Fórum - Téma


Rozvody+Transit-nastavení,montáž apod.


Fórum Transit VI / V184 / V185 Rozvody+Transit-nastavení,montáž apod.

Informace o modelu: Ford Transit VI / V184 / V185


1  2  3

2016-03-23 14:24:39

jajarin: Ne ne, Tolik to není. Je jasný, že to první nastavení je důležité, ale také to někdo při montáži může pokonit tak, že v nepozornosti uskočí kolečko o jeden zoubek. To není umění když se pootáčí klikovkou a není vše OK. Tím jsem myslel otáčet pro kontrolu pouze.

2016-03-23 22:33:24

otakar67: Asi Ti nerozumím "že v nepozornosti uskočí kolečko o jeden zoubek. To není umění když se pootáčí klikovkou a není vše OK" Zkontrolovat to musíš hned po smontování a ne točít klikovkou až to vyjde. Teď se zeptám máš rozvod poháněný řetězem, a jak dlouhým. Nebo máš rozvody poháněný ozubenýma kolama, klika -vačka s nebo bez vloženého kola nebo tam máš třeba 2-3 vložený kola atd. Tady vidíš že není důležitý za kolik otočení, ale to první sesazení. Jo a když chceš mít jistotu tak vezmeš kruhovej diagram, úchylkoměr a změříš otvírání a zavírání ventilů.

2016-03-24 04:44:28

Trochu podivná odpověď. Hovořímě zde o Transitu v daném vláknu, takže asi řetěz 132 článků. Jen se ptám. Každé auto má jistý převodový pomě rozvodů. Ať řetěz, nebo řemen. Nechme otázku být, ale děkuji za odpověď.

2016-03-24 06:22:44

jajarin:

Co to tady píšeš? Rozvody neboli nastavení rozvodů je snad jasně dáno!

Pokud nevíš,raději neodpovidej

2016-03-24 07:10:38

tomenzino:

Sorry, ale odpovídáš ty a nevíš nic. Sestavit rozvody skoro na každém autě zvládne snad i blbec, Na sestavení jsem se ani neptal. Ale ptal jsem se na POMĚR. Kupříkladu Škodovka měla poměr rozvodu 1:2 atd atd další auta. Neumíš číst, nebo neznáš odpověď - tak nereaguj.

Proč tu odpovídají ti, co nevědí o čem je řeč ? Namísto odpovědi něco plácnou snad aby byli důležití ? Čekal jsem , že na takovém foru najdu fachmana, ale najdu tu asi jen bastlíře.

2016-03-24 08:33:35

tomenzino: Na tobě je vidět, že nemáš o rozvodech ani páru a určitě nejsi motorář. Jen taková otázka, dostaneš motor a na vačkovém , klikovém a mezikole není jediná značka, jak to dáš dohromady aby to bylo správně?

otakar67: Nechci se Tě nějak dotknout, ale POMĚR u čtyřdobých motorů je vždy 2:1, ať je tam řetěz ozubený kola nebo ozubený řemen. To kdy se značky potkají není vůbec důležitý, je to jen o tom zkusit to a počítat.Určitě se to v žádný literatuře k danému motoru nedočteš a určitě se to neudává, jak píšeš u Škodovky tam je to jasný 2x otočit klikou a byl jsi na značkách. Když to samý budeš mít spojený řetězem tak to je úplně něco jiného. 157, 156, 200, článků pak jen dobrej matematik a nebo točit a počítat. Ale vždycky se otočí klikovej hřídel dvakrát a vačkovej 1x aby mohla správně proběhnout" práce čtyřdobého motoru"

Tohle bylo mimi promiň já vím, že to tady je o Transitu.

