Fórum - Téma


Řízení_Mondeo III


Fórum Mondeo MK III Řízení_Mondeo III

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3  4  5

2015-09-30 18:11:33

matasmondeo1: náboj je nalisovaný na ložisko a ložisko do těhlice...vůbec si neumim představit jak náboj může vypadnout z ložiska,kde trn náboje má asi na dýlku 7 cm a mezera mezi kotoučem a držákem třmene 2mm...nesmysl aby vypadl

2015-11-28 19:28:21

mondeoturnier: Mám stejný problém a nevím si rady. má někdo nějakou radu?? díky moc

2015-11-29 08:15:51

cernousek007: Nedávno někdo zmiňoval, že problém může být s usazením pružiny nebo dokonce prasklá pružina.

2015-11-29 08:23:08

petrdepo: To jsem psal já, ale to musí pořádně prohlídnout, zda není přidřené ložisko horního uložení a pak v tom právě taky křupe.

Joker96, 2014-12-19 11:47:10 napsal:

tomv78: pokud se to stebou pere jako když jedeš ve vyjetých kolejích tak by to mohl byt stabilizator řízení . Pokud ti vybruje volant tak by to mohl být naký bordel pod předníma brzdovýma destičkama ale to bývá spíš při brždění ..

napadlo mě ještě jestli to nemužou byt ložiska předních kol třeba jen jedno můžes zkusit dá auto na hever a zkusit vůli za to nic nedáš ..

2015-12-19 21:12:48

viktor73: Mam zkusenosti od predealeho auta, kde jsem po nehode resil sbihavost. Ve vyssich rychlostech se cely predek trasl, mrkni jak se ti sjizdi pneu. Na technicky to poznaji :)

2016-03-19 07:19:55

Dobré ráno,

mě začalo dělat to,že se mi od pravého předního kola ozývá zvuk jako klepaní kov na kov ..... nebo je to jako když je sjetá deska na plech a vrže to o kotouč ...... když jsem na to pak koukal tak jsem šáhl rukou na střed kola a byl vřelej ..... nedalo se na tom udržet ruku, resp.prst ..... druhá strana byla ok ...... ložisko nehučelo vůbec,je to divný .... tak co by to mohlo bejt ? Ložisko kola nebo něco s brzdama ?? Fakt je ten že když brzdím tak se třese volant ... a to se projevilo až včera co jsem jel domů,po dálnici vše ok a pak se to projevilo .......

Před tím to nic nedělalo ..... a ještě co obnáší výměna ložiska ?? +/- cena a co by jste doporučily ??

Tak záhada Moriswillu objasněna ...... sjete destičky na kov na pravé straně ...... takže je to jasné a díky za odpovědi ..... a ještě dotaz,jaké esky a kotouče doporučujete ??

2016-03-19 08:38:46

buri_123: Vesměs sis odpověděl sám, může to bejt obojí, takže důkladná kontrola, případně ještě kouknout na kloub.

2016-03-19 09:44:29

Přední ložiska? No musí se rozebrat celé kolo a když říkám celé tak celé, protože staré ložisko se musí vylisovat z těhlice. A nové zase nalisovat. Takže výměna ložisek v servise cca 3-4 hodiny? + ložisko, cca 400-800 kč/kus dle výběru, já volil Ruville - (Ina Germany), ale jsou i levnější jako třeba Meyle nebo dražší jako třeba SWAG :D takže průměr 600,-. No a tím jsme na zhruba 3500,-

Ceny náhradních dílů, servisů a jejich schopností se bohužel liší místo od místa :D Takže cena je orientační :) .

Jo ještě k tomu lupání...Pokud to dělá v při lehoučkém otočení volantu, a ten jde jakoby ztuha (trochu) a po mírném otočení 1-2 cm to lehce lupne a povolí tak je to v řízení. Pokud by to klapalo/cvakalo na nerovnostech a občas do zatáčky,(kličkováním) tak je to v ložiskách nebo čepem, a nebo taky jsem měl na mondeu táhlo stabilizátoru, to klepalo dost při nerovnostech.

