Fórum - Téma


Sportovní vzduchový filtr ano či ne


Fórum Tuning a úpravy Sportovní vzduchový filtr ano či ne



1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 9

2012-08-30 18:05:59

Já jsem ještě dodnes nepochopil,proč někteří chtějí sportovní filtr,co od toho očekávají

2012-08-30 18:10:14

eRko

tak u benzínu to funguje,více vzduchu a je to znát.U dieslu nee.Ale hlavně to ničí váhu vzduchu.To je odzkoušené

2012-08-30 19:01:34

Ale ten motor nepotřebuje více vzduchu,kdyby potřeboval tak to výrobce tak udělá,to si zrovna můžu dát punčochu místo sport filtru,motor kurvíš tak jak tak a výkon nikde

2012-08-30 21:56:35

eRko :

A co potřebuje? Pokud vím je tam řídící jednotka.Víš co ta dělá?

Vlastně nepotřebuje.Máš pravdu.Ale pokud ten vzduch má tak co dělá?

2012-08-30 23:50:41

Ahoj forďáci. Já na svém fordíkovi mám sportovní filtr originál od KN. Koupil jsem si ho už loni a vše co nového pozoruji je hlubší zvuk, při řazení odfouknutí, při sešlápnutí plynu skvělej zvuk a na brzdě mi naměřili 101 kW a 345Nm. Jo může to být i tím, že leje vervu a aditiva a dalšíma věcma, ale to je celkem fuk. Jsem s ním spokojen a určo do něj půjdu znovu. Jediná slabší věc je cena

2012-08-31 00:32:15

Kani

Asi povedenej kousek

2012-08-31 09:50:23

Tomenzino ,já jsem nepsal že motor nepotřebuje vzduch,jen jsem chtěl podotknout že přísunem většího množství vzduchu sportovním filtrem taky dodáváš větší množství bordela který tento filtr není schopen profitrovat a časem se to projeví na motoru

2012-08-31 13:42:13

eRko

s tím s tebou souhlasím.Přesně to jsem psal

2012-10-04 21:47:12

Bentley

No podívej základní rozdíl spočívá už v jedné věci vzduchoví filtr original s papírovou vložkou bys měl každým rokem měnit kdežto u sportovního filtru se to řeší pouhým omytím a vyčištěním. Takže ušetříš + nárůst výkonu a ten zvuk

2012-10-04 21:51:06

eRko

Ono jde především o to že normální papírový filtr není schopen propustit vědší množství vzduchu a co myslíš ty s tím bordelem je rozdíl koupit filtr na auto burze za 100kč a pořádný sportovní filtr tak jako je rozdíl koupit normální papírový filtr od star-line a třeba od filtronu .

2012-10-04 22:56:34

russak

No jo jenže když koupíš ten opravdu pořádný filtr sportovní jak píšeš, tak si za to koupíš 10takových papírových filtrů od Filtronu třeba.. Což je na deset let myslím A je to skoro bez práce. A jak píše eRko sportovní asi něco navíc propustí

2012-10-05 12:09:37

Tomenzino

To možná jo ale pokud už chci investovat do auta tak nekoupím nějaký šunt

2012-11-29 11:34:33

Zdar, já ho namontoval min. měsíc a motor je o poznání živější.... Spotřebu neřešim....

2012-11-29 13:49:45

Pravda je taková, že s kónickým filtrem opravdu ztrácíte výkon v městském (stop-n-go) provozu. Důvod je nasnadě. Když se plazíte půl hodiny rychlostí 50 a méně km/h, Váš motor se silně ohřeje. Chybí výraznější přívod vzduchu do motorového prostoru a tak Váš kónický filtr nasává horký vzduch od motoru. Takový vzduch má větší objem (než studený) a vejde se ho tudíž do válců méně. Jakmile se Váš vůz zase rozjede a do motorového prostoru proudí zase chladný vzduch, kónický filtr Vám výkon přidá.

