Fórum - Téma


Rady+Mondeo-koupit automat nebo manuál?


Fórum Mondeo MK III Rady+Mondeo-koupit automat nebo manuál?

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2

2009-03-27 15:44:15

obracím se na fordí znalce. Jak je na tom Ford s automatikou? Vzít dvoulitorvé Mondeo s automatem, nebo bez?

Prosím komentáře oprostit od osobních pocitů, jako že auto bez šaltrklacku není auto. Najezdím zhruba 60. tis. km/rok a řazení mě už fakt nebaví.

Pokud budu uvažovat nad automatem, za jak dlouho mám počítat s problémy a jakého budou rázu?

Díky za konkrétní postřehy,

Marek

2009-03-27 17:35:40

Marek_Kuřim

Ahoj myslím ,že při tvém množství najetých km a ještě k tomu pokud nejsi vyloženě nějaký extremni závodnik, který musí mít stále řadicí páku v ruce -není očem.Říká se : Kdo se v automatu jednou sveze, nechce jinak.

A pokud vozem bude jezdit i tvá drahá polovička -jistě též ocení.Vím ,že Mondeo v automatu mělo vždy dobré ohlasy. Snad jen dávat si pozor na dostatek oleje v převodovce automat je hodně citlivej na přesné množství oleje. Udržuji se tam určite tlaky, které jsou nesprávnou mírou oleje ovlivňovány a poté je možné předpokládat problem.Tak, že pokud by si se rozhodoval nad ojetém vozu a nebyl olej přesně po rysku -rozhodně nebrat.(olej v převodovce se měři tak, že nastartuješ motor a necháš ho ohřát. Potom zařadíš na "N", čili neutral a kontroluješ stav oleje na rysce.) Dále pozor na tažení na laně v manualech pišou max 50km a rychlostí do 50km/h .Radši bych ho ale netahal vůbec.A co se týče spotřeby myslim ,že rozdíly až tak markantní nejsou.

Přeji hodně štěstí v rozhodování a případné koupi.

2009-03-27 20:21:15

No, vzhledem k tomu, že se rozhoduji mezi novým a novým, začíná být volba jasná.

Zajímalo mě, jestli třeba fordovy automaty netrpí třeba podobně jako Renaultům elektronika.

Nerad bych třeba ve 100.000km měnil podělanou převodovku...

2009-03-27 21:29:09

Marek_Kuřim

Jak říkám Můj osobní postřeh je takový , že Mondeo v automatu je chváleno , rozhodně není tak negativně propíráno např. jako tebou zmíněná elektronika v R . Laguně .Černého petra si jistě vytáhnout můžeš , ale pokud jsi už rozhodlý že chceš auto nové tak bych podě.... převodovku neřešil .U nového vozu si především platíš za záruku a v tomto případě by ti určitě byla uznána.

2009-03-28 20:15:16

Vlastním automat rv 2005, 96kW, diesel a jsem s tím nadmíru spokojen. Řadící páka mi taky nijak neimponuje, takže moje volba byla jasná. Nalítáno má už skoro 150 000 km a zatím bez žádných problémů. Moje partnerka po 5 letech (měl jsem manuál) dokonce i začala řídit. Akcelerovat taky dokáže velmi ostře. Mám jen drobnou vítku a tou je nepochopitelné zařazení vyšší rychlosti při předjíždění kdy je potřeba vyhnat otáčky do vyšších čísel. Tím auto samozřejmě ztratí na výkonu. Řeším to tak, že si přepnu na manuál a během téhle situace si řadím sám. Po předjetí přepnu zase zpět na automat. Ale to je zanedbatelný detail a možná taky třeba jen problém mého auta.

Pokud já můžu doporučit tak určitě automat

2009-03-29 17:39:04

Ahoj, mám taky TDCi (6/2004)automat a taky spokojenost. Spotřeba kolem 7, ale poslední dobou i méně. Závady žádné, jen jsem preventivně nechal vyměnit olej. Jak popisuješ to předjíždění, taky předjíždím v manuálním režimu. Dojedu auto, podřadím za čtyři, plný, pětka a znovu D. Nechceš pokecat po ICQ? (207-142-167)

2009-04-02 22:03:14

Určitě bych pokecal. Zkusim si najít čas.

2009-04-08 13:33:07

zdarec,,,měl jsem taky automat,,,,a chtěl bych ho zpátky,,,akorát je pravda s tou hladinou oleje,,,musí se hlídat,,,jinak elektronika výborná,,,žáden problém. ale musí se taky přiměřeně s tím jezdit ,,,platí určitá pravidla která sedodržují,,,,jinak se řadí než s manuálem,,,,,nevyřazovat z kopce, neřadit příliš za jízdy apod.....jinak udělá papa.

