Fórum - Téma


Skla_Mondeo III-vyhřívání čelního skla


Fórum Mondeo MK III Skla_Mondeo III-vyhřívání čelního skla

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3  4

2009-02-19 20:14:08

Zdravím všechny techniky od Forda.Mám problém s vytápěním předního skla,topí mi jen jeho pravá polovina.Levá zůstává studená.Neví někdo,čím to může být?Předem děkuji za všechny odpovědi

Ford Mondeo MKIII 2005 96KW

2009-02-19 22:22:30

Zkus se podívat na pojistky. Na pravou a levou stranu okna je každá zvláštˇ.

2009-02-20 08:25:35

A nevíš,jaké to jsou?Díky

2009-02-20 12:02:38

No tak to už nevím. Ale máš je přece popsaný v autě.

2009-02-21 13:17:58

Každopádně je to ta pojistková skřínka v kabině (co se k ni tak špatně dostáva)-plánek máš na druhe straně deklu.Jinak mě u mondea nehřeje cca 3 cm pruh a je to tím že mám prasklé vlakýnka v okně.(naštěstí na pravo na kraji tak mě to netrápí

2009-02-21 18:41:26

Dle popisu jsem našel tři pojistky na výhřev předního skla v pojistkový krabici v motorovým prostoru.Všechny jsou O.K.Proto se ptám,jestli někdo není jaký jsou ještě v tý krabici v kabině.Nikde v popise jsem žádný pro tuto krabici nenašel viz.:http://mondeo.fordclubs.org/

2009-02-21 19:15:56

http://www.fordmondeo.org...use_%26_Relay_Information

hof  
2009-02-21 20:46:03

To DRPakoll - takže pojistky máš v pořádku, kdyby to bylo relé, tak nehřeje ani druhá půlka skla, zbývá teda ještě jedna možnost, zkus odmontovat plasty pod stěračema - jako když měníš kabinovej filtr - a zkontroluj konektory přívodních kabelů, jsou dva, každý pro jednu polovinu a měly by být ve spodních rozích skla. Proměř, jestli oběma prochází proud, případně ten špatnej očisti a prostříkej nějakým sprejem na kontakty. F.

Případně ještě můžeš změřit odpor obou částí vyhřívání a porovnat.

Jestli to ani tímhle nebude, tak k nejbližšímu autoelektrikáři

2009-02-21 21:22:12

Díky za odpověď nemohl jsem stále přijít na to,kde je připojení.Hned zítra to odskouším.

2009-02-22 22:52:11

pojistit a náhodou potkat kámen

2009-02-23 15:39:15

Taky řešení

2009-02-23 16:14:48

Neví někdo,jak jednoduše sundat stěrač u řidiče?Včera jsem s tím bojoval celý den a neúspěšně.

2009-02-23 17:01:04

Jde to uplně jednoduše.Kdybys byl šikula najdeš to i v manualu str.70

zde http://www.fordclub.eu/gr...-to-Mondeo-od-11-2000.pdf

2009-02-23 17:15:24

Zase tak jednoduché to neni.Opatrné ani tvrdé páčení nezabírá.

2009-02-23 18:46:19

Já používám malý stahovák a bez problémů to vyskočí

2009-07-06 11:07:33

Nazdar, kolegové

Sice je problematika kolem vyhřívání skel asi jediné čemu pořádně u aut rozumím (3 roky jsem se přímo tímhle živil u výrobce skel nejen pro Forda... ), každopádně pokud Vám sklo nehřeje (nemlouvím o několika nehřejících drátcích, které se dají většinou přežít...) a jsou O.K. obě pojistky, je dobré mít pojištění čelního skla a pak nějakou náhodou potkat cestou z výletu kámen. Většinou jde o závadu uvnitř skla na sběrnici (měděný pocínovaný, asi 5mm široký a jen desetinu milimetru silný, pásek na motorové a střešní hraně skla, který se někde rozpojí). Kdybych někoho unavoval s teorií, nechť nečte dál. Jedno je ale jisté, sklo už správně hřát asi nikdy nebude... Sběrnice propojuje všechny dráty na střešní hraně (zvenku je viditelný u střechy pruh primeru, kterým se sběrnice zamazává před laminací skla, aby nebyla vidět) do jediného místa, je pak vyvedena jako konektor nad zrcátkem (pokud někomu teče do auta od střechy, je to zřejmě tudy - mají s tím problém docela Passati nebo právě Fordi, také se to řeší vyříznutím skla a vlepením nového, protože je špatně přilepený tenhle konektor ke sklu a opravit to také nejde). Sběrnice na motorové hraně je uprostřed přerušená (=odtud se berou dva okruhy - levé a pravé pole) a konektory najdete cca 25 cm od obou spodních rohů ve směru do středu MH. Pokud pole nehřeje, jedná se v drtivé většině o neopravitelnou vadu. Tedy opravit by šla možná indukční letovačkou (sletuje ohřátím vše vodivé v dosahu ind. pole), ovšem sklo by se muselo vyříznout a když už je venku, je stejně lepší dát nové... Navíc letovací stroj, který jsem s kolegy předloni konstruoval, by stál několik milionů..., takže tudy cesta nepovede....