2016-03-24 09:28:13

Je to skoro ona odpověď. 1:2 to ano. Právě jsem se chtěl dopočítat počtu otáček na původní stav, kdy se montuje řetěz. Ćekal jsem, že to tu někdo už třeba ví. O to přesně mi jde. Nejde o důležitost. Někoho to třeba nezajímá, někoho možná ano. Já jak jsem to měl dole, tak jsem otočil 26x a bylo to přesně o zub vedle. a po dalších 4xotočení o dvě značky, prostě už se to nesešlo. Matematickou řadou to mělo vyjít. Proto se mi to nezdá nějak.Popravdě jsem se s tím nesetkal, u každého auta mi to vyšlo po několika otočkách do výchozího stavu. Tohle je moje první auto Transiťácký, tak na něm makám.

2016-03-24 14:03:43

otakar67: jajarin

Co mi to tu píšeš? Píšeš snad o Čtyrdobém motoru. Proč bych s ním měl otáčet 26x?

No nic. Tak točte

2016-03-24 17:19:25

tomenzino: Na tvé odpovědi je vidět, že vůůůůbec o rozvodech nemáš ani páru. No nic až začneš točit tak budeš překvapenej , že to je pravda

2016-03-24 17:52:09

jajarin: Je to tak. dokola.

Proto jsem se ptal, kolik asi otáček to musí být aby se to zase narovnalo.

A to jsem jen čekal odpověď na jednoduchou otázku.

Jak třeba zjistíte, žen se za provozu nic nestalo atd....jedině takto, že rozvody jsou srovnané jak mají být.

Ale tady to na ty značky prostě nevyjde.

Tomenzino nejsi schopen pochopit otázku, jak píše kolega, o rozvodech nevíš vůbec nic, proč tedy reaguješ?

Myslím ,že toto vlákno je o rozvodech a počet otáček může leckoho zajímat, protože u tohoto auta to prostě nesedí.

2016-03-24 18:33:07

otakar67:

Já nevím o čem pořád píšeš, ale motor Transita jsem měl rozdělaný,

a rozvody jsem měl dole, protože prasklá napínací lišta.

Rozvody jsem nastavil celkem snadno. Nevím co přesně děláte, ale motorů jsem dělal několik i jiných značek.

Takže vím o čem píšu. Pokud se něco nedaří, nech to jiným když nevíš , a nepiš mě takový tvý řeči že o tom nic nevím.

Ale pracujte . Vše v pořádku.

2016-03-24 23:09:51

tomenzino: Stále nevíš o čem je řeč. Otakar se ptá: jak zkontroluješ rozvod na stávajícím motoru, když s ním točí a značky se ne a ne sejít.

2016-03-25 06:05:10

jajarin: Asi píšeme jinou řečí. Zkusím to namalovat v obrázcích.

je to tak neptám se složení rozvodů ale na počet otáček takových aby se opět sešli na značkách na řetězu. i pro kontrolu.

Ale těch otáček je tolik, že se vyplatí rozvody seštelovat ručně do prvotního nastavení, což je méně dřiny a je to rychlejší.

Mě šlo o optickou kontrolu nastavení aby se to nemuselo rozhazovat a skládat.

Jak jsi přišel na tu prasklou lištu ?

Já to napíšu takhle jak jsem psal kolegům :

Ford to je vynález. Dostal se mi pod ruce polomrtvý rezatý kus. Po oddeklování prsou koukám - značky na řetězu byly tam, kde mají být. Krom jedné vačkovky. Tak po rozborce a sborce dělám rozvody a co neudělám.? otáčím bez napínáku jen tak až kolo přeskočilo s vačkovkou. No nechal jsem to tak, napnul a normálně se vůbec nic nedělo ! Chápeš? Kdo ví, jak by to jelo, že. Pokud vůbec. Samo jsem to pak dal jak to má být, proto mne napadla ona otázka kontroly. Běžně by se to stát u řetězu nemělo, že to přeskočí, ale je to pořád jen mechanika, praskne pružina v napínáku a je to hned, že.

Pak je otázkou, jak se motoru podařilo zastavit samo na téměř výchozím bodu. Velká náhoda.

Ručně to prostě asi nejde jen tak rychle a chce to dost otočení klikou a dřiny.

Takže jak poznáš Tome, že je to u zub vedle ? Nijak. Prostě jen rozborka.. O to mi jde. Jen o optickou kontrolu. Ono když je přední náhon, není sranda dělat rozvody. Podle mě by to ale mělo vydržet do smrti auta bez přeskočení, ale Murphy a jeho zákony....

