Fórum - Téma


Rozvody+Transit-nastavení,montáž apod.


Fórum Transit VI / V184 / V185 Rozvody+Transit-nastavení,montáž apod.

Informace o modelu: Ford Transit VI / V184 / V185


1  2  3

2016-03-26 05:54:54

Aha tak za tyto rady jsou medaile

Nejsi schopen pochopit jednoduchou premisu a místo odpovědi jen tlachání...to už je jako v parlamentu.

Pokoru - ano. Ale zatím ne tobě. Neodpověděl jsi jedinkráte na otázku. A mám se poklonit tému : "Poraď si ?"

Pokud odpověď na otázku neznáš, není to ostuda, ale tady jsi se jen dokonale zesměšnil a ukázal jsi jaký to jsi odborník.

No ale jak koukám na tvůj profil, moc zkušeností jsi asi ještě nepobral. Já se kolem aut pohybuji na 100% déle než ty.

Takže pokud se někdo dočetl až sem, zkusím otázku položit znova, třeba to někdo ví :

Kolik otáček klikové hřídele se musí udělat aby se sešly značky na prvotní stav z nastavení ?

2016-03-26 05:59:42

Trochu to přeháníte. Vždyť je to tak jednoduché. U čtyřtaktního motoru se rozvody sejdou vždycky každou druhou otáčku klikové hřídele. To proto, že čtyřtaktní motor má jeden pracovní zdvih (stlačování a expanze) a jeden prázdný zdvih pístu (výfuk a sání). Ale všechny odpovědi jsou často dané stylizací pokládané otázky a ta často bývá natolik nejasná, že to potom vede k různým výkladům jejího smyslu. Ale také jsem se setkal i s tím, že někdo ani nevěděl, co je to "čtyřtaktní". Že prý je to nikdo v autoškole neučil. Alespoň je vidět, že naše autoškoly za drahé peníze často nenaučí skoro nic ze základů. Dříve to tak nebývalo.

2016-03-26 06:08:07

Díky kolego Odpověď v tomto směru e jasná, máš dočista pravdu a plyne to i zlogiky. Nyní jsem tu otázku zopakoval blbě. Ona je totiž řeč celou dobu o řetězu. Moje chyba. Myslel jsem značky na řetězu s výchozím bodem

2016-03-26 07:15:53

otakar67:

Hlavně že máš blbý řeči. Ale nastavit rozvod neumíš, neumíš si vyplnit ani svůj profil, takže předpokládám garážník, co se pokouší něco opravit a neví jak na to, tak sbírá info tady. Pár jsme jich tu už měli

A to jsou tvé zkušenosti? Ty ve svých letech vidíš poprvé motor z Transita ? Dobré zkušenosti tedy. Jen co je pravda.

Už raději nereaguj , ničíme kvůli tvé ješitnosti téma, a to je škoda.

Své odpovědi jsem napsal dost jasně. Rozvody se značkou na kolech a počet článků na řetězu měla už škodovka před 40ti lety.

I to si pamatuji přesně dodnes . Na některých motorech Ford, se na vačkové hřídeli přikládá k nastavení rozvodů přípravek do vačky k přesnému nastavení. A pochybuji, že by někdo počítal kolikrát otočíš klikou než se ti sejdou značky jak mají. Něco jiného je měnit rozvody, a něco jiného je nastavit rozvod když tam třeba není ten řetěz či řemen. Tam potřebuješ ten přípravek. Dokonce ho i mám někde ale postačí cokoliv podobného. Od začátku co si tady dopisuješ, jsi ani jednou nenapsal co vlastně máš na mysli za motor. To že to víš Ty, neznamená že to víme i my.

Piš už jen k věci a nezabývej se vedlejšími věcmi. Diky

2016-03-26 07:57:15

To bude asi tou Prahou. To ty tady vedeš blbý řeči a odpovědi neznáš. Neumíš a neznáš nic a okecáváš to jenom.Maskuješ to tím. Já sestavoval rozvody v době, když jsi ještě přemýšlel na základce co budeš mít z matiky, příteli :)). V době, kdy jsi základku končil já už podnikal v dopravě.