2013-06-16 20:27:20

Jsem v tomhle lajk ale s KN a jinými filtry sportovního charakteru mam dobrou zkušenost akorát u starého CVH 1.6 motoru kterej měl podstatně vyšší potenciál tuningu než dnešní 16ti ventilové přemrštěné kdejakou elektronikou. Zkoušel jsem dávat vložku do airboxu u Fiat Brava 1.6 a jediné co to přineslo byl zanedlouho zasranej volnoběžnej ventil a klapka takže se spotřeba naopak zvýšila než snížila..... přisuzuji to jednak lehce vyšší hladině oleje a pak především tomuže jak už tu zaznělo KN jsou z bavlny která toho vzduchu propustí asi tak stejně jako když máte novej klasickej papírovej za pár korun ale propustí taky daleko víc prachu a pylu. takže čistit čistit a čistit. Podle mého se už vyplatí snížit interval výměny klasického filtru a výsledek bude stejnej případně čistit potrubí a klapku. Možná by ještě stálo zato pokud to je jako u bravy odstranit přisávání mastného vzduchu s olejem a kdejakou vlhkostí z klikové skříně a strčit tam minifiltřík a nebo nějakou tu kondenzační nádobku beztak to jen zasírá sací aparát.

:)

2013-06-17 08:10:43

cimi: Já mám u mého motoru Zetec 1.6i 16v kuželový filtr Green Power (obdoba K&N), který k motoru dodali při čipování v Itálii.a nic se mi nešpiní, váha vzduchu také v pohodě. Problém se špiněním je spíš asi u nafťáků a to jen kvůli přisávání části karbonových spalin přes EGR ventil. Benzíňáky tolik karbonových spalin ve výfukových plynech nemají. Proti papírovému filtru má kuželový filtr větší aktivní plochu než papírový filtr a tedy klade sání vzduchu menší odpor. Motor pak má ve vysokých otáčkách (od cca 4000 otáček výš) více vzduchu, než při papírovém boxovém filtru, a tím i lehce vyšší výkon. Údajně je rozdíl až cca +2 kW. Navíc se dá filtr vyprat ve kbelíku s rozdělaným saponem a znovu (po vystříkání sprchou) použít, což je úspora nákladů.

2013-06-18 14:17:32

Co se týče mě,tak já jsem pro výměnu filtru. Já osobně mám sání vzduchu od SIMOTY a jsem spokojen. No a co se týče přísunu vzduchu,tak je každopádně lepší přísun studeného a čím hladší vedení sání,tím líp vzduch klouže do sacího potrubí. Zvedne se točivý moment motoru a tím pádem lepší výkon a nižší spotřeba.

2013-06-18 14:51:01

mozol: Také to trochu závisí na tom, kam v motorovém prostoru montážně vychází umístění filtru. U mne vychází za mřížku přední masky, takže studený vzduch nasává z přední mřížky. Nejhorší umístění je asi poblíž kola, protože si přisává prach ze silnice.

2013-06-20 09:56:58

jo v tom bude asi můj problém u bravy je ten airbox přímo na blatníku a nápor to má jednak z masky a jednak od blatníku ze spoda takže tam bude možná větší svinina plus přisávání z odvětrání klikové skříně které vede až za filtr těsně před škrtící klapku kam při přeplnění chlístá olej a to je důvod zasírání těch komponent....to se mi líbí u focuse že to odvětrání vede přes filtr jen nevím a to mi teda řekněte jestli se to u focuse 1.6 vyplatí dávat sportovní vložku zvlášt když je umístěn za baterií řekl bych hodně blízko motoru tam to s tim chlazením asi sláva nebude ale inženýři k tomu museli mít důvod proč to tam dávaj. Je to zajímavá věda celkově vedení vzduchu záleží na povrchu trubice určo i materiál něco ovlivní a tvar potrubí. Přemýšlím že bych při další výměně šáhl po KN vložce ale nevím jakej to bude mít efekt na váhu vzduchu. ty starší modely před FL jí neměli

2013-06-20 10:27:19

cimi: Já kuželový filtr mám (jak už jsem psal dříve) a s váhou vzduchu nemám problém. A díky tomu filtru má motor i více vzduchu a možná o 2-3 HP více. Ale ať si tam dá každý filtr jaký chce. Je to jenom na jeho uvážení a jeho praktickém přemýšlení a znalostech.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 9