Fórum - Téma


Sportovní vzduchový filtr ano či ne


Fórum Tuning a úpravy Sportovní vzduchový filtr ano či ne



1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 9

2012-08-30 18:05:59

Já jsem ještě dodnes nepochopil,proč někteří chtějí sportovní filtr,co od toho očekávají

2012-08-30 18:10:14

eRko

tak u benzínu to funguje,více vzduchu a je to znát.U dieslu nee.Ale hlavně to ničí váhu vzduchu.To je odzkoušené

2012-08-30 19:01:34

Ale ten motor nepotřebuje více vzduchu,kdyby potřeboval tak to výrobce tak udělá,to si zrovna můžu dát punčochu místo sport filtru,motor kurvíš tak jak tak a výkon nikde

2012-08-30 21:56:35

eRko :

A co potřebuje? Pokud vím je tam řídící jednotka.Víš co ta dělá?

Vlastně nepotřebuje.Máš pravdu.Ale pokud ten vzduch má tak co dělá?

2012-08-30 23:50:41

Ahoj forďáci. Já na svém fordíkovi mám sportovní filtr originál od KN. Koupil jsem si ho už loni a vše co nového pozoruji je hlubší zvuk, při řazení odfouknutí, při sešlápnutí plynu skvělej zvuk a na brzdě mi naměřili 101 kW a 345Nm. Jo může to být i tím, že leje vervu a aditiva a dalšíma věcma, ale to je celkem fuk. Jsem s ním spokojen a určo do něj půjdu znovu. Jediná slabší věc je cena

2012-08-31 00:32:15

Kani

Asi povedenej kousek

2012-08-31 09:50:23

Tomenzino ,já jsem nepsal že motor nepotřebuje vzduch,jen jsem chtěl podotknout že přísunem většího množství vzduchu sportovním filtrem taky dodáváš větší množství bordela který tento filtr není schopen profitrovat a časem se to projeví na motoru

2012-08-31 13:42:13

eRko

s tím s tebou souhlasím.Přesně to jsem psal

2012-10-04 21:47:12

Bentley

No podívej základní rozdíl spočívá už v jedné věci vzduchoví filtr original s papírovou vložkou bys měl každým rokem měnit kdežto u sportovního filtru se to řeší pouhým omytím a vyčištěním. Takže ušetříš + nárůst výkonu a ten zvuk

2012-10-04 21:51:06

eRko

Ono jde především o to že normální papírový filtr není schopen propustit vědší množství vzduchu a co myslíš ty s tím bordelem je rozdíl koupit filtr na auto burze za 100kč a pořádný sportovní filtr tak jako je rozdíl koupit normální papírový filtr od star-line a třeba od filtronu .

2012-10-04 22:56:34

russak

No jo jenže když koupíš ten opravdu pořádný filtr sportovní jak píšeš, tak si za to koupíš 10takových papírových filtrů od Filtronu třeba.. Což je na deset let myslím A je to skoro bez práce. A jak píše eRko sportovní asi něco navíc propustí

2012-10-05 12:09:37

Tomenzino

To možná jo ale pokud už chci investovat do auta tak nekoupím nějaký šunt

2012-11-29 11:34:33

Zdar, já ho namontoval min. měsíc a motor je o poznání živější.... Spotřebu neřešim....

2012-11-29 13:49:45

Pravda je taková, že s kónickým filtrem opravdu ztrácíte výkon v městském (stop-n-go) provozu. Důvod je nasnadě. Když se plazíte půl hodiny rychlostí 50 a méně km/h, Váš motor se silně ohřeje. Chybí výraznější přívod vzduchu do motorového prostoru a tak Váš kónický filtr nasává horký vzduch od motoru. Takový vzduch má větší objem (než studený) a vejde se ho tudíž do válců méně. Jakmile se Váš vůz zase rozjede a do motorového prostoru proudí zase chladný vzduch, kónický filtr Vám výkon přidá.

