Fórum - Téma


Rady+zkušenosti s provozem na E85


Fórum LPG / CNG / E85 Rady+zkušenosti s provozem na E85



1  2  3  4

2013-10-27 19:50:36

vaclav30: Tohle mám všecko pročtený a jsem zvědav na to :)

2013-10-27 20:28:42

vaclav30: docela jo, ve fiatu jsem s tim nalital 80k km a tohle je muj projekt (mam to ve fiatu) http://sourceforge.net/projects/e85/

Ten astes pouzivaji lidi z oktavia foru a vypadali spokojene. Maj tam jen klasickou ne-pravdu o spotrebe, clovek pak ze skutecnosti muze byt rozcarovany. Cela ta kapitola o spotrebe je snuska blabolu o vecech kterym vetsina lidi nerozumi a pak to vypada odborne :(

2013-11-10 15:44:00

Třeba Zetec 1.25 papá ethanol v poměru ku benzínu 1:2 bez změny spotřeby a ani startování není o nic horší zato třeba Mazda 6 MPS ho nechtěla.. takže záleží auto od auta

2013-12-10 00:54:41

když shrnu vše o čem vím o e85 a jednotkách do 2013... :

  • fiesta 1.3 rv97 ecko+benzin 1:1 chudá směs (zahřátý motor má málo, po rychlé sešlápnutí plynu se propadnou otáčky) , nastartuju pod +5 s obrovským problémem, spíš ne) nedoporucuji ... NA CHUDOU SMĚS SE PŘECE JEZDIT NESMÍ
  • Můj esco mk7 1.8 85kw rv97, bez úpravy jsem na to neměl odvahu... v okolí X výměn těsnění pod hlavou, podpálených ventilů a podobných vtípků.... úspora tam stejně není, protože lambda a dalšich X věcí prodlužuje dobu vstřiku, ale pořád málo---> špatně se vytáčí, díry v plynu, spotřeba v penězích spíš horší, více se šlape na plyn
  • v zimě nemůžu hodnotit, potkala mě pojistkovka, nejdříve ventilátor, později jsem běžne startoval 15 minut, když to dobře šlo až stačilo jedno kopnutí do palubky a auto chytlo

udělal jsem obrovskou chybu, když jsem po koupi uvažoval, ale nedal lpg, teď za těch 60tis km bych plakal

*na benzín 1900-2500 ot do 7l/100 - občas 8 ... převažuje město a vyjímečně trasy delší 15km a od 1.9 td se předjet nenechám, to tam radši pošlu 200

např oktávka 1.9td 66kw, chip na 81 a stejně pápá a to jsem neměl přidáno, ale u mé dvojky končí

benzín + ecko s jednotkou bez cidla teploty např hadice na okruh motoru... nebudu psát 85, protože každý v tomto státě vše ojebe a na čem se dá okrást e85... jedině méně benzínu

*takže 100% e85 zere 10 na spotrebu a 10 +- i pri honeni s motorkou a měření času 0-100... stop-start

*1000 za ecko 200 benzin, jednotka nastavena na prodlouzeni vstriku 16-17% se studenym startem 5% zere 9,5

mám auto rád, sice motor benzín, ale čekám 15s po nastartování, pak v klidu a jak se přiblíží normálu a srovná se, tak teprv nad 3tis. ot. !

úspora občas 20 ha na spotřebu, na prasáka mnohem víc díky menšímu rozdílu spotřeby při jízdě typu:

kvalt 1-50 km-5700ot, 2-95-5700,3-135-5700,4-cca165-5700,5-většinou nechám zpomalit, jinak 205, pak už se mi to kroutí, ale 215 dá

takže pokud mám hodnotit na úsporu určitě lpg... 1,40-1,70 kc 800kc=cca 600km

vypadá lépe, než 2,20-3,0kč/km 1000kč=370-400 km

ecko+benzin 1200 cca 430-470km

údržba o něco dražší, pač mi to nedalo, picnul jsem tam 24%, 1.kvalt jsem myslel že vystoupim, 2 zátah, 3 v 90km/h hrábě na 190/50 r15 Dunlop, 140 pomalu hned... po 1000 km občasného blbnutí a přepínání na tuhle mordu... prostřelené těsnění válec 3 a 4, zabrušování ventilů ale za mene než 8 vteřin 0-100 ve dvou lidech

někdo jede na dovolenou, já se za nějaký ten tisíc bavil půl roku

ujel jsem po plných nádržích za 1200 25tis km, ted pocitam znovu a kdyz mne potká zase tesneni, tak už budu uvažovat o předělání jednotky na záložní kabely a těžítko

