Fórum - Téma


Sportovní vzduchový filtr ano či ne


Fórum Tuning a úpravy Sportovní vzduchový filtr ano či ne



1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 9

2013-06-20 12:02:44

petrdepo: Přesně tak jak píšeš. Každý musí rozhodnout sám podle svého svědomí a vědomí. Já prvni hodně četl a studoval,abych nebyl za vola co si tam něco dá a ani neví proč.

no a takhle to pod kapotou vypadá u mne dnes:http://www.fordclub.eu/gr...full/10053_1264_11112.jpg

A jsem s pokojen a suprový zvuk a jízda. jinak nejde jen o ten filtr,ale vše je taky závislé na odvodu spalin.

2013-06-20 12:58:42

mozol:

Chtělo by to aspoň trochu odstínit od motoru......a pak už jen žluté kabely ke svíčkám.

2013-08-16 13:08:11

Vypadá to pěkně. výhoda že tam mozol má jen průtokoměr, já právě hledám všude možně zkušenosti se sportovními filtry od lidí co to dávali na focus 1.6 16v s váhou vzduchu. Je to rok 2004 s jakýmsi hybridním motorem. pod VINem mi to vyhodilo 1.6 Zetec-S/Duratec tak nevim. taky se to cpalo právě do fiest (1.25 1.4 1.6)

zatim co sem četl spíše na jiná auta ty reakce byly takové že sportovní kužel odpálí váhu. Přemýšlim o filtru od Simoty maj dobrý ceny i recenze. A především to odstínit včetně trubky ke klapce. Pak by přicházel taky v úvahu od Greenu Twister se štítem plus husím krkem přivést náporově vzduch nějak šikovně.

 petrdepo  
2013-08-16 18:19:04

cimi: Já mám na Fiestě 1.6i Sport kuželový filtr nasazený rovnou na váze vzduchu 3 roky a váha vzduchu je v pohodě. Vpodstatě to záleží jenom na tom, jak kvalitně jsou odpůrky, které jsou v cestě nasávaného vzduchu, přibodovány k držáčkům (musí být odolné k pulsování nasávaného vzduchu). Ale nemám filtr KN ale Green Power. Netuším, jestli se v parametrech od sebe moc liší.

2013-11-16 21:30:53

mam objednaný univerzál kužel Simota 70mm v rozměru 130x120 je to menší varianta děla se ještě 150x130 ale ty už jsou prej zbytečně velky. Tak to tam chci zkusit frknout a nějak to odstínit. přívod vzduchu už mam zařízeny odebráním jedné zábrany a vymodelovaním takového vodícího plechu do kobry. ještě chci zvětšit průměr kobrové trubky na 70mm

2013-11-17 08:38:13

cimi: Podle mně má sportovní filtr u sériového vozu jen vliv na zvuk pokud je namontovaný jak ho má mozol. Řídící jednotka vpustí jen daný objem vzduchu a tím to hasne, možná bych řekl že origo filtr měl lépe vyřešený přívod ! studeného vzduchu! a tudíž pracoval motor lépe. Jde o to že když přivedete teplý vzduch třeba i bez filtru, do spalovacího prostoru se ho dostane méně než když použijete origo filtr který má většinou ústí přívodní trubky mimo motorový prostor. A k tomu se ještě přidají nečistoty, rezonance atd které u sportovního vozu,který má minimální životnost zanedbatelné

 petrdepo  
2013-11-17 09:02:22

borgi: Asi nemáš úplnou pravdu. Například při Chiptuningu se často montuje filtr sání Green Power (což je obdoba KN filtru). Oproti původnímu obdélníkovému filtru sání má o dost větší plochu a tak klade sání menší odpor a tím umožňuje při vysokých otáčkách motoru nasání většího objemu vzduchu a tím i navýšení výkonu o 2-3 HP. Kvalita filtrace při tom zůstává zachována. Navíc má možnost regenerace pomocí vymáchání ve vodě se saponem a následným vyfoukáním stlačeným vzduchem. Má sice vyšší cenu, ale při několikanásobném použití za určté období se to finančně určitě vyplatí. Filtr se umísťuje například u Fordu Fiesta za přední masku za levý reflektor a proto nasává studený vzduch. Jaké jsou možnosti umístění u jiných Fordů nevím.

