Fórum - Téma


Rady+výběr motoru při koupi staršího mondea


Fórum Technický koutek Rady+výběr motoru při koupi staršího mondea



1  2  3

viki  
2011-03-29 17:28:45

Jezdíš sám?, jezdíš naložen? jezdíš vyhlídkově? jezdíš svižněji? jezdíš štreky? jezdíš převážně město?prázdný auto někde kolem 1600 kilo dlouhé převody 1,6 -1,8 je pro pohodového šofera ktrý občas veze něco v kufru, k recenzím motoru jedna věc je recenze druhá mnohem důležitější je předchozí majitel sedni do 1,8 sedni do 2,0litru nech se svézt nejlépe s osazením v kterém jezdíš nejčastěji a uvidíš co tě osloví,spotřeba je prakticky stejná naopak 1,8 tě může nepříjemně překvapit když ji budeš šlapat , šťastnou ruku

2011-03-29 19:37:32

Ten nejvíc výběrový model, ale je fakt, že v ceníku z roku 98 asi nebude...

2011-03-29 20:15:11

FORD666: však jsem psal že si tim rokem výroby nejsem uplně jistej, takže to asi bylo 2000

2011-03-30 17:18:57

Dr.Riviera: však jo

2011-03-31 18:45:21

viki-Jojo já vím a je třeba zvážit všechno. Mám to složitější,dojíždím do práce 1000km a to jezdím sám ale zase mám dost věcí a tohle auto chci jen na ježdění do práce,na ježdění doma mám jiné auto které už brzy prodám a musím domů pořídit něco 7 místného což bude taky těžká volba ale to je jiná kapitola. Každopádně lhal bych kdybych napsal že mi na spotřebě nezáleží,při těch kilometrech co najedu za rok to může dělat velký rozdíl který jde utratit i třeba za hezkou dovolenou ale rozhodující to rozhodně není. Většinou jedu svižně ať tu vzdálenost nejedu věčně takže potřebuji ať to i trochu jede a to už rozhodující je. Jezdím tak 90% po dálnici což si myslím že i ta 1.8i když se rozkolíbe tak letí hezky ale je tam to ale..Nepotřebuju zase závodničku to bych se určitě neptal a zvolil ST,mám jen zkušenost že u takového Oplu je rozdíl mezi 1.8 a 2.0 šílený,s oběma se dá intenzivně letět 160km/h ale ten 2.0 má o 1500otáček při stejné rychlosti méně a je daleko tišší a v té rychlosti i úspornější.A když už jsem na to narazil kolik to ST200 bere když se s tím svižně letí na delší trasu?Ptám se jen pro zajímavost jestli se zde přítomných má někdo ST a jezdí dálky,je mi jasné že když se ten plnokrevník vydráždí nedá se spotřeba vůbec měřit,mněl jsem možnost pár takových plnokrevníku vyzkoušet jako třeba imprezu STI a vím že třeba ta žere i listí kolem cesty i když člověk jede volnějším stylem jízdy,zato BMW M5 mně překvapilo a to umí jet svižně i úsporně zároveň když se jede delší trasa, neznám nikoho kdo má ST abych mněl možnost to vyzkoušet na dálkovou tak se ptám těch co s tím zkušenost mají.. Já chci mondeo které poslouží mé potřebě a zároveň mi udělá radost jak s jízdy tak celkově, tak snad se najde mezi vámi někdo, kdo mně nakopne k rozumné volbě. Je totiž krásné si najít někde v tabulkách údaje o každém z tipů nebo si to vyčíst někde z časopisů ale ta realita se mnohdy hrozně liší od toho co se píše.

2011-03-31 19:18:17

Že Ti do toho kecám,pokud bych dojížděl takovou dálku a potřebuju kombíka a jezdil bych sám tak bych pustil Mondeo z hlavy.

Pokud bych chtěl ušetřit na nákladech tak bych volil i když Škodovku nemusím jedničkovou Oktávku 1,9 v kombíku,loni se doprodávali není to žádnej extra závoďák ale tyhle auta jezděj za 4,5nafty a motor není problém 500/600tis,km.To bylo asi poslední solidní auto od škodovky.Ty další nadupanější to je už pokladnička.Vono taky záleží kolik do toho chceš vrazit.