2013-06-16 20:27:20

Jsem v tomhle lajk ale s KN a jinými filtry sportovního charakteru mam dobrou zkušenost akorát u starého CVH 1.6 motoru kterej měl podstatně vyšší potenciál tuningu než dnešní 16ti ventilové přemrštěné kdejakou elektronikou. Zkoušel jsem dávat vložku do airboxu u Fiat Brava 1.6 a jediné co to přineslo byl zanedlouho zasranej volnoběžnej ventil a klapka takže se spotřeba naopak zvýšila než snížila..... přisuzuji to jednak lehce vyšší hladině oleje a pak především tomuže jak už tu zaznělo KN jsou z bavlny která toho vzduchu propustí asi tak stejně jako když máte novej klasickej papírovej za pár korun ale propustí taky daleko víc prachu a pylu. takže čistit čistit a čistit. Podle mého se už vyplatí snížit interval výměny klasického filtru a výsledek bude stejnej případně čistit potrubí a klapku. Možná by ještě stálo zato pokud to je jako u bravy odstranit přisávání mastného vzduchu s olejem a kdejakou vlhkostí z klikové skříně a strčit tam minifiltřík a nebo nějakou tu kondenzační nádobku beztak to jen zasírá sací aparát.

:)

 petrdepo  
2013-06-17 08:10:43

cimi: Já mám u mého motoru Zetec 1.6i 16v kuželový filtr Green Power (obdoba K&N), který k motoru dodali při čipování v Itálii.a nic se mi nešpiní, váha vzduchu také v pohodě. Problém se špiněním je spíš asi u nafťáků a to jen kvůli přisávání části karbonových spalin přes EGR ventil. Benzíňáky tolik karbonových spalin ve výfukových plynech nemají. Proti papírovému filtru má kuželový filtr větší aktivní plochu než papírový filtr a tedy klade sání vzduchu menší odpor. Motor pak má ve vysokých otáčkách (od cca 4000 otáček výš) více vzduchu, než při papírovém boxovém filtru, a tím i lehce vyšší výkon. Údajně je rozdíl až cca +2 kW. Navíc se dá filtr vyprat ve kbelíku s rozdělaným saponem a znovu (po vystříkání sprchou) použít, což je úspora nákladů.

2013-06-18 14:17:32

Co se týče mě,tak já jsem pro výměnu filtru. Já osobně mám sání vzduchu od SIMOTY a jsem spokojen. No a co se týče přísunu vzduchu,tak je každopádně lepší přísun studeného a čím hladší vedení sání,tím líp vzduch klouže do sacího potrubí. Zvedne se točivý moment motoru a tím pádem lepší výkon a nižší spotřeba.

 petrdepo  
2013-06-18 14:51:01

mozol: Také to trochu závisí na tom, kam v motorovém prostoru montážně vychází umístění filtru. U mne vychází za mřížku přední masky, takže studený vzduch nasává z přední mřížky. Nejhorší umístění je asi poblíž kola, protože si přisává prach ze silnice.

2013-06-20 09:56:58

jo v tom bude asi můj problém u bravy je ten airbox přímo na blatníku a nápor to má jednak z masky a jednak od blatníku ze spoda takže tam bude možná větší svinina plus přisávání z odvětrání klikové skříně které vede až za filtr těsně před škrtící klapku kam při přeplnění chlístá olej a to je důvod zasírání těch komponent....to se mi líbí u focuse že to odvětrání vede přes filtr jen nevím a to mi teda řekněte jestli se to u focuse 1.6 vyplatí dávat sportovní vložku zvlášt když je umístěn za baterií řekl bych hodně blízko motoru tam to s tim chlazením asi sláva nebude ale inženýři k tomu museli mít důvod proč to tam dávaj. Je to zajímavá věda celkově vedení vzduchu záleží na povrchu trubice určo i materiál něco ovlivní a tvar potrubí. Přemýšlím že bych při další výměně šáhl po KN vložce ale nevím jakej to bude mít efekt na váhu vzduchu. ty starší modely před FL jí neměli

 petrdepo  
2013-06-20 10:27:19

cimi: Já kuželový filtr mám (jak už jsem psal dříve) a s váhou vzduchu nemám problém. A díky tomu filtru má motor i více vzduchu a možná o 2-3 HP více. Ale ať si tam dá každý filtr jaký chce. Je to jenom na jeho uvážení a jeho praktickém přemýšlení a znalostech.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 9