Nevím, jestli se vyjadřuju dost srozumitelně, ale stejně jako je přední sklo jakýsi sendvič (vnitřní sklo-PVB folie-vnější sklo), je sběrnice také z jedné strany (ta se na fólii "navařuje" před nanesením wolframových drátků vyhřívání), pak se opět za pomoci tepla nanesou drátky na zvláštních bubnech na fólii (přes sběrnici), v místě sběrnice se ručně (obyčejnou páječkou, jakou si doma někdo z Vás možná čas od času opravuje staré okapy) "přilepí" nebo, chcete-li, přiletuje další sběrnice - je to de facto také takový sendvič a občas se stane, že paní, která tuhle práci dělá, dostatečně nepřitlačí (nebo to naopak přežene) a při nechání auta někde v pořádném hicu na parkovišti dojde (třeba i v livem tepelných dilatací při přehřátí skla) k přerušení spojení mezi sběrnicí a konektorem, který je na sběrnici připájený stejně "fušersky". No a pak nám nehřeje sklo a dokud si ho nedáme vyměnit, škrábeme v zimě jako za strarých časů škodovkáři.... Pro názornost obrázek...

PS: Pokud by někomu spřestalo hřát zadní sklo, písněte mi a poradím, jak to dát do kupy... Tady se dá letovat...

2009-07-06 19:46:18

Díky za vyčerpávající odpověď?

Mohl by jsi mi prosím tě popsat,kde přesně jsou umístěné konektrory(přívodní kabel do skla)u Mondea MKIII

Je možné,že je tam jen špatný kontakt,protože,když zapnu vyhřívání,tak cítím,jak se tam něco pálí a jemně se kouří.

Díky

2009-07-07 09:51:48

Zdarec, ten popis se týkal právě MKIII (Mondeo 2000 a dále, ale je to všude stejné...). Jestli je něco slabě cítit a kouří se Ti od motorového prostoru, je možné, že je někde špatný kontakt u konektorů, ty dva spodní mají takové "domečky", protikus pak tvoří elektrika z auta... (Mohlo se to třeba vytřást někde na blbý silnici a pak to, když se to náhodou spojí, jiskří...) Sklo tedy normálně hřeje, jo? Kdyby byl v trapu domeček (roztavenej), možná bych Ti ho mohl sehnat, myslím, že Ford používá všude jeden typ, ale jistý si nejsem. Ke konektorům by ses měl dostat někudy buď spodem od motoru a nebo po odendání plastů pod spodní hranou skla, jako kdyby sis chtěl měnit p. filtr (tam, co je motůrek stěračů atd., je to "baj voko" těch 20 cenťáků - možná o trochu víc - od spodního rohu z obou stran). Je tvořený dvěma částmi, asi 0-10 cm od skla je to vlastně takový černý plastový pásek se stejně plochým vodičem uvnitř (tohle bys možná mohl přemostit, kdyby něco páječkou a cínem, ale byla by to hrozná piplačka), pak je přechod a posledních cca 20-25 je na kabelu (průměr kolem 2 mm, tady by problém s opravou být neměl, ale ten kabel je tak pevnej, že ho jen tak neurveš, ani motor od stěračů by ho nevzal...., to spíš ten "páseček"). Nemůžeš mít někde načatej konektor, že to probíjí do kastle? Na druhou stranu by to asi odpálilo pojistku, protože tam jdou dost velký proudy. Je taky možný, že je hned u skla konektor natrženej nebo naříznutej z výroby v kombinaci se vzdušnou vlhkostí, to se stává dost často (sklo se po laminaci ořezává kolem ručně takovým nožem...), pak by pomohla možná dokonalá izolace. Jinak ke střešnímu konektoru se dostaneš tak, že odstraníš plast mezi slunečními clonami na začátku střechy (já tam mám schránku na brýle + vnitřní osvětlení). Bude to tam na nějakym šroubu zajištěný matkou, protože ten vrchní konektor má dírku; možná je problém tady a po utáhnutí to bude dobrý, ikdyž myslím, že by byly slyšet rezonance do auta a dost by Ti to vadilo, kdybys to měl povolený..

Jestli se dostaneš až ke sklu, mysli na to, že konektory jsou na sklo zhruba 2 cm přilepené, ale vycházejí z prostoru mezi skly... - nesmíš je odrthávat, teklo by Ti do auta (jde přes to lepidlo).

Kdybys měnil sklo, mohl bych Ti ho sehnat za mnohem lepší cenu, než jakou nabízejí v servisu (do 3tis., přesně nevím, musel bych se zeptat bráchy, já už tam nepracuju) , v servisu prý stojí náhraďák kolem 15t., když to nemáš pojištěný, je to celkem hard core...

Dej vědět, cos našel... Šumavánek.

2009-09-14 12:31:59

S tím nic neuděláš protože je přepálený drát ve skle.Tím konektorem to neni.Věř mi pohybuji se ve výrobě těchto skel vím o čem mluvím.Jedinně ti mohu sehnat nové za třetinovou cenu od nás.

2009-12-11 22:14:14

ahojik vsem tady tak me potkal stejny osud ale jeste nevim v cem je hacek mam ford focus 2 a v pojistkach problem stopro neni:( No v zaloze mam reseni to pojisteni mam to pojistene na 15000 kc tak snad to pokryje naklady na vymenu a memu auti to nejak neublizi ta vymena:( nemam moc rad zasahy do auticka ale na ty kontakty se radeji podivam taky jestli neni jeden upadeny:) a docela sranda kamarad ma C-maxe a ma uplne to same a na stejnem miste pred ridicem tak nevim kde je chyba ze se to vsem stava na stejne strane jo a rad bych vedel jak dopadlo to mondi kteremu to tady nehreje jestli nakonec musel memnit cele sklo.Tak sem pisni prosim odpoved jak to dopadlo diky:)


Odpovědět

1  2  3  4