Fórum - Téma


Spotřeba+Mondeo-napište kolik vám žere


Fórum Mondeo MK I Spotřeba+Mondeo-napište kolik vám žere

Informace o modelu: Ford Mondeo MK I


1 ......... 17  18  19  20  21 ......... 28

2013-01-15 15:30:58

Monastus

Dík, napsal jsi to jasně. Vystudovaný chemik?

K SMN 30 mám ale dál nedůvěru a zůstanu u osvědčeného řešení - aditivovat, aditivovat, aditivovat, jak nabídal doktor Plzák, pokud jste byli přistiženi při nevěře Používám VIF do NM z Tank Ono a nemám problémy.

Nicméně si myslím, že v HVO je budoucnost. Už jen proto, že se mi nelíbí, když se potraviny (řepkový olej, cukrovka, pšenice...) spalují v motorech.

extremehany, 2013-01-15 00:32:17 napsal:

tomenzino: my máme taky ve městě 2 OMW a o jedné se traduje... a druhá prej v pohodě. je fakt že já do každé nafty leju VIF, ale prej do vervy ani maxxmotinu se to lít nemá, že tu naftu můžeš přeaditivovat a degradovat její vlastnosti

2013-01-15 15:32:58

Přeaditivovat ? Kde jsi na toto přišel ? No tak to by mne zajímalo.

kacer.donald, 2013-01-15 15:30:58 napsal:

Monastus

Dík, napsal jsi to jasně. Vystudovaný chemik?

K SMN 30 mám ale dál nedůvěru a zůstanu u osvědčeného řešení - aditivovat, aditivovat, aditivovat, jak nabídal doktor Plzák, pokud jste byli přistiženi při nevěře .. Používám VIF do NM z Tank Ono a nemám problémy.

Nicméně si myslím, že v HVO je budoucnost. Už jen proto, že se mi nelíbí, když se potraviny (řepkový olej, cukrovka, pšenice...) spalují v motorech.

2013-01-15 15:37:26

Maturita z chemie. Je to sice už 20 let, ale vlastnosti biogenních prvků se od té doby nezměnily ...

To chápu, že nemáš důvěru. To je každého věc ... Do SMN30 aditiva nejsou potřeba, vozím je ale s sebou, kdybych musel natankovat MN, kde ale může být až 6% MEŘO.

FAME a HVO :

2013-01-15 15:41:55

Monastus:

Tak mi to nedalo a volal jsem do Unipetrolu s otázkou, zda jsou v Ultradieselu podobná aditiva jako v TopQ a Vervě, pan Schejbal z Unipetrolu mi řekl, že každá firma si recepturu aditiv střeží, ale lze říci, že množství aditiv by se dal zhruba vyjádřit tímto pořadím:

1) - Verva

2) - Ulradiesel

3) - TopQ

... v podstatě tak nějak neurčitě řekl, že ve Vervě je "toho nejvíc" a Ultradiesel je někde mezi.

Potom jsem se ho ptal, kde všude bude Ultradiesel k sehnání... říkal, že seznam má u sebe, ale je v autě, ale že co se týká Globusu, v budoucnu budou mít Ultradiesel všechny Globusy v ČR.

Potom jsem volal do Agipu. Tam mi pán řekl, že Agip si nechává dodávat aditiva přímo v rafinerii při plnění cisterny, a to jím dodaným aditivem. Velmi se divil, když jsem mu řekl, že Benzina aditivuje Vervu přímo na čerpačce, říkal, že ho to překvapilo. Taky říkal, že všichni zaměstananci se služebními auty Agipu mají nařízeno brát DieselTech a nebyl nikdy problém. Pokud si prý zákazník stěžuje, že mu dieselTech poškodil motor, vysílají okamžitě na stanici mobilní laboratoř a prý se nikdy nestalo, že by závada byla DieselTechem. Taky zdůraznil, že Agip je jediná značková firma v ČR, která aditivuje za cenu obyč. nafty, bez příplatku.

