Fórum - Téma


Spotřeba+Mondeo-napište kolik vám žere


Fórum Mondeo MK I Spotřeba+Mondeo-napište kolik vám žere

Informace o modelu: Ford Mondeo MK I


1 ......... 20  21  22  23  24 ......... 28

2013-01-19 09:20:21

chlapi, zlomili jste mě! Při první příležitosti naleju vyzkouším olej a aromatik. Abych pak mohl s klidným svědomím tvrdit, že to nefunguje

Jsem experimentátor, dělám rád pokusy na všem živém (tedy i na mém miláčkovi).

Tomenzino

Dík za dobrou radu! Kolik máš namotáno?

2013-01-19 09:34:58

kacer.dona...

Mám teď 170 tis. Mám většinou v Prosinci trochu starost s raníma startama. Ale vždy po výměně palivového filtru a trochu experimentů s naftou je vše ok. Ta kvalita je prostě v pr...i. No zkus uvidíš.Zvůk motoru(vstřiků) aspoň u mě, je dost slyšet.K lepšímu samozřejmě.Měl jsem ho celkem dost tichej, žádný klepání nebo něco podobného, ale s olejem je to ještě větší šepot pro uši

Takže jedu k pumpě tam si to všechno rozbalím a přidávám do nafty

2013-01-19 10:17:07

Tomenzino

předpokládám, že nemáš dělaný vstřiky, čerpadlo, egr, 2 hmoťák a další radosti, jimiž nás obdařil moderní comon rail

a jak dlouo jezdíš s čipem?

2013-01-19 11:50:36

Ahoj Tome, co že to do té nafty lejete a když tak v jakém poměru. Taky bych to prubnul.

Díky Simier

2013-01-19 12:23:16

stryc1: no je to celkem jednoduché, uděláš by-pass filtru a vstřiků. Filtru, aby nafta co čerpadlo žene do motoru skrz filtru se hned vracela do nádrže a sání a odpad nafty ze vstřiků napojíš na nádržku (flašku) do které naliješ na litr VIFu. Samozřejmě že na sání dáš nějakej filtr na hadišku, aby sis to neucpal. Ze začátku uvidíš jakej sajrajt se vrací z přepadu vstřiků zpět do nádržky (flašky), necháš to 5 minut klapat na volnoběh, pak si můžeš hrát s otáčkama. Ke konci se už vracejí se VIF tváří podobně jako byl na začátku, už není tak znečištěn. Doporučuji dělat na teplém motoru (kvuli hrání s otáčkama) a také změřit na diagnostice před a po dorovnávací hodnoty vstřiků, zlepšení bylo fakt znatelné, motor je i za studena mnohem kultivovanější a za těch 500 Kč co mě to celé stálo a cca 20 minut času je to luxus. Doporučuji vypnout motor když zbývá v nádobce cca 0,1 l VIFu, aby se to nemuselo odvzdušnovat, napojit zpět na filtr jak je to origo, a jet to projet, aby se tam ta trocha vzduchu co tam je dostala v otáčkách, mě to malinko cca na sekundu cuklo a pak to jelo v pohodě.

Po této procedůře mám najeto 15 000 km a vše okej...

Tady máte video jak se to dělá...

https://www.youtube.com/watch?v=9U7lXQrUVEc

2013-01-19 14:23:44

kacer.dona...

tak do motoru žádný zásah zatím nebyl turbo, vstřiky orig(nečištěné), čerpadlo také, jen jsem měnil EGR ventil.Spaílil se servomotůrek.Je elektronický. Jinak spojce nic nebylo ale jednoho dne jsem šlápl na spojku a rozsypalo se mi spojkové ložisko.Takže jsem si to celé udělal sám, a vyměnil jsem komplet spojku.Protože když jsem to už dělal, dělá se to koplet.

Jinak chip mám asi skoro dva roky a supr.

2013-01-19 14:28:18

Simier

Ahoj Simire rád tě vidím.Prosímtě já sám tam přidávám do nafty kromě aditiva VIF, také olej M2T do dvoutaktních motorů. Poměr dva velké panáky na celou nádrž. Zvuk motoru jsem poznal hned, to víš jsem velký posluchač

Tak uvidíš? Mě osobně to doporučil někdo,kdo dělá v diesel servisu. Našel jsem to, i na Německých stránkách že to lejou i někteří Němci.Tak uvidíme?

2013-01-19 14:33:21

extrem...

Tak tomu se říká klistýr motoru!

tomezino

jsi šikovnej, když si to umiš spravit sám. a co čistění egr ventilu? děláš nebo ne?

