Fórum - Téma


Spotřeba+Mondeo-napište kolik vám žere


Fórum Mondeo MK I Spotřeba+Mondeo-napište kolik vám žere

Informace o modelu: Ford Mondeo MK I


1 ......... 11  12  13  14  15 ......... 28

2012-12-18 06:51:43

pravda pravda. ale já mám na počítadle 196 000

2012-12-18 11:43:46

na počítadle jde nastavit při 200 000 i 5 000 km :-D důležitá je realita, kterou zjistíš tak max u aut z čech po prvním majiteli

2012-12-18 13:16:57

Jak velky vliv na spotrebu muze mit nafta... obyc.diesel,,verva,w-power atd atd.. aditium ma nakej vliv.? stale tapam.. nejde me o jizdni vlastnosti.. zazil sem rozdil jet na vervu nebo na obyc naftu nejde me talcit spotrebu na 4l at si papka kolok potrbuje.. jinak stale verva+ vif a jezdim za tech 5,8

2012-12-18 13:27:21

já jezdím na TopQ + VIF a řekl bych že bez vifu není motor tak kultivován. údajně je Verva to samé jako když do TopQ dáš VIF.

Nejhorší naftu podle mých zkušeností má OMW

2012-12-18 13:35:34

Já jezdím už 13 let na SMN 30 % - někde tomu říkají bionafta a motor je kultivovaný, nekouří a hlavně v zimě nezamrzá.

A abych nezapomněl, do této směsi již není třeba pro common raily žádná aditiva jako do motorové nafty.

2012-12-18 13:55:59

No, mě by zajímaly teda zkušenosti s tím provozem na směsnou naftu? Většinou všichni říkají že to motor nesnese. Napiš své zkušenosti detajlněji prosím....

2012-12-18 14:26:53

Monastus- ty jezdis v com.rai. na bio naftu?? a nemas zadny problem? presne napis sve zkusenosti.((( mel jsem za to ze je to smrt pro nas typ motoru..repka olejka nepatri do com.rail. i kdyz je pravdou ze nake procenta bionafty. obsahuje i klasicka nafta.ale urcite to je zanedbatelna procenualni hrstka!

Co se tyka nafty od OMW tak je jedna z naj.. MaxxMotion Diesell na zimu ideal.. starty v -15 uplna lahoda..!! jen cenovka je okolo 38/L.. ale top je verva ale kazdej ma sveho favorita..todle je jen nazor maleho fordaka co jezdi na diesel

2012-12-18 14:39:40

já srovnával obyč OMW naftu ne MaxMotion, ten je jiná liga, až zas budou hrozyt ty nekrutější mrazy naberu plnou vervy

2012-12-18 15:22:11

martinrx

Tak tady pročítám co tady píšete.

Tak nejdříve k tomu co jsi psal o 2.0 a 2.2 TDCI. Motor 2.2 je úplně jiný.Není to převrtaný 2.0. Má jinou kliku jiné ojnice i písty protože má jiný zdvih než 2.0 Takže je jiný celý,a proto má vyšší výkon o tolik,a hlavně není dimenzován na max.Normálně se čipuje Na 136kW 462Nm a to mám já.Může se až na 150kW ale to už je bez záruky logicky. Takže to jen k tomu.

Jinak pokud se podíváte do TP tak spotřeba 2.2 je stejná jako u 2.0. Teď pokud chci tak jet dokážu jezdit mimo město i za 4.7l/100km. Ale abych vám pravdu řekl to není žádná jízda.

A hlavně ten čip ti to nedá.Mám rád rychlou svižnou jízdu. Takže jezdím rychleji a spotřeba je potom vyšší kolem 6.3l/100km.

Takže asi tak k tomu

2012-12-18 15:41:24

tomenzino: takže ti to jezdí za mín jako před čipem ?

2012-12-18 15:56:04

extremehan...

