Fórum - Téma


Startér+Mondeo-točí naprázdno,nevysune pastorek ap


Fórum Mondeo MK II Startér+Mondeo-točí naprázdno,nevysune pastorek ap

Informace o modelu: Ford Mondeo MK II


1  2

2012-06-01 09:38:59

měl sem to samý. rozebral jsem starter, vyměnil nový pastorek a mám po problému

2013-09-14 19:49:20

jarda82: viděl bych to tak jak radí majda, jednou jsem také starter rozebral dal pouzdra , složil a starter fungoval stejně jako vám, u mne to byla špatná cívka, ikdyž u vozu jiné značky, to já dnes povoloval matičky co drží kabely ke starteru a cívku rozloupl tak sháním zase cívku tentokrát na mondeo 2003 tdci 2,0l 85kw

2013-09-15 10:53:33

jon29: Nevím jak je to dnes, ale dříve měly startéry dvě statorová vinutí. Jedno vinutí pomocné, které otáčelo kotvou s malou sílou malými otáčkami a potom hlavní silové vinutí. Pomocné vinutí mělo ten účel, že cívka nasunula pastorek na čelní plochu věnce a tohle pomocné vinutí otáčelo kotvou tak, aby pastorek sklouznutím zaskočil do zubů. V okamžiku zaskočení pastorku do zubů se teprve sepnul hlavní silový kontakt plného výkonu hlavního vinutí a motor začel startovat. Pokud by tomu tak bylo i u dnešních startérů, tak by nikdy nemohlo dojít k silovému běhu naprázdno, protože by hlavní spínač nesepnul. Pokud se startér nevysune mohou být pouze dvě příčiny. Jedna příčina může být vadná vysouvací cívka (stav se zjistí změřením elektrického odporu cívky). Druhá příčina může být zatuhlé pouzdro vysouvání pastorku. To se zjistí jednoduše tak, že při odpojené baterii se zkusí vysunout ručně. Pokud by někdo startér vysunul ručně bez odpojení baterie, tak motor začne startovat i při vypnutém zapalování. Takhle už došlo k několika úrazům. Pastorek by měl mít pouze odpor vratné pružiny. Pokud by měl odpor proti vysunutí větší, musí se pouzdra namazat (neboli startér demontovat z motoru).

2013-09-16 20:47:25

petrdepo: Ono to je trochu jinak než popisuješ.Statorové vinutí je vždy jedno a je do série s kotvou.Dvě vinutí měly vysouvací cívky,první vysouvalo silné vinutí a pak přidržovalo ve vysunutém stavu vinutí slabé,to proto aby se snížil proud starteru.Vysouvací cívka je zároveň spínací relé starteru a pokud uplně nevysune nesepne samotný starter.Natáčení pastorku pro navedení do zubů věnce se děje mechanicky,pohybem po závitové hřídeli.Pokud starter točí a netočí motorem,je závada ve vysouvací mechanice,nebo je vadná volnoběžka.

Zed
2015-05-28 19:34:00

Zdravím,

Tak mám podobný problém - dnes jsem přišel k autu a chci nastartovat a pouze CVAK - a dál nic. Což mne poněkud rozladilo - nikdy jsem žádný problém se startérem neměl. Baterie O.K. cca 12,7V. Takže předpokládám, že problém je buď:

1) Přerušený/uvolněný kabel

2) Startovací cívka nespíná - je K.O.

3) Cívka spíná ale startér K.O.

4) Zůstala cívka viset/zadrhla se

Jak tedy dál postupovat? Přemýšlím že:

A) Pokud vezmu +12V přímo z baterie a připojím na správný kontakt na startéru, vyloučím tím možnost přerušení kabelu od baterie k startéru, je tak?

B) Jen pro upřesnění, našel jsem fotku startéru:

http://www.classic-ford.o...161104%20%28Medium%29.jpg

a ty dva kabely tam vedoucí jsou +, ten černý je - a ten žlutý je od žhavičů/předehřevu, je to tak?

C) Takže abych to celé skontroloval musí startér ven? Pokud ano jak moc těžké to je (kromě blbého přísupu), popř. jsou tam nějaké "Špeky" na co si dát pozor při montáži/demontáži?

Prosím máte-li jakoukoliv zkušenost s touto závadou, můžete mi napsat/poradit co a jak?

Předem Velmi Děkuji!

ZED

2015-05-29 02:26:27

zed:

Zkus startér nejdříve poklepat, s citem.Jestli se chytne jsou to uhlíky.

Pokud se neroztočí musí ven,zkontrolovat ty uhlíky a další věci. Ale většinou jsou to ony.

Žádné špeky, odpoj si akorát baterii. Zabráníš případnému zkratu. Jinak ho normálně demontuješ.

2015-05-29 07:42:20

zed: Také je možné, že se jen opře o čela zubů setrváku. Dokud nazajede až do zubů, tak nezačíná točit.

Zed
2015-05-29 17:48:54

Zdravím,

Děkuji za rady. Tak dnes jsem přišel k autu, pokusil se nastartovat a nic - opět jen cvak a konec. Tak kolega mne opatrně roztáhl a já dojel na místo, kde je možnost se na to mrknout. Startér jsem opatrně poklepal - a opět nic. Pak mne napadlo dát kvalt, potlačit a zkusit to. Oléé - auto startuje. Sice zvuk startéru byl nezvyklý, jako by tam ze začátku úplně nezapadl. Tak jsem ještě skusil nastartovat cca 5x - a vždy to šlo úplně krásně, napoprvé, tak jak vždy. Jen jsem startoval bez sešláplé spojky - prostě auto startuje tak jak dřív.

