Fórum - Téma


Rady+Mondeo-koupě konkrétního vozu


Fórum Mondeo MK II Rady+Mondeo-koupě konkrétního vozu

Informace o modelu: Ford Mondeo MK II


1  2  3

2010-12-07 15:31:38

1,8TD/66kW, klima, majitel CZ, najeto 98 000,r.v. 1999,serviska.Co si myslíte (případně máte s ním někdo zkušenost)?

2010-12-07 17:09:43

Ty kupuješ jen motor s klimatizací a serviskou?

Fiesta ,Escort,Mondeo,Focus,

2010-12-07 18:24:02

motor je TDDi lepší volba TDCi , ale myslim že se tu určitě objeví nějaký odborník co rozebere motor do šroubku.

2010-12-08 07:30:07

sakryš já zapomněl napsat že se jedná o Mondeo tak to soráč pánové

2010-12-08 22:38:58

Tak s tímhle počtem najetých km, je to auto vlastně sotva zajeté a v mrazech chytá na škrtnutí

2010-12-08 22:56:38

jj taky si říkám že to má teprve málo km.proto mě zaujalo

2010-12-09 19:56:34

Tenhle motor tě přežije,sice to dělá kadla,kadla,kadla,kadla ale z bodu A do bodu B tě to přesune

2010-12-09 20:32:41

no nevim 66kw to je trochu bida ne

2010-12-09 20:50:59

Pro tento model a rok je to nejsilnější Diesel v nabídce

Není to žádná raketa ,ale poměrně držák motor i když neoslní nějak velmi nízkou spotřebou,ale to se vrátí na údržbě,hlavně je to ještě diesel ,který nezastaví nějaká BIOpaliva

2010-12-26 18:55:53

Zdravím,chystám se koupit ford mondeo 2,5 V6,automat,rv-02.Máte někdo nějakou skušenost nebo radu,na co si dát pozor?Díky

2010-12-26 19:18:38

No dal bych si pozor na korozi spodků dveří,ruční brzda(zarezaj lanovody),brzdy nesmí kopat do pedálu(kroutěj se kotouče),funkci otevírání 5dveří (odchází tam spínač na 5dveřích),zkontroloval bych i odemykání a zamykání všech ostatních dveří(bývají špatné mechanismy zámků a všechny dveře nereagují na centrál)automat ,aby dobře řadil všechny rychlosti a podřazoval,potom samozřejmě motor ,který musí mít vyrovnaný chod.

2010-12-26 19:41:27

Moc o této motorizaci nevím, mám dvoulitra 107 kW, ale řeknu aspoň něco z doslechu. Motor 2.5 se montuje někdy od roku 94/95 nebo tak nějak, takže je vychytaný a kultivovaný. Jediná jeho slabost jsou klapky IMRC v sání, které se otevírají někdy za 3 tis., takže nastupuje razantní nárůst výkonu, což lehce vyzkoušíš pozvolným sešlapováním plynu. I můj dvoulitr má vířivé klapky, taktéž ovládané podtlakem, ale tyto fungují tak, že až s uvedenými otáčkami pustí vzduch k dalšímu sacímu ventilu, do té doby motor maká na 18 ventilů a pak teprve začne peklíčko. Klapky můžou zatuhnout, když jezdíš dlouhodobě pod hranicí, kdy se otevřou a musí se měnit komplet, takže sranda bratru tak za 8 tisíc, počítám. Jinak motor musí mít furt dostatek oleje a to kvalitního, došlo by k jeho poškození nebo zanesení mazacích kanálků, přidření atd. Je docela náchylný na poškození při honění za studena, to nesnáší žádný motor, ale Ford je v tomto asi ještě citlivější. Takže pozor na spotřebu oleje, která je tímto způsobena. Třílitr v ST je od tohoto motoru odvozen, takže stejně a nebo možná ještě více na zacházení a kvalitu oleje citlivý. Při výrobě bloku motoru byla použita nějaká speciální technologie od fy. Cosworth, která zajišťuje kvalitnější materiál a díky postupu taky i odolnost a přesnost. Nejsem slévač, takže tomu moc nehovím a nevysvětlím ti to. Takže motor je na ty roky vzniku pecka (majitelé ST se neurazí), taktéž jsem o něm uvažoval a teď bych do něj šel, smůla. Koupíš ho výrazně levněji než 1.8 nebo 2.0, takže máš možnost uvažovat o plynu a nebo prachsprostě ten rozdíl v penězích projezdit. O automatu skoro nic nevím, akorát to, že čtyřstupňové nebyly úplně dobré narozdíl od novějších pětistupňových. možná, že ty starší se tam ani nedávaly, nevím. Vzhledem k roku výroby se zaměř na korozi dveří, stav dvouhmoťáku, jestli neklepe na volnoběh a pedál neposkakuje při lehkém sešlápnutí. Tohle by možná nemělo u automatu až zase tak hrozit. Automat eliminuje chyby řidiče-optimální jízdní režim a hlavně rázy při rozjíždění nebo dojíždění s kvaltem. Nech motor blafat na místě, abys zjistil, zda se nepřehřívá. Vodní pumpa má plastové kolo a při poškození se dobře nechladí. Za jízdy bys to poznat nemusel a oprava je drahá jako pes. Odejdou těsnění pod hlavami a nebo hlavy samotné a motor musí ven, jinak to neuděláš. Jinak platí obecná pravidla pro koupi auta. Už si asi na nic nevzpomenu, je to nějaký čas, co jsem to četl, když jsem kupoval Forda. Snad jsem to nedomotal a nenapsal nějakou hovadinu. Tak hodně štěstí