2016-03-25 09:23:53

otakar67:

  • - Asi píšeme jinou řečí. Zkusím to namalovat v obrázcích.

je to tak neptám se složení rozvodů ale na počet otáček takových aby se opět sešli na značkách na řetězu. i pro kontrolu.

Tohle mi je jasný.

  • -Ale těch otáček je tolik, že se vyplatí rozvody seštelovat ručně do prvotního nastavení, což je méně dřiny a je to rychlejší.

Souhlasím a je jistota. Může se to zkontrolovat ještě kolíkama do ozub. kol.

  • -No nechal jsem to tak, napnul a normálně se vůbec nic nedělo.

Co by se mělo dít?

  • -Pak je otázkou, jak se motoru podařilo zastavit samo na téměř výchozím bodu. Velká náhoda.

To ano, i když 4válcový motor zastavuje ve dvou polohách +-.

Murphyho zákony: teď jsem dojel 80km na půlku půlku plochýho řemenu a jdu ho vyměnit.

2016-03-25 18:35:55

otakar67: jajarin

Hele malujte si co chceš. Jestli nechápeš a nevíš jak funguje motor tak raději ni nedělej

Asi každý ví, nebo si myslím téměř každý, že motor se po otočení 2x musí sejít na značkách neboli na stejném místě.

A nechte si stále řečí. Raději se do toho nese..e.

2016-03-25 21:48:58

tomenzino: Nechápu jak někdo kdo má 10 medajlí v profilu může říct takovou blbost.Kdyby jsi chtěl můžu Ti dát lekci z rozvodů zdarma.

Začneme! U učňovských závěrečných zkoušek jsem dostal otázku. Máme motor a jak nastavíme rozvod a zapalování, když nikde nejsou žádné značky, aby motor byl schopen pracovat. OUŽ Nymburk rok1973

Omlouvám se všem, nechal jsem se unést.

2016-03-25 22:14:01

jajarin:

Měl jsem samozřejmě na mysli, po otočení 2x klikové hřídele. Tudíž se vačková hřídel nebo dvě v případě 16v otočí 1x. Pak se opět sejde

To je jasné. To píšu takhle kvůli vám podrobněji. Ale už mě to celkem nezajímá. Jen se divím, že s tím máte problémy když jste tací odborníci.

Díky za lekci, skočte si někam na doučení pokud je problém.

2016-03-25 22:45:40

tomenzino: Máš pravdu pouze v tom, že ozubené kolo na klice se otočí 2x a ozubené kolo na vačkové hřídel se otočí 1x a konečné postavení je stejné jako před otočeném, to ano! Když budeš mít tyto kola poháněný řetězem, kdy na kolech a na řetězu máš značky, tak se ty značky nesejdou, sejdou se po X otočení a o tom je tady řeč.

Stále jsi neodpověděl na otázku, možná to bude zajímat daleko víc lidí.

2016-03-26 00:01:39

Já už se můžu smíchy potrhat

medaile se tu asi dostávají za kdo ví co. To je teda odborník

Tobě Tomenzino bych koukám nesvěřil raději ani šlapací kolo.

Přijedu s píchlou duší a jsi schopen štelovat místo toho sedlo, protože nejsi schopen pochopit jen jednu základní otázku.

jajajan to hned pochopil oč jde a jaká je otázka. A bez medaile..

2016-03-26 01:24:13

otakar67:

Zato ty jsi odborník, s osmi přízpěvky. Přišel jsi, a po dvou dnech tvého působení jen samá negativa drzost, nevíš nic zkoušíš se ptát, ale hlavně nic sám nevíš.

Nemám chuť dál s tebou konverzovat. Tímto způsobem ne. Pokud nevíš, tak trochu pokory by bylo na místě.

Způsob jakým hledáš nastavení rozvodů, se nemůžeš dopátrat. Ale pokud jsi tak chytrý poraď si.


Odpovědět

1  2  3