Pokud se o to snažím,tak o 0,5L ano

2012-12-18 15:59:54

:-D aha

2012-12-18 16:06:05

Tomenzino

kde jsi s tim byl na chipování a při kolika km?

2012-12-18 16:13:55

oludvig

Byl jsem s tím na chipu tady http://www.autochip.eu/cz...ord-mondeo-22-tdci-155hp/

Auto mělo nějakých 100tis a s chipem jsem najel skoro 70tis. Bez jakých koliv problémů Je to fakt tahoun. Není problém s tím jet rychlostí kolem 200km/h i 150km. Je ti motor jako hov**o

2012-12-18 16:17:22

No ... Nerad se o tomto rozepisuji, neb jsem potkal pěknou řádku blbců, kteří ví h.o.v.n.o. s přehazovačkou a těm nemá smysl nic vysvětlovat. Vy jste ale jiný kafe, rád Vám to přiblížím:

V kostce:

1. V ČR se jezdí na SNM min 30 % MEŘO (methyl ester řepkového oleje, anglicky FAME). Je to sice z řepkového oleje (Brassica napus varieta napus), ale základem je kyselina olejová, kterou obsahuje i třeba olej z podzemnice (Arrachis Hypogea) - buráky.

2. Jak se vyrábí: S tímto výše uvedeným olejem, který má 16xC (stejně jako MN) se "zkříží" s Ch3CH2OH za pomoci KOH a z toho je výsledkem právě to MEŘO, které má již velmi podobné vlastnosti jako motorová nafta - uvádí se to taky jako 100% bionafta, která se dá staky sehnat. Tu mají třeba zde:

http://biopalivafrci.cz/m...py/kde-nacepuji-bionaftu/

konkrétně

KM-PRONA

Typ paliva: B 100 (pod názvem BioDIESEL 100)

GPS: 50.176951,14.319131

Pražská 180

252 65 Tursko

okres Praha-západ

kraj Středočeský

Tak s touto bionaftou zkušenosti nemám, ale můj brácha se Seatem 1.9tdi 81 kW ano.

3. Bionafta II. generace = SMN 30 % MEŘO, leckde se uvádí jako bionafta, Naturdiesel, SETAdiesel a podobně.

No, a tady mám nemalé zkušenosti Na Felifii v "dýzlu" jsem na ní najel čtvrt milionu a v Mondeu 2.0 TDCi 96 kW r.v. prosinec 2004 už 60 tisíc - původ v Německu, původně najeto 150 000 mám teď tedy cca 210 tkm.

4. Jak to funguje - bionafta SMN 30 % musí být vyrobena podle ČSN 656508

  • min 30 % MEŘO, zbytek je "UPRAVENÁ" motorová nafta, aby bylo dosaženo například:
  • 50% kouřivosti
  • minimum (0%) síry ve směsi
  • minimum (0%) dalších nečistot ve směsi
  • minimum (0 %) vody
  • odbouratelnost z 90 % do 21 dní
  • filtrovatelnost do -30 C

Výsledkem toho je to,

  • že motorová nafta a MEŘO která v SMN 30 je, neobsahuje právě ty složky a to hlavně sloučeniny síry, které vadí Common Rail systémům, právě ty složky, co to zadírají
  • že díky MEŘO je SMN 30 % "mazlavější" a čerpadlo tolik "netrpí" - lépe se maže

že díky MEŘO dochází k detergenci celého palivového systému a tudíž jeho kompletním vyčištěním.

5. Praktické zkušenosti:

Když jsem začal jezdit na SMN 30% ve své Felicii v r. 2010, nikdo tomu nevěřil.

Co je průser jak HOVADO: Když máte starý vůz, no prostě nějakou starou sračku, která jezdila na MN s vysokým podílem sulfidových a karbonových sloučenin, dojde k jejich pozvolnému uvolňování (čištění palivového systému) a zachycení palivovým filtrem.