2013-01-19 14:35:36

extremehan...

o tom co tady píšeš jsem slyšel a viděl.Kolega to dělal takže jsem měl tu možnost u toho být.Ale to co popisuješ jde jen u vstřikování PD, kdy ti nafta nebo aditiv jak píšeš může téct samospádem.U TDCI to nelze. Šlo by to jen v případě, že budeš mít prázdný palivový filtr, a celý ho naplníš aditivem.Ale to se ti po startu sejně míchá s naftou.Takže u TDCI to moc dobře nejde. Ale věřím že je to dobrá věc.

2013-01-19 14:37:56

kacer.dona...

Jo EGR mám asi rok starý, a minulý týden jsem ho vyndaval, protože jsem kontroloval žhavící svíčky a je úplně čistý Tak jsem ho jen otřel a dal zpět.

2013-01-19 14:40:56

tak leda, vzit palivovy čerpadýlko a dát ho tam, jinak já už nemám mondeo ale mám galaxy 1,9 TDi PD, takže sem ti tímto způsobem dělal :-D

2013-01-19 14:42:02

kacer.donald: tak čištění EGR je otázka 20-ti minut, to nemá smysl někam dávat...

2013-01-19 14:43:29

extremehan...

No jasně tam to jde u PDčka. U Mondea nebo motoru TDCI to už neuděláš. Je to složitý.

2013-01-19 14:49:03

tomenzino: a jakto, vždyt přece pokud bys udělal též by-pass filtru a dal na vstup ke vstřikům maly elektro čerpadlo, tak by to též mělo jít ne ?

P.S. a kdybys viděl jak to PDčko táhne "vocpoda" :-D

2013-01-19 14:53:24

extremehan...

No asi by to třeba šlo.Ale musel bys tam dát čerpadlo které tlačí přesný tlak jako to v nádrži, protože je to hlídaný.Pak asi jo.Ale musel bys asi toho VIFu mít víc.Ale jo proč ne.

Jinak to čištění co jsi dělal je dobrý.To vím. A taky věřím že rozdíl je značný

2013-01-19 15:35:25

Extremehany

Tomenzino

Chtěl bych vyčistit egr a je na to nějaký spray. Stačilo by vyndal vzduch. filtr a nastříkat to do sání? Nebo se musí vybrat egr ventil?

Pokud jde o pročištění vstřiků, nestačilo by dát plechovku VIF do téměř prázdné nádrže, případně celý litr, a vyjezdit?

2013-01-19 15:55:19

kacer. donald: no musel bys ale fakt do téměř prázdné nádrže a to se ti bude blbě odhadovat riskuješ jak při dojíždění nafty tak vifu, že to neodhadneš a zavzdušníš to, to by se dalo risknout, ale musel bys toho VIfu tam nalít řádově třeba 5 litrů stím že ti trocha nafty zbyde v nádrži a stopl bys to třeba když víš že má vifu vyjeto 4 litry, samotřejmě že i to je řešení, ale zase dát 2500 za vif, no nevím..

jinak k tomu egru, jsou spreje na čištění i za chodu, že to valíš do sání, ale celkem dostává naprdel motor, protože jak to tam stříkneš okamžitě to vyletí skoro k max otáčkám (skoro jak když to valíš na eter), já radši vždy povolím ty 3 šrouby, sundám pár hadiček a vyhodím ho ven a vyčistím komplet, myslím že to dělám o dost poctovějš než by se to dělo sprejem přes sání, samozřejmě že to přes sání má též výhody jelikož tím očistíš i svody, ty já vysávám vysavačem a odrbávám takovejma těma kartáčkama na sklinky

2013-01-19 16:17:15

kacer.dona...

No jak píše Extremehany, ten sprey si myslím nemá takový účinek, jako když to vyndáš a vyčistíš. Není to zas tak složitý. Chvilka práce a aspoň ho uvidíš jak je zanesený

2013-01-19 17:01:17

chlapi, díky za instrukce, na jaře se do toho egru pustím. Snad tam nemám co zkazit. Pokud jde jen o tři šroubky a hadičky? Mám příručku Jak se co dělá, tak bych si měl poradit.Pokud jde o čistění vstřiků, někteří borci to řeší super dávkou do nádrže (místo VID dávají Delphi plus nebo Tec2000- Mě jde zatím jen o prevenci

2013-01-19 17:06:29

eště prosím pro nás méně inteligentní...jde při čištění něco na egr ventilu zničit?? jaký je postup při manuálním čištění..mám strach,abych tomu něco nepodělal... díky.


Odpovědět

1 ......... 20  21  22  23  24 ......... 28