2009-04-09 23:00:19

to Azztec: můžeš prosím Tě víc popsat co jsi myslel tím "neřadit příliš za jízdy"?. Dík

2009-04-10 18:54:45

hlavně jde o řazení mezi overdrive (D) a 1,2,3. a nedávat během jízdy (N)!! nadělá to po nějakém čase maras.

2009-04-14 20:55:20

Ahoj,

bohuzel me zkusennosti s automatem nebyly zrovna nejstastnejsi. Nebylo to vsak kvalitou automaticke prevodovky, avsak volbou spatneho servisu, kde mi meli zkontrolovat hladinu oleje a pritom mi ji vyradili z provozu na zpetny chod. Ta sranda me prisla na 40 tis a soudni opletacky tahnouci se do dnes.

Na druhou stranu se mel diky tem deb.... moznost nahlednout do vnitr (v servisu za prahou u Doks). Zjisteni? Po 120 000 km minimalni opotrebeni a takrka vynikajici stav. Hned jak ti borci uvedli brzdny remen do puvoni polohy vychutnaval sem si plynulost a sportovni grif TipTroniku na plne pecky dal

Takze pokud je auto z kolina a automat od Jatca, tak bych se toho vubec nebal.

2009-04-15 09:10:36

Můžete mi poradit, jak zkontroluju hladinu oleje v automatický převodovce? Jde o rv 2005 diesel.

dík

2009-04-15 11:07:31

motmen

Kontrola hladiny oleje:

1. zatáhni ruční brzdu

2. zařaď P a nastartuj

3. vytáhni měrku, očisti ji a opět zasuň

4. znovu vvytáhni a zkontroluj hladinu zobrazenou na měrce

5. pokud je motor studený, měla by se hladina pohybovat v pásmu COOL (klesne-li pod ADD, měl bys dolít ATF)

6. pokud je motor horký, měla by se hladina pohybovat v pásmu HOT

2009-04-15 20:45:00

U TDCi 2005 žádná měrka není. Je tam napouštěcí otvor, který slouží zároveň jako kontrola výšky hladiny. Nejlépe servis, kde se na automaty specializují. Obvykle to dělají na počkání.

2009-04-15 21:32:27

Tak to se omluvám za mystifikaci . Zeptám se tedy jak je to s měřením oleje v převodovce u ročníků od 2000 do 2003 ? tam ta měrka je ? nebo též kontrola pouze napouštěcím otvorem? Protože tento postup měření jsem vyčetl od majitele staršího Mondea.

2009-04-15 21:43:58

Bavíme li se o Mondeu MK III tak tam je měrka pouze u motoru 2.0 benzín, který používá klasický čtyřstupňový automat. Motory TDCi a V6 jsou vybaveny pětistupňovými tiptronicy Jatco (viz. výše)

2009-05-06 17:06:15

Ahoj koukni na odkaz,,,,,,,,,,,Tiptronic, MONDEO 2004 je na 1......vše sem čet tak po tom všem automat jedine Mercedes tam se motor zajiždi po 400 000tis KM. nic proti Fordum ale automaty ne,,Ale v americe jim to jezdi asi tam nejsou japonske převodovky .

2009-05-06 17:32:42

me na tom durashiftu trosku vadi, ze´nekdy az moc brzdi motorem a podrazuje, clovek musi mit porad z kopce trosku nohu na plynu, ten starsi ctyrstupnovy si hodil volnobezku a jen se dobrzdovalo. Ten novy durashift uz je sestistupnovy, zase o neco lepsi.

2009-05-06 19:21:22

Seem má pravdu. Já to řeším tak, že z kopce přepnu na manuál a převodovka už nepodřadí ani při dobržďování.

2009-05-06 19:25:36

[to Azztec: můžeš prosím Tě víc popsat co jsi myslel tím "neřadit příliš za jízdy"?. Dík]

samocina prevodovka se nejvice opotrebovava zmenou prevodu ( 'razenim' ), a jmenovite nejvice v zatezi (ventily/lamely/pasy). behem jizdy nikdy nesahame na paku volice, dokud nedojedeme do cile. to znamena, z kopce NIKDY nevolit N, stejne tak NIKDY nevolit N na semaforu, leda ze by nakladali vlak a trvalo to pul hodiny. auto ma sice tendenci jet dopredu, ale to je normalni.

co se tyce kontroly ATF, sledujeme nejen mnozstvi, ale tez barvu potazmo zapach. barva musi byt cira tmave cervena, pokud jina treba hneda ci smrdi spalene, doslo k uvareni a moznemu poskozeni nekterych materialu v prevodovce, v kazdem pripade snizeni zivotnosti.

samozrejmosti pri vymene ATF je vymena filtru, pozornost opet venujeme barve i cistote. poznamka: pri vymene ATF ji menime jenom cast, pri vypusteni vzdy v prevodovce neco zustane.


Odpovědět

1  2