Fórum - Téma


Startér+Transit-nezaskakuje,pastorek,cívka,věnec


Fórum Transit VI / V184 / V185 Startér+Transit-nezaskakuje,pastorek,cívka,věnec

Informace o modelu: Ford Transit VI / V184 / V185


1  2

2009-12-20 19:47:49

Zdravím,

v létě jsem dovezl 2004 2,0 TDCi, na podzim začal být problém se starterem, kdy starter nezaskočil do věnce setrváku. Koupil jsem v Autokelly starter nový a opět se mi občas stane, že někdy starter nezaskočí. V autě je ještě původní baterka která je 5 let stará a je asi na hraně. Je možné, že je způsobeno nezaskočení starteru tím, že by starter někdy měl málo proudu a starter neměl ten správný švunk? Že by byl omlácený věnec se mi nechce věřit, jelikož zas až tolikrát se mi to nestalo a výměnu starteru jsem provedl po cca 20ti nezaskočení. Vyndavat rychlostku a měnit věnec (a zárověň asi i spojku když už to bude rozpůlené) se mi fakt nechce. Auto má najeto cca 130 tis.km.

Zítra zkusím koupit novou baterku protože přecijen je asi na hraně. Máte s tím někdo zkušenost? Díky!

2009-12-20 20:13:26

nechci Ti kazit radost z nového startéru, ale pokud jsi přesvědčen o jeho bezchybnosti je to asi očesaný věnec setrváku (mužeš to odkontrolovat i otvorem po demontovaném startéru), baterka pokud sepne civku a roztočí startér na to velký vliv nemá...

2009-12-20 20:26:59

Ano vím, ale fakt se mi nechce věřit, že by ten věnec byl omlácený. Když jsem starter měnil, koukal jsem otvorem na věnec a nezdál se být nějak poškozený. Přijde mi jako když někdy ta baterka jakoby měla nějaký problém. Navíc to fakt udělá jednou za cca 80 - ti startováních a při opětovném zastartování vždy bezprobému nastartuje. Dá se sehnat jen věnec a nebo se musí koupit celý setrvák? Setrvák se spojkou a ložiskem je pěkná darda.

2009-12-20 20:39:50

..nechci si hrát na" vševěda", ale princip startéru docela znám...,základem je cívka (elektromagnet.)a elektromotor, nepředpokládám, že u nového (zánovního) startéru by civka byla zanešená tak, že by nevysunula pastorek do věnce, to co popisuješ vypadá na defekt věnce (na obvodu jen pár zubů), nebo nedostatečně přitáhlý startér...(což nepředpokládám), výměnou baterky nic nepokazíš...

2009-12-20 20:54:46

Ne jsem rád když se dá polemizovat o problému. Právě, že princip startéru také znám velice dobře a na tehdy ještě Š 100 jsem jich pár opravil, ale nikdy se mi ještě za celou mou kariéru nestalo, že bych musel měnit věněc. To by byla teda smůla.

Dokonce přemýšlým, že je na tom motor dobře protože se vždy zastaví někde jinde a pouze někdy kdy se zastaví jen a pouze na jednom tom pravém místě by mohl být trochu natlučený zub. Ale fak zas tolikrát to nebylo že by nezaskočil a věnec by nějak "roznýtoval"

2009-12-20 21:14:39

Ještě bych zkontroloval ukostření motoru.

2009-12-20 21:26:24

Tak ale teď potřebuji poradit, kde to ukostření je .

Nejvíc mne dere, že jsem ten starý starter nechal opravit, dal jsem chlapovi 2600,- a dnes když jsem v garáži přemýšlel nad starterem uvažoval jsem že jej dám zpět a prohlížel jsem jej tak jsem zjistil, že ten vůl asi přetáhl ty šrouby co drží starter pohromadě a urvalo se to očko na zadním víčku. Toto jsem si samo nevšiml když mi starter dal. prostě jsem jej vzal dal do auta a odjel. Doma jsem jej vzal a dal doregálu a hotovo

2009-12-20 21:56:56

...to víš na zlatokopa a nešiku u nás nenarazíš...

