Fórum - Téma


Rady+Galaxy-různé závady po koupi


Fórum Galaxy I Rady+Galaxy-různé závady po koupi

Informace o modelu: Ford Galaxy I


1  2  3

2007-11-02 19:40:04

Ahoj, zdravím všechny. Jsem čerstvým majitelem Galaxíka . Je to můj první diesel a zatím chytám mouchy. Budu vděčný za každou radu.

1. Stěrače na cyklovač "rozpaží", chvíli zůstanou, zamyslí se a pak se vrátí dolů. Je to normální?

2. Auto málo topí, měl jsem Passata benzína rok 1995 a nedá se to srovnat.

3. Když nastartuju a po chvilce vypnu motor, ještě asi mïnutu cosi bzučí v pravé horní části motoru.

4. Netuším jaký používta olej a jak často měnit, co prodavač to názor.

5. Jak často měníte palivový a vzduchový filtr.

6. Vůbec netuším jak se ovládá přídavné topení, spíná si jak chce, přestože mám programovatelné hodiny vypnuté...

Díky moc za každý názor.

2007-11-04 22:41:09

1. Stěrače se standartně takhle nechovají. Zkus zkontrolovat mechanismus, bývá zarezlý na hřídelkách stěračů a nebo jsou špinavé koncové dráhy v motorku.

2.Diesely všeobecně hůř topí, proto jsou v chladicím systemu různé vychytávky( například chladič oleje na bloku motoru, žhavicí svíčky ve spojce hadic a taky přídavné topení). Pokud je v pořádku termostat a vodní pumpa, tak by to topit mělo normálně, jen trochu později než benzín. Pozor na tu vodní pumpu. Má plastovou vrtulku a často se utrhne.

3.V pravé horní části motoru nemá co hučet. Tam je jen rozvodové kolo.(myšleno po směru jízdy) Jestli to není odněkud okolo. (od topení)

4.Určitě nic nezkazíš s plnou syntetikou, ale dostatečná je kvalitní polosyntetika při intervalu 15000km. Rozhodně se mi nelíbí to co dělá VW s LONGLIFE intervalem. Už jsem viděl několik olejových filtrů vcuclých do sebe a vzduchový filtr byl absolutně neprůchozí.

5. viz bod 4.

6.Přídavné topení by mělo fugovat pokud je venkovní teplota nižší než 10°C a teplota vody do 75°C. Nechal bych to zkontrolovat diagnostikou.

Hodně štěstí a snad jsem pomohl

2007-11-05 07:53:19

Ahoj díky moc za rady, mají cenu zlata...

K tomu oleji, naposledy mi chlapík v Auto Kelly nabízel plnou syntetiku. Cena 1200 za 4 litry - mimochodem kolik se tam vejde oleje? - a tvrdil měnit po 10 000, což mě troch šokovalo. Mám v práci Peugeot Partner, novej benzín 1.6 a první výměna plné syntetiky po 30 000km. Ta polosyntetika musí být nějaká speciální? Pro systém Pumpe-Düse?

Ještě jsem nepochopil palivák taky po 15 000? A zduchovej to samé?

To přídavné topení asi opravdu spíná pod 10St.C. O kolik to zvedá spotřebu?

Kolega to má na starym Sharanu a spíná to manuálně sólo tlačítkem.

Pak mi ještě není zcela jasné jak fungují ty ovladače vytápění na střeše vozu do třetí řady sedadel. Zjistil jsem, že běží pouze při stisknutí tlačítka mezi klimou a vnitřním oběhem.

Díky moc Standa

2007-11-06 21:00:23

Pokud to byl olej STARLINE, Tak tu plnou syntetiku raději vyměnit po 10000. Já mám dobré zkušenosti s DIVINOLEM. Starline když vypustíš po 15000, tak mezi prstama cítíš jak drhne. Ten olej se prostě přepálí. U stejnýho auta jsme vypouštěli Divinol po 15000 a krásně jsem cítil jak ještě klouže.

Náplň u 1,9TDI je i s komorou filtru 4,3l. Pumpe-düse nevyžaduje žádný speciální olej.

Palivový filtr si myslím stačí měnit po 30000 - 40000km, pokud někde neslíváš naftu z traktoru apod. Vzduchovej filtr já měním s každou výměnou oleje.

Na to topení to chce sehnat návod. Je to trochu složitější.

2007-11-20 15:01:07

Můžu se ještě zeptat na přesné označení toho oleje případně kde se dá koupit?

V neděli jsem Galaxíka protáhl po horách po sněhu. ABS super,ESP super. Jen cestou dom se najednou rozsvítilo ESP že je blokované a nešlo to tlačítkem sputit. Když jsem doma zastavil, vypnul motor a zase natočil vše bylo OK. Netušíš co si to vymýšlí?

