Fórum - Téma


Rady+Mondeo-tuning motoru,zvýšení výkonu


Fórum Tuning a úpravy Rady+Mondeo-tuning motoru,zvýšení výkonu




2010-04-01 17:08:12

zdravím, uvažuji o zvýšení výkonu svého ST220 mohl by mi prosím někdo poradit jak na to poptával jsem chiptuning a nabídli mi nárůst výkonu o cca 18 hp myslíte že to má smysl a že to bude nějaký rozdíl poté uvažuji o vzduch. filtru GREEN a denso svíčkách pokud by vás napadla nějaká varianta nebo máte li zkušenost s tímto problémem budu rád za každou radu díky freerider.

2010-04-01 17:45:39

Ahoj co se tyče mě ja si myslim že 18 hp je skoro zanedbatelnej zozdíl,jedině že bys to auto měl na okruhy a strácel by jsi na vyjezdu ze zataček tak by ti možna tech 18 pomohlo ale na běznej provoz to hooodne lidi ani nepozna ....dalši vec filtry vetšinou jsou jen tuningova zaležitost s vykonem to ma malo společnyho,vetšinou to doda skvělej zvuk a každej si mysli že to jede jako krava,takže tot ode me

2010-04-03 17:48:48

Jestli chceš zvedat výkon motoru, tak čip nech až na konec A co se týče samotných úprav, tak dost záleží na tom, kolik chceš do toho investovat ... A svíčky dej radši origo Motorcraft. Nějaká Densa jsou k ničemu, budeš rád, když budou fungovat stejně dobře jak originály! Jestli máš dost dukátů, tak trochu inspirace např. tady: http://www.fordmondeo.org...upercharged_4WD_ST220.pdf

2010-04-03 21:48:33

Používám Iridiové svíčky Denso, v zátahu je to znatelný rozdíl, proti originálu.

Otevřený filtr, například Green, bude přínosem, jen v případě, že motor bude mít potřebu většího přísunu vzduchu, například u FORD Focus RS500, zvětšili air box, kvůli zvýšení výkonu, proti původní verzi.

Turbo je ta správná cesta, ale znamená to spoustu navazujících úprav a tím i investic. Tento motor přeplňovaný dvěma turbodmychadly s výkonem 430 PS, byl pohonou jednotkou Noble M400.

Jsem přesvědčený, že změnou mapy ŘJ, použitím Iridiových svíček, průchodnějšího filtru a případně úpravy výfukového systému, se dá docílit zajímavých výsledků. Není důležité kolik koní úprava přinese, ale jak se projeví v reálném použití vozu.

2010-04-04 21:51:41

Ty jsi asi jediný, od kterého čtu, že mají Denso svíčky nějaký smysl. Ale jako názor to beru ...

2010-04-04 22:25:42

To HmerX: to není můj názor, to je má zkušenost

2010-04-04 22:59:24

Ahoj zvýšit výkon motoru není problém když máš dost chechtáků podle mě je ST220 už tak na naše silnice dost silny ale kdo by nechtěl vic koni pod kapotou že - můžeš zkusit regulator tlaku paliva, otevřenej vzduchovej filt, ostrý vačky,turbo nebo kompresor,odlehčený duralový řemenice, sport spojku, sport výfuk od svodu až po tlumič atd. no a taky nesmíš zapomenou na podvozek a brzdy

2010-04-05 06:43:35

No ono tu někdo psal, že čip až nakonec, ale tím bych začal - je to nejrychlejší, vratná a laciná úprava. Měnit filtry sání, vačky, čerpadla, vstřiky,... - to musí udělat specialista a je to za těžkej peníz. mimochodem iridiové svíčky jsou jen psychologickým tahem na najivní řidiče, i já jsem si je koupil (Mazda 323, 1,8 benzin, 115 koní) a po pár tisících jsem mohl říct, že nemají smysl - snad jen asi 3x vyšší životnost, ale zase asi 3x více stojí, takže nula od nuly pojde. Filtr green mám v té mazdě taky a je to taky hovadina.Pokud jsem si chtěl trošku přidat výkonu, tak jsem tam nalil Shell W-power a přidal si předstih - neklepalo to a nějakých 10% výkonu to mohlo přidat. Kromě té Mazdy mám ještě Mondeo 2,2 TDCi a tam jsem šel taky okamžitě do chipu. O ničem jiném neuvažuji.

