Fórum - Téma


Skla_Focus II-vyhřívání


Fórum Focus II Skla_Focus II-vyhřívání

Manuály  |  Inzerce  |  Model Ford Focus II  |  Naše vozidla



2017-01-09 20:03:02

Prosím o radu - co je nutné pro dodatečnou montáž čelního skla s vyhříváním. Díky za radu ... Focus 2007

2017-01-09 20:15:37

pavel160: ja si myslim ze zbytocne vyhodene peniaze, ja to mam na mondeu mk4... nepouzivam to skoro vobec len ked sa to zapina automaticky, aj tak to hned vypnem...vuzitelne len v zime a staci male poskodenie skla napr od kamienka mala prasklinka ktoru ani nevidno a uz bude cast vyhrievania nefunkcna

hav
2017-01-10 06:44:11

Já jsem z kopců a omrzlý auto mívám často, takže za mě to přínosný je celkem dost. Otázka je, jestli to stojí za ty peníze za předělání. Nový sklo s vyhříváním + výměna se může přiblížit ke 20 000,- a ze šroťáku je to zas celkem rizikový. Potom jen kabely a spínač. Možná by to šlo připíchnout i k vyhřínání zadního skla, ale chce to ověřit, jestli to proudově zvládne.

2017-01-10 08:23:34

hav: Bohužel to proudově nezvládne, protože přední sklo má dva přívody +12V (vyhřívání je rozdělené na levou a pravou polovinu). Každá polovina má samostatnou pojistku 30A, nebo-li s spínací relé musí být dimenzované na 60A. Navíc pro přední sklo je v originálním zapojení časovač, který ho po 5 minutách automaticky odpojuje. To je ochrana proti vybití baterie ale také ochrana proti příliš velkému ohřátí skla.

hav
2017-01-10 08:33:58

V tom případě by jedině dávalo smysl koukat po vrakáčích a vymontovat spínání z vraku. Dvojkových Focusů s vyhříváním čelního skla bylo celkem dost... Ještě bych doplnil, že k vyhřívání čelního skla bylo připojený i vyhřívání trysek ostřikovačů.

2017-01-10 08:46:14

hav: Vyhřívání ostřikovačů nemá moc velký příkon a není zapojené na obvod vyhřívání předního okna, protože po vypnutí vyhřívání předního okna by opět mohlo zamrzat. Časovač vyhřívání je většinou součástí modulu GEM (Generálního elektronického modulu).

hav
2017-01-10 08:53:50

Tak to mám popsaný v manuálu (že se trysky spínají s oknem). Znamená to teda, že trysky zůstanou vyhřívaný dokud se nevypne zapalování? Mám to auto krátce a takovou věc jsem nevypozoroval.

2017-01-10 09:02:55

hav: To záleží na modelu a verzi. Pokud by trysky zamrzly, tak by se kvůli tomu muselo vyhřívání znovu zapnout na 5 minut, a to by nebylo ideální pro okamžitou potřebu ostříknutí. Je také možné, že je závislé na zapnutí vypínače ale nezávislé na časovači. To by ukázalo elektrické schéma.

2017-01-11 21:04:04

pinpac: To s tebou nesouhlasím. Mám dvojkoveho focuse a na čelním skle mám tu a tam nějakou prasklinku a vyhrávání funguje bezvadně.

2017-01-12 09:04:04

kubas8601: To záleží na tom, jaký sklon má prasklina, ale hlavně na tom jak je hluboká. Drátky ve skle jsou svisle a tak jim vadí praskliny spíše blízké vodorovnému směru. Drátky mají minimální, ale přesto dostatečnou preužnost a tak drobné prasklinky přežijí. Daleko hůř je na tom vyhřívání zadního skla, protože stačí na zadní plato hodit třeba kyticí růží. Trny můžou přeškrábnout vyhřívací pásek (to se kdysi stalo mě). To proto, že pásky jsou u většiny vozů jen napařené na povrchu skla.


Odpovědět