  • Opel vectra 1.8/2.0 rv cca99 nejsem si jistý- s ustřiženou lambdou, nechápu proč nežere 15 benzinu, tak s jednotkou do 8 litru samotného e85, ale jiz pred tim tlakování nádobky od chladící kapaliny a po 3000 těsnění tak nevím jestli jde o pravidlo... jezdí doteď ok
  • Escort 1.6 66kw myslim: motor odjezdil starší člověk, co ho kamarád přivezl žral 11 benzínu, ted už je zpět na osmi... s jednotkou problém, nedokáže si to přebrat hlavně po studeném startu, směs nastavena správně, je tam něco špatně, i na benzín se chová divně... může to být cokoli
  • felici 1.3 96 bez úpravy e1:2benzin: mizivý rozdíl mezi spotřebou

auto od výroby jeden majitel, najeto téměř 500 000km, průměrná spotřeba za 4 roky podle excellu s vypsanými litry a tachometrem 5,5 benzinu, ecko 6-7

  • felicie 1.3 97 s úpravou... úspora do pár desítek haléřu, táke benzin1:5ecko (v penězích) jako já

studený start v mrazu bez přidání % na startování do 5 vteřin, moje esco 1.8 ani prd

  • felicie nejsou směrodatné, protože na ecko jedou citelně lépe, tudíž se jim moooc šlape

přeberte si to každý sám... když přestavbu, tak koupit jednotku na netu za pár

bouchnout ji tam, podle chování při prudkém sešlápnutí pedálu a chování otáček doladit, potom doladit podle spotřeby a můžete tam být s pořizovačkou za max 2... (pokud to nebudete chtit ovladat androidem pres bluetooth)

jen jednotky s čidlem teploty... jinak je tam nějaká směšná minuta pro přidání paliva po dobu studeného motoru (super sytič), která nejde ani změnit, takže motor jede po startu ok, potom uchcany, potom utece minuta, jeste neni teplý a zacne byt chudy, protože řj jednotka v autě ten skok jenom tak nedorovná a když jsem v zimě byl na křižovatce, tak auto jede pouze 1000-2000 otacek jinak se nic nedeje, nebo cuka, nebo chcipe (k moji smůle jsou křižovatky v nejhorší možné vzdalenosti od startovního parkoviště)

takže v zimě se spoustou lidí zavrhnuto, přes období nad 10° klidně,

mimochodem mám místo tlumiče laďák Monti motorsport... spíš je to průchodka, než ladak a kdyz mate v zime ethanol, tak na 3 metry je problém prečíst spz, možná vidět auto k čemu je to dobré?

je to vodní pára, voní po silnější slivovičce otázka zní, co tomu poví po roce výfuk... Monti nebyl moc rád, málem jsem ho ztratil... převážně moje chyba nebyl tak zdravý, jak vypadal, když jsem ho dostal

každý si udělá svůj názor...

! ještě přidám pár info:

EU omezila výrobu biopaliv... na východě pěstují převážně plodiny pro líh apod a trpí hlady

výtěžek z 1 jednotky ropy = 100 jednotek energie

u biopaliv je to 1jednotka = max 5 jednotek energie

asi nejhorsi problém je ekonomická situace, která způsobila vysoký dovoz biopaliv z Brazílie ... kde je ta ekologie?

ČR má alespoň špetku rozumných lidí, pěstujeme 1:1 s potravinami... takže soběstačnost... otázka jestli bychom při uzavření hranic něco vyrobily

budoucnost je možná tímto směrem, ale ne v tomto desetiletí... dokument biopaliva

ještě pro případ, že by mě nějaký odborník chtěl napadnout, že to mám špatně seřízené, tak dodávám, že níž to nejde, i když dám kratší, nebo delší vstřik... radši sem kopnu tabulku i se zdrojem na nová z výroby flexfuel auta a zdroj čerpání tabulky (důvěryhodný server, nejsem s nimi nijak spojen)