2010-04-05 08:42:25

Ivoši, Ivoši, proč to píšeš? Nejsem naiivní řidič a ID mám odzkoušeno, jinak bych to nepsal.

Co se týká chip, je rozdíl, když ho dáš do td, nebo do atmosfericky plněného motoru. A s tím jak odsouváš hardware úpravy, protože je musí dělat specialista, a podsouváš úpravu ŘJ, tu ti snad udělá nějaký strýček před domem, nebo jak?!?!? Už po několikáté tu prosazuješ chip, ale je to individualní, spoustu firem ho nabízí a slibuje navýšení výkonu, ale v mnoha případech je to větší "placebo", než Iridiové Denso.

A když chceš radit, piš to prosím jako své zkušenosti, případně názory a né jako dogma.

2010-04-05 16:35:09

Jsou to mé zkušenosti, prověřené roky provozu - tu mazdu mám již 10 let a povyšuji je tedy "na dogma" pokud to tak cítíš, protože jsou pravda. Podívej se na krabičku od těch "zázračných svíček", jsou tam jakési nesmyslné grafy nárůstu výkonu a snižení spotřeby, ale není uvedeno pro jaké auto, za jakých podmínek, prostě reklamní triky - pokud ji nemáš, můžu ti ji oskenovat.

Ano, je rozdíl chipovat cokoliv s turbem a klasickou atmosféru, ale i renomovaní chiptuninkáři ti udělají chiptuining čehokoliv standardního (a motory Fordů tam patří) do 10 tis Kč a považuji to tímto za nejradikálnější možnou změnu, kterou lze za tuto cenu udělat. Další změny jsou komplikovanější a ruku na srdce - kdo si nechá rozkuchat funkční motor u zánovního auta a nechá tam dát nové vačky? Kdo vyhodí za stejných podmínek standardní, fabrikou ověřený vzduchový filtr a namontuje tam cosi, co vypadá jako "sportovní sání" ale v praxi vůbec nekoresponduje se zbytkem systému pro přípravu směsi?

Prosazuju a doporučuju chiptuning, protože ... viz vše výše uvedené.

Máš pravdu v tom, že chiptuning a chiptuning je rozdíl. Mohu-li kategoricky stanovit kam ano a kam ne, tak Bitpower ve Vrbnu pod Pradědem (je to z ruky, ale stojí to za to) vždy ano a ABC tuning Brno nikdy ne... Mám osobní zkušenosti z obou firem.

2010-04-05 19:08:58

Nevím sice, jak se svíčky prověřují několik tisíc kilometrů, pokud se nejedná o prověření doby použitelnosti, dejme tomu, ale je to stále jen tvá zkušenost. Dogma by to bylo, pokud by se jednalo o konstantu, která je nezpochybnitelná.

Já mam vyzkoušena Iridiová Densa a fungují, takže žádné dogma.

S Bit Power mám výborné zkušenosti a nedám na ně dopustit, nikomu jinému bych úpravu nesvěřil, přesto po úpravě řídící jednotky, došlo k nárůstu o 3 koníky a myslím, že i ta cena byla vyšší.

2010-04-05 20:51:30

K těm svíčkám - je to jednoduché, chtěl jsem vyjádřit, že ani po ujetí několika tisíc km jsem na nic pozitivního při jejich použití nepřišel. Myslím, že ujet takovou vzdálenost je nutné, než vyslovím nějaký zásadní závěr.