Hlavně prý netankovat do moderních dieselů na malých neznámých stanicích, ale jen na velkých značkových... to ale už víme, že

Potom jsem volal do Eorooilu (Čepro a.s.) a tam mi bylo řečeno, že jejich aditivum je také naléváno a míseno už na lince v rafinerii. A že u nich není vůbec možné dolévat až na stanici z kbelíčku, ale že se to v minulosti na Benzině dělalo, ale myslí si, že v současnosti až na výjimky se to už nedělá. Taky mi bylo sděleno, že aditiva jsou ve své podstatě všechna stejná v základu, lišit se mohou pouze tím, že jedno zajišťuje lepší mazivost, jiné zase více přidává cetanové číslo. Že se tam moc nového vymyslet nedá... no, to už jsem taky tak nějak tušil.

Každopádně pán říkal, že dodatečné přidávání Vifu do již aditivované nafty (DieselTech, Optimal Diesel, Ultradiesel, V-power Diesel, Verva...) je nejen zbytečné, ale že i nafta se dá "přeaditivovat" a že to pak může dělat víc problémů než užitku, nehledě na různost aditiv a jejich množství.... prostě aditiva patří jen do obyčejné nafty... asi tak.

Dále jsem volat již nechtěl. Do Shellu volat nechci, nějak se mi nelíbí jejich způsoby a cenová politika... Škoda, na Shell jsem jezdíval dost.

Tak toliko z mého telefonického průzkumu. Tak a teď to poslední - doufat, že říkali pravdu. Já zůstanu zatím u Vervy a sem tam vezmu Ultradiesel, chci zkusit Optimal Diesel a Agip taky asi zkusím... ale jak říkám, jinak zůstávám u Vervy.

2013-01-15 15:42:45

Monastus

A co si myslíš o budoucnosti obnovitelných paliv do motorů?

Moje holky jsou laborantky, jedna dokonce bakalářka z VŠ chemické v Praze (nevím, jestli to uvádím přesně). Ale sám jsem skončil u H2S a H2O.

2013-01-15 15:48:49

To Kačer:

Ještě k tomu HVO. Taky se vyrábí z nenasycených mastných kyselin stejně jako FAME, jen tzv. hydrogenací. FAME se vyrábí tzv. transesterifikací. viz výše.

Rozdíl je u FAME jen v radikálu metanolu, který je navázán na heptadekanový řetězec kyseliny olejové. HVO je vlastnostmi heptadekanového řetězce o něco blíže ke směsi uhlovodíků, které nazýváme naftou, než FAME.

Dost důležitá je ale energetická náročnost a složitost výroby ...

2013-01-15 15:48:59

V podstatě cetované číslo zvyšují nitráty (přesný název si nepamatuji, ale dá se vyhledat). Jen OMV a Aral má jiný produkt z rafinace, prý. Odlišuje se i barvou.

Pokud jde o cenu, Shell s DieselSave (nebo jak se to teď jmenuje) z konkurenčních důvodů jde ještě níž než Agip u některých ČS (např. Mělník).

2013-01-15 16:02:59

To extremehany:

Vyčerpávající příspěvek. I podle mého názoru je to tak, jak jsi napsal.

Jen si nejsem jist, že lze tzv. "aditivovanou" naftu "přeaditivovat". Mám na mysli to, že do již "aditivované" nafty naleješ aditiva dle návodu, tzn. určité množství aditiva na určité množství nafty.

A důvod přidávání "aditiv" do nafty ?

1. Snížení teploty změny skupenství - snížit

2. změna "Dynamické a kinematické viskozity" (Pro účely normy ČSN EN ISO 3104 se definuje kinematická viskozita jako odpor proti toku kapaliny způsobenému gravitační sílou)

3. Změna cetanového čísla - zvýšit

kacer.donald, 2013-01-15 15:42:45 napsal:

Monastus

A co si myslíš o budoucnosti obnovitelných paliv do motorů?

Moje holky jsou laborantky, jedna dokonce bakalářka z VŠ chemické v Praze (nevím, jestli to uvádím přesně). Ale sám jsem skončil u H2S a H2O.