Ano, Transita jsem pod rukama jaktěživ neměl. A to je snad ostuda? Promiň, ale to svědčí jen o tvém IQ.

Ostuda je jedině to, jak to tu vedeš a jak radíš. Hanba tobě člověče. Na profilu záleží daleko méně, než na znalostech.

O psaní k věci to platí jen a pouze pro tebe, protože opět jako vždy píšeš a přemyslíš naprosto z cesty, pane radile.

O nastavení rozvodů tady totiž vůbec není řeč. Pochopil ? Asi těžko, jako vždy.

Popravdě - ty už neraď a již vůbec nereaguj. Děkuji.

Opět otázka - kolik otáček klikové hřídele se udělá, než se vše opět pěkně sejde na původní značky- tedy původní nastavení ?

Prosím, neodpovídejte ve stylu "medailového radila" . Děkuji.

2016-03-26 08:06:38

otakar67: Tak tentokrát jsi se sám usvědčil z neznalosti. Já jsem ti v mém minulém příspěvku psal, že se rozvody sejdou každou druhou otáčku klikové hřídele (a dokonce jsi s tím souhlasil) a teď už jsi to nějak rychle zapomněl. Mám takový pocit že buď nevnímáš co čteš a nebo sám sobě nerozumíš a pak bezdůvodně napadáš lidi. To mimochodem s velkou oblibou dělají lidi, když jsou pod vlivem a nebo lidi, co někam přijdou a hned si hrají na suverény.

2016-03-26 09:47:38

Petře Petře. Jediný kdo pochopil dotaz je asi Jajan

Já se neusvědčil z neznalosti vůbec ničím. Jen otázkou na kterou doposud nikdo neodpověděl

Tak je vidět, že další nepochopil otázku. A tvou nechápavostí se také snažíš urazit druhého.S druhou otáčkou nepočítej.

Zkusím to tedy jako pro děti ze druhé třídy ZŠ co si staví lego..

Skládáš rozvody, nastavíš klikovku, v. hřídele, nasadíš na značky řetěz. Ju ? Zapoměl jsem na čerpadlo. Napneš a máš to. Že ?

TO JE VÝCHOZÍ BOD. Ano ? Vše na značkách. Ju ? Teď otočej klikovkou.

Kde jsi proboha vzal, že po druhé otočce je vše v původním stavu ? Také to asi neznáš a odpovídáš tedy na obecně známou věc. Značky na řetězech jsou teprve kousek za čerpadlem ! Klikovka a vačkovka jsou sice tak, jak mají být, nikoliov řetěz.

Tak teď už otázku pochopí snad každý., protože snad líp to popsat nejde.

Proboha a nepište zase někdo druhá otočka ! Je to k poměru počtu zubů - tedy délky řetězu a ne k poloze hřídele !

Kolik je potřeba otáček klikovkou aby se vše srovnalo do výchozího bodu ?

2016-03-26 10:00:33

otakar67: Značka na řetězu je potřebná pouze pro toho, kdo nemá aretační přípravek a potřebuje prvně nasadit řetěz. Jinak funkčně by mohl být řetěz nasazen jakkoliv a dokonce by mohl být i jakkoliv dlouhý. Není totiž podstané jak je nasazený řetěz, ale jak jsou vzájemně natočené hřídele (klikový a vačkový a u naftových motorů vstřikovacího čerpadla). Zase se usvědčuješ z toho, že neumíš číst a nebo věc nechápeš. Aby se hřídele dostaly do výchozího bodu stačí 2 otáčky kllkové hřídele. Značka na řetězu mi v daném případě může být ukradená, protože ta žádnou provozní funkci nemá.

2016-03-26 10:16:29

Velký omyl příteli. Nechápeš to ty. Otázka zní jinak, než na co odpovídáš. No kdyby jsi tomu opravdu rozuměl, odpovíš přímo.

Opět se papouškuješ a píšeš o hřídelích. To snad ví každý, tím neukazuješ, že něco znáš. A ptal se na to někdo ? Nikdo.

Vidíš. Odpovídáš na nevyřčenou otázku.

Takže to jsi jen další nechápající

A to jsem otázku popsal tak, že i ve zvláštní škole ji umí pochopit.