Nemohu polemizovat o zisku toho kterého motoru po chiptuningu, je to relativní a subjektivní-pokud nejedeš před a po úpravě na brzdu. Po různých doporučeních jsem nakonec oslovil kluky z Bitpoweru na moje 2,2 TDCi, tam slíbili minimálně 26% navíc (už si nepamatuju jestli výkonu nebo točivého momentu) a po mé intervenci ještě něco navíc a myslím, že to tak nějak ve finále bude. Na brzdě jsem nebyl, ale jede to "jak blbý" když sešlápnu pedál - mám i obavy o spojku a převodovku.A proto jim věřím, že opravdu dovedou. V ABC tuning jsem byl s tom už omýlanou Mazdou a zlepšení bylo jen subjektivní - praktiicky asi jen vyresetovali ŘJ a poslali mě domů. Protože jsem si to přál, tak jsem si myslel, že to udělali dokonale, ale bylo to jinak - až v tom Bit poweru mi řekli, že jsem naletěl, že ten motor co mám, je nečipovatelný , proto mám ABC tuning za prototyp neserióznosti - lze najít i další odkazy na tuto firmu, které moje tvrzení potvrdí. Chybami se člověk učí, bohužel především vlastními.

2010-04-06 11:23:03

Proti firmám, ktoré bez mihnutia oka

oklamú zákazníka patrične drahou

softvérovou úpravou v našich končinách

neupraviteľného auta. Radi by sme sa s vami podelili

o čerstvú skúsenosť s relatívne známou moravskou

firmou ABC Tuning. Jej konanie totiž nemožno

vyhodnotiť inak ako cielené klamstvo a okrádanie. Na

základe výčitiek, že naše firmy nedokážu upraviť to

a tamto auto a v abecéčku to nie je problém, len sú

ďaleko, padlo rozhodnutie danú firmu kontaktovať

a reálne si vyskúšať ich schopnosti. Úloha bola

jasná – softvérovo upraviť v našich podmienkach

„neupraviteľnú“ Toyotu Avensis 2,2 D4D. Auto je

vybavené riadiacou jednotkou značky Denso a zásahy

do nej sú nemožné.

V telefóne odpovedala slečna. Samozrejme,

dané vozidlo dokážu upraviť, a to kdekoľvek, lebo

upravujú cez diagnostickú zásuvku vozidla. Táto

informácia nás veľmi potešila. Avensis sme na

úpravu ihneď objednali. Slečna si vypýtala kontakt,

dohodla miesto stretnutia a oznámila nám, že máme

čakať technikov na čiernom Lexuse, v ktorom majú

svoje mobilné laboratórium.

Tak sme sa teda s technikmi stretli na pumpe

v Bratislave. Boli dvaja, technik a obchodný zástupca,

ktorý mal na starosti „papierovačky“. Technik si

vypýtal kľúče od auta, naznášal doň kopec káblov

a notebook, pripojil sa na diagnostickú zásuvku

vozidla a tváril sa, že na počítači niečo robí. Medzitým

„obchoďák“ starostlivo vyplnil dohodu o diele

(vykonaní čiptuningu), kde doplnil všetky špecifikácie

ohľadne vozidla, zákazníka a dodávateľa služby

spoločnosti ABC tuning. Medzitým sme sa, samozrejme,

vypytovali na rôzne problémy a fakty, ktoré

sa nám (akože laikom) snažil vehementne vysvetliť.

Prvá vec, ktorá nás zarazila, bolo, ako vysvetľoval

techniky úprav. Existujú vraj dve možnosti – tzv.

boxom, volá sa Bitpower a nie je to dobré. Druhá

technika je úprava priamo riadiacej jednotky

motora a to sú oni – ABC tuning. V duchu som si

pomyslel, ako by asi reagoval Roman Putner (konateľ

Bitpoweru), keby to počul...

Ale to podstatné prišlo až potom. Doslova tam

padlo toto: „Vážení, a teď pozor. Po úpravě je nutné

najet přibližne 1 300 km.“ Áno, napíšeme to radšej

i slovom: „Tisíctřista kilometrů na lehký plyn s maximální

rýchlostí do 130 km/h. Až pak je možné

postupne začít přidávat plyn. Kdyby se náhodou

stalo, že předtím přidáte plný plyn, celou úpravu

zničíte a všechno bude třeba udělat jěšte jednou.“

Asi po hodine technik vystúpil z auta a oznámil,

že auto je načipované, môžeme ho ísť vyskúšať – na

ľahký plyn. Avensis sme deň predtým podrobili

meraniu na najmodernejšej záťažovej valcovej brzde

Maha LPS 3000. Tolerancia merania pri tomto

výkone je +/– 1 %. Namerali sme 153 k a 331 Nm.

