Fórum - Téma


Řízení_Focus II


Fórum Focus II Řízení_Focus II

Informace o modelu: Ford Focus II



2015-03-05 17:40:04

Dobrý den, nemáte někdo zkušenost s čištěním servo čerpadla? Respektive pojistného (redukčního) ventilu? Praskla mi tlaková hadice a než jsem stačil dojet (cca 5km) do servisu, tak byl olej fuč. V servise mi vyměnili tlakové hadice a vyčistili servo čerpadlo. Potom posilovač zprovoznili (odvzdušnili) a vše vypadalo OK. Až na to, že posilovač řízení funguje pouze chvíli. Vypadá to, že když se motor zahřeje, tak servo čerpadlo přestane fungovat. Kamarád mi doporučil vyčistit (vyleštit) pojistný ventil, prý se může zasekávat. Myslíte, že vyleštění tohoto ventilu může můj problém vyřešit? Nebo by stálo za to vyměnit celé čerpadlo. Nové stojí 17tis a repas kolem 4tis. Chci předejít vícenásobnému rozebírání servo čerpadla. Díky moc za vaše rady!

2009 Ford Focus II

2015-03-05 19:12:44

kunesek: Tohle Ti nikdo nikdy neřekne co s tím. Záleží na tom co přesně tomu čerpadlu je. Takže buď jsi to měl dát do pořádného servisu kde to udělají všechno jak se to udělat má, nebo to reklamuj.

2015-03-05 19:45:42

povadi: děkuji za rychlou odpověď. Já vím,že to je těžko posoudit,ale chtěl jsem se zeptat,jestli to vůbec je možné,jestli je nějaká šance,že by se vynechávání čerpadla mohlo vyřešit vyleštěním regulačního ventilu? Ještě jednou vám děkuji za odpověď.

2015-03-05 20:24:46

kunesek: Vyřešit to něco může, ale jak jsem psal. Záleží přesně na tom v jakém je to čerpadlo stavu.

2015-03-05 20:31:38

povadi: diky

2015-05-01 22:58:31

kunesek: Dobrý den, momentálně řeším u svého Focusu r.v.2009 stejný problém, po výměně tlakových hadic mi po zahřatí přestane fungovat posilovač. Podařilo se Vám to ve Vašem případě vyřešit vyčištěním pojistného ventilu nebo je problém ještě někde jinde?

2015-05-01 23:19:58

sqi1: Dobrý večer, bohužel vyčištění servo pumpy nepomohlo. Servo pumpa fungovala pouze chvíli při studeném motoru. Po pár minutách přestala vždy fungovat. Je to náchylná komplikovaná součástka, která když se jednou zadře...běží chvíli bez oleje, tak se písty poškodí a neběhají tak, jak by měly. Já jsem to nakonec řešil přes kamaráda, který mi sehnal originál pumpu za necelých 5tis. a vše běží konečně tak jak má...snad už nic nebudu muset dlouho řešit...celá ta sranda s posilovačem řízení mě vyšla s prací, olejem, tlakovýma hadicema a ještě nějakýma srandičkama na cca 11tis ... Hezký večer

2015-05-02 07:13:20

kunesek: Děkuji Vám za informace. A myslíte, že při výměně tlakových hadic došlo v servisu k nějakému pochybení, které mělo za následek poškození čerpadla? Dal jsem auto do servisu s tím, že se občas pod autem objeví kapka oleje ze serva a zpět jsem auto dostal v tomto stavu.....

2016-08-02 20:31:56

Ahoj všem, mám focuse II combi (2006) a dnes když jsem vyrážel do práce, tak po nastartování šlo hodně ztuha točit volantem. Po chvilce to povolilo ale rozsvítila se kontrolka motoru.. Takhle je to stejné po opětovném nastartování servo chvilku nefunguje a pak povolí.. a přitom celou dobu svítí ta kontrolka motoru.. Chtěl jsem se podívat jestli nedochází kapalina ale mám nádržku pod pravým světlem..=( prosím o nějakou radu nic podobného jsem tu nenašel..díky =)

2016-08-03 08:54:43

kubikcze: To vypadá, že čerpadlu chvíli trvá, než dosáhne plného tlaku oleje. Když párkrát prošlápneš plyn (aby se zvýšily otáčky), tak je to stejné ?

2016-08-04 22:17:25

petrdepo: Ahoj teď jsem to šel vyzkoušet a pořád nic..=( na displeji mi to píše porucha serva a svítí kontrolka motoru.. tak nevím..

2016-08-05 09:55:49

kubikcze: Porucha serva znamená, že čerpadlo nedosáhne potřebný tlak. Příčina může být buď nečistota pod přetlakovým ventilem a nebo vadné čerpadlo. Asi budeš muset navštívit servis. Značkové servisy ale místo rozebrání a zjištění příčiny většinou jenom mění díly. Je to pro ně méně práce a snadný výdělek.

2016-08-05 10:42:16

petrdepo: No právě tomu jsem se chtěl tat trošku vyhnout =D ale dneska se vrátil servisák ke kterému jezdím tak se na to podívá a uvidíme každopádně děkuju za rady =)

2016-08-07 07:53:29

kubikcze: Některé druhy problémů mohou být závislé na druhu posilovače. U poháněného řemenem by účinek, pokud je vše v pořádku, měl být konstantní. U elektrohydraulického posilovače, kde je čerpadlo poháněné elektromotorem (to se používá třeba u Fiesty Sport) se ještě účinek dá regulovat podle rychlosti jízdy řídicí jednotkou. Díky tomu se u novějších typů vozů dají třeba přepínat režimy účinku (například Komfort, Sport a podobně).

2016-11-14 23:04:51

Zdravím, mám problém s řízením Focuse II 2006, najeto 170tis. Když auto stojí přes noc nebo prostě delší dobu, ze začátku jízdy cca 1-2km jde řízení „jakoby přes zuby“ kolem střední osy volantu. Při plynulém otáčení volantu o 20-30° na jednu a druhou stranu na rovném povrchu řízení jakoby drhne, nebo přeskakuje. Po chvilce jízdy je to ok.

Nechal jsem měnit přední tlumiče (jeden tekl), nakonec šli i pružiny, protože byly „trefené“. Dělalo to i před výměnou, mechanik mě přesvědčoval, že je to uložením tlumičů, což pokud to neudělali špatně, není. Možná čepy?

Má prosím s tímto někdo z Vás zkušenosti, ideálně i řešení? Díky za tipy...

2016-11-15 07:20:24

marjan: S tím uložením asi bude mít ten mechanik pravdu.

2016-11-15 10:35:17

petrdepo: Díky za reakci - s tlumiči a pružinami bylo měněno právě i uložení..


Odpovědět