Fórum - Téma


Sportovní vzduchový filtr ano či ne


Fórum Tuning a úpravy Sportovní vzduchový filtr ano či ne



1  2  3  4  5 ......... 9

2009-11-09 15:57:08

Můžu se zeptat jaký sportovni filtr do fiesty MK4 motor zetec 1.25?....Dekuju predem...

2009-11-09 18:14:44

Toto ja téma přímo pro mě a já nemám čas se vyjádřit.

Hezky jste si tu popovídali, ale jsem na tom jako majda.

Velmi náročné téma, jde o fyziku, o průtok požadovaného oběmu vzduchu za určitý čas. Motor potřebuje ke své funkci směs paliva a vzduchu. U moderních motorů, se dávkuje palivo podle, množství a hustoty(teploty) vzduchu, tudíž množství nasavaného vzduchu, je právě ta veličina, která je schopna, hýbat výkonem motoru. Takže, čím více vzduchu je schopen motor nasávat, tím větší výkon je schopen vydávat. Vzduchvý filtr, je první překážkou na cestě vzduchu do spalovacího prostoru, čím prostupnější, tím více vzduchu může projít. Sportovní filtry jsou vyráběny právě tak, aby měl vzduch co nejsnažší průchod. Je ale nutné si uvědomit, že vzduchový filtr není jedinou překážkou na cestě do spalovacího prostoru. Dále jde také o to, že požadavky motoru jsou limitovány objemem válců, dobou otevření sacích ventilů atd.. Pokud konstruktéři neudělali chybu a nadimenzovali velikost airboxu a použili originální filtr s požadovanou průchodností, není potřeba používat sportovní filtr, jestliže nedošlo k idivudelním úpravám (tuning) ostatních částí motoru, aby byla potřeba zvýšení průtoku vzduchu.

Pro originál motor je nejlépe používat originál filtrační vložku do airboxu.

Pokud jsou na motoru provedeny nějaké úpravy, je lépe použít sportovní vložku, nejlépe renomovaných firem KN, nebo Green, případně Pipercross.

V případě zásadních úprav je vhoné použít filtr, který se po odstranění airboxu připojuje na konec sacího potrubí a který umožňuje větší přísun vzduchu, jak díky větší průchodnosti, tak i díky větší ploše. Při použití otevřeného filtru je nutné dukladné odstínění od motorového prostoru, protože v teplém vzduchu, který proudí kolem motoru je obsaženo mnohem méně kyslíku, který podporuje hoření, než ve studeném vzduchu, proto je ideální, přivádět k otevřenému filtru náporem, chladný vzduch, z venku.

Použitím neznačkového otevřeného filtru bez odstínění, si majitel takové úpravy, zapříčíní jen problémy.

Použitím značkové sportovní vložky do airboxu a jejím pravidelným čištěním se nic nezkazí, její pořizovací cena je vyšší, než originál, ale majitel má oprávněný pocit, že motor může nasávat maximální množství vzduchu za daných podmínek.

Motorsportu zdar

2009-11-09 18:45:55

...pán je prostě znalec...

2009-11-09 18:51:30

Tak zrovna u Pavla Forda jsem ten filtr viděl na vlastní oči a to je taky jedinej filtr, kde bych dal ruku do ohně, za to, že opravdu funguje.

2009-11-09 18:58:07

No konečně, už jsem se bál, že tu příspěvek od FORD666 nebude, protože to by byla škoda

Hupino s tímto s tebou plně souhlasím

Ady
2009-11-09 19:01:46

To Bentley:nestrkej ho tám,jeto zbytečny a o pár deci se tí zvýši spotřeba paliva

2009-11-10 00:45:42

tak joo kluci ale novy filtr poridim-original, pac nevim kolik se najelo km s tim stavajicim nez jsem auto koupil.ja udelal asi 5tis. tak treba po emisni kontrole odstranim katalyzator to uz snad nejakej ten kilowatik pomuze. Pane ford, hezke poctenicko, taky dekuju za pouceni

2009-11-10 05:59:44

Klucí, neblbněte s nesmyslnými filtry. Taky jsem podlehl a koupil si čtvercový Green do původního kastlíku. Zkušenosti po čtyřech létech (je to sice na Mazdě 323, 1,8, ale budou platit obecně):

  • nejede to líp
  • každý rok to vyndám, lehce vyfoukám, namydlím (vhodný saponát stojí v sadě se sprejem s olejem asi 300,-), vypláchnu, .. a nic. Je to plné zdechlých much a jiného bordelu, takže několikrát dokola čistit, teď to nesmíte otočit při vyplachování, aby se nečistoty nezatlačily proudem vody do tkaniny. Pomalu sušit, aby se bavlněná látka nesrazila, nastříkat olejem a vrátit do boxu.
  • nežere to míň
  • životnost nebude sedmi násobná (standarní papírák stojí kolem 230, - Kč) a ta otrava s čištěním!
  • domnívám se, že opravdu sportovní filtry, myslím ty kruhové přímo na sání, můžou opravdu dostat do motoru víc vzduchu. Ty náhradní vložky jsou jen pro najivní motoristy, kteří podlehnou masáži výrobce jako před léty já.

