Fórum - Téma


Řízení+Ka-Zatuhlé řízení závady


Fórum KA I Řízení+Ka-Zatuhlé řízení závady

Informace o modelu: Ford KA I


1  2

2013-07-24 07:27:04

Ahoj všichni, mám Ka-čko 1 gen. a při jízdě mi ztuhne řízení ( servo mám) že se s ním musím celkem prát a volant se ani nevrací do neutrální polohy, musím ho opět silou vracet zpět! Prosím o rady čím to může být? Předem děkuji

2013-07-24 07:37:27

phys: Ahoj, jak to vypadá s kapalinou? Koukal jsi na ní zda ji tam vůbec máš?

2013-07-24 07:45:04

no právě, že v kapalině nebude problém. Když motám na místě, tak v pohodě, ale za jízdy hrůza! Bojím se, že to bude něco vážnějšího... Ještě mě napadlo jestli to nemůže dělat kloub řízení?

2013-07-24 08:37:25

phys: Kloub řízení asi ne. Ten by nebyl závislý na tom, jestli stojíš nebo jedeš. Od kdy ti to začlo dělat ? Podle chytré knížky zkus po nastartování při volnoběžných otáčkách 3x otočit pomalu do krajních poloh rejdu. Sleduj při tom (nebo nějaký pomocník), jestli se nemění hladina v nádržce a neobjevují malinké bublinky. Potom se zkus rozjet, jestli účinek bude lepší. Pokud ano a potom účinek začne pomalu klesat (vadnout), tak by to mohlo být tím, že při zvýšených otáčkách a sacím výkonu si čerpadlo vlivem nějaké netěsnosti přisává trochu vzduchu a okruh posilovače se postupně má snahu zavzdušnit. Tím potom klesá účinek posilovače řízení..

2013-07-24 08:50:59

petrdepo: Dělá to necelý týden. Zkusím vyměnit kapalinu a uvidím. Nejhorší je, že se mi ten volant při zatočení nevrací zpět a musím ho tlačit i zpět. (Kdybych ho nechal, tak jezdím v kruhu.)

2013-07-24 08:52:14

phys: Ještě jsem můj příspěvek doplnil, tak si ho přečti znovu.

2013-07-24 08:56:28

phys: Ještě mě napadá jedna věc. Zkus podložit auto tak, abys měl zvednutá obě přední kola. Jestli pak půjde řízení zlehka (vracení z rejdu dělá geometrie nápravy, to takhle nezjistíš) tak bys musel začít hledat problém v čepech zavěšení kol.

2013-07-24 09:10:20

petrdepo: No tak jak jsem to tak četl, tak to bude asi tím zavzdušňováním. Protože při nastartování a tím jde na místě motat docela dobře, ale po pár kilometrech hrůza. Každopádně to prohlídnu a snad na něco narazím. Díky

2013-07-24 09:19:05

phys: Ještě doplním - netěsnost může být třeba kolem hřídelky čerpadla. Jestli se dá a nebo nedá vyměnit těsnění hřídelky bohužel nevím. Možná že ti odpoví někdo další a nebo se můžeš třeba dotázat i v servisu Ford.

2013-07-24 09:43:36

petrdepo: Děkuji. Teď jsem se díval na nové čerpadlo a stojí 5500,- tak snad to nebude nutný měnit.

2013-07-24 09:55:42

phys: Levnější čerpadlo v dobré kvalitě mají třeba tady:

http://ecat.elit.cz/Artic...ehicleTypeID=1&TTab=False

Možná, že by se našlo i jinde, ale bohužel nemáš vyplněnou registraci vozidla (ve tvém profilu tlačítko dole), a tak pro hledání není dost údajů.

2013-07-24 10:48:31

petrdepo: No stejně se to pohybuje v docela vysokých cifrách Zkusím to nějak prozkoumat a snad to bude jen nějaká blbina za pár korun. Děkuji

2013-07-24 16:42:25

phys: Ještě mne napadá jedna možnost. Zkus se na netu podívat, jestli ta čerpadla někdo nerepasuje. Případná koupě čerpadla na vrakárně je kupování zajíce v pytli. Nevíš v jakém je stavu a jak dlouho vydrží.

Ale hlavně při tom otáčení volantem do krajních poloh (při stání na místě) je třeba zjistit, jestli se v té nádržce neobjevují ty bublinky, abys nesháněl něco zbytečně. To musí při otevřeném víčku nádržky zjistit někdo další a nebo by ti musel někdo točit volantem když ty to budeš hlídat..

2013-07-24 17:16:14

petrdepo: Tak jsem se díval a při otáčení tam jsou obrovský bubliny. Čili mám zavzdušněno! Děkuji za rady.

2013-08-05 11:30:35

Tak nakonec bylo prasklé řízení a z toho plyne výměna celého řízení...

2013-08-18 10:29:24

phys: ještě prosím se chci zeptat,kde se dá popřípadě sehnat levné funkční řízení,a kolik tě to stálo?

2013-08-18 10:51:31

autodeny: V podstatě máš pět možnosti:

1. nové se zárukou za draho.

2. zánovní z auta, o kterém víš, že do poslední chvíle jezdilo a zkončilo třeba po bouračce, kdy řízení zůsatalo vpořádku.

3. za levněji na vrakárně, ale bez záruky.

4. koupit celé auto na náhradní díly.

5. řízení nechat v servisu zrepasovat

Takže si vyber.

2013-08-19 14:47:21

Ještě doplním, že po vyjmutí řízení z auta nebylo možné nic repasovat, bylo rozlomené a pohled to nebyl pěkný. Celé to bylo kdysi opraveno pomocí nějakého lepidla a staženo hliníkovou páskou... Takže výměna za starší kus z vrakoviště a jezdím dál. Všem co mají stejný nebo podobný problém přeji hodně štěstí a levný servis. A všem přeji hodně bezstarostných km.

2013-08-21 11:55:13

phys: Ahoj ano to rozumím,přesně toho se obávám až se k tomu dostanu a rozbalím to,měl to totiž v rukou také nějaký doveda či kutil,ale je fakt co se týče problému s tohohle typu chce to mít hodně velký štěstí a najít toho dobráka co to dá za rozum cenu

2015-05-29 09:35:16

autodeny: Ahoj můžete mi prosím poradit zda se dá dát servo řízení(posilovač) do káčka když tam od výrobce není a co to obnáší popřípadě jaké díly k tomu potřebuji díky


Odpovědět

1  2