Je to hmota, které se konzistencí a barvou podobá včelímu medu, jemně pastovanému s vůní nafty. Vím to, neboť se doporučuje po 2 - 3 nádržích na provoz SMN 30% vyměnit palivový filtr a já to samozřejmě udělal a do filtru se podíval. Dalo se to skoro mazat na chleba, chuťově ale nic moc ... (:o)

Víte, co by se stalo, kdyby tato hmota prošla přes paliv. filtr do Common Railu ? Hmota, která je ale důsledkem provozu na MOTOROVOU NAFTU ? Asi ba se to v.y.s.r.a.l.o, kdo ví.

Po výměně fitru a tady i po kompletním vyčištění palivové soustavy již není "nikdy" třeba měnit palivový filtr. Vím to. Vložka jen zežloutne.

Takže jsem si koupil Mondeo a bez problémů jsem začal jezdit na SMN 30 % Palivový filtr jsem taky vyměnil, ale tady jsem nic nenašel, Němci mají holt jinou naftu.

Ale teď k nevýhodám:

A. SMN 30% a MEŘO jsou kyselé směsi a mohou naleptávat - ztměkčovat některá gumová vedení palivové soustavy. To jsem pozoroval u přepadové hadičky u Felicie, to je skutečně pravda, Mondeo je O.K. - používají se již odolné materiály a né jako tenkrát - čili i to je bez obav

B. Obě směsi rychleji degradují motorový olej. To taky nemohu potvrdit. Když jsem jezdil s tou Felicií, prof. Kovář (dnes již zesnulý) mně i bráchovi dělal testy motorového oleje vždy na konci cyklu a vše bylo v normálu. Používali jsme Mogul 10W40 a já na to jezdil 20 tisíc kilometrů. Kontroluje se viskozita, karbon, oděrové části, voda v oleji a palivo v oleji. Všechno bylo O.K.

SMN 30 % je vhodnější varianta pro CR motory, neboť "nesmí" obsahovat to, co jim vadí. Otázkou zůstává, je-li to pravda.

Samozřejmě jsem měl zprvu i přesto všechno co o tom vím obavy, když jsem to prvně do Modea nalil, ale teď jsem již klidný a naopak se mi ježí vlasy hrůzou, kdybych do toho měl natankovat cosi, čemu se říká VERVA a při -10 C se "to" zakalí vločkami jako důsledek pozvolné změny skupenství.

Už jste někdy viděli zmrzlou bionaftu ?

Já ne a pěkně jsem loni naletěl. Další dobrá zkušenost:

Bylo, nebylo a bylo - 22 C a já ráno jel do práce. Na obchvatu Prahy samej pražák a tak jsem na to v jednu chvíli šlápnul na podlahu, abych tomu pražskýmu pepíkovi uvolnil cestu (to bylo asi 5 km od nastartování), když jsem předjížděl kamion a on na mne zezadu blikal. No a co se stalo: Bliklo žhavení, CR se "vypnul" a já dojel ke krajnici, kde jsem vypnul motor, nastartoval, vše O.K. a já jel dál. Odpoledne, když bylo - 15 C jsem do toho sednul a znova to vyzkoušel a situace se opakovala. Hmmm, řekl jsem si, tak SMN 30 % asi není to ono. Může to zhoustnout a přes filtr se jí nechce .. Dobrá, dotankuji "normální "naftu" (měl jsem skoro prázdno) koupím aditiva, naleju TO TAM a bude to O.K., zítra taky musím do práce hned ráno a autem.

Druhý den -22, znova kláda jako v ruským filmu. Paráda, chytlo to hned ... (:o)) Ujel jsem asi 500 metrů, možná 550 a motor chcípnul ! A nešlo to nastartovat ! Až za chvíli jo, tak jsem poodjel ke krajnici, ke které jsem samozřejmě dojel už bez motoru a zavolal si odtah.

Odpoledne, když už bylo tepleji (- 10 C) jsem dojel (doskákal) do myčky nechal umejt auto, čímž se i zvýšila teplota MN a pak to jelo "normálně".