2009-11-11 22:19:24

ten hřib neni moc dobrej kdesi sem viděl tabulku filtru podle toho jak propoušti nečistoty a tenhle dopadl nejhuř

2009-11-13 17:28:54

Dovolil bych se reagovat na tvůj příspěvek. Nevím jak Ti vložka moc pomohla v mazdě nebo ne, ale za sebe můžu říct, že jsem o tom hodně přemýšlel a četl, až jsem si vložku sehnal. Po instalaci sportovní vložky KN jsem samozřejmě neudělal z FIESTY MK3 1,1i 37Kw letadlo , ale musím uznat, že do otáček jde určitě lépe. Co se týče spotřeby, tak tam to bude o řidičském stylu a nejedná se o litry, ale myslím že na pečlivém měření by bych nějakou tu setinku taky stáhl. No a co se týče čištění tak tento proces jsem absolvoval jednou. Stálo mě to jeden večer hodinku čištění a noc na uschnutí. Řekl bych, že po vyčištění filtru bylo znát to že je čistý, ale to je jistě věc opět individuální. A závěr? Investovat do sportovní vložky jistě není zbytečné, ale musíte si uvědomit, že to prostě není turbo. Sám sem to ještě nezkoušel, ale někde jsem četl, že po instalaci sporotvní vložky změna žádná. Po opětovném vrácení papírového filtru však názor na vložku rychle změnili. Těžko říci jak to je každopádně z mé strany doporučuji!

2009-12-09 18:14:50

Zdravim ja mam v aute Escort RS 2000 sportovni vložku KN a ma to peknej zvuk a s tema konikama nevim nevim jo a mužu ho jenom doporučit

2009-12-19 21:39:23

Já mám v autě sportovní výfuk a je to citelně živější.

2009-12-24 10:01:57

Na co filtr !

2010-01-17 21:45:37

No já jsem dlouho zvažoval,jestli ano nebo ne.Nakonec jsem se rozhodl,že si ho koupím,takže zjara aplikuju a sám uvidím,co je na tom všem pravdy.Pár lidí to má a jen klady.No řekneme si časem na srazech

2010-02-04 20:32:45

Zdarec jaký mi doporučíte filtr do mondea 2.0TDCI

2010-02-14 08:56:04

Mužu jenom doporučit sport. filtr ja mam sport. vložku od Kn a nemužu si stežovat

2010-02-18 17:38:07

jak už tady někdo psal jde o fyziku nic složitýho stejně si na to musí každej přijít sám spíš by mě zajímalo jelikož otevřený filtr(místo airboxu) nemám jestli to má po umístění otevřeného filtru lepší zvuk nebo naopak to zbytečně zvuk kazí (myslím u auta které má zvuk dobrý i bez toho-Escort rs 2000)

2010-02-23 18:53:02

ten Grenn bych taky nekupoval je to jen kus molitanu.....a rozhodně bych koupil jen vložku, protože je o něco levnější a musí se to stejnak čas od času vyměnit nebo čistit a to je pěknej kentus....a vzhledem k ceně auta si myslím že je na pováženou zda filtr koupit či ne vyplatí se ti to zas tolik? spotřeba ti lehce klesne ale cenou filtru ty náklady stejnak doženeš

2010-05-10 20:26:21

cau vsem rad bych si namontoval sportovni filtr chci to zkusit poradtemi jaky tam dat ale myslim ze jen kuzel 18 16v diky

2010-05-11 07:48:11

Filtr je od toho, aby zachytával prach. Sportovní filtr se vlhčí olejem, aby se na něm prach zachytával. Provozem se zanese a je potřeba jej od prachu vyprat a nasytit čerstvým olejem. Tenhle způsob se používal dřív na všech strojích (Zetor, Jawa pérák/kývačka atd.), protože papírové filtry byly drahé oproti levné lidské práci a skutečnosti, že se prach s benzínem a olejem po omytí filtru spálí někde v kamnech v dílně. U staré motorky je filtrem drátěnka na nádobí namočená v oleji... Nicméně papírový filtr zachytí i ty částice prachu, které by přes starý typ filtru prošly.

Takže je to tak, že co ušetříš na filtru vrazíš do výbrusu motoru a znečištěného oleje. Zkus udělat rozbor oleje u auta, které jezdí se standartním a sportovním filtrem a uvidíme.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 9