Ještě dodám - myslím ti origo řetěz. Tedy 132 článků.

2016-03-26 10:22:56

otakar67: Tady je tvoje otázka: Kolik je potřeba otáček klikovkou aby se vše srovnalo do výchozího bodu ?

Pro provoz jsou třeba jen ty věci, které jsem jmenoval. Ty víš ještě o dalších ? Jmenuj je. A o hřídeli píšeš také ty . Klikovka je jenom zkrácený lidový název pro klikovou hřídel. Asi ve vašem kraji tenhle pojem neznáte.

2016-03-26 10:28:43

Proboha Petře, ptám se tu na jednu jednoduchou věc. Nevíš odpověď - tak nepiš. Jak jednoduché. Ne?

Je jedno nač to kdo potřebuje. Není to pro tebe podstatné. Ano ? Tudíž důvod je irelevantní. Až se budu ptát na brzdu, budu to také mít svůj důvod. Nebo potřebuješ vysvětlení, proč to a to potřebuji aby jsi mohl napsat opět něco mimo "mísu" ?

Opět další "medailové" odpovědi..

Prozatím se ptám na něco jiného, ale jsi jen další, kdo neumí odpovědět a rád se čte a rád píše, ale bez odpovědi.

Je tu mnoho nesmyslného tlachání, ale odpověď na tuto moji otázku žádná.

petrdepo: Ale ano člověče. Známe. Ale také známe to, že když něco nevíme, nekecáme a neděláme moudra.

A protože já to nevím, proto se ptám. Už třeba jen ze zajímavosti. Přečti si otázku 100x a 200x podrobně popsanou a ž ti dojde, třeba budeš vědět odpověď jinou, než tuto medailovou.

2016-03-26 11:01:14

otakar67: Když se ti odpovědi nelíbí tak vezmi do ruky kalkulačku a spočítej si to sám (případně ti v servisu dají spočítat zuby a články řetězu) a nebo si motorem toč sám. Alespoň umoříš energii. Je to otázka k ničemu, protože kdyby to byl potřebný údaj, tak by byl nutně napsaný v servisním manuálu. Možná, že si myslíš "medailové odpovědi", ale ty jsou jenom na "medailové otázky". Pro odpovědi na bezúčelné otázky se dříve posílalo do lampárny. Teď už nezbývá než posílat do servisu, aby si takové otázky užil také někdo jiný.

2016-03-26 11:17:09

Ono je to jinak příteli.

Otázka, na kterou neznáme odpověď, případně zůstává nepochopená, je vždy zbytečná.

A podle toho se dávají medailové odpovědi.

Pakliže mám běhat po servisech se ptát, pak tedy postrádá smysl i celé toto forum a lze pak říci, že je zbytečné.

Myslím si ale, že zbytečné jsou "medailové" odpovědi, zcela zcestné i na tu nejnesmyslnější otázku.

A když se nezná odpověď - použije se to, co jsi vlastně napsal ty. No není to škoda?

Potřebné je vše, dokonce i ta nejmenší maličkost o každém svém autě. Neboť v maličkostech je skryto tolik informací, kterých si běžně nevšimneme a pokládáme je za zbytečné, případně samozřejmé. Začínám chápat Edisona a řadu dalších..když narazili na takovéto "medailové" znalce a odborníky.

Mimochodem v manuálu není řada důležitých informací. A to zcela záměrně.

No vidíš, já otáčky počítal, ale nedopočítal a na počty zubů bylo pozdě, už jsem to nechtěl zase rozebírat.

Tudíž se projevil jen další medailový pisálek, ale odpověď vlastně žádná.

2016-03-26 12:06:48

otakar67: Také mne zarazil tvůj příspěvek o stránku zpět, kde se zmiňuješ o škodovce a o poměru převodů. Tím jsi se usvědčil sám, že o motorech nic nevíš a snažíš se dělat chytráka. Copak ti ještě nedocvaklo, že každý čtyřtaktní motor má vždycky převodový poměr 1:2. Kdybys o motorech něco věděl, tak bys takovou blbost nikdy nemohl zmínit. Bohužel logické myšlení je pro někoho nepřekonatelná věc.

