Fórum - Téma


Spojka_Mondeo IV


Fórum Mondeo MK IV Spojka_Mondeo IV

Informace o modelu: Ford Mondeo MK IV


1  2  3

2015-03-01 00:25:22

hof: asi tak ... nechat si to nacenit nejméně u forda nebo se poptat více mech. mně bohužel napadlo až později... proto to tady radím dopředu !

každopádně jsem spokojený jezdím zase na 100% a je to první oprava za 5 let !

už se koukám na novéjší model mondea

2015-03-01 08:43:06

hof: Tak předně, nikdo nikomu nic nepodsouvá. Moc dobře vím a ctím to proč je tu klub, proto jsem reagoval a napsal jsem to co jsem napsal

Když to bude můj dobrej známej, nebo kamarád, tak mu přece nebudu dělat cenu jako každému jinému - cizímu člověku. Aspoň takhle to funguje u mě, kamarád to má za nákupku a dá něco na pivo za práci, cizí to samozřejmě dostane za normální cenu a když je v pohodě, dostane taky slevu, ale není tak podstatná jako u kamaráda. Proto jsem reagoval a psal jsem, že to asi nebude tak dobrej známej - kamarád, když mu to dá za běžnou cenu jako se to běžně dělá. Právě proto aby si dal příště případně pozor Jestli podle Tebe je na tomhle něco špatného, že jen někoho upozorním, že by to mohl mít levnější tak se na mě nezlob. Ale je pak na hlavu postavené co tu píšeš, že klub je o pomoci - popíráš tím to cos napsal v jiné větě...

2015-03-01 12:29:24

povadi: řekl bych v klidu :-D

bohužel zas tak dobré známé mechaniky nemám

takže u mně dobré jsem rád že jezdím ...

2015-10-30 11:10:07

Ahojte všichni. Mám ford mondeo combi IV 2.0 tdci. Chci se zeptat prokluzuje mi spojka . Jsem objednáný na výměnu celé sady, ale v servise mi řekli aniž by se podívali na auto, že musím vyměnit dvouhmotý setrvačník. Tak se chci zepata jestli je to nutné, když tam nic neklepe ani nebouchá

2015-10-30 12:05:29

Setrvák by se z pravidla měl měnit při druhé spojce...

2015-10-30 17:51:57

michalzak: Setrvák se mění ne proto, že by klepal, ale vzhledem k zakřivení dosedací plochy pro lamelu. Pokud by se nevyměnil, tak se špatně dosedající lamela rychle opotřebí, než se přizpůsobí starému setrváku.

2015-10-30 18:30:27

petrdepo: Děkuji myslel jsem, že mě chcou jetr natáhnot

2015-10-31 17:38:25

michalzak: Vše to záleží na stupni opotřebení dosedací plochy setrváku. Někdy tyhle věci říkají už dopředu. Někdy je lepší si do objednávky dát podmínku schválení výměny až po demontáži dílu, kdy ho osobně vidíš..

2016-05-15 20:12:59

Zdar, Mondeo 1,6 EB 118 Kw, najeto poctivých 80 000 Km.

Nastartuju studený a po chviličce se začne na N s puštěnou spojkou ozývat lehké chrastění, sem tam velmi slabé zadunění. Po vyšlápnutí zmizí. Jakmile se motor ohřeje (ujetí 5 - 6 km) všechny pazvuky zmizí a motor (spojka se setrvákem) běží úplně krásně, ani náznak po nějakém pazvuku. Předpokládám, že by to mohla být nakoplá dvouhmota.

Krom pazvuku při studeném motoru to nic špatně nedělá, žádné vibrace, chvění, řazení 100% atd...

Prakticky bych to ani nepoznal, nestát s autem u zdi a nemít otevřené okno - kdy se všechny zvuky odráží a jsou velmi zesílené.

Máte s tím někdo u EB 118 Kw zkušenosti? Mám se bát, nebo je to prostě běžná provozní vůle, se kterou se dá žít?

2016-05-16 06:38:54

draxxx: Pokud se nemýlím, tak motory na benzín nebo plyn dvouhmotu nemají. Tu mají většinou naftové motory, u kterých se více projevují kmity klikové hřídele. Takže to spíš vypadá na problém se spojkou.

2016-05-16 14:07:25

petrdepo: Bohužel se zase mýlíš. Tyto benzínové turbomotory dvouhmotu mají a problém je stále stejný, jako u dieselových motorů. Zašne ševelit, pak klepat, cinkat až se utrhne.