2009-12-21 23:36:54

Prosím Tě kolego, já jsem toto vyřešil tak, že jsem si udělal nové ukostření motoru. Jedno oko na levý nosník a druhý přímo pod šroub na startér. Ohledně zaskakování pastorku do věnce. Jestli jste si kolegové dobře prohlédly pastorek tak jste zjistili, že je tam při vyhazování o jeden převod vice než u klasického startéru. Tz. že je potřeba dvojnásobná doba pro zapadnutí do zubů věnce. V případě že tyto převody nejsou velmi dobře namazaný popř. už lehce přidřený, pak pastorek nestačí včas zaskočit a roztočí se před věncem. Prasklé zadní víčko je nepříjemné, ale koupíš to jako samostatný ND.

2009-12-27 13:23:22

Jeste bych skusil poslechem.Logicky.Nekdo 2.skusi nastartovat a ty u motoru poslouchas.Cvakani-pastorek vyskakuje,ale neroztoci(uhliky,nebo vadny rotor):nedela nic(vadny pastorek):rotoci se starter,ale ma skripavy zvuk(ozubeni)Jednoducha rada a zjisteni.

2009-12-31 10:58:21

Zdravím, to ukostření tam je originál. Na starteru je OK a na podběhu jsem jej vyšrouboval a očistil tak uvidím. Jinak ten starter jsem dával nový z Autokelly. Jedině, že by to byl nějaký šmějd ale dávaj na něj 3 roky záruku.

2010-01-01 23:37:24

No já popíšu můj problém, ale moc Tě asi nepotěším. Při startu se začal ozývat takový hvízdavý zvuk, jako když pastorek nevyskočí. Udělalo to jednou až se to začlo zhoršovat. Přesně jak ty, koupili jsem startér nový a také u Autokelly. Fungoval dva měsíce a znovu ten samý problém. Reklamace startéru proběhla, dostali jsme nový. Když i ten po zhruba měsíci začal zlobit, závadu jsme nepřisuzoval startéru. Pokaždé, co jsem ho vytáhl, se z něho vysypal prach. Bohužel, závada tkvěla v dvouhmotnostním setrvačníku. Provedli jsme výměnu za jednohmotnostní, protože ty dvouhmoťáky - to je zlo. Kolega za dvojhmotu dal něco přes 18 tisíc korun, ujel 60 tisíc kilometrů a měnil to znova. Jednohmota, komplet spojka vyšla na 11 tisíc. Zatím vše běží jak má. Avšak tím, že se poškodila dvojhmota a přišel jsme na to pozdě, tak postupně odepsala převodovka, kardan i difr. Takže mám Tranďáka od setváku do zadu k diferenciálu celý vyměněný. Celkem mě to přišlo na 65 tisíc Kč, nepočítam odtah z Nové Vsi u Mělníka (převodovka K.O.) do Frýdku - Místku.

2010-01-02 18:46:54

Zdravím,

tak to jsi mne opravdu nepotěšil. Ukostření nepomohlo, dnes mi to opět začalo "nezaskakovat". Přemýšlím už o výměně setrváku (koukal jsem u kelly cca 10tis, spojka cca 10 tis a ložisko cca 2,5tis - pěkná darda).

Jen mi nějak není jasné, jak popisuješ, že Ti díky tomu odešla spojka a td. To jako tím prachem? A odkud se vzal ve starteru ten prach? Já mám přední náhon tak ten kardan nehrozí. Trochu jsem do aut dělal ale tohle jsem ještě neslyšel a není mi jasné proč by odešla i rychlostka. Můžeš to nějak popsat?

Já když jsem vyndal ten původní starter (originál) tak tam žádný prach nebyl, jen byl dost rezavý. Auto jsem přitáhl z D kde prý dlouho stálo.

Díky a mnoho super km.

2010-01-02 19:36:43

Ten prah bude zřejmě z toho, jak ten pastorek dře o ty zuby na tom dvojhmoťáku a někde se tam něco odírá. No a tu převodovku s tím kardanem a difrem přisuzuju tomu, že jak se pokazí dvojhmota (strhne se), tak přestane tlumit nárazy, co jdou od motoru (krouťák), když přeřazuješ rychlostní stupně - tímpádem všechny ty rázy od motoru jdou na převodovku a tá dostává po prdeli ze všeho nejvíc - vylágrujou se Ti ložiska.