2013-11-17 10:23:40

petrdepo: Nejde o větší objem vzduchu nýbrž o jeho teplotu. Samozřejmně že načipované auto potřebuje vyšší přísun kvůli obohacené směsi ale v zásadě by to zvládl i seriový.Sportovka má lehčí průchod pro omezení ohřátí vzduchu, protože čím studnější tim menší objem potřebuješ ke stejnému poměru kysliku v teplém vzduchu. Ale jelikož sportovní vozy pracují v jiných otáčkách a s vyšším točivým momentem než seriovky tak je nasnadě že potřebují lehký průchod pokud není vzduch tlačen. O možnostech vymytí a udržby nepolemizuju v tom máš uplnou pravdu, ta plocha je dána stejnou kvalitou filtrace a umístění opět k omezení ohřevu. Ještě bych přidal tepelně odizolované sací potrubí

2013-11-17 10:49:29

Soudím, že samotný sport. vzduchový filtr ( KN, GP, Simota, Pipercross atd) pakliže skutečně přidá nějakého "koně" ,pocitově se to nepozná. Pokud současně s tím nejsou udělány další úpravy.

 petrdepo  
2013-11-17 10:55:14

divinol: Samozřejmě máš pravdu. Pokud se najedná o načipování, tak si motor bohatě vystačí s originálním filtrem. Jenom je třeba čas od času zkontrolovat jeho čistotu (propustnost), aby motor měl možnost dobře dýchat..

2013-11-17 11:05:39

Mám v Mondym sportovní vzduchovou vložku Simota(950,-)..upřímně..když tam dám zpátky blbej papírovej filtr za 150kaček, nepoznám rozdíl.. :D Ale píšou,že ten sportovní přidá trošku výkonu a krouťáku..tak jim věřme, ale já to jaksi nepoznám..to samí,když natankuju obyč naftu nebo "prémiovou"..do obou narvu mrtě aditiva, takže to vyjde asi na stejno

S původním výkonem bych to třeba poznal, ale jak to mám chipovaný, tak už ten kousíček co to přidá?.. už asi necítím

 petrdepo  
2013-11-17 11:12:10

bedulas: Ten sportovní filtr má prý hlavně význam u benzíňáků, protože ty mají o dost vyšší maximální otáčky než nafťáky. Ale nafťáky zase mívají turbo. Takže seriózní údaj by byl asi jenom při měření na válcové zkušebně. Jinde totiž asi nejsou přesně stejné podmínky pro porovnání.

2013-11-17 12:51:17

Ale určitě to něco musí přidat i u nafty, když to říkají,ne?.. Jen já to nepoznám :D

 petrdepo  
2013-11-17 16:32:37

bedulas: Proto jsem psal, že by se to dalo zjistit jenom na válcové zkušebně. Nevím, jestli by nějaká diagnostika dokázala ukázat tak malý rozdíl tlaku vzduchu v sání motoru.

Bedulas, 2013-11-17 11:05:39 napsal:

Mám v Mondym sportovní vzduchovou vložku Simota(950,-)..upřímně..když tam dám zpátky blbej papírovej filtr za 150kaček, nepoznám rozdíl.. :D Ale píšou,že ten sportovní přidá trošku výkonu a krouťáku..tak jim věřme, ale já to jaksi nepoznám..to samí,když natankuju obyč naftu nebo "prémiovou"..do obou narvu mrtě aditiva, takže to vyjde asi na stejno ..

S původním výkonem bych to třeba poznal, ale jak to mám chipovaný, tak už ten kousíček co to přidá?.. už asi necítím ..

2013-11-17 16:37:44

bedulas: do nafty rvat sportovni filtr?nechapu jak muze nekdo delat sportaka z nafty

2013-11-17 17:02:11

burix:

2013-11-17 17:27:41

Pánové. co se týče sportovního filtru,tak je jedno do kterého auta se dá. Vše souviví se vším. Mám na svém autě sportovní filtr Jom a sání Simota. Nejde jen o filtr. Jen výměna za normální je neznatelný rozdíl. Maličko se zvýší točivý moment. ale popravdě nic moc. Na netu se píše lecos. Ale je stránka,kde se jim dá dost věřit.

http://www.tuning.as/cz/s...ove-filtry-tuning-filtry/

Souvisí s tím jak již jsem zde psal i odvod spalin od motoru.

http://www.tuning.as/cz/v...rtubi-aneb-zvuk-neni-vse/

2013-11-17 17:41:14

Ahoj vsichni. Tak se teda taky pridam k debate. Mam Ford Mondeo MK3 2. TDCi 96kW Rok vyroby 2003. Mame ho doma od zacatku jeho vyrobeni. Po 10 letech meren vykon na valcich a cinil 93 kW a 311 Nm po pridani KN kitu sani se ukazal vysledek 94 kW a 328 Nm po nachipovani s ohledem na stari a svezesti vozu je vysledek 110 kW 389 Nm. Vse mereno na valcove zkusebne. Fordu ZDAR

2013-11-17 17:51:23

kani: Na jakou hodnotu jsi čipoval? Na 110kw a čistý výsledek také 110kw?..

2013-11-17 18:13:25

Chtel jsem chipovat na 120 kW. Ale bylo mi doporuceno 110 kW.


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 9