Fórum - Téma


Spojka+Transit-závady,poruchy


Fórum Transit VII V347 / V348 Spojka+Transit-závady,poruchy

Informace o modelu: Ford Transit VII V347 / V348


1  2

2014-09-25 22:19:13

Tak dneska večer jedu takhle po jižní spojce v Praze v levém jízdním pruhu od Barandova, před odbočkou na D1 kde jsou tři jízdní pruhy,

a najednou, při přeřazování ze 4 na 5, LUP. Spojkovej pedál se propadl, jako by nebyl. Zůstal jsem stát v levém pruhu, prostě hrůza, naštěstí se do mě nikdo netrfil. Volal jsem policajty, aby se postavili za mě, 30 min. nikdo nepřijel. Najednou zastavil nějakej kluk s oranžovým majákem, rychle mě zapřáh a odtáhl k první benzince. Než jsem stačil vylézt, rychle mě odpojil a povídá, měj se a odjel, nic nechtěl, prý si musíme pomáhat. MOC MU DĚKUJI!

Závada: na spojkovém pedálu je kulička na které je nasazeno táhlo pístku spojkového válce. Kulička se ze spojkového pedálu vylomila a zlomila táhlo pístku.

Dotaz neviměňoval někdo tenhle spojkovej váleček? Nemáte postup, nebo návod na odvzdušnění, kde a jak se to dělá. Díky.

2014-09-25 22:21:35

jajarin: Ahoj, ano dělal jsem to několikrát..., je to takovej ježek v kleci. Třeba u focusu je lepší vyndat nejdřív pedál a pak ten válec, ale montovat novej je lepší uš smontovanej společně s pedálem...

2014-09-25 23:16:33

povadi: Kde je odvzdušňovák atd. , zatím jsem to neviděl stalo se dnas A zítra musí být hotovo.

2014-09-26 00:30:34

jajarin: Stačí to odvzdušnit na spojce na ložisku...

2014-09-27 20:37:06

Tak jsem vyměnil spojkový válec, je to ježek v kleci,nejhorší, těsmení na trubičce a pružina na konci pedálu.

Když jsem to jel projet tak obrátky drží 5s a potom spadnou na volnoběh, ale když lehce pridávám a ubírám , tak se dá jet třeba 100vkou.

nevím kde je chyba, asi jsem někde povitáhl konektor nebo nějakou podtlakovou hadičku, zítra jedu to nechat napíchnout, tak se uvidí.

Tak dneska diagnostika a žádná závada.

Zítra Ford servis v Poděbradech, uvidíme co najdou.

Tak už jsem to našel.Nedalo mi to a odpoledne jsem do toho zalezl a hledal okolo toho co jsem mohl poškodit nebo něco podobného.

Nevím jak a nevím proč se to stalo, ale stalo se.

Takže, na spojce je spínač který když je sešláplá spojka tak motor netočí víc než 3000otáček, na brzdě mám dva spínače, jeden, když je brzda sešláplá tak nejde tempomat a druhý spínač vyřadí plynový pedál,to znamená, když brzdíte tak řídící jednotka sama ubere.

Stačilo přihnout doraz na pedálu a bylo hotovo, všechno funguje. Hurááá. Jen nevím proč to diagnostika nic neukázala. Ještě zajedu do Fordu a udělám závadu jestli ji najdou.

2014-09-28 22:20:13

jajarin: Diagnostika to nemusí najít když nebudeš mít pro forda. I kvylitní multiznačka jako je třeba KTS-ko od Bosche, Delphi, Texa a pod. se s tí někdy perou. Buď nic nenajdou, nebo napíšou přibližně závadu, nebo totální blbost...

2016-02-15 20:14:51

Omlouvám se pokud to už někdo tady řešil, zkoušel jsem hledat ale konkrétně tohoto transita nebo podobného jsem nenašel.

Popíšu podrobně problém: Po půlhodinové jízdě se mi propadl pedál spojky, nechal jsem to zkontrolovat v servisu a ihned se měnil horní spojkový válec a kapalina. Rok byl pokoj a problém je tu zase. Chová se to maličko jinak. Když auto stojí přes noc a přijdu k němu tak je spojka propadlá, když nastartuju a pedál nohou zvednu z podlahy tak se spojka chytí ale zabírá moc brzy, dá se s tím jezdit ale asi to bude otázka času a spojka nevypne vůbec. Je tu někdo kdo poradí na co se zaměřit a nebo co nechat vyměnit? Celá spojková sada i s prací je kolem 15k, díky Ford transit MK7 2007 63kW P8FA ..