No a spojku jsem měl v pořádku, do doby, než jsem ji spálil, když jsem vyjížděl na odtahovku. Ale když půjdeš do jednohmoty, tak dostaneš v sadě komplet spojku, setrvák a stojí to všechno kolem 10 tisíc. V autokelly to ale není, je to přímo u Forda - tam ti podle VINka zjistí, jestli to můžeš nahradit - dvojhmotu za jednohmotu. Jinak pokud budeš kupovat něco v autokelly, tak chtěj spojku a setrvák LUK . Origoš Ford to má taky od LUKu.

2010-01-09 21:58:31

Zdravím páni kolegové, u mne se taky projevovala vůle ve dvouhmotě. Udělal jsem zní céočkem jednohmotu a je klid. Ale nezdá se mi, že by volná dvouhmota měla vliv na poškození startéru. Vždyť věnec je na té pevné části, která je přišroubovaná 8. šrouby na kliku. I kdyby se dvouhmota rozpadla tak to bude startovat bez problémů dál. Jen to nepojede. Proto tomu nějak nevěřím.

2010-01-10 10:41:46

K tomu scelení dvouhmoty bych měl dvě otázky:

1. řesil jsi vyvážení setrvačníku?

2. slyšel jsem, že z jednohmoty blbne snímač otáček, takže může být vyšší volnoběh a může se to projevovat i za jízdy. Pozorovals něco? Spotřeba je stejná, jako s dvouhmotou?

2010-01-11 22:19:46

Mám stejný problém se startérem. Tranzit 2,4 zadní náhon, rok 2002. Očesaný věnec setrvačníku, po vysunutí startéru a odzkoušení jsem zjistil, že sice dobře zaskakuje, ale za to se špatně vrací. Koupil jsem nový, ale ten starý se mi zatím nepodařilo starter zcela vymontovat, protože tam zavazí 2 hadice k olejovému filtru. Dal bych sem nějaké fotky, ale nevím bohužel jak.

Přitom jsem zjistil, že mám na výfukové odbočce, která jde nahoru asi k EGR ventilu je jakési malé kolínko, na kterém bylo dříve něco nasazeno, ale teď tam ani v okolí nic není.

2010-01-13 01:42:38

Zdravím kolego, vyvážení setrvačníku jsem neřešil, jelikož jsem to dělal namontovaný a ještě vcelku. Jediné co jsem řešil, byla mezera mezi hmotami ( vůle opotřebováním) a tu jsem před svařením rozdělil pomocí ventilových měrek. Není možné, aby jednohmota měla vliv na otáčky. Pokud snímač snímá co má, tak má jen informativní a porovnávací funkci. Veškeré otáčky a řízení motoru (TDDI) diriguje počítač vně čerpadla. Ohledně spotřeby u mne je problém. Moje noha je příliš těžká.

2010-01-13 09:53:47

Tak jsem včera celou záležitost řešil přímo u Forda a výsledek je asi takto:

U 2,0TDCi je dvouhmotový setrvák a u nich je právě ten problém, že opotřebením vniká do starteru prach a ten odchází. V tomto úpřípadě je tedy nutné vyměnit minimálně setrvák (nebo zavařit ) a asi raděj i spojku vč. ložiska (z důvodu právě toho prachu, který by mohl způsobit problém v budoucnu) Celková cena za materiál cca 27 tis. vč. DPH

U motorů 2,4 se dá dvouhmota nahradit jednohmotou což u 2,0 nejde . Jednohmota je o dost lacinější a bez problémů.

2010-01-17 23:10:55

Prosím tě kolego, poptej se v Kelly. Loni někdy v pulce roku měli akci na spojkový sady ne troj, ale čtyř dílnou ( ložisko, lamela, přítlačák a setrvák ) a tam právě byla jednohmota. Cena byla tuším ¼ než udáváš Ty u Forda. A Transit tam byl stopro. U jednohmoty by měla být správně odpružená lamela, aby alespoň něco tlumilo ty nárazy které jinak pobírá dvouhmota. To je hlavně pro ty, co mají těžkou nohu.


Odpovědět

1  2