Logicky musela padnúť otázka, aký máme po úprave

výkon? Technik, ktorý ani nepoznal sériové parametre

auta, sa opýtal, aký je pôvodný výkon auta.

Podľa údajov výrobcu je to 110 kW, čiže 150 k.

Na základe toho uviedol, že auto by malo mať o cca

18 až 20 kW viac. Opýtali sme sa teda, koľko to bude

pri tomto aute konkrétne. Zahľadel sa dohora a po

asi dvoj-trojminútovom rozmýšľaní a prerátavaní

nahlas vyrátal, že keď má auto sériovo 110 kW, teda

150 k, a teraz pridal asi 20 kW, tak to bude mať

okolo 200 koní a z pôvodných 320 Nm budeme mať

440 Nm. Požiadali sme ich, nech tieto údaje zapíšu

do spomínanej zmluvy. Obchodný zástupca sa teda

do zmluvy neokúňal napísať, že auto má po úprave

vyrátaný výkon 200 koní a 440 Nm. Keď sme sa

pozreli do zmluvy, stálo tam nie 200 k, ale 190 kW,

čo je 258 k! A nie 440 Nm, ale 440 Nt. Takú

jednotku ani nepoznáme...

Ivan sa teda s jedným z nich posadil do auta

a šli na skúšobnú jazdu. Samozrejme, hneď stlačil

podlahu. Keď sa vrátili, vystúpil so slovami, že nijaké

zvýšenie výkonu necíti. Navrhli sme možnosť dať

auto na záťažovú brzdu a ihneď zmerať výkon po

úprave. Následne sa správanie pánov „tunerov“

obrátilo o 180°. Oznámili nám, že majú veľa práce

a ďalšie objednávky a nemajú čas s nami ísť. Tiež

vraj nemáme zbytočne platiť za merania v iných

firmách, vraj oni nám odmerajú auto v abecéčku

bezplatne. Naším argumentom bolo, že sme si objednali

úpravu troch áut. Práve „upravili“ prvé,

určite teda majú čas. Neostávalo im teda nič iné,

ak chceli mať za službu zaplatené.

Veľmi dobre však vedeli, čo ich čaká...

Presunuli sme sa teda s toyotou na mahu

vo Vlčom hrdle v BA, ktorú vlastní firma

Profituning. Len pre informáciu, zariadenie

absolvovalo v apríli garančnú prehliadku a kalibráciu.

Už počas jazdy sa chlapci z ABC vypytovali, ako

je možné, že nám auto odmerajú ihneď. Predsa

v Brne sa na meranie objednáva aj týždeň vopred.

Keď videli, že sám Ivan otvára dvere, zacítili vo

vzduchu „prúser“. Na to sme vyložili karty a povedali

im, kto skutočne sme. Proti konkurencii nič nemáme,

ale proti nekalej konkurencii a pseudočiptuningu,

na princípe placebo efektu, ako robia oni, budeme

bojovať veľmi statočne. Preto sa toto celé zomlelo.

Už sa ani nesnažili brániť a priznali sa, že je to tak,

a že to robia iba pre peniaze. Zavolali sme teda

políciu, podali trestné oznámenie za podvod a pevne

dúfame, že nie ako veľa iných vecí práve tento spis

nebude založený do skrine vyšetrovateľa, že orgány

túto vec dotiahnu do správneho konca.

Týmto materiálom by sme chceli všetkým vám

ukázať, ako ľahko sa môžete stať obeťou podvodu.

Nedajte sa ošmeknúť ľuďmi, ktorí k ostatným nemajú

štipku úcty. Bez váhania sa vám pozerajú do očí,

klamú a tvária sa, že tie peniaze si zaslúžia. To však

nie je všetko. Na muške máme ďalšieho špecialistu,

tentoraz zo Slovenska. Sme si istí, že i keď si tento

článok náhodou prečíta, určite neprestane...

Redakcia AT magazínu by tu zvlášť rada

poďakovala zástupcom MM racing a Profituning za

snahu a odhodlanosť, ktoré v konečnom

dôsledku pomôžu ochrániť vaše

peňaženky a zaslúžia sa o dobré

meno tuningu.