Horní uložení je většinou poznat do zatáčky, když se hodně vytočí kolo a ono to najednou bouchne a ozve se takové to ...boing.., Jak poskočí pružina v tom šálku a nebo se uvolní nahoře v tom přidřeném ložisku.

Homokinetický kloub cvaká když se projíždí delší zatáčkou a netočí se volantem. Rychlost cvakání se zvyšuje s rychlostí vozidla.

Kulový čep je kapitola sama o sobě. Jen snad, pokud se zvedne přední kolo, a někdo vám podrží volant aby se netočil, tak při vykyvování kola v pravo, v levo, se pozná jestli je špatný kulový čep... no a nebo táhlo řízení...a pokud kolo vykyvujete nahoru a dolu, tak většinou zjistíte jestli není špatné ložisko. Cit a sluch nic víc k tomu není potřeba, ale 100% to taky není, vše se pak musí detailně prohlédnout, ale vodítko kde a co, to je...

Kdo hledá najde :)

http://www.ssaprostejov.c...gnostikaMechCasti_A5.html

2016-03-21 07:57:25

.. ZDravim all,, od riadenia mi idu cudne zvuky,, nahral som to na mobil,, snad to bude pocut kazdy,, tocil som volantom tak stvrt otacky na kazdu stranu,, a pocut akoby prepustal ventil, ale ten ma prepustat az v krajnej polohe riadenia.. poradte co moze byt pricina, DIK

Mondeo MK3 steering

Steering sound

2016-03-21 11:18:40

mawerick81: Nemohlo by to být netěsné servo?

2016-03-21 12:04:19

a co vymenit? riadenie alebo cerpadlo?

2016-03-21 12:07:46

mawerick81: nic zatím neměň! Jen zjisti, jestli na servu je nebo není netěsnost. Tuším, že by se tio mělo dát přetěsnit. Jo a ještě je možné, že máš málo hydraulického olejej v posilovači (vlivem té netěsnosti) a proto to dělá tyto zvuky. Koukni, jestli máš dost oleje.

2016-03-29 11:59:36

Řízení jde ztuha .. Zdravím. Hledal jsem ve vyhledávači toto téma a nenašlo mi to nic. Určitě nejsem jediný s tímto problémem a někde to tu bude tak ocením i odkaz nejen radu nebo fundovanou odpověď.

Neznám Fordy, koupil jsem si teď starý Mondeo 2.0 TDCI 85kw r.v. 2003 jen tak ze zvědavosti, abych se měl v čem vrtat - nová výzva a taky abych trošku poznal Forda. Zatím překvapivě dobrý ale co mě zaráží je tuhé řízení s ne moc citlivou odezvou a ve kterém cítím kdejakou nerovnost. Již při velmi pomalé jízdě 3-5km/h když jemně pootočim volantem začne volant lehce cukat. Podotýkám, že kineťáky jsou v poho, poloosy rovný, žádné vůle. To mě zatím až tak nervy neničí. Uvidím až to přezuju do letních bačkor, původní majitel na to nazul nějaký malajský obruče který navíc podle toho jak jsou popraskaný zatěžovali už pár let plachtu na kopce hnoje. Co mě ale ničí je tuhost řízení. Není to přímo jako vejtřaska ale s žigulem bych to klidně srovnal. Jakoby to servo fungovalo napůl . Řízení jde ztuha a je takový gumový,jako když je servo nefunkční nebo není. Ovšem ono je a funguje, rozdíl s nastartovaným motorem tam je. Mám několik aut a nikde není řízení tak nepříjemný. Servo nevydává žádný divný zvuky, nikde nic neteče, řemen zánovní a napnutý, olej čirý bez zápachu od přepálení, vzduch v okruhu není. Někde jsem vyčetl, že se má vyčistit jakýsi ventil. Jenže já žádný nenašel. Máte někdo podobnou zkušenost a úspěšně ji vyřešil? Díky

2016-03-29 12:35:11

Hoj hoj, to vypadá na servo řízení jak to popisuješ, to pak otočit volantem jde ztuha :) Koukni jestli z něho nebo z potrubí někde neteče(neprosakuje) olej.....

