Fórum - Téma


Rady+Scorpio 2.5 Td - už ne...


Fórum Scorpio Rady+Scorpio 2.5 Td - už ne...

Informace o modelu: Ford Scorpio



2010-02-17 19:09:01

Zdravím všechny příznivce SCORPIO...Nyní mne berte, že hovořím ke konkrétnímu jednomu kusu s motorem Td, který mám,nikoliv k modelu jako takovému...

Osobně jsem si zvykl, že u tohoto modelu jsou problém s elektrikou - abs, nefunkční některé přístroje, nefunkční hlavní fuse box atd, ale to, co se stalo mne....

Koupil jsem ženě 2.5td, kombi, r.v. 1998, plná výbava mimo kůže super price, koupeno před měsícem, na sněhu, na letních...při koupi auto nemělo stk, bazar ochotně během hodiny zařídil...auto vypadalo super, pár oděrek, ulomená plastová klika, interier dobrý, motor i v - 20 ale startuje TOP!! vážně super..jenže..nyní se z motoru ozyvá bouchání, ztrácí se chladící kapalina, ztrácí se olej, oelj vytéká přes víko ventilů všude, nebyl tam termostat, sání a hadice od turba jsou plný oleje..

Vozidlo jsem řídil max. kilometr při koupi, na letních se zadkem šílený...po zvednutí na zvedáku u nás v dílně následující zjištění..

volné obě ramena v čepech a urvané zadní silenty - přičítal jsem to vadným pneu

vadné řídící tyče - vůle v kloubech a jeden kulový čep

vůle v tyči řízení a tekoucí servo

řemenice na klice řečeno šmatle...

přední kotouče stočeny pod limit

zadní totál

to co se děje s motorem je už věc druhá..

ztoho plyne jedna věc, ikdyž s auty žijete, kupujete, prodáváte, nikdy neodkládejte zkušební jízdu nebo ji neodbývejte, jako já....

Jen chci říct, že co vypadá z venku a napohled hezky, může někdy klamat...ale dyť to vidíme i v barech večer ne..??

  • ----------------------------------------------------------

Pozn.ADM.

Přesunutí ze všeobecné sekce do sekce Ford Scorpio

2010-02-17 21:55:20

Měl jsem toto auto i s motorem TDi 8let, kdyby ses zeptal tak jsem ti to za jednoho Birella rozmluvil, zkus to vrátit.

2010-02-18 07:59:07

Ahoj, bohužel už jsem to skoro dal dokupy, měl jsem ještě jedno auto, ale jako tohle jsem fakt neviděl....

2010-02-19 19:16:56

to joshua:.. jelikož se počítám mezi příznivce Fordu Scorpio, nedá mi to na tvůj příspěvek nezareagovat,

ten Tvůj kousek doplatil na zlatý český ručičky…ono nejen Scorpio paradoxně doplácí na skutečnost, že se auto vyšší střední třídy stává dostupné pro širší motoristickou veřejnost a díky „servisování“ po stodolách a přístupu a péči majitele jako k Fáčku se stává takový kousek při dalším prodeji ještě víc problematický.

Stejně „dobrou“ pověst díky tomu mají bývalé vlajkové lodi z té doby jako Renault Safrane, Citroen XM, Alfa 164, BMW E 32, 38 atd…málo kdo si uvědomuje, že původně drahé auto se bude stejně draze i udržovat přes fakt, že současná cena původně milionového auta je dnes úplně jinde…,

stáčení (další přežitek z dob Š 100) vnitřně chlazených brzdových kotoučů je jedna z totálních hloupostí při faktu, že korozí jsou napadeny nejen brzdné plochy, ale především vnitřní přepážky a hrozí zborcení kotouče jako takového, to samé je při problémech z chlazením agregátu – demontáž termostatu…tak může problémy (zřejmě natrvalo) řešit jen totální ignorant.

Co se týká vybrané motorizace, agregátu od VM Motori nebyla to příliš šťastná volba ze strany Fordu, ale hodnocení a srovnávání kvalit dvacet let starého agregátu se současnými není zrovna košér…agregát jako takový (s pouze malými změnami) využívaly i automobilky Alfa Romeo, Jeep a Chrysler, v současné době dodává firma vznětové agregáty prestižní divizi GM Cadilacu…

