Fórum - Téma


Spotřeba+Mondeo-napište kolik vám žere


Fórum Mondeo MK I Spotřeba+Mondeo-napište kolik vám žere

Informace o modelu: Ford Mondeo MK I


1 ......... 16  17  18  19  20 ......... 28

extremehany, 2013-01-11 14:24:14 napsal:

Monastus: u tak starého auta už to nemá smysl...

2013-01-14 15:27:57

Aha, to chápu ...

2013-01-14 16:26:12

Něco je zde:http://www.omv.cz/portal/...e_hmoty/MaxxMotion_Diesel

http://www.oleje.cz/forum...-benzina-verva-t4629.html

HVO vygooglujete, nechci to tady vulgarizovat. Jde o něco jako syntetickou naftu, ale rostlinného původu.

2013-01-14 20:46:00

no píšou o tom moooc pěkně, skoro to vypadá jak reklama OMW :D

2013-01-14 22:18:15

Ne že bych chtěl dělat tu reklamu, ale v rychlosti.

Tuto naftu Maxx Motion jsem tankoval už minulý rok, a vždycky mě to zachránilo.Pokud jsem někde, natankoval blbě,

i když u pumpy kde by jste to nečekali, tak tahle nafta je špica.Pokud mi to nechytalo, na tuhle naftu vždy.Tankuju jí tedy jen na zimu.Jinak také u OMV ale obyč.

Auto jede lépe a je to cítit.Taky třeba není pumpa jako pumpa, ale tam kde tankuju já, tak

Takže doporučuji

2013-01-14 23:41:54

Tomenzimo: kde tankuješ ? Mě to na obyč OMW naftu jede oproti TopQ úplně naprd...

2013-01-15 00:12:58

extremehan...

Jak píšu OMV Praha 5. Jezdil jsem i na to co píšeš ale to mi přišlo špatná volba.Podle mě prostě záleží na pumpě.

Já mám 2 OMV vedle sebe, a u jedný to jezdí líp než u druhé.Divný co? A to jsou od sebe 1 km

2013-01-15 00:32:17

tomenzino: my máme taky ve městě 2 OMW a o jedné se traduje... a druhá prej v pohodě. je fakt že já do každé nafty leju VIF, ale prej do vervy ani maxxmotinu se to lít nemá, že tu naftu můžeš přeaditivovat a degradovat její vlastnosti

2013-01-15 07:55:37

extremehany,

máš pravdu. Podle popisu už má všechna potřebná aditiva v sobě a další nepotřebuje. Kdyby ta aditiva neměla, tak by neměla udaný bod použití až do -35 stupňů celsia, protože při takové teplotě by už dávno vylučovala parafín.

2013-01-15 08:09:07

extremehany, petrdepo

Kluci já myslím, že aditivem, nemůžeš nikdy nic pokazit.Našel jsem si kdysi článek o VIFu, a tam bylo jasně psáno, že množství je doporučené,a větší dávka neškodí ba naopak jen to majiteli auta pouze prodraží.

Takže leju to co mám a je to. Není co řešit.

2013-01-15 08:12:57

petrdepo: dle popisu tam může tam můžou být i mletý koně, záleží co tam dá pumpař. Na Benzinu nejezdim od té chvíle co jsem jednou natankoval a auto blbě chytalo, po vyjetí jsem natankoval jinde. Navíc u dálnice. Prodavačka se chlubila jak mají arktickou naftu do -30. Já přijel dom. do rána -15 a ani sem si neškrt Takže na to co píšou nereaguju a aditiva si přidám sám. Nevěřim jim Na OMV jsem tankoval po Benzině ale několikrát se mi stalo že sem v tom očku jak je vidět nafta viděl jak tam leju kal. Teď tankuju na Shellce a zatím bez problému. Tankuju pouze na jedné, která je hned vedle moji práce (Plzeň u Rondelu). Tam tankuje 90% firmy a nikdo problém neměl. Známí tam posílal i naftu na rozbor a víme že tam je nafta dobrá.

2013-01-15 08:30:14

deli,

asi máš pravdu. Ale jinak se může člověk poučit i na stránkách obchodní inspekce, kde jsou pumpy se závadami kvality paliva.

2013-01-15 08:40:54

deli,

jak píšu.Každá pumpa jiná.Kolega nedojel do práce, protože mu zamrzla nafta.A tankoval u Shellky. No je to prostě věda.

Člověk aby si dal pozor se vším.

