Fórum - Téma


Řízení+KA-velká vůle na volantu


Fórum KA I Řízení+KA-velká vůle na volantu

Informace o modelu: Ford KA I



2013-03-13 14:03:52

Zdravím,kdo poradí?Předem se omlouvám,jsem tu poprvé,tak mne omluvte za chyby v tomto prostředí.Mám problém s vůlí na řízení,volant jde 1-2 cm na prázdno-je volný,ale rejdové čepy to nejsou.Může to být převodka řízení?Díky.

 petrdepo  
2013-03-13 18:38:56

JiSk2809:

Zapoměl jsi si vyplnit registraci vozidla ve svém profilu, a tak nevíme jaké máš auto (z jakého roku výroby, protože se vyrábělo několik sérií), jestli má posilovač řízení, zkontrolovanou náplň nádobky posilovače a další podrobnosti, aby bylo možné ti seriozně odpovědět.

2013-03-13 21:26:25

JiSk2809:

Může být vůle ve spojovačkách. Máš hřebenové řízení, a tam by taková vůle nebyla

2013-10-25 17:45:37

Ahoj. Nechcem zakladať nové téma tak to hodím tu. Ja mám zas opačný problém-vôle nemám žiadne ale pri točení volantom mi v riadení lupká.Teda je to taký zvuk , ako keby to uzubenie až príliš tesno sedelo. Dosť ma to štve, volant ale ide pekne ľahko , nezadrháva sa , len ten zvuk. Neviem ako to tam je na Forde v tom riadení , ale kedysi dávno keď som mal žigulák , tak tam na riadení bola taká šrúbka ktorou sa dala akoby doladiť vôľa toho prevodu z toho "šneku" na ozubenú hriadeľ. Može byť že aj kačka to tak má a je tá šrúbka príliš dotiahnutá a preto to má ten pazvuk? Dík za prípadnú odpoveď.

2013-10-25 23:10:46

medved76:

Tady se nic neseřizuje, je to hřeben. To že něco křupe, možná nějaký čep? Zkus odpojit čepy, a zkus vůle v čepech, spojovačkách, a dalších věcí na přední nápravě

 petrdepo  
2013-10-26 09:24:15

medved76: Chrupání bývá typický zvuk, který většinou vydává vadné valivé ložisko. To má asi jenom volantová tyč v převodce řízení. Ještě by ty zvuky teoreticky mohly pocházet z posilovače řízení. To poznáš, když budeš zkoušet otáčet volantem při nastartovaném motoru a potom otáčet při stopnutém motoru (posilovač je funkční jen při nastartovaném motoru, kdy je do něj čerpadlem tlačen olej). Zkus zvednout celý předek (například zvedákem pod nápravnici) a otáčej odlehčeným řízením. Tím vyloučíš většinu chroupání, které by mohlo pocházet z vůlí v čepech. Potom můžeš zkusit posadit jednu nebo druhou stranu na cestu a zase zkoušet. Snad na něco přijdeš.

2013-10-26 18:25:01

petrdepo: jo dík za rady,len presne.to som mal dnes v robote,ze som auto nadvihol a dal na kozy,teda pod nosniky aby bola náprava úplne vo vzduchu na voľno. Čapi sú OK aj axialne tiahla riadenia , tak ostáva iba to ložisku v prevode riadenia ci ako to nazvat. Každopadne díkes. Este som chcel dodat , že posilovac nemam , takze toto mozem aspon vylucit. Ak by to bol posilovac tak to by som poznal , davno ked som mal Mitsubishi tak som to cele riadenie menil,fakt to bola chuťovka.


Odpovědět