Fórum - Téma


Motor_Mondeo III-rozvody


Fórum Mondeo MK III Motor_Mondeo III-rozvody

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 2  3  4  5  6

2012-02-14 13:19:04

Chlopi,tak že pokud mám Mondeo Mk1 2.0 16V je interval výměny každých 120 000 km??

2012-02-14 20:10:25

to NOVON:...hnací řemen vačkového hrídele, napínáky a kladky každých 120.000 km / 5 let - výmena (bez automatického napínáku) Zetec-E (1993-98)...každých 150.000 km / 10 let - výmena (s automatickým napínákem) Zetec-SE (1998-2000)...viz.

http://www.etis.ford.com/...ce/serviceScheduleForm.do

2012-02-14 20:42:38

No ten napínák by tam měl být..Myslím,že jej po 1 výměně kladek měly už všechny motory ZETEC-E...Stejně do toho budu muset vlézt,bo to někdo udělal "na fixové značky",Nejspíš nesundal víko a nezaaretoval pravítkem váčky,nepovolil váčková kola,aby se řemen dopnul mezi váčkami,tak že mi v teplotách pod nulou řemen klepe do horního krytu rozvodů nad váčkami..než se teplem dopne..

Kua to jsou dnes mechanici..

2012-02-14 20:55:36

Aha..,tak opravuji sám sebe..S automatickým napínákem byly až motory ZETEC-E s "černým" ventylovým víkem (tzv."black top motory")...

2012-03-12 06:56:26

Zdravím. Koupil jsem Mondeo 2.0 TDCi, 96 kW, konec roku 2003, již po faceliftu. Tento motor má také rozvodový řetěz ? Případně dá se nějak zkontrolovat jeho životnost ? Díky za radu.

2012-03-14 09:05:52

Ano má řetěz a všechno je popsáno vdřívějších příspěvkách. Jen mi doporučili časem vyměnit napínák a vodítka, mám 170 tisíc a není kam pospíchat

2012-03-20 11:41:17

Dobry den, ja mam Mondeo TDDi (2002) ale ma naj. 385.000 km preto sa pytam ci by nebolo potrebne vymenit rozvod aj ked je to retaz. Dalej mam este par otazok: Je u tohto auta normalne ze je v nizkych otackach dost lenive a az niekde pri ot. 1900/min. ma motor silnejsi zaber? Potom pri vypnuti motora motor spravi este par otaciek ktore zatrasu celym vozom, je to v poriadku?

No a este by ma zaujimalo ci niekto menil olej v prevodovke (5° manual) ? Radi sa mi trocha horsie nez som zvyknuty u aut z tychto rokov a tejto triedy.

Inak aj napriek skoro 400 tis. km. je cele auto dost zachovale, napr. motor pri nedavnych silnych mrazoch -18C° startoval bezvadne. Pravdepodobne to auto jazdilo hlavne po dialnici a malo pravidelny servis.

2012-05-06 19:00:10

Jak tady čtu tenhle článek o rozvodech, a každý tady píše že řetěz je celoživotní tak tomu tak uplně není. A pochybuji o tom že tady někdo vlastní auto od uplnýho začátku tachometr 000 000 km.

Ono taky záleží jak se k tomu člověk chová a převažně co si budem namlouvat o našim českým národě každej

jezdí do tý doby dokavaď to jede. A udržba? aneb co to je? (ani nemluva). Jsou tací který se staraj ale to je jen výjímka.

Řětěz dej me tomu že vydrží, kolem řetězu trpí ložiska ozubená kola atd, která hrají duležitou součast chodu motoru vyděl jsem

na vlatní oči kdy ozubená kola byly tak zničená že řetěz na těch kolech jen plaval motor měl najeto 954 931 km. typ TDDI.

A udržba: Co by se mělo měnit i když je řetěz v pořadku: 1. Klínové a drážkové řemeny 2. Napínací a vodící kladky, tlumiče vibrací 3. Řemenice klikové hřídele a suma sumárum je tohle pěknej balík peněz tak že to není motor kterej by byl bez udržbovej jak se tady píše.

2012-05-06 21:00:21

Tak to je názorný příklad toho, že řetěz vydrží po celou životnost motoru. TDDI které má najeto bezmála 1 000 000km to je úctyhodný výkon. Já znám jen focuse TDDI který najel přes 800 000 a pak kompletně vyhořel. Takže pánové kteří máte najeto 300 000 a děláte si starosti s rozvody můžete být úplně v klidu

2013-01-13 11:50:57

Dobrý den chlapi.Takže jestli to dobře chápu tak mondeo benzín 1.8 r.v. 2002 má rozvodový řetěz?

