Fórum - Téma


Spojka_Mondeo III-neobvyklé zvuky


Fórum Mondeo MK III Spojka_Mondeo III-neobvyklé zvuky

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3  4  5 ......... 6

2013-09-19 16:32:57

Jo myslel jsem si to ale byl jsem právě zmatený z toho že jsou tam stejné parametry u obou, děkuji za pomoc

2014-01-04 12:05:29

Zdravím věchny, můj problém je v tom, že při zmačknutí spojky její vystaveni začne pískat, podle toho co jsem se dočet a mužu soudit asi na ložisko, do servisu se chystam ale vaš nazor by mě taky zajmal... (spojka jinak cajku)

našel jsem na internetu ložisko od firmy SVK germany zajmalo by mě co si myslite o teto firme.. můj plán by byl takový koupit LUK sadu bez loziska a koupit zmíněné ložisko dostal bych se tak s cenou výrazne dolů...

jedna se o Mondeo mk3, diesel 2.0 tdci, 2004, 84kw, 5-kvalt (manual), 175tis. najeto

2014-01-04 15:59:50

rendolf:

Ano, jak píšeš je to zřejmě ložisko, nic jiného tam není, a k tomu co jsi napsal,kup celou sadu od LUK, a v žádném případě se nesnaž na takovéto věci ušetřit. pokud je výrazně levnější, asi bude i kvalitou jinde, ale já osobně být tebou dal vše LUK.

Udělal jsem to také

2014-01-08 18:02:54

jon29: Mám ten samý problém se spojkou na mém mondeu a chtěl bych se zeptat jestli by jste mohl upřesnit to svaření setrvačníku. Už se do toho chystám delší dobu ale stále nevím jak to přesně udělat a jaké bude chvění motoru po zavaření. Děkuji mockrát za odpověď

2014-01-09 00:51:45

lukys4:

Uděláš akorád to, že se s tím autem nebude dát jezdit, je to komfortně jinde, a pokud to nevyvážíš, bude se ti chvět celé auto, než ti odejde ložisko na klice

Nesmysl-snad vědí proč to tam je?

2014-01-09 10:49:51

když setrvák zavaříš, tak bys ho musel nechat dynamicky vyvážit - celá práce vyjde možná o kousek levněji než pořídit jednohmotu a odpruženou lamelu - je super zpráva, že se vyrábí, diky za info :c)

dvouhmota je komfortnější, ale onoho chvění motoru bych se nebál - odpružená lamela taky lecos snese a když se ušetří pár tisícovek, má to svůj smysl.

ovšem je to na posouzení každého :c)

Net.

2014-01-09 15:15:10

netopýr: Jenomže, kdo ti vyváží ten setrvák ? To jedině sehnat setrvák z jiné verze motoru se stejným věncem startéru, která ho ještě neměla, což je z u nafťáku problém. Bez vyvážení značně trpí ložiska kliky.

2014-01-09 17:02:30

netopýr:

pokud ja vím, odpružená lamela plní funkci pouze při rozjezdu. Ale dvouhmotový setrvačník plni funkci po celou dobu běhu motoru a tudíž i za jízdy. Zavařit setrvačník znamená konec komfortu, a možná časem celeho motoru. Nápor na kliku bude velký.

2014-01-09 21:06:37

tomenzino: A když tam dám jetý setrvák a ložisko má to cenu? Nechce se mi dávat 12000,- za spojku, auto chci prodat až to dám dohromady

2014-01-09 21:42:16

lukys4: Je otázka, v jak je opotřebená kluzná plocha spojky a v jakém stavu je ozubený věnec pro startér. A také tlumení dvojhmoty.

2014-01-10 01:15:15

lukys4:

No tak jestli to chceš prodat, někde na vrakovišti kup něco slušnýho. Nový koupit a prodat je blbost.

