Fórum - Téma


Rady+Galaxy-TDi 66, 81 nebo TD 85kW


Fórum Galaxy I Rady+Galaxy-TDi 66, 81 nebo TD 85kW

Informace o modelu: Ford Galaxy I


1  2

2009-05-13 16:08:53

Zdravím. Protože budu kupovat Galaxy r.v.88 - 90, chci se zeptat, který z těchto motorů. 66 kW se mi zdá málo na tak velké auto, 81kW se mi zdá akorát a nejideálnější, ale...... v Uh brodu stojí TDi PD 85Kw za rozumný peníz (105.000.-Kč).... je třeba se tohoto motoru bát? Je více náchylný, nebo poruchový, než klasické TDi? Děkuji a s pozdravem již brzy jeden z Vás

2009-05-20 10:15:09

Mrkni se na nějakou s diskuzí o motorech vw , jsou tam popsány problémy s motory se systémem vstřiku PD.Já osobně používám služební Octavii 2.0 TDi PD a po 150 000 se začaly projevovat tyhle problémy: špaté starty - auto chytá až po několika sekundách točení startérem , prasklé těsnění pod hlavou , velká spotřeba oleje. O motorech vw 1.9 TDi 66kw v galaxy je známo, že jsou pro tak těžké auto nedostatečně výkonné, zato nezmary. Jediným problémem byla špatná serie vah vzduchu, které odcházely jedna za druhou.

2009-05-20 12:36:32

Díky. Zaměřil jsem se na 81kW a teď projíždím bazary a inzeráty. Doufám, že budu mít brzy štěstí.

2009-06-01 22:33:08

Zdravím,

chystám se koupit Galaxy od rv. 2006 a zvažuji jestli motor 2,0 TDCI 103 kW nebo stačí 1,8 TDCI 92 kW??

Jaká je spotřeba u 1,8 , není výrazně větší a stačí výkon na pružnou jízdu?

Díky za radu

Miki

2009-06-02 08:00:52

Ahoj Možná ti pomůže toto porovnání -1,8 TDCI 92 kW - zrychlení 0-100 13 s

  • - max - 187km/hod
  • -spotřřeba - 6,5 l/100 km

2,0 TDCI 103 kW - zrchlení 0-100 12,2 s

  • - max - 193 km/hod
  • - spotřeba 6,7 l/100km

Ač nejsou rozdíly tolik markantní rozhodl bych se pro tu silnější verz : osobně se mi nelíbí k dieselu obsah 1,8 -ale to je věc názoru .

A pokud máš rád pružnost - tak myslím že tam to znát bude

2010-11-23 14:03:00

Dobrý den, chtěl bych se zeptat na radu mám problém se svym Galaxy 1.9TDI r.v. 2000 85KW pomalé zahřívání motoru cca po 30 km se zahřeje max na 60 stupňů a když si pustim topení tak teplota klesá. A druhá věc co mě trápí je že brzdy mi berou jen na 2 sešlápnutí po sobě a pak mi stuhne pedál a přestává brzdit. Děkuji za rady čim by to mohlo být nebo jestli je to normální.

2010-11-23 17:42:03

Ta teplota je termostatem. Zůstal otevřený. Mění se s rozvodama, ale když chce někdo ušetřit pár stovek, tak to nevymění a pak na to doplatí, protože se to teď bude muset celé rozhodit.

Brzdy musí zabírat na první zešlápnutí a nádherně plynule a s lehkou nohou musíš v pohodě zabrzdit. Při větším tlaku Tě začně kopat pedál zpět do nohy (sepne ABS). To co popisuješ ukazuje na dvě závady. To že brzdí až na druhé sešlápnutí by mohlo být hlavním brzdovým válcem (opravná sada vyjde na něco kolem dvou stovek) nebo je to někde zavzdušněné... najít kde a zjistit proč (prodřená hadička, únik kapaliny z brzdiče, nebo třmenu, atd...) To tuhnutí pedálu může být spojené s únikem kapaliny, nebo taky u těchto aut bývá častou závadou prasklá membrána posilovače. Ale je divné, že by se obě závady vyskytly takhle najednou, takže to bude nejspíš odvyslé od toho úniku. Obě dvě závady (teplota i brzdy) bych raději svěřil serviru. Určitě najdeš v okolí někoho rozumného, kdo dělá koncernové auta.

2010-12-08 22:26:50

Možná je to pozdě, ale musím trochu opravit octana.

1. Termostat NENÍ součástí rozvodů a proto se při výměně termostatu nemusí znovu měnit rozvody. Součástí rozvodů je vodní čerpadlo.

2. Tuhnutí pedálu určitě nebude způsobené únikem brzdové kapaliny. Naopak. Pokud unikne brzdová kapalina, pedál se při sešlápnutí propadne až na podlahu. Tuhnutí pedálu bude způsobené klesající účinností posilovače brzd. S největší pravděpodobností se jedná o nětěsnost v podtlakovém systému motoru.Je nutné zkontrolovat celý systém, počínaje vývěvou a posilovačem a dále všechny hadičky vedoucí k regulačním ventilům turba a EGR.

2010-12-09 10:28:19

Jo tak to jsem ho blbě pochopil.... já to pochopil tak, že musí jakoby našlapat, aby to brzdilo... brzdí na druhé sešlápnutí... tak to mě zmátlo.