Brod je celkem malý město a klaunů není ani tady moc a tak se skoro všichni známe a vzájemně si pomáháme …kolega na 97 v kombajnu najezdil bezmála 290.000 tisíc bez zvláštních problémů a nebýt opouštějící kastle (koroze) asi by u něj zůstal, auto využíval převážně na tahání přívěsu, vozil auta z D a CH…základem úspěchu (nejen u tohoto agregátu) je udržovat v kondici chlazení/mazání a nejezdit s

tím jak s benzíňákem…respektovat horší prohřívání agregátu s dělenými hlavami a spíš se snažit využít poměrně solidního kroutícího momentu 293Nm/2000ot (např.námi opěvovaný BOB má „jen“ 281Nm/4 200 ot.)

než „ždímat“ z bezmála dvoutunového auta slibovaných 125 PS…

co se týká závad řešil za 7 let dvakrát napínací kladku centrálního řemenu a jednou ventil tlaku turba…jinak jen běžný servis…co se týká podvozku a hlavně naříkání nad pojistkovkami, mám auto o tři roky starší a zatím jsem nic s pojistkovkami neřešil…ona ta hlavní před ridičem je řešená jako vodotěsná…ve víčku je

po obvodě těsnící guma a funguje to, vyzkoušeli jsme to na demontované, jen to chce pořádně nasadit i přes poměrně komplikovaný přístup...a pomocná pojistkovnice má mít přes sebe a baterku kryt přes který dostane vodu do pojistkovnice jen kouzelník…

zbytek závad je opravdu pro „kulatý“ typický jako tekoucí hřeben řízení a vymlácený přední ramena…on je kulatej hodně náchylném zejména při používání neoriginálních kol větších rozměrů…právě zmiňovaný kolega podlehl kouzlu 17‘ od remotecu a ramena měnil po 80 000, po jejich prodeji a pořízení orig . 17‘ najel dalších 140 000 a o ramenech do doby prodeje nevěděl…

i když nejsem zastánce "turbokamen" v autě a ve Fordu zvlášť (vyjma Tranzitu), nemyslím, že zmíněná motorizace je zcela špatná, stejně jak zbytek "nepostiženejch" kritizuje SC II jako celek... přeju hodně bezproblémovejch km s Clownem…

2010-02-19 21:42:23

ahoj Majdo..

díky za příspěvek, já se Fordy bavím docela dlouho, firmu jsem zakládal ve svých 19ti a od té doby dělám fordy jako takové, ale více méně ty z USA nebo pro USA a hlavně staré Fordy/mazdy Probe

Scorpio jsem měl v několika variantách, sedany i kombi, ale vždy benzíny a diesel jsem koupil pro ženu jen že mě stál pár korunek, psal jsem, že na škopka nehážu bobek, osobně s 2.9 spokojenost nevyjšší!!

Dnes jsem třeba řešil věc, že po ránu auto bylo polomrtvé, motor mlátil jak kovadlina...ale chodil a šel za plynem jax tax, žena tohle neřeší, já jsem potřeboval cosi odvézt, tak když jsem dotoho sedl sem se málem....

Po sundání víka venitlů, které někdo zatěsnil červeným tmelem tak, že nechal původní těsnění a jen to zapatlal jsem vytahl spousty tmelu z pružina atd jenže...vahadla na druhé hlavě mi zůstaly v ruce...ne doslova, ale matice byly volné a štefty v hlavě neměly závit..udělla jsem druhé a hlavu přestřužil na m10 a už je to zase OK, vyrobit za 3 hodiny dva štefty s M10 závitem dole a dříkem a M8 nahoře za 2 hodiny, vše složit atd atd mě faakt nas*alo..

K pojistkové skříni co ti mám říct, třeba na 2.9 byla OK na tomhle je plná listí, humusu, a pojistky jsou zoxidované...vše je to v lidech, jak se otom kdo stará a kčemu to auto má, např. naše sloužilo k vození čokla, krátké bílé chlupy zaražené v koberci kufru jsou noční můrou...

Jelikož mám přístup k dílům i použitým auto mne mě sice se*e, ale co stím, prodat ho neprodám, vrácení neřeším tak to radši opravím a vím, že to je OK...zatím..

a kola mám na zimu 15tky, ramena jsem měnil před dvěma týdny, na léto jsem pořídil 16" takže bude sranda

S řízením problémy mám, ale nevím proc, volant se jakoby nechce vracet a v jednom místě mu musím i pomoci...

To že někdo nemá rád klauna je pravda, spousta lidí nechápe design atd atd....osobně než mondeo MKII tak radši klauna..mám i mondeo ale to není ono, jednak 1.8td je docela průs*r hlavně v zimě....ale řešit to tady nehodlám

mějse a i tobě spousty km

2010-11-07 13:11:10

Mě by zajímalo u tohoto motoru 2.5TD i 2.5 TDi jak je řešel rozvod motoru? Řetízkem nebo ozubenýma kolama?Ví někdo?

