Fórum - Téma


S-max automat 2.0 DPF a chiptuning?


Fórum Tuning a úpravy S-max automat 2.0 DPF a chiptuning?




2012-09-16 21:14:33

Zdravím všechny příznivce Fordu a S-Maxe zvláště. Mám chvilku S-Maxe rv. 2009, nafta 2.0 103kW s DPF s automatem Powershift. Nájezd 74.000 km.

Vzhledem ke spotřebě a cenám nafty uvažuji o chipu, přečetl jsem hodně tady na fórech, ale co člověk, to názor.

Ze všeho nejlépe mi vyšlo, že bych zkusil tuhle firmu www.chiptuning-ford(tecka)cz z ..................................... nechci moc zvedat výkon, abych netrápil převodovku, turbo a ostatní komponenty.

Co myslíte, má smysl do toho vůbec jít ? Znáte někdo

Díky.

2012-09-16 21:26:20

topol:

pošli odkaz ať se podíváme co máš na mysli?

udm  
2012-09-16 22:38:31

Tuhle firmu bych v žádném případě nedoporučoval, slyšel jsem na ně dost špatného

2012-09-16 22:43:07

Máte někdo v Praze dobrou referenci na chip - nechci max. kr. mom. někde přes 400 Nm - v 2.2 TDCI se pro 400 Nm dává převodovka z Volva, tak to nechci dávat na standardní 320 Nm a ještě v automatu. Prostě rozumný chip za rozumnou cenu. Jde mi hlavně o úsporu paliva, než výkon. Dík.

2012-09-16 22:57:37

topol

já osobně mám zkušenosti s tímhla

http://www.autochip.eu/cz...ord-mondeo-22-tdci-155hp/

Mám to v autě už přes rok a ok

2012-09-17 10:24:46

Ahoj, díky, dnes se jim ozvu. Pokud se s nima domluvím, tak sem pověsím referenci.

2012-09-17 15:40:20

topol

až tam pojedeš nezapomeň připomenout že máš DPF filtr

2012-09-17 20:42:37

Tomenzino i když mě tyhle věci nijak nebrali,ten tvůj odkaz vypadá hodně dobře.

2012-09-17 21:01:09

Hupino

...mylím, že to nepoškodí motor.Hodně jsem o tom četl než jsem si tohle udělal. Milane ty motory 2.2TDCI mají teď 147kW.Takž eto musí vydržet

2012-09-18 09:03:05

jj, četl jsem, že DPF je v podstatě brzda spalin na cestě ven, aby se EU víc zelenala. Uvažoval jsem, že bych ho dal ven, ale teď se začíná uvažovat o těch emisních zónách a nálepkách, tak bych to tam nechal a spíš bych to občas nechal vyčistit - prý ta automatická regenerace DPF nepročistí úplně a vydrží to max. 100-120K km. zase po čipu bez DPF budu po každém plynu na podlaze v oblaku sazí ne ?

No i když - pokud půjdu pro emisní nálepku, tak ukážu jen techničák a do auto nikdo lézt nebude ...

2012-09-18 13:39:46

topol

DPF filtr tam nech.Mám ho tam také a chipu nijak nevadí.Jen jim to musíš říct. Jinak je pravda, ale není to tím že je to nachipovaný, když jezdím po městě (Praha) tak se to tam nachytá, a po vyjetí z města tomu dám, tak za mnou chvilku lítají saze. Ale to je úděl dieslů. Jinak žádný problém zatím není.

Jinak regenerace DPF filtru by stačila, ale sama se spustí při určité teplotě,určitých otáčkách,a nějakou určitou dobu to trvá. Většinou změnou jízdy nebo zastavením nebo stačí ubráním plynu se regenerace přeruší což má za následek nedočištění DPF filtru. Ale to je na dlouho psaní

2012-09-18 16:28:29

Tak chipnuto u Autochip, ujel jsem zatím 50 km, tak těžko soudit, zatím vše OK, až budu mít možnost to projet někde dál, tak písnu reference. Cena za chip 5.500.- Chtěl jsem to spíš na spotřebu, než výkon. Takže HP z 140 na 157 a NM z 320 na 371.

Před chipem jsem jezdil za 7.3 /100 (dle palubáku za 6.7 ). Měřeno od čerpání do čerpání, kdy jsem dotankoval 70l, zbytkový dojezd byl stejný. Najel jsem na 70l 955 km.

Až vyjedu s podobným profilem cest další nádrž, tak dám vědět spotřebu.

2012-09-18 19:59:23

topol:

50 km je dost na to, abys poznal jestli je lepší odezva na plyn a tak. Chápu že ti šlo spíš o spotřebu než výkon,ale jaký to je??

2012-09-18 20:36:49

nějaké poznatky mám, ale nechtěl jsem je přisuzovat placebo efektu

vyšší krouticí výkon je samozřejmě znát - jednoduše třeba tak, že kde jsem jezdil na 4 se klidně dá 5-ka, motor to snese, nedusí se, víc opravdu později - popojížděl jsem hlavně po Praze a přes vesnice

2012-10-26 00:22:29

Ahoj, tak konečně mám nějaké praktické výsledky:

1) na první nádrž jsem ujel 1020 km, tankováno 68,5 l tj. spotřeba 6.7 litru (dle techničáku 7.3 l/100)

jezdil jsem normálně jako předtím, 400 km dálnice/130, zbytek okresky a Praha. BTW na palubáku svítilo 6.2/100, takže opět potvzteno, že palubák kecá o 0,5 l/100 - to jsem zažíval i v Octavia I, tam to bylo ale jen o 02-0,3l /100

2) druhá nádrž 960 km, tankováno 68l tj. spotřeba 7.3, což je přesně dle techničáku,

hodně jsem ale jezdil město a popojížděl v kolonách v Praze cca 300 km město, 300 dálnice, zbytek okresky

Celkově hodnotím chip dobře, úspora cca 0.6 l/100. Znát je hlavně krouticí moment.

Doporučuji všem

2012-10-26 00:30:45

BTW. Ekonomická návratnost je v tomto případě blbost počítat, jde spíš o to, že máte delší dojezd a dynamičtější auto. 0.6 l/100 je úspora 1l nafty po 36 Kč = 21.6 Kč/100 Km = 216/1000 km. Tj. PC za chip se vrátí po 30.000 km, což je podobná kalkulace, jako když jsem před lety kupoval sekvenční LPG za 30.000 Kč, taky se to vrátilo za 35.000 km. Kdo hodně jezdí, tak to uvítá. Já to to dívám tak, že mě ty peníze za chip už po 2 měsících nebolí a jezdím si levně a dál už na pořád (tedy na celé 3 roky než auto zase vyměním


Odpovědět