Tak se ptám, jaký vliv na to může mít sešláplá/nesešláplá spojka?

A pokud jsem po zatlačení s kvaltem nastartoval normálně tak zřejmě cívka nevysunula správně pastorek, takže předpokládám že může být načlá/opotřebovaná/špinavá? Byla by to levnější oprava, než kupuvat celý startér.....

V každém případě budu muset vydělat startér z auta a skontrolavat/vyčistit, to bude robota..

2015-05-30 09:17:39

zed: Startér bude třeba promazat (možná, že je trochu zatuhlý). Také bude třeba zkontrolovat zuby na setrváku. Spojka by na funkci neměla mít vliv. Jen trochu usnadní startování, protože se netočí vstupní hřídel v převodovce.

Zed
2015-06-01 21:34:43

Tak vypadá že se startér umoudřil a zatím vše šlape jak má. Nicméně v dohledné době půjde stejně ven a podívám se na celkový stav, promažu, uhlíky... Btw, nemá někdo odkaz/dobré zkušenosti na eshop kde se uhlíky do forda prodávají? Googl mi toho najde hafo..... Jinak jak ho budu mít rozdělané, dám se i fotky...

2015-06-01 21:44:17

zed: Uvnitř starteru bude plno bordela , už jsem Motocraft rozdělával a s ochranou uhlíků proti mastnotě co se uvolní z ozubeného převodu si nelámou hlavu . A uhlíky si zřejmě sám nevyměníš protože jsou přibodovaný . Já ho dal na repas ,

2015-09-15 20:29:51

Zdravím mám taky problém se startérem je to 2,0TDCI Při startování se roztočí a chrastí motorem netočí.Stačí autem zahoupat přes kvalt a jde normálně.Je hodně odrbanej setrvák asi zuby do třetiny z čela tak předpokládám že tím pastorkem frézuju ten věnec ale proč se roztočí když není zasunutej úplně.Pomohlo by nabrousit náběhy na těch zubech nebo to rovnou zahodit.Už do tý německý pomsty nehodlám investovat.

2015-09-16 08:00:02

radek583: Pokud se nedá seřídit okamžik sepnutí silového kontaktu ve startéru (jako že asi ne), tak ti nezbude než vyměnit setrvák. Silový kontakt většinou spíná až za polovinou zasunutí pastorku do zubů setrváku. Podle mne někdy došlo k sepnutí startéru při už běžícím motoru. Po obroušení náběhu zubů to nikdy nebude spolehlivé a bude to jenom věc náhody. Možná budeš muset nechat zkontrolovat i stav startéru (například nechat vyčistit a promazat ložiska).

2015-09-16 19:33:46

radek583: Nevim jak drží na setrváku ozubený věnec, ale u starších aut se věnec srazil, ohrál a nasadil se pootočený o 90stupňů a bylo.

2015-09-17 08:35:28

jajarin: Nevím, jaký smysl by mělo otáčení věnce o 90 stupňů, když nikdo nezaručí to, že se motor při stopnutí zastaví se stálým úhlem natočení klikové hřídele. Věnec by se musel úplně převrátit (při pohledu z obvodové strany o 180 stupňů). Ale to by byla jenom nouzovka, protože už má zmenšenou šíři zubů. Z toho důvodu jsou více namáhané a je větší nebezpečí vylomení zubu.

2015-09-17 21:56:16

petrdepo:Čtyřválcový motor se zastavý jen ve dvou polohách, to jako motorář by jsi měl vědět, proto je taky věnec opotřebovanej jen ve dvou místech a to je naproti sobě.

2015-09-18 07:30:38

jajarin: To vím, ale problém je s tím pootočením toho věnce, protože je nalisovaný. Málokdo ho v amatérských podmínkách dokáže pootočit a znovu nalisovat. Je na to třeba nějaká výbava dílny.

2015-09-18 21:31:20

petrdepo: Dolu ho srazí kladivem a měděným špalkem ( postupně) a nasadí ho, když ho ohřeje třeba na ohýnku , když nemá autogen.Vyměnili jsme ji nejméně 10 a dobrý. Zuby vypadají hrozně , ale když se opraví pilníkem tak najednou to není taková hrůza jak to na první pohled vypadalo. Věnec větsinou nejde otočit , protože má zevnitř na jedno straně sražení.

2016-01-13 13:42:25

Ahoj vespolek,

také mám trápení se startérem, jako popisujete výše, ale chtěl jsem se zeptat:

vyndal jsem startér, a v prostoru u pastorku byla taková šedá hmota a jak vyjíždí pastorek, tak se to tam utemuje, až se zmenší pohyb toho pastorku, ale když jsem do toho píchl šroubovákem rozpadlo se to na prach, to samé se mi stalo už před půl rokem,

otázka tedy zní: z čeho a odkud se to tam bere, protože se mi to může znova opakovat? Máte někdo s tímto zkušenosti? díky za info Radek


Odpovědět

1  2