Fórum - Téma


Rady+zkušenosti s provozem na E85


Fórum LPG / CNG / E85 Rady+zkušenosti s provozem na E85



1  2  3  4

2013-03-12 17:11:30

cernas:

Tak tankovat to může každý z vás. Jen je potřeba menší úpravy jak jsem psal, nebo to nějak rozumně naředit.

Ale pokud je to dlouhodobější záležitost, je lepší koupit tu sadu k tomu určenou

2013-03-12 19:07:45

cernas: Hoj urcite tankovat muzes a pokud nemas jednotku tak si dej benzin a pridavej etanol a uvidis kdy jeste jede a chyta.Ja kdyz zjistil ze jede na cisty tak sem rok jezdil bez jednotky(v zime s benz.)Pak jsem dal jednotku a na ni uz jezdim i v zime bez.Zatim jsem nezaznamenal ze by motoru neco chybelo a usetreni asi 10kc na litru je vse jiz zaplacene-znamka me stk v kourivosti na +. takze jezdim E85 a neresim povidacky

2013-04-04 16:39:21

čaute klucii,mam fiestu 1,3 44kw 1992. Znamej mi řikal že míchá benzín s ethanolem a že mu to jede líp že je auto pružnější.On má fiat punto 1.1 rok vyroby presně nevím ale bude totak 2000. Míchá to takhle 6litru benzínu a 4 litry ethanolu. Myslíte že by mi to fiesta spapala a jela? nemáte nekdo zkušenosti?díky

2013-04-04 19:10:44

fredyhofifinka: Fiesta by to spapala a jela by. Je otázkou jak, protože od určitého poměru by se musela provést úprava software v řídicí jednotce. To proto, že se mění parametry spalování - konkrétně se mění oktanové číslo paliva. O této problematice byly příspěvky i odkazy v sekci "Fórum-Technický koutek".

2013-04-04 19:24:56

fredyhofifinka:

Myslím, že v tomto fóru je toho o palivu E85 už dost.Přečti si všechny témata, a úsudek si musíš udělat sám.

Na E85 jezdí všechno, do určitého poměru.Pak už musíš koupit úpravnou sadu.

2013-06-17 14:39:06

deadrich: Zdravím, jezdím na směs etanolu již nějakou dobu a zatím žádné problémy. Vlastním FORD ESCORT VII r.v. 1997. Směs v létě 20% naturalu 95 a 80% etanolu E85. Má to tu výhodu, že auto jede bez jakýchkoliv úprav. V zimě je potřeba poměr upravit na 30:70 až 40:60 . Dle mého mínění se malinko zvedl výkon a jede to tišeji. Naopak se mi zdá ,že při studeném motoru to jde hůře do otáček, ale asi tímto způsobem z toho závoďák nikdy nebude. Jo a cena směsi v létě při dnešních cenách vychází na cca 27 Kč/l, což se domnívám ,že při dnešní drahotě je úspora proti cca 35 Kč dosti zajimavá. Ahoj, přeji hodně bezstarostných kilometrů. Adont

2013-06-17 20:04:15

adont:

Napsal jsi to dobře, ale zároveň sis odpověděl.To že to jezdí někdy v některých podmínkách hůře, to je to co se děje v motoru.Jinak směs zapaluje,

a to změní ta sada k tomu co se prodává.

Netvrdím, že se něco stane hned, ale podpalují se ventily, a pokud na to budeš jezdit tímto způsobem, může se stát, že další tvé téma, bude proč nestartuje nebo nemá výkon. Nebo něco podobného.

Ale držím ti palce ať ti to jezdí

2013-07-10 00:10:10

deadrich: Jezdím na čistý E85 a žádný problém nemám. Je to Ford Scorpio 2.4i. Escort jede jen teplý, studený jde špatně nastartovat.