2010-12-27 11:44:21

K tomu V6, hlavně dej pozor na olej. Dost motorů bejvá přidřenejch, je to způsobený nízkou olejovou vanou. Takže klidně před koupí otevři kapotu a vytáhni měrku a zkontroluj hladinu, pokud je nízká je nebezpečí že s tim někdo takhle jezdil delší dobu a neštěstí je na světě. Taky se podivej na barvu oleje, pokud je černá jak noc, tak to samý viz. výš. Po koupi hlídej olej jak oko v hlavě a stále udržuj hladinu mezi ryskami, klidně i blíž horní, ale zas dej pozor abys ho nepřelil, to pak může odnýst katalizátor, nebo těsnění. Pokud toto budeš hlídat, nemáš se ničeho hroznýho bát a zátahu a zvuku V6 jsem tu už několikrát psal

hof  
2010-12-27 19:00:04

milan999 – to, že motory V6 byly a jsou náchylný na zadření neni způsobeno nízkou olejovou vanou, ale poměrně malým obsahem oleje ( 5,0 l bez filtru a 5,5 l s filtrem ) což není žádnej závratnej obsah na motor tohoto výkonu ( 125 kW u „normální“ V6 a 151 kW u verze ST ) takže při nízké hladině oleje hrozí zadření buď při celodenní jízdě po dálnici, kdy hladina oleje může neočekávaně klesnout, nebo při ostřejší jízdě zatáčkami.

2010-12-27 19:40:30

Nevim jestly 5,5litru oleje na 3 litrovou V6 je málo,třeba Nissan Maxima 3.0V6 má olejovou náplň 4,1litru a to má i poloviční olejový filtr o proti V6 od Forda,spíš si myslím že to způsobuje přístup majitelů,samozřejmě nekontrolují olej,který při větší zátěži odchází z motoru.

2010-12-27 19:45:07

f.hofstetr: milan999se ptá na mondeo r.v. 02 a tam už bylo ST třílitr s výkonem 166 kw, něco o tom vím, víš jinak ten malej obsah oleje způsobuje právě nízká olejová vana a při průjezdech zatáčkami se olej přelejvá do košů a právě tehdy může nízká hladina oleje způsobit že motor běží chvíli "na sucho" a pak je na problém zaděláno

hof  
2010-12-27 19:54:55

nepochybuju o tom, že o tom něco víš, ještě by to ale chtělo zvýšit pozornost při čtení

milan999

3 příspěvků (0,2%)

Napsáno 2010-12-26 18:55:53 (1 dní)

Zdravím,chystám se koupit ford mondeo 2,5 V6,automat,rv-02.Máte někdo nějakou skušenost nebo radu,na co si dát pozor?Díky

2010-12-27 20:14:45

Dvaapůlka má opravdu 5,5 litru a ST220 ještě míň o tři deci. Problém asi bude ve tvaru vany, která je patrně na takovou olejovou náplň příliš plochá a rozměrná a může dojít k nasátí vzduchu při náklonu nebo delší jízdě ve vyšších otáčkách. Nissan má opravdu ještě menší náplně, ale vana je řešena tak, že se většina oleje drží v prohlubni o malé ploše, kde je umístěn koš olejového čerpadla a i při náklonu je tam oleje dostatek. Přirovnal bych to k oleji v litrové flašce, kde je ho dost ve sloupci a když ho vyleješ na plech na pečení, tak tam máš jen několikamilimetrovou vrstvu, kdy při náklonu ti steče do rohu a nechá místa jen s nepatrným filmem. Ve flašce se ti to nestane a to při stejném množství oleje.

2010-12-27 20:17:37

to byste si měl zvýšit vy pane chytrej, já mu radil ohledně V6 všeobecně, protože 3.0 V6 a 2.5 V6 jsou si podobný, jen tě opravuju že v roce 2002 bylo ST už s ST3.0 V6 a ne s 2.5 V6, protože to se vyrábělo je do roku 2000 a tudíž si nemůže koupit ST z roku 2002 s 2.5 V6 se 151 kw

Spyke: přesně tak akorát to ST220 má objem 5,6, jednak je to v manuálu a jednak jsem tam přesně tolik nalil při výměně a byl plnej akorát

2010-12-27 20:23:02

Jeden motor z toho druhého opravdu vychází, to je fakt. O tom množství oleje jsem to vyčetl, deci sem deci tam. Já mám 4,5 a držím stabilně max, pro jistotu.


Odpovědět

1  2  3