Fórum - Téma


Rady+Mondeo-na co se zaměřit při koupi ojetiny


Fórum Mondeo MK III Rady+Mondeo-na co se zaměřit při koupi ojetiny

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2

2011-02-04 23:55:15

Zdravím,

mám od známého nabídku Mondea mkIII benzín 2.0i (r.v 2001). Má už ale najeto nějakých 230.000 km a i prej nějak trochu cuká motor (co a jak zatím nevím, půjdu se na něj podívat v neděli), ale je za dost slušný peníze - 50000kč, takže mě to láká...

Dotaz je, co všechno se na takhle starým a jetým autě může rozsypat a kolik by ev. stály opravy konkrétních věcí. Dal by se udělat nějaký seznam? Jasně, že se zde může už rozbít vše, ale berte jen věci >3000Kč... (spojka, setrvák, ložiska na kolech, tlumiče, servo, čerpadlo, kotouče...)

Ptám se, že se ho budu ptát, co na tom dělal (má to auto asi už 6 let, takže ta historie je celkem jasná) a pak budu zhruba vědět, co čekat a jestli teda do toho vůbec jít nebo ne...

Jinak - kolik je vlastně životnost mondea? V bazarech mají takhle starý auta i s 130-150.000km, no ale věřte tomu... u starých škodovek se mělo za to, že po 150.000 km je to do šrotu.

Předem díky moc za info.

odjinud

2011-07-25 20:38:21

Jeden zajímavý odkaz :http://www.dfens-cz.com/v...hp?cisloclanku=2010103104 . vaman

2011-08-01 18:06:36

Přeji krásný den,

mám úplně stejný vúz (benzín 2,0i, r.v. 2001), najeto poctivých 180 000 km (jsem 2.majitel, kupoval jsem auto od známého a ten ho kupoval nový v ČR), já jsem najel asi 100 000 km. Zatím maximální spokojenost, jediný větší a dražší problém byla výměna sání (závada se projevovala kolísáním volnoběžných otáček), oprava ve značkovém servisu FORD asi za 9000 Kč. Jinak většina věcí pořád originál - výfuk, tlumiče, baterka,... Spotřeba asi 7,5 l, ale jsem velmi klidný řidič. Zatím nemám důvod auto měnit, snad jenom trochu víc rezne, než bych od takového auta očekával.

2014-01-06 23:38:13

vin atd .. Dobrý den,chtěl jsem se zeptat chci koupit Mondeo mk III a chci se zeptat kde hledat vin a číslo motoru a naco si dát pozor chci kupovat naftu TDCI za každou odpověd předem děkujji.

2014-01-07 07:58:59

pepan vin auta je za čelním sklem zpravidla na levé straně auta u stěračů , je umístěno vevnitř na palubce , může vypadat nějak takhle - WFONXXDBBNSE65842.... . Je taky v motorovém prostoru na lemu , bývá trochu schovaný pod těsnící gumou . A případný prodávající ti ho musí před koupí sdělit , aby sis ho prověřil v databázi - policejní ,leasing , exekuce .

2014-01-07 08:39:09

pepan:

Také je win na právem B sloupku, ale to jen na štítku což je jen orientační, najdeš tam také číslo barvy atd.

2014-01-07 10:32:57

vaman: díky moc a případně na jaké věci si dát natom autě pozor. Četl jsem že tankovat jen kvalitní naftu plus aditivum jako jedna z věcí např.

2014-01-07 10:46:31

tomenzino: díky moc snad se mě zadaří něco slušnýho sehnat.

2014-01-07 11:17:58

pepan:

Jestli to chceš přiblížit, tak v dnešní době kupovat staré TDCI , je skoro sebevražda.

2014-01-08 15:06:58

tomenzino: tak tos mě moc nepotěšil ale vtom případě na výběr od Forda v deaslu moc nemám.

2014-01-09 00:49:38

pepan:

Jediná možnost, hodně si přečti na co si dát pozor, a přes všechny řeči co ti bude prodávající servírovat,

musíš si ověřit fyzicky, aby auto mělo ty poctivé kilometry co má mít, a to někde kolem 100-120tis max.

Jinak to prostě nemá cenu. A to je kámen úrazu. Tak málo kilometrů najeto je prostě problém.

Takže je to na tobě. Ty kilometry se dají zjistit na cebii za 499kč. Nemusí to být přesný, ale aspoň poznáš jestli s nima někdo někdy manipuloval

2014-01-09 16:55:17

tomenzino: hmmm... A jakej je rozdíl mezi tím kupovat ojeté TDI TDCI a třeba benzína?