2011-03-31 19:18:40

Čeřa: no já mám sice ST220, ale už jsem s nim jel do Švýcarska, tam přes Rakousko (cca1200km v kuse)a to sem se držel předepsané rychlosti jak v Rakousách tak ve Švajcu, protože to tam přijde dost draho a jel jsem přesně za 9,1 l. Zpátky jsem to vzal přes Německo a při hodně svižné jízdě kde se rychlost pohybovala stále okolo 200 km/h a neustále se kvůli provozu zpomalovalo a zrychlovalo to jelo někde mezi 12-13l. Když ale jedeš furt tak do tich 160km/k tak jede mezi 10-11l...

2011-03-31 19:25:01

Dr.Riviera-Tak to jsi mně hodně překvapil,ale ty st200 jsou konstrukčně starší tak to bude jiné než ST220?

2011-03-31 19:29:09

Čeřa: no spíš si myslim že to bude hodně podobné a v některých situacích bude ST200 brát podle mě i míň je tam přece jenom v obsahu půl litru rozdíl...

2011-03-31 19:29:49

Milan1-No máš pravdu že úspornějšího auta z těch levných asi nebude ale jak už jsem zmiňoval chci to jako další auto čistě na ježdění do práce a jde mi hlavně o pohodlí což u octavky se o pohodlí nedá vůbec mluvit,je to dělník.Chci mít z auta taky radost.

2011-03-31 19:41:05

Dr.Riviera-vy mi teda dáváte...Já který se tak bráním představě že bych mněl zase opět víc než 4válce u auta na běžné ježdění (u úplného miláčka se V8 nějakého USA provedení nebráním vůbec spíš naopak) Nasadil jsi mi brouka do hlavy..Ještě že nemám nikoho kdo by mi to půjčil,to bych se asi zase nechal unést a koupil bych něco úplně jiného než jsem původně chtěl.

2011-03-31 19:42:48

Čeřa já jsem si až teď všiml, že ses ptal kolik bere ST200. No tak jen tak pro zajimavost. Dálku jezdím 8.8l/100 až 9.1l/100.

Jak píšeš, že ST200 je konstrukčně starší než ST220 tak ono je hlavně o dost lehčí.

2011-03-31 19:49:47

Hupino-Jojo,už to studuju.To jsou všechny ST v kůži?

2011-03-31 19:53:52

Kolik potom bere klasický 2.0i kdýž to ST jezdí za tak krásnou spotřebu nato jaký má výkon proti klasice.Takovou spotřebu jsem čekal u toho 2.0i

2011-03-31 19:56:57

Čeřa: Ono celkově sou ty V6tky v mondeích celkem úsporné na to jaký maj výkony a obsahy ve srovnání s konkurencí.(Strejc má passata 2.8 V6 a ten se pod 11l nedostane nikde) když pojedeš dejme tomu 160tkou ve Fordí 2.0 a ve v6 někde po německý dálnici, tak bude ta spotřeba hodně podobná, protože v6tku nemusíš k dosažení vyšší rychlosti nějak moc namáhat a trápit, nemluvě pak o rychlostech překračujících 200km/h. Hlavní rozdíl ve spotřebě mezi 4 a 6ti válcem bude hlavně ve městě a možná na okreskách i když před tejdnem jsme jeli asi 100 km po okreskách s STčkem za 8,5l, což byl rekord a ani rychle ani pomalu, prostě podle předpisů a bez zbytečnýho vytáčení motoru Jinak je jasný že se s tim dá jet i za 20l, ale to se jede na krev a to se zas tak často nejezdí vyjma pár jedinců ale hlavně ať už ST200, nebo ST220 je prostě kočár, který se s klasickym Mondeem nedá moc srovnávat a se kterym je radost jet a užívat si výkonových rezerv skoro v každý situaci

hof  
2011-03-31 20:29:20

to Čeřa – ahoj, a neuvažovals o tom zvolit jakýsi kompromis, nekoupit ani Mondeo s motorem Zetec ( 1.8 nebo 2.0 ), kde musíš hlídat intervaly výměny rozvodů ( řemeny ) ale ani rovnou nekoupit ST 200, kterých ostatně jezdí málo a jsou stále vzácnější a vzácnější, ale třeba by tě uspokojilo Mondeo s motorem 2.5 V6, který stejně jako ST má bezúdržbový rozvodový řetěz a relativně jich jezdí víc.

