Fórum - Téma


Spotřeba+Mondeo-kolik najedete na nádrž, problémy


Fórum Mondeo MK III Spotřeba+Mondeo-kolik najedete na nádrž, problémy

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 9  10  11  12  13 ......... 14

 petrdepo  
2014-05-21 07:37:05

vaclav30: Některý lidi rvou nádrž až po hrdlo kvůli tomu, že si ještě pamatují, když se za totality dělalo zdražení o X korun a stály se fronty u pump. Neuvědomí si, že to nemá smysl vozit v autě mrtvou zátěž, když před sebou nemají žádnou dlouhou cestu. Navíc si řada z nich neuvědomí, že když nádrž narvou studeným palivem z podzemní nádrže, palivo se v nádrži oteplí a začne se tlačit z nádrže zpět do hrdla (hladina v hrdle se může zvednout až o několik cm). Pak si myslí, že mají prasklé hrdlo.

2014-05-21 09:49:01

petrdepo:

Chceš nekomu vysvětlovat, že by neměl mít nádrž jen tak plnou nebo poloplnou? Že je špatně mit v nádrži palivo? Opět Přeháníš!

Pokud stoupne palivo v hrdle o pár cm, taky od pumpy musíš odjet, takže to asi ničemu nevadí. Ale spíše by neměla být vychovatá, kvuli odvzdušnění.

 petrdepo  
2014-05-21 12:30:21

tomenzino: Nechci to vysvětlovat tak, jak to ty myslíš. Jen mi připadá zbytečné tankovat nádrž po každých pár desítkách kilometrů. S tím, že studené palivo z podzemní nádrže po ohřátí na okolní teplotu nabyde na objemu, jsem se setkal osobně, protože to od pumpy domů mám jenom 400 metrů. Po hodině mi v hrdle nádrže nabylo o cca 5 cm a začalo prolínat ven. To jen prvně, než jsem se poučil, že tankovat až nad úroveň, kdy vypne pistole, je blbost, pokud se potom neujede alespoň pár kilometrů. U pumpy jsem také kolikrát viděl lidi, co povytáhli pistoli při tankování jenom proto, aby objem tankovaného paliva zaokrouhlili na celé litry.

2014-05-21 21:25:25

petrdepo: Roztažnost paliva není nic nového. Sám nezaokrouhluji na litry, ale na celé koruny. Komu se chcou tahat "halíře" za účet 1963,7,-? Navíc nikdy se mi nepodaří tankovat nafta předtím než dojedu pár kilometrů domů, vždycky je to alespoň pár desítek kilometrů ježdění, ať už práce nebo zábava.

Na druhou stranu nechápu frajery co rvou palivo i do uhlíkových filtrů (problém hlavně VW). Cvakne pistole, zmáčknou pojistný "ventil" v hrdlu nádrže a narvou to do dutiny, kde se má paliva odvětrávat, stéci zpátky do nádrže a hotovo...

2014-05-23 06:48:57

vaclav30:

Já to běžně nedělám.Vytahuji pistoli po cvaknutí a je mi jedno jaka částka tam je.

Jen teď jsem to udělal tak mě lidi nelynčujte

Také prý není dobré jezdit uplně na doraz až po rezervu,teda 50 km po rozsvícení magického oka.

Na dně může být bordel.

V práci do lokomotivy vleze 6000l a když naftoznak ukazuje 1000l tak rychle ke stojanu jinak hrozí zavzdušnění.

 petrdepo  
2014-05-23 07:47:55

rastibicek: Do rozsvícení rezervy můžeš jezdit normálně. V okamžiku rozsvícení rezervy zbývá palivo běžně na cca +/-70-80 km jízdy (tenhle údaj není nikdy přesný). To je daleko horší na znečištění nafty rozvíření usazeného kalu divoku jízdou (to se stává mladým divočákům). To pak musí častěji měnit palivový filtr. Pokud zmiňuješ lokomotivu, tak já na T669 jezdil 15 let a stalo se nám to jenom jednou (naštěstí na záloze) a pak jsme tankovali 5500 litrů. Bohužel už je tady nemáme.

2014-05-23 07:59:54

petrdepo:

Já osobně jezdim i do rezervy, a několikrát jiz po zobrazení na palubnim počítači dojezd 0km, a nikdy se mi nic neucpalo. A jezdim jako divočák jak pišeš.

Co tak čtu témata, pořád nekoho strašíš, co se mu přihodí. Proč? . Takže v klidu

 petrdepo  
2014-05-23 08:08:35

tomenzino: Možná, že to vypadá jako strašení, ale jak jsem koupil, tak prodávám. Takhle mi to říkali v Komersia West v Nýřanech (značkový servis). Ale také k tomu dodali, že se to týká nafťáků, protože usazeniny v nádrži s naftou se chovají kvůli odlišné viskozitě nafty úplně jinak, než usazeniny v nádrži s benzínem. Také mají asi velkou pravdu v tom, že to záleží na tom, jak je čistá tankovaná nafta. Ale to možná víš sám.