2016-05-16 16:19:11

Sakra petrdepo, co to tady píšeš za blbosti, že to nemá dvouhmotu....

Jinak k těm zvukům, jak se projevuje to klepání a cinkání? Studený i teplý motor? Jen na volnoběh? Je nějaký projev za jízdy v tahu? Jde o to, abych diagnostikoval v jaké jsem fázi...

2016-05-16 17:52:20

draxxx: Já jsem psal, že se můžu mýlit. To že to nemusí být blbost u motoru 1.6 benzín můžu potvrdit třeba u motorů Zetec, které používají třeba Fiesta, Focus i některá Mondea. Kdybys ty napsal, že mám dvouhmotu, tak bych také napsal, že píšeš blbosti. Zkratka EB totiž může znamenat Eco Boost, ale zrovna tak E88 / Benzín a to je úplně jiná kategorie a pokud o vozidle nejsou žádné údaje (třeba rok výroby), tak se v tom není snadné orientovat.

2016-05-16 19:13:34

Jinak ještě, máte někdo tip na dobrého Fordáckého mechanika se zaměřením na motory a spol? Ideálně Praha a střední Čechy.

mot
2016-11-24 18:56:03

Ahoj, potřebuji poradit jak na výměnu hlavního spojkového válce na Ford Mondeo MK IV, motor 1.8 TDCI, 92kw. Spojkový pedál se propadnul, spojka v neprokluzuje, z hlavního válce je slyšet vzduch při prošlápnutí, kapaliny je dostatek. Je nutné vymontovat palubní desku? Zavazí mi tam pro vytažení celého pedálu a válce ta výztuha (trubka) která vede pod palubní deskou přes celé auto...

Doplněno .... 2016-11-26 15:36:55

Tak si odpovím sám, musel jsem vymontovat celou volantovou tyč vč. páček a konzole, pak taky několik plastů a budíky abych se dostal na samotnou palubovku, tím vznikne trochu místa, ale pořád není vyhráno, i když se mi povedlo odmontovat všechny matičky, které drží ten plech ve kterém je uchycen spojk. pedál a také ten pokažený hlavní spojkový válec (mimochodem ten je do tohoto plechového držáku uchycen pouze otočným systémem, takže pootočením jde oddělit od toho plechu), ani potom ale není vyhráno, je tam tak málo místa, že plechový držák s pedálem nejde vytáhnout ven, ani je nedostanete přes štefty, které jsou napevno v karoserii (být to na šroubech, je to bezproblémová záležitost) nakonec jsem musel kousek toho plechového držáku ohnout do svislé polohy, protože jinak to ven nejde, musel bych vyndat celou palubovku a výztuhu pod ní, mám nějaké fotky, tak až je budu mít v PC pošlu je sem... Třeba se to bude někomu hodit...

2016-11-26 15:44:54

mot:

....je spíše otázkou, jestli se to takhle dělá, a tvůj postup je správný? Těžko se bude něco ohýbat a ničit kvůli demontáži. Divné nemyslíš?

mot
2016-11-27 14:56:16

tomenzino: otázkou to není, je jasné, že správný postup to asi není, nicméně po montáži se to dá ohnout zase zpět, takže zničené to určitě není, ale myslím, že je to menší zlo, než vyndávat celou palubovku což by pak byl jediný možný způsob výměny a to se klidně vsadím, protože jinak to ven nedostaneš, takže se u Fordu opět vyznamenali když toto vymýšleli... Přitom stačilo nedělat uchycení na 3 cm dlouhé štefty, ale na šrouby a pak by to šlo vyměnit bez potíží takto tam ty 2-3 cm chybí aby jsi to vytáhnul ven, opře se to o výztuhu pod palubkou a tu nevyndáš dřív než když vyndáš samontou palubku, navíc na tomto modelu nejde vytáhnout rádio bez 4 speciálních "klíčů" které se vsadí do rádia a tím se odjistí a pak jde ven teprve rádio, klíče domam nemám, (jsou sice už objednané, ale dojdou až v týdnu...) a tzn. že jsem ani neměl jinou možnost než to řešit takto...

2016-11-27 17:24:49

mot: Upřímnou soustrast. Pokládám podobný technický zvěrstvo za klidně možný. Jsou značky, kde se vyndává CELÁ palubka kvůli kabinovýmu filtru...


Odpovědět

1  2  3