2013-01-15 09:17:06

Tomenzino:

nejlépe mít na té čerpačce známé, kteří ti řeknou jak je na tom ta pumpa. Toto je holte nevýhoda dieslů, člověk musí hlídat a když najde pěknou čerpačku, tak se jí držet zuby nehty

2013-01-15 10:19:47

Chlapi, jedna věc jsou zimní vlastnosti nafty, druhá složení paliva pro diesely. I když to spolu trochu souvisí, to jistě. Uvědomte si, že během uplynulých 2 - 5 let se významně změnilo složení nafty. Zejména se na nulu snížil obsah síry (pak problém s mazivostí), několikanásobně se zvýšil podíl biosložky (která maže). Jenže nafta ,ůže mít bio od 0 do 7 proc, nikdy nevíte kolik, pokud se přímo na pumpě nezeptáte. Mají povinnost to sdělit. Na jiné složení nafty museli všichni zareagovat. Paliváři úpravami, tedy aditivacemi nafty, které potlačují nežádoučí vlastnosti biosložek. Proto se objevila prémiová paliva, proto se kupř. před několika lety měnilo složení populárního VIFu. A pracuje se na dalších generacích biosložek. Právě poslední high-tec vymoženost je HVO. Počítám, že s dalším vývojem a masovým rozšížřením HVO a podobných produktů se potichu vytratí metylester z řepky. Zpracovávat se bude odpad, popř. speciální rychle rostoucí rostliny, z nichž se budou vyrábět biosložky nové generace, které motoru neškodí.

Ještě dotaz na Tomenzina: Kolik teď stojí MaxxMotion u OMV?

2013-01-15 10:28:16

kacer.donald:

tak třeba síra na nule neni. zrovna dneska jsem koukal na čoi a mají max limit 12mg/kg

2013-01-15 10:38:56

Kačere, máš velmi nepřesné informace. MEŘO a SMN30 mají síru na nule, neb dokonce musí. A nejen to. Těch nepřesností je mnohem více.

2013-01-15 11:52:31

monastus

Taky nejsem věděcký pracovník, ale řidič bez povolání

kacer.donald, 2013-01-15 11:52:31 napsal:

monastus

Taky nejsem věděcký pracovník, ale řidič bez povolání ..

2013-01-15 13:13:18

Vážím si Tvé upřímnosti.

A jestli tě to zajímá, tak tady jsem psal něco o "bionaftách"

http://www.fordclub.eu/fo...lik-vam-zere-1959?kols=13

2013-01-15 14:34:47

Monastus

S chutí a zájmem jsem si přečetl Tvé zkušenosti se směsnou naftou. Jezdil jsem kdysi s Accentem CRDi tříválcem 60 kW na SMN 30 a jednoho dne to přestalo jet. Ano, ucpával se filtr. Tak jsem ho vyměnil a od té doby řepku né. Tehdy měl motor najeto tak 30 - 40 tisíc km. Takže už vím, že jsem měl ve filtru med

Zajímá mě, jak to jezdí na SMN? Jaký výkon, spotřeba, co EGR?

Dík za odpověď!

2013-01-15 15:13:42

To Kačer:

"Med" je jen můj termín(, nepoužívá se to, správně by se to asi mělo nazvat detergovaná usazenina, stejně jak se octem (CH3COOH) čistí od "vodního kamene" (CaCO3 + MgCO3 + ad.) rychlovarná konvice.

Nicméně, co se týče "pocitu" z jízdy, nepoznal jsem při přechodu na SMN 30 žádný rozdíl ve výkonu, ani ve zvuku motoru ani ve spotřebě.

Když jsem měl ještě Felicii, tak jsem čas od času natankoval MN, neb poblíž nebyla čerpačka se SMN 30 a taky žádnej rozdíl. Ten motor ale měl 47 kW/4300 ot/min - tam se to dá stejně blbě soudit. Provoz na čisté MEŘO by měl ale být znát.

A EGR ? Vůbec jsem o něm nevěděl.

A co se týče toho "medu", což jsou rozpuštěné usazeniny z nafty, tak ten může způsobit ten problém s motorem, tedy se vstřikovači, o kterém se v souvislosti s používáním "BIO" mluví.

Já jezdím na SMN 30 hlavně proto, že neobsahuje síru, která může především za přidírání rotačních čerpadel v systému Common Rail => nemusím pak již přidávat tzv. "Aditiva", jejíž hlavním důvodem přimíchávání je právě tohle "vylepšit".


Odpovědět

1 ......... 16  17  18  19  20 ......... 28