Fórum - Téma


Startér+Transit - závady


Fórum Transit V / VE83 Startér+Transit - závady

Informace o modelu: Ford Transit V / VE83



2012-02-12 18:43:59

Ahoj.máte někdo zkušenost s těmito startéry?pasují i do 2.5TD 85hp?já tam mám origo takový s plastovou planetovou převodovkou, který v mrazech i s 180Ah 1000A netočí.díky za odpovědi.

2014-10-05 08:17:25

Starter .. Nejak me zacal zlobit starter.Otocim klickem a starter jen cvakne,ale neroztoci se a pritom kdyz sroubovakem spojim kontakty,tak starter cvakne (elektromagneticky spinac) a druhym sroubovakem spojim dalsi dva kontakty,tak starter normalne toci a motor ihned naskoci.Neporadil by nekdo.Je tam snad nejake dalsi rele ke strateru,ktere od klicku resi roztoceni starteru.Dekuji.PS:jestli jsem zalozil podobne tema,tak se predem omlouvam,ale jedu pres mobilni verzi a tady hledej neni.

2014-10-05 09:06:26

madmax1200: Pokud startér jenom cvakne, tak to znamená, že nedošlo kvůli poškození ozubení k zasunutí pastorku do ozubení setrvačníku. To se stává když je načnutá čelní plocha ozubení. Teprve po zasunutí pastorku si startér sepne svým vlastním silovým kontaktem, závislým na úplném zasunutí do ozubení, silový proud do kotvy (žádné další relé tam není). To, že kotva začne točit při použití druhého šroubováku znamená že tím druhým šroubovákem sepneš proud do kotvy a ta teprve zaskočí správně do ozubení. Bude určitě třeba zkontrolovat stav ozubení setrváku i pastorku startéru. Mě osobně se na jiném voze stalo, že se ten silový spínač ve startéru vypálil kvůli málo dotaženému oku kabelu.

2014-10-05 12:14:01

to ja všechno chápu,ale nedává mi logiku,proč 10 x otočím kličkem a jen cvaka a jakmile ihned strčím šroubovák tak startuje,jak by od spinačky šel nedostatečný proud aby došlo k pořádnému sepnutí.No nic ,v záloze mam ještě jeden ,tak uvidíme.

2014-10-05 18:49:13

madmax1200: Už jsem ti psal, že když šroubovákem přivedeš napětí na silový kontakt kotvy (které má správně přivést až silový spínač ve startéru po zasunutí pastorku), tak pootočením kotvy dojde k zaskočení opřeného pastorku do poškozených zubů. Vlastně šroubovákem jenom nahrazuješ silový kontakt ve startéru. Sepnutím spínací skříňky vysouvací cívka jenom opře čelně pastorek o setrvák, ale k zaskočení do zubů nedojde. Proto také nesepne silový spínač ve startéru a kotva nezačne točit.

2014-10-05 19:29:58

Při sepnutí elektro magnetu, což může být u tebe jen cvakání se nepropojí silové kontakty, to sou ty šroby co propojíš šroubovákem. Je to tím, že kontakty a propojovací plech jsou napáleny a nepřenášejí startovací proud. Jedině rozabrat el. magnet a opilovat kontakty, nebo vyměnit el. magnet.

2014-10-05 20:47:31

Dekuji za objasneni :)

2014-10-19 13:15:14

jajarin: a nejaky navod na to jak rozebrat el.magnet?Dik

2014-10-19 20:45:01

Ahoj, některý el. magnety jsou sešroubovaný a jiný zapertlovaný (dnes většinou). Zapertlovaný opatrně šroubovákem rozpertlovat,

už jsem to dělal a jde to. Potom malým kladivkem zase opatrně naklepat zpátky.

2014-10-19 20:53:33

Mylsle jsem si to,ale radeji se ujistit nekym,kdo ma zkusenosti.Jdu na to :) a dekuju


Odpovědět