Fórum - Téma


Sportovní vzduchový filtr ano či ne


Fórum Tuning a úpravy Sportovní vzduchový filtr ano či ne



1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 9

2014-01-20 15:38:27

ja jezdim se simotou cca asi pul roku leze lip do otacek vaha vzduchu se s nim nezasira tolik co s origo filtrem pri podrazeni s meziplynem krasny zvuk a nad 4 tisice ma hlubsi zvuk co se tyce spineni dival jsem se na klapu na sani na vahu a po pul roce vse ciste :) a spotreba je mensi se stejnou jizdou

2014-01-21 09:11:04

Ještě doplním. Na mojí Fiestě mám kuželový filtr Green Power namontovaný tak, že od motoru vede hadice k váze vzduchu a na ni je př¨ímo nasazený filtr, takže jeho umístění vychází přesně mezi baterii a přední masku. Filtr v takovém případš je třeba dobře připáskovat, aby se nepřenášelo chvění od motoru na váhu vzduchu, protože té chvění vůbec nedělá dobře (probléb s odpůrky čidla). Jinak oproti originálnímu filtru byl nárůst výkonu cca ze 103 koní na 106 koní a čipováním na konečný stav 118 koní (vše, včetně výměny filtru, provedeno v italské tunungové firmě LEO Sport).

2014-01-21 15:06:06

Nevecetl jsem cele toto tema, ale mohu rici, ze: kuzelovy filtr pokud neni radne odstineny od motoru a tepla z nej tak je horsi nez sportovni vlozka do boxu.

Ale kdyz se podari kuzelovy filtr radne odstinit tak pak je to super. Proto je dobre poohlednout se po znackovem kitu primo na vuz pokud je to mozne.

Dale druhou kapitolou je uprava softwaru pokud chce clovek vyuzit maximalni potencial sportovniho sani.

2014-04-26 20:54:51

franky: Přesně tak jak říkáš, ale ještě bych dodal tomu, že pokud nemáš dobře odstíněný kužel, tak je to horší než klasická papírová vložka :)

Takhle jsem vyřešil sání na Fiestě a jsem maximálně spokojený.

2014-04-26 23:35:15

Vyresil jsi to paradne, pocitam ze pred filtrem je v tom plastu privod vzduchu z origa boxu ze??

2014-04-27 08:49:13

Děkuji. Ano je tam otvor pro přívod vzduchu.

Když jsem měl ještě klasický box se sportovní vložkou, tak celé sání bylo neustále teplé .

Po výměně jsem za přímé sání jsem byl velmi překvapený. Ve městě nic moc, protože furt popojíždíš a tak se to zahřívalo, ale když jsem vyrazil mimo město, tak to bylo něco jiného.

2014-04-27 08:56:45

hejnee: No, nevím, jestli je ten filtr sání zrovna dobře odstíněný, protože podle obrázku je v proudu horkého vzduchu z chladiče, tedy v teplotě kolem cca 80 supňů. A komplikované vedení vzduchu kolem celého motoru ho také zrovna moc neochladí, protože motor má také takovou teplotu. Nebo-li je to hezké na pohhled, ale s pochybným výsledkem. Výsledek by ukázal jen teploměr na vstupu filtru při plně ohřátém motoru, kdy už chladicí kapalina proudí chladičem a běží sahara. Ten totiž naplní horkým vzduchem celý motorový prostor. Jinak pokud se motor nečipuje, tak tahle úprava asi moc velký smysl nemá, protože nárůst výkonu o necelé 3 HP není nic moc k poznání.

U mojí Fiesty (2001) to vyřešili v Itálii tak, že kuželový filtr Green Power umístili rovnou na váhu vzduchu, která je napříč před baterií, takže nasazený filtr vychází za levý reflektor a nasává vzduch z prostoru za reflektorem, kam se dostává chladnější vzduch od podběhu. Ale novější Fiesty, podle té fotky, mají jinak řešený motorový prostor takže už není tolik místa ani možností.