Nebo to prodej takhle, a kupujícímu řekni v jakém je stavu spojka, a ušetříš si spostu starostí

2014-01-10 09:37:17

petrdepo: setrvák vyvažují leckde, před pár lety to stálo cca tisícovku za komplet klikový mechanismus (klika, setrvák, řemenice) ale to bylo na škodovku, nicméně to tam dělaly i na tatrovky a bmw, takže forda asi zmáknou taky, pokud bude zájem, najdu kontakt.

k tomu setrváku z jiné verze - někdo tady psal, že se vyrábí i jednohmota namísto dvojhmoty, to by bylo výrazně levnější řešení

2014-01-10 09:39:40

tomenzino: sorry, ale to si myslím, že je nesmysl.

jestli dvouhmota řeší i "vibrace" v rámci volnoběhu, to se přiznám že nevím, ale primárně má dvouhmota řešit rázy při řazení (nejen při rozjezdu), což je totéž jako to dělá odpružená lamela - jenže samože dvouhmota to dělá líp a komfortněji, ale rozhodně to nebude mít vliv na životnost motoru, maximálně tak při necitlivějším přeřazení to bude cítit že s dvouhmotou by to bylo plynulejší...

2014-01-10 09:47:02

lukys4: když dáš jetý setrvák, tak si ho musíš nechat vyvážit...

ve fabrice se totiž motory vyvažují jako komplet klikový mechanismus (a navíc už sestavený v bloku) - takže když vezmeš starší setrvák (nebo klidně tvůj co byl na motoru a dáš ho jinak než původně) tak si to v určitých otáčkách bude vibrovat a budou ti odcházet ložiska na klice.

nový setrváky jsou z fabriky vyvážený na nulu, takže když sundáš ten starý, tak tím sice rozhodíš vyvážení celého klikového mechanismu, ale jen trošičku - akceptovatelně - a když tam dáš nový, který je vyvážený na nulu, tak to tak už zůstane a vyvážení se dál nezhorší.

zatímco kdybys dal starý, tak máš několik možností pootočení setrváku a jen jedna by byla správná (chápej, nejmenší zlo), ovšem zákon schválnosti hovoří jasně :c)) a přesně z toho důvodu se "nesmí" používat starší setrváky i kdyby měly třecí plochy jako nové.... samozřejmě za předpokladu, že ten setrvák který tam chceš dát, už nebyl koupený jako nový náhradí díl - mluvím o tom pokud bys chtěl použít setrvák který je z jiného motoru rovnou z fabriky.

tak jsem to trošku zamotal, ale snad to bude pochopitelný

Net.

2014-01-10 11:22:12

netopýr: Tady v lexikonu by mělo být jasné vysvětlení o dvouhmotovém setrvačníku a jeho významuhttp://cs.autolexicon.net...s/dvouhmotovy-setrvacnik/

2014-01-10 12:05:37

já ale neříkám že je to k ničemu, jen že pokud existuje náhrada jednohmotnostním, tak se toho netřeba bát a může se tím ušetřit :c)

Net.

2014-01-10 18:13:44

netopýr: Jo, ale ušetříš jen za cenu toho, že s tím bude mít problémy nový majitel a to je svinstvo. To už je lepší to prodat tak jak to je a nového majitele o stavu informovat.

2014-01-10 20:02:09

já nikoho přece nepřesvědčuju aby tam dal jednohmotu :c)

navíc když se mrkneš, existujou tady na foru minimálně dva lidi který ten setrvák zavařili a jezdí - což mi přijde jako větší prasárna a upřímně... rozebraný auto nikdy neprodáš za rozumnej peníz.

Net.

2014-01-11 07:24:39

netopýr: Jenomže jsi zapoměl na jednu věc. A to sice na to, že se dá zavařit jen do té doby, dokud jsou pružné díly vpořádku, protože pouze do té doby je zaručeno, že díly jsou v kompletu vyvážené. Jinak je to už (kvůli nevyvážení) na brzkou destrukci motoru.

2014-01-11 12:17:08

nemáš pravdu - když to zavaříš, tak díky tomu že tam přidáváš materiál rozhodíš vyvážení - takže bys to taky pak měl nechat dynamicky vyvážit...

já prostě akorát tvrdim, že pokud někdo musí ušetřit, tak spíš než vaření je lepší dát tam jednohmotu, pokud se vyrábí...

a co se týče brzdé destrukce... ona zase při nevyvážení tak brzká nebude, jen to prostě bude vybrovat a nebude příjemný s tim jezdit... vydrží to klidně 50tis km...

Net.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6