Dacia Logan MCV 1.6

ben 7,1/9,7 ecko

Renault Laguna 2.0

ben 7,5/10,7 ecko

Ford Mondeo 2.0

ben 8,0/10,3 ecko

Škoda Octavia 1.6

ben 7,0/9,5 ecko

Zdroj: http://www.penize.cz/naku...vnejsi-tak-kde-je-problem

při pohledu na tabulku se spotřebou mi spíš dochází, že jezdím pomalu

jak mě informovali sami fordaci, kdyz mi chteli do escorta prodat za 9500 pojistkovku

rozdíl u focuse je prej plech tesneni a lepsi hlava s ventily... pak jsem utekl, pač mě chytal infarkt

to je vše přátelé

e85 jednotky mám doma dvě, kdyby někdo za drobáky chtěl

2013-12-10 00:55:41

little_boy: věnoval by jsi mi ji na test? za nějakou slušnou cenu?

2013-12-10 22:58:58

v3nd44: dva litry asi nebude slusna cena... a mam jen kabely na EV1 a nipon denso (to co je ve fabii).

Skoda ze jsi nenapsal jake jednotky pouzivas, pokud to jsou klony na bazi bioadapteru, mam na sourceforge sestersky projekt alternativniho firmware a nejakej manik tam prokopnul dodelani teplotniho senzoru. V podstate je to stejny SW jako ma ten eckit.

Puvodni firmware v bioadapteru nefungoval zoufale, v podstate to bylo nepouzitelny / na vyhozeni.

2013-12-10 23:31:07

v3nd44: Opomněl jsi jednotku co se zapisuje do TP

2013-12-11 16:16:35

vaclav30: do tp není proč.. chlápek z emisí to neřeší, nicnezmeril, takže tam opsal staré hodnoty...

V zákoně to není a jen tak nebude.

Mám jen boshe ev1, oktavky, felicie, vectry, escorty,fiesta, mondea starší

Nevim co je bioadapter... 5 diod a cudlik bez čidel

Pokud by k tomu fakt čidlo šlo připojit, tak by to bylo ideální

K té ceně... před více než rokem jsem je měl za 2, teď jsou levnější...

Drahé jsou ty stavebnice s potenciometry, ale z hlediska vlhkosti jsem ji nechtěl a ty ještě dražší s bluetooth.. to je přežitek

Kdyby bylo něco za pár korun lépe vyřešené, tak sem s tím

2013-12-12 20:27:06

v3nd44: bioadapter je tohle http://www.bioadapter.cz/

dost stejne vypadala jednotka ez85, flexcar (http://www.flexcar.cz) je asi taky klon. Tezko rict zda co je zkopirovany od ceho nebo jen marketing, byly to asi nejznamejsi predstavitele levnych prestavbovych sad co se tu prodavaly.

Me se dostal do ruky jen ten bioadapter a to byla katastrofa, tezko rict jak jsou na tom ty ostatni, muzou mit stejny zelezo, ale jiny software.

Tady je ten projekt alternativniho FW + dodelani teplotniho cidla (diskuze/readme/schemata)

https://sourceforge.net/projects/bioadapter/

2013-12-12 22:33:01

Tak jak koukám, je to ona... proto nejezdím na ecko pod nulou

Tím že je to jednoduchá věc, by to mohlo nějakou dobu vydržet bez problémů, ale určitě by to to čidlo chtělo..., bylo by to geniální

Teď se snažím sehnat líh někde jinde, bez benzinek, co to podle mého okrádají na benzínu a vstřebávánim vody i na lihu...

2013-12-13 14:12:04

v3nd44 : co bys chtel za tu jednotku na EV1?

jinak si myslim jak si psal posun vstriku u studenyho startu...nevypadla ti nula? 5% je hrozne malo. bezne se tam nastavuje 50%...a rozmezi ma pres 200%.

ikdyz mrzlo a mel jsem cisty e85 tak se mi to ohralo dostatecne po kilometru, aby to drzelo volnobeh.

Jak me stvaly ty spatne starty tak to zase micham s benzinem. na plne tankovani tj cca 36 litru beru 12 +-litr z toho benzin, zbytek e85. to dava nejakych 1:2 ve prospech e85.

A jednotka zatim je spokojena.

Ja mam teda 1.3 Zetec z rv. 04

2013-12-13 15:44:31

Spíš řeším spotřebu v penězích, to máš nějakých 600 + 371 takže za tisíc ujedes kolik?