2014-04-27 09:18:53

petrdepo: Filtr je dobře odstíněný , což na obrázku vidíš, že je zkrytovaný. Ano je, to nad chladičem, ale jiné možnosti u tohohle typu nejsou. Vedení kolem motoru je komplikovanější u orig. sání.Kdybych protáhl sání k podběhu, jak si psal, tak by filtr bral horký vzduch ze silnice, což taky není moc ok.

Když jsem jel mimo město a zastavil jsem, abych se podíval, jestli jsou trubky studené, tak byly ledové, což je v pořádku :)

Musíš brát v potaz, že důležitý je náporový vzduch, čili až se auto rozjede, tak aby si motor bral čerstvý studený vzduch a proto potřebuješ mít sání hned u grilu , kde je největší odpor vzduchu .

2014-04-27 09:35:51

hejnee: Náporový vzduch může nasávat pouze tehdy, pokud do motorového prostoru vniká mimo proud vzduchu procházejí cího chladičem, pak je to vpořádku. Teplota vzduchu od silnice je vždycky nižší, než teplota chladiče. V létě, i když je bezvětří, mívá asfalt teplotu na slunci maximálně kolem 60 stupňů (ale třeba v jižních státech ještě vyšší). Je to z jiného tématu, ale proto při takové teplotě už můžou mít nebezpečně zhoršené jízdní vlastnosti zimní pneumatiky. Pochopitelně náš syntetický asfalt při takové teplotě už měkne. Přírodní asfalt měkne až při vyšších teplotách.

2014-04-27 10:37:14

petrdepo ma pravdu, jinak teda by jsi ještě před filtr mohl privest vzduch nejakou nadici do které by sel naporody vzduch!!

Například:

http://www.ascartuning.cz...k-sportovnimu-filtru.html

2014-04-27 21:27:04

franky: Koukal jsem na tu stránku a udivila mě ta cena. Tu hadici už mám na autě a stála mě 150kč. Koupil jsem ji v Olomouci v obchodě.

2014-04-28 08:02:00

mozol: Nediv se. Ne všechny tuningové firmy mají dobré ceny. Navíc tyhle hadice nejsou ani určeny pro tento účel. Jsou spíše určeny pro tlakové použití (například mezi turbo a sání). A protože snesou vyšší teplotu, tak jsou dražší.

2014-04-28 08:21:10

http://prodigymotorsport....fms-fmindfmd/p-45817.html

Do tohodle jdu já :)

2014-04-28 09:21:22

petrdepo: já koupil opravdu tu samou a je přesně určena na náporový sání na kuželový filtr. Je u toho i návod jak to použít. Tak vím co na autě mám. A je to opravdu znát.

2014-04-28 16:55:48

mozol: To znamená, že jsi si vyrobil usměrňovací kryt kolem kuželového filtru sám. Je vidět, že jsi šikovný chlapec. To ale dokáže málokdo, protože k tomu ne každý má dostatečně vybavenou dílnu. To má pak ten kuželový filtr s usměrňovacím krytem průměr víc než 20 cm a pak se ne všude vejde (pokud se nepoužije menší varianta toho filtru, která pak už zase nejde nasadit rovnou na váhu vzduchu kvůli průměru hrdla). U mne by se s usměrňovacím krytem nevešel, protože samotný filtr má průměr 16 cm a kvůli tomu, že saje po obvodu směrem ke středu, tak to o moc jinak nejde udělat. To jak ho tam mám já, viděl na 7.srazu Tomenzino, a také že na velikost je tam "akorát".

2014-04-29 00:08:03

a není to vedení od filtru k sání zbytečně dlouhé ? nešlo by to kratší cestou ? někde u toho sání ?