2013-07-10 07:11:10

cowleyci5: To je přesně ono. E85 má ve studeném motoru takové vlastnosti, které zhoršují start oproti benzínu. Při nízké teplotě má směs E85 sníženou nižší rychlost hoření a tím i nižší výbušnost. Ale po dosažení běžné teploty motoru cca 80 stupňů celsia je vše úplně vpořádku. Kvůli zhoršeným startům řada lidí doporučuje míchat E85 s naturalem 95 v poměru alespoň 2:1.

2013-07-12 13:14:54

Ale prd, etanol ma maly tlak par, proste se ve studenem motoru pri kompresi neodpari a nevytvori vhodnou smes par a vzduchu. Rychlost horeni souvisi s predstihem a ne s vybusnosti. Chce to vetsi predstih pro E85 aby to kompenzovalo mensi rychlost horeni a nezralo to tolik. Obecne cim vic oktanu, tim mensi rychlost horeni a E85 ma oktanu hodne.

2013-07-12 16:40:11

little_boy: Nebo-li, tak jak to vysvětluješ, musí se změnit, oproti Naturalu 95, předstih v řídicí jednotce motoru. Zvládne změnu předstihu ve svém rozsahu řídicí jednotka motoru na základě údajů čidel a nebo se musí přepsat software v řídicí jednotce aby to zvládla?

2013-07-12 17:44:53

petrdepo: to hrozne zalezi na konkretni jednotce / motoru, starsi auto s predstihem vubec nehnou (treba zrovna mustang), novejsi si to umi trochu soupnout (umi vyuzit 98 - 100 oktanu). To je na E85 ale stejne malo, idealni je chiptuning aby ty mapy upravil primo na E85. Odhaduju tak 5% paliva se usetri kdyz to tuner naladi na etanol, zase pak muzou byt problemy s benzinem, je to dvojsecna uprava.

2013-10-18 16:11:31

E85 na 2.5i V6 .. Čabas, chci se zeptat. Je nějaký rozdíl v jízdě, ztráta kobyl apod. kdybych dal do svý V6tky Ethanol ? A c spotřeba ? Přemýšlím o něm. Díky

2013-10-18 17:15:59

puma se ve 3000 jakoby zasekne ve vykonu az to preleze ty 3000 pak to zase jede spotreba nevim

2013-10-18 17:16:56

Četl jsem, že spotřeba jde o 10% - 30% nahoru ale je to furt levnější než benzín.

2013-10-26 09:50:02

czekuba11: Jedina skutecna nevyhoda e85 jsou problematicke studene starty a vysoka cena, ve vsem ostatnim je lepsi nez benzin, je to nejdostupnejsi zavodni palivo. V neupravenem aute moc narust vykonu necekej, rozhodne nebude horsi. Spotreba v neupravenem aute bude minimalne 30%, spis vic. Mas V6, tam bys musel dat dve prestavbove jednotky, je otazka, zda se te vyplati nacpat tolik penez do toho auta. Uspota ve vysledku je diky vysoke spotrebe jen ~10%. Bez prestavbovy jednotky na to nejezdi, muzes testnout mix a kdytz auto rozsviti kontrolku, dotankuj benzin jinak riskujes podpaleni ventilu/valcu.

2013-10-26 11:52:25

little_boy: Dal jsem ho do přestavby na E85, až mi ho přiveze dodám zkušenosti s tím

2013-10-26 18:07:24

jak tady ctu ruzne prispevky tak mi to neda....

Kravina c.1 - Nutnost lepsich svicek

  • ty svicky se lisi v zivotnosti, spalovanim etanolu jejich zivotnost prodluzuju nebo drzim cca stejnou. a puvodni svicky ma tendenci naopak jeste vycistit od karbonu, stejne jako cely motor kudy chodi spaliny. Muze se stat ze nadmerne uvolneny karbon zpusobi poruchu motoru, pokud ten motor ma uz stovky tisic km.
  • iridiove svicky jsou drahy jako svina - 300 korun /ks. normalni sezenu za 30-50korun / kus. Kdyz bude zlobit zapalovani (vadny kus), tak je x krat vymenin, a bude to furt levnejsi nez investice do tech iridiovych.

nehlede na to, ze svicky menim s kazdym olejem, tak je prakticky nemozne obyc svickam odpalit zivotnost i s E85, pokud nemate pod kapotou 200koni a nehrajete si na schumachera.