No jak jsem hned po vyjetí alespoň půlky nádrže rád dotankoval SMN 30%.

Od tý doby jezdím bez problémů a naftu tankuju jen výjimečně.

6. Závěrem (shrnutí v kostce)

SMN 30% není samozřejmě nejlepším řešením, ale lepším, než motorová nafta. MJ tankoval jsem u LUK Oilu - hodně lidí, včetně servicemanů mi to doporučovalo, blbci clbý ... (:o)) To jsem si zase naběhl ... (:o)))))

2012-12-18 18:12:24

Monastus: Tvé psaní mne zaujalo, ale zároveň tam vidím nesrovnalost. Nejdřve si psal, že na to jezdíš 13 let a pak píšeš, že si na to začal jezdit s felicií v roce 2010 Kde je tedy pravda? Ale jinak určitě zajímavé čtení.

Tomenzino, 2012-12-18 15:22:11 napsal:

martinrx

Tak tady pročítám co tady píšete.

Tak nejdříve k tomu co jsi psal o 2.0 a 2.2 TDCI. Motor 2.2 je úplně jiný.Není to převrtaný 2.0. Má jinou kliku jiné ojnice i písty protože má jiný zdvih než 2.0 Takže je jiný celý,a proto má vyšší výkon o tolik,a hlavně není dimenzován na max.Normálně se čipuje Na 136kW 462Nm a to mám já.Může se až na 150kW ale to už je bez záruky logicky. Takže to jen k tomu.

Jinak pokud se podíváte do TP tak spotřeba 2.2 je stejná jako u 2.0. Teď pokud chci tak jet dokážu jezdit mimo město i za 4.7l/100km. Ale abych vám pravdu řekl to není žádná jízda.

A hlavně ten čip ti to nedá.Mám rád rychlou svižnou jízdu. Takže jezdím rychleji a spotřeba je potom vyšší kolem 6.3l/100km.

Takže asi tak k tomu .. ..

2012-12-18 20:29:35

Myslím že se opravdu mýlíš - pokud se bavíme o motorech Duratorq (tedy první generaci TDCI, potažmo původně jen TDdi), pak tedy motor s obsahem 2,2 l je skutečně podle všech pramenů jen upravený stejný motor jako 2.0 Tdci či Tddi.....

Ano rozdíl je v klikové hřídeli, pístech a ještě samozřejmě v mnoha jiných detailech (např. i odolnější setrvačník) ale základ motoru je stejný.

Jaký je rozdíl u novější generace TDCI z dílny PSA to nevím.

deli, 2012-12-18 18:12:24 napsal:

Monastus: Tvé psaní mne zaujalo, ale zároveň tam vidím nesrovnalost. Nejdřve si psal, že na to jezdíš 13 let a pak píšeš, že si na to začal jezdit s felicií v roce 2010 .. Kde je tedy pravda? Ale jinak určitě zajímavé čtení.

2012-12-18 20:31:22

No to sem vůl. Johny White (bílá Felicia) jsem koupil v r. 2000. Teď mám Henryho (Mondeo) od r. 2010. Tady je to pomýlení ... Asi sem dám ty fotky z té bouračky - důvod odstavení Johnyho ... (:o)))

2012-12-18 20:47:56

Můj Mondík Mk 1 1.8 benzín spapá na 100 km 7.5 l. Tedy dálky pochopitelně . Na to že má na tachometru 205 000 , myslím , že ve skutečnosti to bude nejmíň o 100 000 víc , tak je to v pohodě . vaman

2012-12-18 20:55:44

No nevím moje mondeo asi MkII z roku 1997, 1,8i 85kW bralo když sem jezdil Ostrava - Prostějov stále 120 km/h bralo do 7 litrů, najeto mělo 350 000 a byl to kombál...


Odpovědět

1 ......... 11  12  13  14  15 ......... 28