Při zatížení jednou reflektorovou žárovkou by měla vydržet svítit cca 15 hodin, než jí klesne napětí na cca 10,5V. Pokud vydrží svítit jen kratší dobu, tak je její kapacita v Ah úměrně menší.

2015-02-09 10:32:56

Zdravím, sehnal jsem transita valník rv.1989 motor 2.0 kat. Dva měsíce jakž takž jezdil pak upadl výfuk tak spadl výkon. Výfuk se vyměnil ale motor nechytne. Teda jednou chytil byl přidušenej zdechl a pak už nic. Svíčky hází jiskru a čerpadlo vrčí. Díky za nápady. Lada

2015-02-09 11:20:24

attik.s: Asi nejlepší by bylo připojení na diagnostiku, která by vypsala chyby. Pokud svíčky hází jiskru, tak asi bude něčím zablokované palivo.

2015-02-09 11:35:32

petrdepo: Na diagnostiku se nedostanu ani nevím kde bych sehnal. Ale palivo tam asi jde protože z výfuku smrdí benzín.

2015-02-10 05:53:10

el_burro: Dobrý den,

mám v Transitu originál dvě baterie, jsou zapojené paralelně,(+na+a- na-),je dobré,aby obě měly stejnou kapacitu.

1987 Transit MK III.

Lumír

2015-02-10 11:00:41

attik.s: attik.s: Pokud jde benzín i jiskra, tak už to může být snad jen ztráta komprese.

2015-02-10 11:34:12

petrdepo: to je možný zvládl jsem zatím změřit jen jeden (poslední) válec a měl asi 6 barů (má být asi 14?)k ostatním se nedostanu skrz výfukové potrubí. Ale měření proběhlo když motor ještě jel a chytal. Každopádně až bude čas shodím výfukové potrubí a změřím zbytek. Jinak jsem našel návod na vyblikání chybových kódů ale nemůžu najít konektor. Má být lichoběžníkový pod červeným víčkem a já našel jen kulatý tak nevím. Jinak díky za zájem.

2015-02-10 12:00:11

attik.s: Kompresní tlak benzínového motoru v dobré kondici má být podle servisního návodu kolem 13 Barů, (atm), když už klesá cca k 10 Bar, tak to není dobré (to platí třeba pro motor s kompresním poměrem 11:1). Pokud při startu nepomůže ani mírné přidání plynu, tak je to na opravu. Kompresní tlak ale závisí na typu motoru. Může ale být i nižší (podle kompresního poměru).

Lichoběžníkový konektor nebo i kruhový ja staré provedení, na které se obtížně shání někdo, kdo má na něj diagnostiku. Nouzový přípravek na vyblikání chyb byl myslím popsán v některém tématu na Fóru.

2015-02-10 12:29:08

petrdepo: no vidím to tak že zkusím změřit tlaky vyblikat ř.j. a uvidím.

2015-02-10 18:49:32

el_burro: měl jsem stejný problém, dal jsem dvě baterie a přiostřil na čerpadle. Baterie mám 2x "natvrdo" (+a+ ; -a-) dobíjení/přebíjení = bez problému. Kabelovou svorku mám na M6 tam, kde se přitahuje most svorky, kabel má vnější průměr 10mm.

2015-02-18 15:20:01

petrdepo: Tak jsem dneska změřil tlaky a ve všech válcích jsou nad 11 barů těch 6 co jsem psal minule bylo špatným měřením je tam blbej přístup teď bylo dole výfukovy potrubí.

2015-02-18 17:41:00

attik.s: Tak je to vpořádku a problém bude jiný. Máš ověřeno, že ti hází jiskru všechny svíčky ? Některé motory mají zapalovací cívku dvojitou (polovina vždy jen na dva válce).


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8