2016-03-26 12:09:15

petrdepo: Petře, otázka zní a zněla, kolikrát se musí otočit klikovou hřídelí, aby se montážní značky na kolech a řetězu opět dostaly do montážní polohy. Příklad: budu vědět že to je po 20otočeních klikovou hřídelí kdy se značky opět sejdou do montážní polohy.

Dostanu motor, u kterého nevím jestli je dobře nastavenej (jestli ho nedělal medajlista), nebo znějakého důvodu nepřeskočil o zub nebo dva. Tak budu točit Klikovou hřídelí max 20x, když se značky nesejdou tak vím, že to je špatně nastavený.

Toto je celý problém o kterém se tady přeme.

Jen pro zajímavost na některých drážních motorech (Čmelák, Kocor) nejsou značky všude tak na 50%

a takovej Sergej a Ragilin tak tam nejsou značky ani náhodou, a za těch 40let v ŽOS jsem jich smontoval bez značek habakuk, Já si myslím, že ty zrovna víš jak to v ŽOS Nymburk vypadalo a kolik se dělalo motorů.

2016-03-26 12:42:52

jajarin: Já ti rozumím. Ale u Fordu to není potřeba, protože jsou na to aretační přípravky a tak s tím má problém jenom ten, kdo je nemá a nebo kdo nechce znovu sundat a nasadit řetěz. Za jak dlouho se to "sejde" i se značkou na řetězu je dáno kalkulací počtu zubů kol a článků řetězu. To ale potřebuje jenom ten, kdo má podezření na přeskočení řetězu. K tomu ale většinou dojde jenom tehdy, když někoho napadne idiotský nápad nechat auto roztáhnout třeba lanem. Při tom, v okamžiku když chytne, vlivem vůlí dojde ke škubnutí, které to může způsobit. Proto jsem psal, aby si v servisu spočítal zuby na kolech (protože tam je mají jako náhradní díl) a může to kalkulačkou spočítat. Ale asi z toho má strach, že by se na něj divně dívali. U drážních motorů byly trochu jiné pohony vaček a čerpadel. Tam byla myslím jen ozubená kola a ne řetězy. U těch se pojmy jako horní úvrať a podobné zjišťovaly při montáži jiným způsobem než značkami, protože se, vzhledem k velikosti motoru, daly použít jiné pomůcky a měřidla. On je rozdíl motor 1,6 litru a 160 litrů a kde jsou místo řetězu jenom ozubená kola žádné přeskočení zubů není možné.

2016-03-26 13:17:06

petrdepo: Petře 1,6l nebo 160l je úplně jedno, princip a funkce je ta samá jen velikost je jiná. HÚ se zjišťu stejně a ostatní taky.

Řekni mi kolik je tady mechaniků, kterým vybrousíš značky dáš jim kruhovej diagram motoru, úchylkoměr, ciferník s 360stupněma (nebo si to spočítej kolik mm je jeden stupeň a žádnej ciferník nedostaneš) a řekneš nastav to. Kolik jich tady je?

Jestli je rozvod poháněnej ozubenejma kolama nebo řetězem nebo ozubeným řemenem je taky úplně jedno.

2016-03-26 13:56:37

otakar67:

Tak ještě jednou. Odpovědi jsi dostal, myslím že dost. Jak jsem již psal a Petrdepo také, údaj který požaduješ což je kolikrát otočíš motorem neboli klikou aby se ti sešli opět značky včetně řetězu, takový údaj se neuvádí protože není důležitý . Důležité jsou pouze značky při sestavování rozvodů. Tím to končí debata.

A tebe žádám, aby ses zde na fóru nechoval jako totální ignorant, a namyšlenej v.l , kterej bude psát o smyslu tohoto fóra. Neudělal jsi pro toto fórum vůbec nic.

Dále se vyjadřovat nebudu, ale ty se kroť. Nikdo tu není zvědavý na tvé výplody o všem možném včetně Edisona.

2016-03-26 22:26:10

Tímto ukončuji tuhle debatu o ničem... Děkuji za pochopení


Odpovědět

1  2  3