2010-11-07 19:13:35

To Niko: Starý dobrý motor VM má ozubená kolečka.

2010-11-07 19:24:24

Tak to je skvělá zpráva.... Já si budu chtít scorpíka koupit s tímto motorem.Ale nevím kdy to bude-musím najít dobrý kus a ne po nějakém praseti co ho odkráglovalo....

2010-11-08 23:59:14

od 97 roku bymy motory s rozvodem řetězem, přešlo se od bezporuchových kol k drasžšímu řetězu

2010-11-29 23:14:25

Tak jsem si koupil Scorpio kombi 2.5TD vybava ghia najeto 140000km-i bych tomu věřil když jsem to prolezl a musím říct že to jede dobře-turbo je turbo.... Ale nebyl k němu návod k obsluze... Zajímalo by mě na co je ten spínač co je mezi sedáky.Je kulatej a pod ním jsou spínače výhřevu sedačěk.A dále jsem si všiml že v pátých dveřích je servo motor na odvítání-jak se ovládá a kde najdu spínač jeho? Nebo na co je tam???

Damián  
Zdeněk
2010-11-30 14:56:12

Niko: ahoj ,pokud máš zadní okna v elektrice,tak to je tlačítko jejich blokování. Na středovém panelu ještě bývá tlačítko TCS.V pátých dveřích to bude nejspíš servomotor centrálního zamykání.Scorpio nemá otvírání dveří kufru uvnitř vozu.

2010-11-30 22:07:12

Jak jsem to zkusil a fakt je to na blokaci oken zadních... Ten servo motor v těch pátých vratech je na odemikání ale nevím jak se zapojený.Jsem zkoušel zavrít vrata a když jsem zatáhl za servo tak se odemčeli vrata.Když zamču auto kličkem tak kufr odemču klíčkem zvenku.K autu nemám centrál na dálku-jen klíce.

Damián  
Zdeněk
2010-11-30 22:16:22

Takže,jak to popisuješ je to v pořádku.Klíčem u řidiče nebo spolujezdce zamčeš a odemčeš celé auto včetně kufru.Když klíčem odemčeš jenom kufr,tak auto zůstane zamčené.Kufr zabouchneš a auto bude celé zamčené včetně kufru.

2010-12-02 22:57:55

Je někde na internetu příručka na scorpia i v cizím jazyce?Hlavně bych rád věděl jak je roztahaná elektrika po autě a kde jsou řídící jednotky-hlavně centrálu atd.

2010-12-03 09:43:01

to Niko:.. http://www.fordscorpio.co.uk/index2.htm ...snad tam najdeš co potřebuješ...

2010-12-06 23:39:15

Dík majda za odkaz.Nevíte kde se nachází řídící jednotka centrálního zamykaní?

Damián  
Zdeněk
2010-12-07 00:02:09

Niko - ŘJ centrálního zamykání je pod kastlíkem u spolujezdce u ŘJ motoru (označena x)

2011-02-27 22:19:01

Nevíte od čeho je tento kábl u baterky?

2015-12-03 22:21:45

Zdravím,po dlouhém přemýšlení jsem nakonec koupil (a asi toho lituji) Scorpio combi 2,5td 92 kw..auto je v dost špatném stavu,ale co ted řeším je to,že motor začne v 1800 oračkách zabírat,začne být slyšet turbína ale po 2100 ihned zvadne a jede jakoby holej diesel bez turba.předchozí majitel mi tvrdil,že to je normální,že to takhle má jet,že je to motor s tranzita a´t po něm nechci žádný sportovní zážitky atd,ale to je absolutní nesmysl.já osobně to diagnostikuji na váhu vzduchu,co myslíte vy?bohužel je problém,že těch aut je tak málo a ještě míň s tímhle motorem,že nevím o nikom,kdo jej má,nebo měl abych se ho zeptal,na inzertních servrech nikdo tuhle motorizaci neprodává na díly.nová váha stojí u Bosche 10700kč,což je momentální cena auta a to fakt dávat nehodlám.proto vás prosím o radyjestli nevíte kdo tohle auto má,nebo díly na něj,popřípadě zda by nebylo možné nahradit z jiného forda atd..předem moc díky za rady.

2015-12-05 15:16:49

jardanosek2: bez diagnostiky se dál asi "nehneš", podobné příznaky měl kolega na 97(TDi) 2200 ot/min a turbo umřelo, byl to vadný MAP senzor...

...jinak agregát je celkem rozšířen, jen ne u , najdeš ho u starších AR a produktů GM (např.Jeep, Voyager a pod...)


Odpovědět