Fórum - Téma


Rady+Mondeo-provozní náplně,doplňování,výměna ap


Fórum Mondeo MK II Rady+Mondeo-provozní náplně,doplňování,výměna ap

Informace o modelu: Ford Mondeo MK II



2010-03-08 07:07:20

Ahoj všem, pordíte mi někdo jaké provozní náplně používáte (převodovka, motor, brzdovka, chladící kapalina, posilovač...). Mám v tom trochu hokej. A ještě to nejdůležitější Mondeo 1.8, motor zetec r.v. 1998, kombi

2010-03-09 21:23:08

Specifikace Ford:

Motorové olej M2C913-A, M2C912-A1 -20 °C až 40 °C SAE 5W-30

Alternativní specifikace:

Motorové olej ACEA A1 / B1 -20 °C až 40 °C SAE 10W-30

Motorové olej ACEA A2 / B2 -20 °C až 40 °C SAE 10W-30

Motorové olej ACEA A3 / B3 -20 °C až 40 °C SAE 10W-30 / 10W-40

Motorové olej ACEA A3/B3 a API SH/CD/EC -20 °C až 40 °C SAE 5W-40

Chladicí systém

Chladící kapalina Ford ESD-M97B49-A Všechny teploty

Ruční převodovka

Převodovvý olej Ford M2C 186-A Všechny teploty SAE 75W-90

Brzdová kapalina DOT 4

2012-12-28 23:37:40

Ahoj

Chtěl bych napsat pár slov k výměně chladící kapaliny,zejména to,co chybí v knize "Jak na to" (od H.R.Etzolda)

Budu popisovat model benzín 1.8 Duratec 81 KW. Aby šla kapalina vypustit tím plastovým šroubem na pravém spodním rohu chladiče (strana u pravého předního kola) musí se nejprve odmontovat spodní plastový kryt motoru-je to 7 šroubů. Výpustný šroub chladiče je schovaný za kovovým nosníkem rámu chladiče.Etzold doporučuje šroub povolit např.mincí,ale je tam tak málo místa,že se tam člověk nedostane prsty.Je nutno použít široký šroubovák,nebo jako já-oblý konec kovového plátku do pilky.Šroub jde povolit snadno,není moc utažený.Kapalina potom začne dost stříkat,tak pozor,nesmí se dostat na plochý drážkový řemen příslušenství-mohla by časem narušit gumu.Nejlépe je přidržovat šroub rukou,aby kapalina jen mírně odtékala a nepostříkala všechno kolem.Po vypuštení kapaliny, utažení šroubu a napuštění nové směsi,jsem potřísněný nosník i všechno kolem umyl důkladně čistou vodou. V knize "Jak na to" je uvedena nápln 8,3 litru-znamená to tedy koupit u Forda 4 litry koncetrátu,ale stačí bohatě jen 3 litry+ voda=6 litrů,víc se stejně nedá vypustit a tedy ani znovu doplnit.Mě vyteklo jen 5,3 litru.(auto stálo vodorovně,topení otevřené,víčko nádržky sundané) Litr koncentrátu Ford (červeno růžová barva) stojí kolem 144,-Kč a ted mám jeden litr zbytečně navíc.Odvzdušnění jsem provedl přibližně stejně jak je napsáno v knize,v podstatě se jen musí nechat zahřát motor na provozní teplotu+ pár minut navíc a párkrát zvýšit otáčky,aby se odvzdušnilo i topení.To musí být celou dobu od začátku naplno otevřené-puštené.Kapalina se mění jednou za deset let,specifikace je uvedena v předešlém příspěvku.Ale paní u Forda mi řekla,že se stejně používá jen tahle jediná,jiná se u nich ani neprodává.Po pár jízdách je nutná kontrola a případné dolití do vyrovnávací nádržky.

2012-12-29 08:33:08

Ahoj Jurin

jen pár drobností, nemusíš kupovat chladící kapalinu jen u forda, dá se ta samá sehnat za polovic v každém slušném obchodu s autodíly. Jasné, že nevypustíš vše, něco v autě zůstane. Nejlepší je před výměnou lehce ohřát motor aby otevřel termostat, nebo ještě lépe a to dělám já propláchnout motor teplou vodou. Termostat se Ti taky otevře a přitom vyplavíš nečistoty a zbytky staré chladící kapaliny. Pak máš jistotu, že máš čistej motor. Sice je pěkné, že píšeš výměnu po 10-ti letech, ale to bych osobně nedělal, ona totiž stárne a rozežírá tím těsnění a hadice, lepší je ji měnit cca po čtyřech letech a to Ti řekne každej kdo se motá trochu víc okolo aut. Ale nic ve zlém, píšu to jako radu.

2012-12-29 14:20:41

Děkuji za názor a radu.

To s tím termostatem jsem nevěděl,-v knize "Jak na to" nepíšou,že motor musí být nutně zahřátý.Já ho měl jen tak sotva vlažný,příšte ho tedy zahřeju trochu víc,ale ne zas tak,abych se opařil při vypouštění. Kapalina která vytekla (po 10 letech) byla krásně čistounká,předpokládám že chladící systém tedy není zanešený usazeninami,tak snad se zas až tak moc nestalo. To s tou výměnnou lhůtou 10 let se mi taky zdálo trochu moc,na jiných autech jsem fridex měnil normálně po těch 4 letech,ale tu 10-ti letou lhůtu jsem přikládal tomu,že kapalina originál Ford,je asi nějaká kvalitnější s více nějakými aditivy. A taky značkové servisy a výrobci aut ženou své zákazníky do servisů co nejčastěji,aby měli kšeft a tak když už Ford předepisuje lhůtu až 10 let,asi je to tak v pořádku a má to nějak opodstatněné.Ale stejně ji vyměním dřív.Dík za rady

2012-12-29 17:14:02

Jurin,

motor můžeš zahřát i bez víčka na vyrovnávací nádržce a tudíž bez přetlaku. Stačí teplota aby začala proudit voda chladičem, potom motor vypnout a pak vypustit Bez tlaku tě může postříkat jenom při neopatrnosti.

2013-12-27 21:56:34

zdarec lidi jakou brzdovku do Mondea mk 3 tdci

2013-12-27 22:16:54

peca: Ahoj DOT 4

2013-12-28 12:16:14

povadi: díky moc za radu


Odpovědět