2014-04-29 09:18:02

hmerx: To vedení od filtru k sání je dlouhé, ale prostor pod kapotou moc jiných možností použití kuželového filtru nedává. Je otázkou, zda tato kombinace přináší nějaký významnější efekt (třeba poznatelné zvýšení výkonu). Jinak to je jenom "na okrasu". Použití sportovního kuželového filtru má opodstatnění tehdy, pokud se zvedá výkon motoru načipováním a nebo pokud je motor často provozován ve vyšších otáčkách (nad cca 4000ot/min, nebo-li sportovnější jízda větším výkonem). V obou případech je filtrem prosáván větší objem vzduchu za jednotku času a jeho snížený odpor je poznat. Jinak stačí klasický filtr.

2014-04-29 10:26:04

petrdepo: Nejsem zas tak velký machr abych dělat to co tu popisuješ,ale zase na druhou stranu hodně čtu a studuju,abych věděl co na svém autě můžu udělat tak aby životnodt motoru byla nenarušena.

Tak za prvé: Vedení vzduchu od klapky jsem od originálu,což byla vroubková hadice s čidlem teploty vzduchu vyměnil za sací komplet od SIMOTY.

Za druhé jsem kompletně odstranil plastový box na filtr,jde mimochodem bylo i odvětrání ventilů. to celé jsem nahradil odstíněním teplého vzduchu od motoru a kuželovým sportovním filtrem značky JOM.

Poté jsem namontoval hadici přímého náporového sání vzduchu a jeden konec je u filtru a druhý je napasován na předním nárazníku,kde proudí přímo vzduch náporem při jízdě. Nehledě na to,že místo katalizátoru mám rezonátor a výkon motoru je patřičně znát i bez čipování.

Jen pro zajímavost. Před úpravami auto jelo max 170km/h.

Po úpravách jsem naměřil max 215km/h.

víc jsem si netroufnul sešlápnout,ale věřím,že bych dal víc. Myslím,že to stačí ne?

2014-04-29 17:35:26

mozol: Mě je to jasný. Ty, na rozdíl od Fiesty, máš Escorta a v motorovém prostoru trochu víc prostoru, takže se to dá lépe řešit. Fiesta má asi stejný motorový prostor jako Puma. Zkrátka nejdou dělat žádný kouzla. A to mám relativně na levé straně víc místa než novější typ Fiesty, která je s tou úpravou na fotce. Ten můj fitr je rozměrově stejný, jako na tomto odkazu, ale je původně zelený.

http://www.autodoplnky-pr...cky-otevreny-60-90mm.html

mozol, 2014-04-29 10:26:04 napsal:

petrdepo: Nejsem zas tak velký machr abych dělat to co tu popisuješ,ale zase na druhou stranu hodně čtu a studuju,abych věděl co na svém autě můžu udělat tak aby životnodt motoru byla nenarušena.

Tak za prvé: Vedení vzduchu od klapky jsem od originálu,což byla vroubková hadice s čidlem teploty vzduchu vyměnil za sací komplet od SIMOTY.

Za druhé jsem kompletně odstranil plastový box na filtr,jde mimochodem bylo i odvětrání ventilů. to celé jsem nahradil odstíněním teplého vzduchu od motoru a kuželovým sportovním filtrem značky JOM.

Poté jsem namontoval hadici přímého náporového sání vzduchu a jeden konec je u filtru a druhý je napasován na předním nárazníku,kde proudí přímo vzduch náporem při jízdě. Nehledě na to,že místo katalizátoru mám rezonátor a výkon motoru je patřičně znát i bez čipování.

Jen pro zajímavost. Před úpravami auto jelo max 170km/h.

Po úpravách jsem naměřil max 215km/h.

víc jsem si netroufnul sešlápnout,ale věřím,že bych dal víc. Myslím,že to stačí ne?

2014-04-30 18:51:31

mozol: Naše doživotně úřadující Miss Ford Simonka zavítala na klub a ptá se tě kde se stala při závodech na Hanácké chyba že jsi byl až na 13. místě?


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 9