Kravina c.2 - Etanol hori pri vyssi teplote

  • Presne naopak. benzin hori pri vyssi, pri stejnem tlaku vzduchu. LPG hori taky pri nizsi teplote. Mytus vznikl nejspis na zaklade zivotnosti ventilovych sedel. Ktery souvisi s mazivosti paliva a ochlazovanim sedel pri vstrikovani paliva. Nitridaci Tvrzena sedla mel uz i blbej favorit v motoru. Jestli ma mensi mazivost, to fakt nevim, kazdopadne je vseobecne znamo ze lpg namaha sedla vic nez benzin. A ze bych slysel i tak o Favoritu se zadrenymi sedly pri provozu na LPG, to fakt ne. moderni sekvencni vstrikovani LPG namahani uz eliminuje - davkuje nekolikrat aerosol lpg namisto plynneho skupenstvi, ktere dava obycejny reduktor, a tim ochlazuje ventily - S E85 to bude stejny nebo spis lepsi.
  • mam dojem ze u primovstrikovych motoru je to uz uplne jedno - tam se palivo se sedlem nemuze setkat.

Co je pravda ale

U starsich aut s vice km na tachu je vyssi riziko zadreni palivoveho cerpadla - myslim ze to bylo i u nejakych starych Escortu a Mondei a celkove aut, kde jsou znamy vymeny palivove pumpy.

ale tam bezne se ta cerpadla zadrela i pri provozu na benzin, protoze proste staly za h*vno.

Kravina c. 3 - vic oktanu = pomalejsi horeni

naopak. proc by jinak taky rvali vysokooktanove palivo do formuli ktera umi tocit i 20 000 ot/min.? tam to musi horet prave co nejrychleji a nejcisteji.

kdyz proslapnu plyn - hlavne u studeneho benzinoveho motoru - tak vyleti z vyfuku i slusne nacernaly kour, to jsou saze = karbon, protoze nestaci shoret vsechen benzin n CO2 a vodu. kdyz to udelam u E85 tak jich bude min nebo neuvidim skoro zadny. Protoze to ma vic oktanu a shori to rychleji.

s ohratym motorem a pri provozu na E85, pokud motor nema nejake zasadni problemy, jako ztrata komprese, zere olej atd. Jde obstat pri kontrole emisi i bez katalyzatoru....to asi mluvi za vse

2013-10-26 23:31:19

franni: High octane gasoline burns slower than low octane gasoline. The slow burn prevents engine knock when cylinder pressures are high.

http://mn.gov/commerce/we...es/images/OctaneFacts.pdf

Mam pocit, ze nechapes co znamena vyraz rychlost horeni, laskave si zjisti jak dlouho hori smes ve valci a jak dlouho trva otacka motoru pri tech tvych 20000rpm (napoveda: predstih zapaleni).

Kdys proslapnes plyn, tak z vejfuku leti kour predevsim proto, ze v ten okamzik motor pracuje v bohatem rezimu a neni v nem dost kysliku na spaleni vseho paliva. To je taky hlavni duvod proc pri plnem zatizeni nepodpalis ventily a neudelas diru do valce - vsechen kyslik schori s palivem a je jistota, ze nezbyde zandej kterej by chtel reagovat s materialem motoru.

2013-10-27 09:27:54

little_boy : Máš nějaké skušenosti ? Jinak tutaj je asi psané vše (možná )

http://www.astes.cz/prestavby-na-e85


Odpovědět

1  2  3  4