Já nabiral za tisíc 37,7 litru ecka a za 300 cca 8 benzínu, s tím že ještě bylo něco na dně, takže jsem byl už u klapky hrdla na prasaka ujedu max 500, takže rozdíl je tím samým způsobem jízdy na benzin i přes 100 km. Když bylo - 15 tak jsem měl 10 až 15 % na start... Nevim jestli bych se odvážil tam dát 50, když u zahrateho motoru 25 % jsem se toho auta bal a v zimě jsem se rozjížděl na dvojku ve 30 procentech už byl uzranej

Jednotky mi leží doma, jedna jako náhradní, jedna jde do fiesty a ještě jedna, takže max 2 můžu poslat dál, cenu nějakou navrhni, pošli zprávu

2013-12-13 18:16:47

v3nd44: stahujes kalhoty daleko pred brodem. Muj SW davkuje pro E85 (pri 0C) pri startovani prvni 2s kolem 300%, pak to spadne na 120% a to tam drzi pres minutu. S timhle me to startuje jak vino v mrazech i pri letni smesi. Pri techle teplotach se lih ve valci vubec neodpari a motor ho vyhodi do vyfuku nespalenej, takze ho uzrat ani nemuzes.

2013-12-14 11:34:00

v3nd44: zapisuje se . Ovšem ta dražší, páč za prvé tu jednotku si sám nenainstaluješ a za druhé to je zásah do motoru

http://www.flexcar.cz/konverzni-kit-elotec-ec-85

2013-12-14 12:47:13

little_boy: a máš plechové těsnění pod hlavou, musí tam být o dost vyšší tlaky a návratnost snad ani není, ne?

po minutě ti to plynule snižuje, nebo to skočí na desetinu?

2013-12-15 21:05:35

v3nd44: jak jsi prisel na ty tlaky? pokud nesahnes na predstih, tak tlaky verne kopiruji kroutici moment motoru.... tzn s lihem jsou stejny.

Na motor jsem nesahal, ma jen zvednutej vykon ze 120 na 180 koni (vetsi turbo) a zjevne mu to vsechno nevadi.

Jo plynule to snizuje, asi jeste pul minuty mu to trva... vim ze to neni uplne tip top, chtelo by to aby to verneji kopirovalo to jak se ohriva motor, ale funguje to celkem ok a po rozjeti ECU jednotka pouzije lambdy a dorovna si to sama,.,.

2013-12-16 17:55:18

v3nd44: ted jezdim nakych 2,00 -2,10 koruny na kilometr s tim mixem.

na benzin to vychazi cca 2,50 koruny/ km

kazdopadne to s tim mixem jede ochotneji a motor ma lepsi charakteristiku nez na benzin a cisti to od karbonu. Cekam jenom kdy mi prdne vlnovec, ktery to ma za par, ale uz neco pamatuje. celkove ten vyfukovej system ma tendenci dostavat vic na pr*el, kdyz je tam vic vodnich par ve spalinach.

2014-10-22 20:42:33

Mám mondeo s motorem 2,5 V6 - 125 kW (2496) a přemýšlím o provozu na E85 máte někdo s tímto palivem zkušenosti a s tímto motorem ? A jakou značku řídící jednotky ?

2014-10-23 13:08:47

skrhyn: Pokud jsi to nečetl, doporučuji přečíst...něco na tom bude a já nadále i s oběma V6-kama zůstávám u benzínu " E85 se nevyplatí,...toť pouze můj názor a nemusí se ztotožňovat s jiným "

http://www.fordclub.eu/cl...spolecnosti-pokracuje-138

2014-10-23 14:10:50

Škoda času číst ten článek, snůžka nesmyslů a polopravd až lží. Stejně jako někdo naprosto nekriticky vyzdvihuje nějaké palivo, tak tohle je opačná strana. Z článku akorát čiší zoufalá snaha poplivat E85 co to jde a přitom jde o obyčejný líh....

Čtyři roky jsem jezdil na E85, 100000km... teď jsem předělal auto na LPG a to je palivo úplně naprd. S E85 nebyly žádné problémy, snadná instalace, lítalo to jak střela akorát ta úspora se nekonala... ale s LPG problém s instalací, musely se převrtat vstřikovače, jede to naprd, stačilo jednou natankovat někde humus a znova servis, čištění reduktoru, fakt zábava.... návratnost v nedohlednu a pruda :(


Odpovědět

1  2  3  4