2016-03-29 13:05:39

ged23: No právě, že ne. Všechno je suchý a čistý. Ještě jsem zapomněl napsat, že to auto je věkem sice téměř veterán ☺ale má nejeto poctivých 166 tisíc a má i německou servisku. Takže bývalý majitel sice šetřil na gumách ale jinak se o to celkem staral. Tím chci říct, že mě děsí, že by to takhle mělo být.... Nicméně zjevná závada vidět ani slyšet není.

2016-03-29 15:43:29

xexo: nemáš v nádržce zpěněný olej?

2016-03-29 16:12:58

UTransitu 96 jsem měl něco podobnýho, šlo ztuha řízení a byl to dolní čep u kola který byl přidřenej a taky nevydával žádný zvuky.

2016-03-29 17:20:35

xexo: ted mě ještě napadlo když psal kolega o čepu.Zatuhlí ložiska v horním uložení.Když jedeš jak se ti vrací volant? Dobře nebo zůstává jakoby zatočený lehce na tu stranu co jsi před tím zatáčel?Zvednout auto a zkusit jak jde točit volantem do rejdů a jestli v tom jakoby nelupe.

2016-03-29 21:31:59

radek583: Právě že ne, olej je krásně čistej, bez bublinky, bez pěny.

radek583: co se volantu týče ten se vrací jak u nového auta, pustím a auto je v přímém směru. Dokonce se vrací silou přímo úměrnou kterou musím vyvinout abych zatočil. Tím myslím, že musím zabrat abych zatočil a volat se do výchozí pozice vrací velkou silou a rychle, nepřirozeně. Fakt nevím jak to popsat. Nepohodlná jízda o plynulosti bych asi nemluvil, je to spíš trošku souboj s volantem. Do zatáčky ho rvu silou, zpátky musím brzdit... ten volant myslim.

jajarin: Jasný, jenže já byl v pátek u kamaráda v servisu, už jsem si nevěděl rady víc glav víc ví, taky jsem to chtěl dát na zvedák protože já mám jen kanál, a nic, nikde žádná vůle všechno jde sametově... Tedy v luftě. Samozřejmě jsme projeli celou nápravu, ale odlehčenou. Zítra dám repete na zemi a zaměřím se na to cos napsal.

2016-03-29 22:45:42

xexo: Ahoj tak v první řadě bych zajel na geometrii pokud ti původní majitel nazul na auto něáíké šlupky na zabití vsadil bych že vůbec netušil že se něco takového dá na autě seřídit a přávě tomu pocukávání s volantem v maké rychlosti bych dal za vinu pneumatikám mohou vlivem stáří popraskat kordy a udělají se na nich boule mám to už za sebou s pneumatikami Nokian u kterých bych to ani omylem nečekal popsal jsem svůj problém ve vláknu o radách jaké pneu zvolit. Co se týče samotného tuhosti řízení tak to je těžké posoudit Mondeo MK3 vlastním a je skutečně i u mě mnohem tužší než např u škody octávie 1. generace 1.9TDI nebo např u mého služebního vozu Peugeot Expert 2.O HDI r.v. 2004, ale tento jev bych spíš dal za vinu konstruktérům Mondea které řízení takto nastavily ono je to nepríjemné třeba pri městské jízdě obzvlášť při parkování, ale dost se to dá ocenit při rychlé jízdě po dálnici kdy pořád cítím kontakt pneu s vozovkou. takže jde nejspíš jen o zvyk a nastavení vozu z výroby a když nic neteče a jde točit volantem do rejdu tak bych to asi neřešil


Odpovědět

1  2  3  4  5