2014-05-23 08:29:25

petrdepo:

No problem je, že někdy to co nakoupíš, je lepší si nechat pro sebe. Neni vždy uplně přesně vsechno správně podáno, nebo vysvětleno.

Diesly je trochu oříšek pro všechny, tak je lepší, když se o tom píše už jako o praxi, kterou někdo už řešil, nebo se setkal. Ale ne že jedna babka povidala,

a ty sem napíšeš kus něčeho. Nevim jak to lépe sem podat.

 petrdepo  
2014-05-23 08:32:15

tomenzino: Přestanu předávat zkušenosti ze servisu. Asi si vymýšlí.

2014-05-23 09:16:04

Máte někdo zkušenosti s naftou v chorvatsku?V Srpnu jedem po sedmi letech na dovolenou a rád bych věděl kde tankovat popř.čemu se vyhnout.Asi si připojím tendr

2014-05-23 09:20:12

Pánové kolik KM mám najezdit do výměny filtru palivového?

 petrdepo  
2014-05-23 09:30:33

rastibicek: Možná, že ti napoví tenhle odkaz: http://www.chorvatsko-for...lakno/rozdil-v-nafte.html

2014-05-24 14:15:12

rastibicek: Palivák by se měl měnit po 40tis, v mém případě pokud těch 40 tis připadá na teplé roční období měním až na zimu. Mám vyzkoušeno že i 60tis zvládne, ale s takhle starým filtrem bych v zimě nevyjížděl. Hlavně dávat origo je dražsí necelých 1300kč (Ford Charouz - Žebrák u Berouna), ale cena odpovídá kvalitě filtrace, Já už kupuju díly všechny jenom origo za každou cenu a věřte že už jsem hodně peněz ušetřil..... stabilizační tyčky z elitu mi vydřželi necelých 10tis km teď tam mám už víc jak 30tis originály bez známek poškození a cena originálů tj 30% víc než u těch šizuňků teď mě čekají po přední tlumiče které najezdili 40tis taky z elitu kupované současně z těmi stabilizačkami a to to jsou KYB Exel-G - jeden je už totál vyteklej a druhej taky chčije fakt kvalita za 3060kč/ks MOC naštěstí se slevama byli oba za 3900kč, i když to jsem nepatří napsal jsem to sem kůli tomu aby si to spočítali ti kdo šetří na palivových filtrech a riskují vydření čerpadla kůli nekvalitní filtraci a pár ušetřeným korunám ikdyž je pravda když jsem dával filtr za 60tis km tak jsem taky šetřil

2014-05-24 18:26:44

popeye:

Na Octávii jsem měnil olej a všechny filtry po 10 tis.

Udělám jenom dobře si myslím,když budu měnit plnou syntetiku co cca13tis a i s filtrem.

Auto je staré 10 let tak raději zkrátím cyklus výměny

2014-05-24 23:22:08

rastibicek: Přesně tak, já taky na nafťíkách sobě i lidem měním olej po 10 000km včetně všech filtrů a nikdo pak nemá žádnej problém...

2014-05-24 23:52:04

Máte chlapci, pravdu, je to tak.

Držme se ale tématu, o spotřebě, a s tím spojené

2014-05-29 18:01:00

tomenzino: Sorry, ale tady se to vždy tak nabízí to psaní mimo téma, ale tedy k tématu interval výměny oleje a filtru a filtru paliva nemá na spotřebu žádný vliv, jedinej filtr vzduchu by mohl mít vliv, ale po 20 tis je jak nový. 10tis km to je pro mě tak na 4 měsíce takže měnit něco co je navrženo na 20tis po 10tis je plýtvání. kvalitní olej 5w30 nebo 5w40 to bezproblémů vydrží filtr to samé to že je olej po 100km černej tak ve 20ti tis černější nebude to je u dieselů normální. Jediný důležitý ten olej tam musí být. měním takhle už 3 roky bez ohledu na stáří auta a nepozoruju žádný zlepšení výkonu ani snížení spotřeby po výměně - jede to pěkně se spotřebou do 7 l/100km

2014-07-09 12:21:30

Mondeo MK III sedan, 2.0i 107kW, na nádrž min. 700km, max 850 když jezdí manželka. Smíšený provoz, cca 60% město na 700km, 850km spíše výlety mimo. Nádrž mám asi těch 58,5l. Údaje z palubáku sedí přesně.

Auto má najeto orig. 270 000km, spotřeba oleje cca 1,5l na 10 000km. Jedu na 5W30 od Forda.

2014-08-15 12:56:58

Včera návrt z croatie 2600 km a sspotřeba rovných 5l.

V Bosně jsem nabral plnou a tankoval az v Mikulově. Jel jsem od Dubrovníku pořád po dalnici 130-140 km/h


Odpovědět

1 ......... 9  10  11  12  13 ......... 14