2010-12-09 19:34:12

To viki: Možná si nejdřív ještě jednou přečti co jsem napsal.

EGR jako takový opravdu nemá s brzdami nic společného, pokud ovšem pomineš fakt, že je ovládán podtlakem který je stejný i pro brzdový posilovač a regulátor tlaku turba . A ještě bych chtěl vidět tu "váhu vzduchu", ke které ten podtlak vede taky. Jediné co podobného vede směrem k váze vzduchu, je hadička která přivádí vzduch (s atmosférickým tlakem a nikoli podtlakem) právě k regulačním ventilům, o kterých píši v předchozím příspěvku.

2010-12-09 21:18:32

Jo, tohle i ten obrázek je správně, ale ten systém podtlaku musí být těsný a proto říkám, že se musí kontrolovat celý.

2011-04-19 16:19:56

Zdar Forďáci, mám teď pořízený ford galaxy r.v. 2001 tdi, no šlape jak hodinky, zatím, zdali máte někdo to samé, a máteli nějaké zkušenosti, dejte tip, jak popř. předejít problémům. Hodně cestuji, tak bych nerad někde zkončil, třeba i z rodinou. Je to můj první ford, dříve jen audi, tak ať se poučím již od znalých . p.s najeto 168 000, dělám rozvody. Napravy v poho ,tak snad když někdo poradí, co ještě , budu rád.

Díky všem za radu ,

viki  
2011-05-06 08:48:44

manon tohle auto žádné záludné tajnosti nemá takže bud v klidu podle mě by jsi měl mít již motor pd takže tankovat kvalitní naftu ,občas výjimečně někomu odejde relé 109 pokud jezdíš štreky je lepší ho mít v rezervě znehybní to auto,,další choulostivější věc je pokud v zimě zjistíš že se ti motor pomali ohřívá a dlouho trvá než začne pořádně topit tak ti nefunguje příhřev poslední věc zatuhlé stěrače jeden den stíráš druhý den koukáš bočním okénkem, jsou to drobnosti ale umějí znepříjemnit cestování vše ostatní dá autíčko vědět dopředu,hodně št.km

2011-06-10 09:20:23

zdravím,ptřeboval bych trochu popsat motor v Galaxy 1,9 Tdi 66 kw.jsou to motory v koncernu WV,nebo měly fordy svý?nemusí být nic konkrétního,jen bych rád vědel jak na tom jsou.protože číst na netu do nebe vychvalující a pak zas od druhých samé negativa,tak poraďte někdo kdo ho má už dost dlouho,brát nebo ne.Díky

2011-06-10 10:04:33

gaboss: pokud vím tak TDi 66kw, nebo 81kw jsou z koncernu VW

2011-06-10 15:54:23

no fajn,a co výdrž,jsou to klasický Tdi ne ?takže čerpadlo-tryska,?to by měly být dobrý.66 kw bude asi línější,al enedávali by ho do těch skoro dvoutunovej aut,je tak,hlavně by mě zajímala poruchovost,jako jsou hlavní díly motoru

jako recenze jsou všelijaký

2011-06-10 20:01:27

Jsou to klasické lety prověřené koncernové motory. Najdeš je ve Škodovkách, Seatech a VW. 66kW skutečně není žádný zázrak (mluvím o výkonu, nikoliv o kvalitě), ale na normální jízdu to stačí. Oproti 81 kW mají nepatrně vyšší spotřebu (asi o 1l/100km) ale odpadá problém se zatuhnutím naklápěcích lopatek turba (tahle věc se obvykle odehrává kolem 250.000km, oprava stojí +/- 8.000,-Kč výmněným způsobem) ale také tě potkat nemusí vůbec, pokud jezdíš tak jak se má.... tedy využíváš motor v celém spektru otáček a nejezdíš jen do 2000/min aby jsi něco někde šetřil (ale co a kde.... to už zůstává otázkou). Motory TDi-PD se dodávají od rv 2000 a mají vyšší výkon 85kW a výš. U těchto motorů bývají problémy s vstřikovacími triskami... častěji se kazí a jedna stojí 11.000,- . Jinak koncepce motoru asi stejná, čas ale ukázal že klasické TDi je nejspolehlivější. A nejčastější závady u 66 a 81 kW: Přidřené lopatky turba, problémové teplé starty, úniky oleje, vadný EGR ventil. Jinak mě teď nic nenapadá. Jsou to dříči a pokud nenatrefíš na vyloženě ukrytý problém, neměl by jsi mít do budoucna starosti.

2011-06-11 17:16:18

Fajn dík moc

viki  
2011-06-15 12:38:16

jen dovětek problemy pd trysky víc v prvníh rocích výroby a jde spíš o neznalost lidí udržby jak nespolehlivost a stěma cenama to neí až tak hrozný http://dieselpower.cz/doc...es/vw_cenik_trysek_mo.pdf jinak souhlas tdi 81kw byl asi nej motor co v tom autě bylo jenže čas jde dál a pd nebo tdci není určitě špatnou volbou

2012-08-22 13:38:04

Ahoj,mám problém. Omylem jsem si přepnul počítadlo km na Míle a teď nevím jak to mám vrátit.Prosím pomozte mi někdo. Mám Galaxy r. v.1999 66Kw 1,9tdi.Předem díky


Odpovědět

1  2