Ale, má to jedno ale, musíš najít model s motorem o objemu 2495 ccm, vyráběly se ke konci výroby Mondea MkII, od června do listopadu 2000.

Mondea 2.5 V6 se jako takový vyráběly od roku 1994 do roku 2000 a právě do toho června 2000 měly motory V6 obsah 2544 ccm, takže vyšší sazbu povinnýho ručení, rozdíl v sazbě je dost znatelnej.

Moje poznatky o spotřebě – Itálie tam a zpátky po dálnici průměr 8,4 ........ běžný ježdění po Česku, smíšenej provoz průměr 8,9 ........ zima 2010/2011 výhradně po Praze průměr 10,0

Ještě doplnim, čím se motor Mondea 2,5 V6 ve verzi ST 200 2495 ccm 151 kW ( 205 koní ) liší od „obyčejnýho“ Mondea 2,5 V6 2495 ccm 125 kW ( 170 koní ) .......

Mondeo ST 200 má jinou ŘJ, ostřejší vačky a leštěný sací kanály ......... jinak má ještě jiný přední ramena a další podvozkový prvky, který jsou fajn, přispívaj k jízdním vlastnostem, ale na otázku spotřeby vliv nemaj, proto je nebudu zmiňovat ......

Jen tak na okraj – v Mondeu ST 220 se nachází ten samej motor, objem 3,0 byl dosažen větším vrtáním

2011-03-31 20:37:12

Čeřa jsou tam Recara v kůži a samozřejmě ve všech stejný.

A František má pravdu s tím kompromisem. Sám má V6 a jakej to je šetřil.

2011-03-31 21:28:59

Ještě si dovolím doplnit Františka v jeho posledním odstavci. Rozdíl ST200 vs. V6.

Kromě zmiňované řídící jednotky,ostřejší vačky a leštěných sacích kanálků je to jiný airbox,škrtící klapka, zvětšená spodní část sání na 34mm, vačka je dutá pro úsporu rotačních hmot v motoru, jiná palivová pumpa a průchodnější katalyzátory, které kladou nižší zpětné tlaky. S tím souvisí výfuky Duplex. Zvýšený kompresní poměr 10,25:1 je dosažen hliníkovými písty.

Dále je to o 14 mm širší chladič vody plus vodní chladič oleje, zabudovaný do montážní části olejového filtru.

Podvozek by byl na dlouhý vyprávění, ten je uplně jinej. Ještě to má strmější řízení, převodovka sériová s delšími převody a kulisu převodovky v té době z nového Focuse. Setrvačník na spojce je o 1 kilo lehčí.

To je asi tak všechno a kdyby ne tak se omlouvám.

hof  
2011-03-31 21:29:45

no Milane - já a šetřil? Možná byses divil, minulej víkend jsem se rozdováděl a na rovince jsem tam dal trojku !!

A díky za doplnění, je vidět, že to auto máš prozkoumaný

2011-03-31 21:51:25

. Tak jsem to zjišťoval co se dá kde sehnat a s tím ST to není tak jednoduché koupit něco aby to bylo fakt ve stavu..A jelikož mám kupce na své auto a tlačí mně čas tak už jsem to vymyslel,vím teď momentálně o pěkné 1.8i ale fakt krasavec po 1majiteli a servis a vše tak to vezmu ať mám čím jezdit a pak se zaměřím na hledání toho ST,bude to chvíli trvat ale něco pěkného určitě najdu,když jste mně tak navnadili a co jsem teď ještě zjistil od známých tak mám chuť ho přinejmenším vyzkoušet na pár měsíců a uvidíme.

Jo a taky chci poděkovat za dobré tipy,jde vidět že mezi námi je mnoho nadšenců co o tom vědí fakt dost a jsem tomu rád, každá rada dobrá a mně zajímá vše kord, co se těch konstrukčních věcí týče..


Odpovědět

1  2  3