2013-01-15 16:10:31

To bohužel nedokážu posoudit.

Vím jen to, že je možné nahradit destiláty ropy za tzv. "obnovitelné zdroje". Záleží na politice, pracnosti a energetické náročnosti výroby alternativ. Pokud chceme "vyrobit" z rostlinného oleje něco, co je vlastnostmi podobné naftě, je třeba ještě k tomu energie na úpravu, jako u FAME a HVO. To stojí "dotace" a to je prostor pro biokorupci.

Také lze ale jezdit na čistý rostlinný olej. I to mám vyzkoušeno ve své Felicii. 100 % jízda na olej bez jakékoliv úpravy motoru, či dopravy oleje do válců. Takže to lze. Mimochodem 1. diesel spaloval olej z podzemnice olejné (buráky) .

2013-01-15 16:34:28

Jo, ta biokorupce je obrovská a jednou nás všechny zničí.

Pokud bude dost levného bioodpadu, mohlo by to snad i ekonomicky vyjít. V každém případě bych doporučil snížit povinné procento biosložky v palivech, protože je to z hlediska ekologického i lidského kontraproduktivní.

2013-01-15 17:01:39

extremehany

Zdar, musím říct, že tvůj přízpěvek se mi velice líbí.Něco takového stojí hodně času,a taky najít někoho kdo o tom něco ví, a chce o tom mluvit.

Jediný s čím nesouhlasím je, že by si naftu přeaditivoval.To asi možné není, protože jsem se taky o tom něco sháněl, ale už je to déle. Ale to je jedno.

Psát si o tom tady chlapy můžeme cokoliv,důležitý je aby nám to jezdilo.

kacer.donald

Odpověď pro tebe. Dnes jsem opět tankoval a Maxx Motion stojí momentálně 39,20kč. Je to dost ale jezdim.Teda spíše ráno startuju na první otočení.

A to přidávám i VIF. A ještě něco ale na to se mě raději neptejte.Ale motor je ůplně supr.

2013-01-15 17:01:44

extremehany

Zdar, musím říct, že tvůj přízpěvek se mi velice líbí.Něco takového stojí hodně času,a taky najít někoho kdo o tom něco ví, a chce o tom mluvit.

Jediný s čím nesouhlasím je, že by si naftu přeaditivoval.To asi možné není, protože jsem se taky o tom něco sháněl, ale už je to déle. Ale to je jedno.

Psát si o tom tady chlapy můžeme cokoliv,důležitý je aby nám to jezdilo.

kacer.donald

Odpověď pro tebe. Dnes jsem opět tankoval a Maxx Motion stojí momentálně 39,20kč. Je to dost ale jezdim.Teda spíše ráno startuju na první otočení.

A to přidávám i VIF. A ještě něco ale na to se mě raději neptejte.Ale motor je ůplně supr.

2013-01-15 17:44:00

tomenzino, monastus: zkusím vzít vzorek maxxmotionu a vervy a naleji tam víc VIFu než by mělo být a vrazím to do mražáku, kde nastavím -25°C a uvidím co z toho vyleze :-D

2013-01-15 19:35:34

extremehan...

Ale jo.Zkus Proč ne? Já už na něj jezdím v zimě druhý rok. A chalupu mám na horách, a vloni tam bylo -33 když jsem tam byl, a chytlo na první cvrnk

2013-01-15 19:45:21

Tomenzino: a taky do toho dáváš VIF ?

2013-01-15 19:48:20

extremehan...

Jasně, dávám vždy

2013-01-15 19:48:40

extremehan...

Jasně, dávám vždy

2013-01-15 19:49:39

tomenzino: okej, tak to testnu jestli děláš dobře nebo ne :D

2013-01-15 19:49:41

Že se vám do toho chlapáci motám. Neni už lepší nalít naftu do kamen a koupit auto s tím správným motorem? Jdu na mail a tohle je vážně hodně aktivní téma.

2013-01-15 19:50:21

Hupino: mé další auto bude CNG při nejhorším LPG, minimálně V6


Odpovědět

1 ......... 17  18  19  20  21 ......... 28