Je uplně jedno co je to za auto, co je to za motor a taky je jedno kolik to má najeto.

Jistě čím míň km tím líp. proto se u nás taky přetáčej tacháky... Mám doma common rail kterej má nakrouceno 300 tis. A až na spojku a čidlo polohy klikovky je v tom motoru všechno původní...

O auto se člověk musí alespoň trochu starat.. viděl sem benzínový motory zadřený po 60 tis protože pán prostě nevyměnil olej... Jistě, disel je náchylnější na údržbu a zacházení, ale pokud člověk najde solidního řidiče tak nevidím problém koupit auto s najetejma 200 tis. Jen prostě musíš počítat s tím že příjde třeba ta spojka... která je dneska ranec. Ale motoru nemusí nic bejt...

2014-01-09 17:11:48

Whitedevil

ano přesně tak. Sám jsi na to odpověděl. Ten diesel je hodně náchylný na údržbu, a na naftu jakou tankuješ. Proto pišu malo najeto, právě aby to nebyla další investice. TDI snese více v tom je rozdíl od TDCI, a o benzínu nemluvím. To že někdo nevymění olej je jiná kapitola. Mluvíme o naftě a koupě nafty. Je to prostě Velké riziko. A tak to je.

2014-01-09 17:26:45

tomenzino: No uplně bych nesouhlasil s tím že TDI PD snese víc než TDI CR Poklud se budeme bavit o klasickym čerpadle tak to je pak jiná... Ale jak PD tak CR jsou náchylností na údržbu a kvalitu paliva srovnatelný Tak taky záleží o jaký generaci CR se budeme bavit...

Pořád nechápu to s těma kilometrama... Pokud budu 200 tis jezdit na normální naftu Nebo 100 tis na fritovací olej, bionaftu a naftu od pochybných benzínek tak kterej motor bude jezdit dýl? U nafty to není o nájezdu kiláků ale o tom jak se o to auto staral člověk před tebou... Chci tím říct že Málo najeto není zárukou toho že motor bude OK stejně tak že 300 tis není zárukou KO motoru...

2014-01-09 18:50:29

whitedevil:

ja jsem srovnával málo kilometrů, malo opotřebované ostetni díly. Motor to je kapitola sama. Motor jako agregát je schopen vydržet treba 500tis km, ale to co je na něm už ne. Ale původně motor TDCI byl konstruován aby vydržel cely včetně comonnrailu po celou dobu životnosti motoru. Bohužel kvalita nafty toto vsechno zvrátila. Ale to je na delší povídání.

Musi Mít prostě štěstí koupit dobry kus. A kdo by nechtěl mit málo najeto, už kvůli ostatním dílům na autě.

2014-01-09 18:59:06

tomenzino: Psal jsi že kupovat ojeté TDCI je sebevražda.... Kdyby jsme řešili auto jako celek tak bych hned souhlasil... Měl jsem za to že se bavíme o motoru...

Důvod proč jsem vyměnil auto z roku 2002 za mondeo z 2009 se 70 tisícema je právě opotřebení ostatních dílů... A na tom člověk doopravdy krvácí... pokud nekoupí motoricky mrtví auto což se většinou dá poznat..

2014-01-09 19:12:36

whitedevil:

Vždycky záleží na tom, jak kdo jezdí, jak se k tomu chová ať už jen motor nebo komplet. Je to u všech aut stejné. Mechanické části náprav, se opotřebují na všech autech stejně. Zase pokud koupíš při opravě levné díly, musíš počítat s tím, že prostě nevydrží.

Originální díly jsou trvanlivé, bohužel jak pro koho

2014-01-09 19:18:09

tomenzino: Schodneme se asi na tom že to není o aute, o stáří ani o kilometrech ale vždy jen a pouze o majiteli...

2014-01-09 19:26:25

Je to kus od kusu, proto se vyplatí hledat.

Já jsem v říjnu koupil MK3 s 2,0 TDDi s 300t najeto, koupeno v ČR.

2014-01-09 21:06:14

pepan: no já bych se auta s více km zas tolik nebál protože většinu poruchových zaležitostí mohl vyřídit předchozí majitel. taky jsem si chrochtal že mám jen 130 000km tedˇ mám necelých 200 000km a už to přišlo vstřiky čerpadlo, te´d budou na řadě komplet brzdy ´+ tlumiče a zadní náprava, čekám kdy lehne ještě dvouhmota začiná při chcípaní trochu chrastit, takže je přijemnější když už něco z toho odnesl předchozí majitel


Odpovědět

1  2