2013-01-13 17:53:05

cernas: Ano,pochopil jsi správně...

2013-01-28 10:30:44

Čau ford doporučuje ppo 240 000km zajet na kontrolu

2013-01-28 10:33:37

Chlapi poraď te mi jakým je palivový filtr na mondeu r.v.2002 1.8 benzín 16v 81kw?

2013-04-30 14:49:21

DObrý den, chtěl bych se zeptat na kolik výjde u Ford Mondeo 2006 2.0TDCI 96kw výměna řemenu, napínáku a co vše je potřeba ještě vyměnit,, ?? děkuji Hart

 petrdepo  
2013-04-30 18:38:16

hart: Současně s tím se mění ještě klínový řemen. Mne to (jen informativně) stálo u soukromníka cca 4200.- u Fiesty. Na mondeo bych to jen těžko odhadoval. Ve Ford servisu počítej poněkud víc, protože díly mají dražší a za práci si většinou počítají 500.- na hodinu.

2013-06-02 12:23:08

albi: Zdravím , jsem laik a proto nerozumím tomu částečně řetěz a částečně řemen, u Ford Mondeo r.v.2008 a mladší u všech motorových verzí . Můžete mi to vysvětlit , díky .

2013-06-05 20:54:42

Zdravim chci se zeptat jestli nekdo nemá návod a nebo by mi popsal jak nastavit rozvody na mondeu tdci 2.0 vyndaval jsem čerpadlo a při zpětné montáži jsem si já blbé hovado drcnul do přípravku který drží čerpadlové kolo a to mi zapadlo dolu. Po rozebrání jsem si vačky zakolikoval do zakladní polohy a kliku jsem dal 1píst do horní úvratě a zaaretoval čepem přes snímač otáček na setrváku jenže při otáčení motoru se motor lehce potkává . Zatim co jsem dělal všechny fordy tak jsem neměl problém ale tady jsi nevim moc rady takže budu vdečnej za nejakou tu radu. Jínak založil jsem toto témá protože jsem o nastavení nikde nic nenašel.

2013-06-06 00:08:51

Problem je v tom že rozvody u TDCi/TDDi nejsou stejně jako většina moderních motorů postaveny na HÚ, nelze to aretovat samodomo přípravkem, je na to přímo vehement co s enašroubuje na místo toho držáku čidla

2013-06-06 12:42:51

g.cowlley: no sadu mám přímo na fordy takže je tam ten přípravek co drží čerpadlové kolo s třema čepy, a vačky maj na količky které taky mám v té sadě a na kliku je tam jeden čep hladky a jeden čep s takovym menšim čučkem na konci a ten by měl byt pro tdci a zapadne mi v horní uvrati takže v podstatě přípravky pasujou ale motor se lehounce potkává,nechápu proč ty hovada to nemůžou dát normalně jako to měli všude jinde jednoduše a člověk nemohl nic splíct, někde jsem se dočetl že jsou tam prý dvě díry na aretacy kliky jedna pro tdci a jedna pro tddi ale to se mi moc nezdá protože kdyby tohle patlali do sebe tak to už by byli tuplem nejvetší hovada s Fordem jsem byl zatim vždy spokojen jen tenhle mě kapánek trápí třeba až se dozvim jak to má být tak to bude uplně jednoduchý ale zatim si fakt nevim rady, vypozoroval jsem že máj i tečky na vačkovech kolech a jiný barvy článku na řetězu tak jsem myslel že to bude třeba podle počtu čepů na řetězu ale na klice žádná tečka neni tak jsem taky v prdeli ještě že to je na mym jinak bych byl o dost nervoznější i když taky nejsem uplně v poho auto tu visí jak netopejr

2013-06-06 15:02:59

no hele ted mam na dílně 2 tyhle motory tak jsem to taky zkoumal, já teda nejsem zastánce přípravků tak jsem si to naštudýroval před tim než jsem to kuchnul, ani jeden nebyl v postavení aby se dala klika aretovat do toho otvoru po čidle, ta drážka co je prohloubená v tom čítači tak je těsně před tim čepem, tedy čep je nahoře na obvodu a nezapadne. nafotil bych ti to ale tohle forum nepovolí poslat url ani telefonní číslo takže nic


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6