Na začiatok povedzme, že Marek Mosný a Ivan Šoltýs sú majiteľmi

známych slovenských čiptuningových firiem. Spoločne sa dohodli, že

začnú bojovať proti pseudočiptuningu. Že proti čomu to idú bojovať?

5/2007 21

2010-04-08 06:41:47

To Ivoš: no vidíš, už to vypadá mnohem lépe.

Teď já, je to určitým způsobem mé know how, tak to všude nepíšu, ale pravidla platí i pro mě a když chci radit, měl bych svá tvrzení podpořit fakty.

Iridiová Densa, jsem si koupil, po dlouhém rozmýšlení a zkoumání o co vlastně jde. Nebyl jsem si jistý, že z toho bude nějaký efekt, ale svíčky jsem měnit chtěl a tak jsem si připlatil a šel do risika, že zase promarním nějakou tu korunu. Po výměně svíček a asi 10 kilometrovém, prohřátí motoru, jsem sešlápl plynový pedál. Můj motor má špičku lehce nad 4 000ot/min, když jsem se dostal k této hranici, rozjeli se mi koutky do překvapeného úsměvu. Byl to mnohem intenzivnější zátah, nejedná se asi o 5 koní, možná o 5N/m, ale každopádně to rozdíl je. Po pár návštěvách zmíněné oblasti otáček se to lehounké zvýšené postrčení vytratilo, ale to byl jen můj pocit, protože jsem si na zvýšenou dávku rychle zvykl. Z toho vyplývá, po ujetí několika tisíc kilometrů, dělat závěr je zbytečné. Po čase jsem měl nějaký problém s pravidelností chodu motoru, vyměnil jsem svíčky za originál, chvíli jsem s nimi jezdil, ale problém se ukázal jinde a já se po pár stech, možná tisíci kilometrech vrátil k Denso a znovu se mi rozjeli koutky do samovolného úsměvu. Není vyloučeno, že můj upravený motor vykazuje větší zisk při použití svíček ID, ale je jisté, že fungují.

To s tím relativní a subjektivní to jsi napsal hezky, pak právě tvých 200 koní je irelevantní informace, naopak za důležité považuji "jede to jak blbý", to je oč tu běží. Já mám svá tvrzení o přesných číslech na papíře, takže když to tady napíši, mám to podloženo.

A ještě se vrátím k tomu staršímu příspěvku, kde si uvedl, že tankuješ W-Power, pro zvýšení výkonu, měl jsi asi na mysli W-Power Racing. Ale i přesto, jsi to trošku přehnal, 10% je opravdu hodně u tvé Mazdy, by si změnou paliva, měnil výkon o 11,5 koně, to by byla výborná alchymie.

2010-04-09 18:15:13

To FORD666. No vidíš, nakonec mi po mnohých radikálních názorech ještě odpustíš, že mám všechny motoristy s iridiovými svíčkami za najivní řidiče, kteří naletí reklamě. Teď si ještě vzpomínám, s tím naletěním, že jsem do té Mazdy lil i všelijaká ta zázračná aditiva do olejů, aby se neopotřebil motor a zlepšilo se v té souvislosti vše možné, snad i účinnost topení a intenzita houkání klaksonu (např. Slick 50, STP Cleanery, Motor UP a jiné srajdy, které opět nefungují podle reklamy, ale udělají v prvním okamžiku radost, protože má kupující dojem, že teď tam konečně nalil to, co motor potřebuje a na co ti hloupí vývojáři v automobilkách ještě nepřišli). Možná ti ta iridia fungují opravdu lépe než jiným, protože motor, co máš ve stroji na to slyší, ten můj v Mazdě ne. Změna výkonu - pocitově vyjádřena lepším zrychlením o nějakých subjektivních 10% nebyla dána pouze palivem, ale především předstihem, to palivo má jen výhodu v tom, že díky více oktanům motor později klepe a snese větší předstih - ale to je obecně známo. Ale dosť bolo Mazdy, tady jsme na Fordově fóru, byť mnohé úvahy platí obecně.


Odpovědět