2016-02-15 20:25:09

killeroz: tohle je casty nasledek po vymene spojky kdy byl pouzit pevny setrvak. Je to jen otazka casu kdy se to projevy, ttreba takhle.

2016-02-15 20:29:20

povadi: Nejsem automechanik a spojku jsem nikdy rozebranou neměl, takže se tomu nevyhnu a mám si nechat komplet vyměnit celou sadu?

2016-02-15 21:16:30

killeroz: Mohl ji měnit někdo předtím, tady prostě vyměnit opět válec a je to jen otázka času kdy se to třeba bude opakovat. Dělá to pevný setrvák kterej tam dají a jak je spojka tvrdší trpí ten válec.

2016-02-15 21:16:47

killeroz:

Jestli se ztrácí kapalina, tak je to spojkové ložisko vadné. Pokud se kapalina neztrácí, zkusil bych odvzdušnit spojku.

Když spojkový pedál zvedneš po ránu a chodí to, vypadá to na nějakou bublinu a je zavzdušněná. Zkus za to nic nedáš.

2016-02-15 21:26:04

killeroz: ten válec má plastové vypínání a rádo praská.

2016-02-16 07:16:20

Díky za tipy, zaměřím se na to

2016-02-16 14:57:10

Docela by mě zajímalo jaký vliv má pevný setrvačník na hlavní spojkový válec a ložisko.

2016-02-16 20:34:26

jajarin: taky by mě to zajímalo, objednal jsem sadu od LUK a staré díly pak ofotím. Tranďák má 225 000 km a spojka ještě dělaná nebyla, tak jsem zvědav.

2016-02-16 21:14:25

killeroz: jajarin: Je to jednoduché jako facka, pevnej setrvák není na to uzpůsoben ve smyslu, že nedokáže odpružit rázy jako Dvouhmota a pak už je to jen otázka času kde se to ukáže. Menší zlo je prasklé plastové vypínání právě na spojkovém válci, ale rádo a to jsem řešil již lidem několikrát a zvláště u motorů s více km. Kdy už má motor nějaké vůle, dochází vinou tvrdosti pevného setrváku k rázům a následnému roztržení kliky, případně proletí ojnice blokem. A to se opravdu vyplatí ušetřit pár korun za Dvouhmotu a pak honit jinej motor...

2016-02-17 19:48:29

povadi:Pevnej a dvouhmotnostní je rozdíl, to je pravda. Rázy které působí na hřídel do převodovky se odpružují ,buď dvouhmotou nebo odpruženou lamelou., každý má svoje. Liazka,Avie a jiný dvouhmotu nemají a taky fungujou bez problému.. Rozdíl může být v klidnějším chodu motoru. Při správné lamele k pevnýmu setrváku nemůže být problém. Prasknutí kliky z tohoto důvodu je přehnané. Jo a vypínání hlavního válce mi prasklo a to mám dvouhmotu. Neví jak se může přenášet radiální škubání na axiální.

2016-02-17 19:53:21

jajarin: Nesrovnávej koncepci starejch aut, notabene náklaďáků, kde je to o něčem úplně jiném se stávajícíma To je jako bys tvrdil, že velorex je to samé co mondeo... Pevnej setrvák je prostě tvrdší a nic na světě ho nedokáže odpružit na úrověň dvojhmoty A těch závad díky tomuto už jsem řešil dost a dost.

2016-02-17 22:23:38

povadi: Tady toto vzniklo proč špatně funguje vypínání spojky. Proto věřím, že na to setrvačník nemá vliv. Já znám 8 tranďáků 2006 a vejš s pevným setrvákem, najeto přes 200 000Km a nemají problémy se spojkou. Jinak motor je v základu stále stejnej nic novýho tam není: Klika ojnice píst pístní kroužky vačka hlava ventily a doprava paliva tohle je od začátku. Takže mi neříkej takový přirovnání. Nejsem cukrář.

2016-02-18 07:26:00

jajarin: Povadi má pravdu. Pokud není setrvák dvouhmotový, který tlumí kmity, tak se tyto kmity od klikovky přenáší přes spojku až na vypínání a to není na to stavěné a muselo by být robustnější (stavěné podobně jako u benzínové verze). Proto po čase odejde. Obzvláště pokud spojka jení v dokonalém stavu a objeví se u ní náznaky kmitání při začátku záběru.


Odpovědět

1  2