Díky

2007-11-20 18:15:55

Ahoj, jestli mohu také přispět svojí trochou do mlýna co se týče olejů, protože jsem to musel také řešit a odborník mi řekl asi toto.

Je jasné, že motor v našich Galaxech je VW (1,9 TDi PD), tudíž motorové oleje musí splňovat specifikaci VW.

a) Oleje pro motory PD se standardním výměnným intervalem 15.000 km musejí splňovat specifikaci VW 505.01 nebo VW 507.00.

b) Oleje pro motory PD s proměnným servisním intervalem LongLife musejí splňovat specifikaci VW 506.01 nebo VW 507.00.

Jiné oleje použít NELZE

Nezáleží na výrobci a le specifikace VW MUSÍ BÝT DODRŽENA !

Zkušenosti mnoha lidí jsou takové, že je lepší verze a)

Výměnný interval se dá naprogramovat v ŘJ, která potom sama upozorní na nutnost výměny oleje. V případě olejů LongLife je v olejové vaně čidlo, které sleduje kvalitu oleje a to předá informaci k výměně ŘJ.Pokud se použije olej s 15000 výměnným cyklem, tak se v řídící jednotce naprogramuje interval a tím se toto čidlo odpojí.ŘJ potom dá včas informaci o nutnosti výměny. Toto vše se dá naprogramovat pomocí diagnostického nástroje Vag-Com.

2007-11-20 22:15:09

Oleje Divinol kupuju u APM (http://www.apm.cz). Pobočku mají v Ústí a určitě ti poradí který koupit. Já to těď z hlavy nevím.

To ESP si nejspíš usmyslilo že auto nejede rovně. Nefoukal náhodou boční vítr a nejel jsi chvíli s volantem zatočeným na stranu? Pod volantem je snímač zatáčení a pokud je chvíli odchylka od 0 větší než 10°(aspoň myslím), tak se ESP vypne. Nebo je tam nějaká chyba. Doporučuji diagnostiku.

2007-12-08 22:07:58

Ahoj, tak to ESP už je v lati, doslechl jsem se, že důvodem mohl být sníh. Prý se to občas stane, zafouká to nějaký čidla atd.

S bufíkem zatím problém, nenašel jsem v okolí nikoho, kdo by se k tomu měl. Dokonce i ve Fordu Mlčák Teplice se mnou vyběhli. Prej je to spíš VW a moc to neumí, prej to napojí za 1300,- na budíky ale výsledek nemohou slíbit. Fakt fajn kluci.

Dneska jsem se pustil do stěračů, začaly se sekat a objevil jsem zajímavou věc. Když jsem to odkrytoval, tak pod uhlíkovym fitrem na klimu je směrem od tlumiče jakási díra a byla ucpaná molitanem v igelitu. Nevíte někdo o co se jedná? Dám se fotku, jak najdu kabel k foťáku.

2007-12-08 22:40:35

Ahoj, tak o zafoukaném čidlu sněhem slyším poprvé. To spíš opravdu někdo neví co povídá. Copak se to při dešti vodou nezalije? Jediný čidla který jsou z venku, jsou čidla ABS u kol a tam je vody habaděj. Takže by to muselo zlobit i při dešti.

Těch igelitovejch pytlíků si moc nevšímej, je jich plný auto a slouží jako zvuková izolace.

2007-12-09 10:50:45

Dík za odpověď , jsem šťoural a jak nevím co k čemu je vrtá mito v kebuli.

Stěrače jsem úspěsně vymontoval a dnes se pokusím dostat ven osičky, to bude asi porod.

Ještě jedna věc mi není jasná, když zapnu klíček a nenastartuju ozve se několik zvuků, asi nějaký čerpadla atd. ale co je divný, že po vypnutí aniž bych startoval cosi za baterkou ještě cca 30 - 40 s bručí.

Nevíš co by to mohlo být? Zkusím to nafotit a dát sem.

2007-12-28 21:17:56

Zdravím chtel sem se zeptat jestli je normalni ze po vypnuti motoru bzuci jeste nejakou dobu v motoru nejaky cerpadylko nebo tomu podobne je to nad nadobkou na brzdovou kapalinu ,pak kdyz startuju objevi se na display od klimy vsechny symboly a cca. po 5 sekundach je to dobry ,pak jeste jak se tu mluvilo o tom nezavislym topeni tak to mi asi nejde da se nejak skontrolovat bez diagnostiky ? za radu dekuji

2009-09-12 18:21:18

Dobrý den,nepochopila jsem,jestli čidlo v olejové vaně samo pozná olej long life,nebo zdato mám nějak naprogramovat v řídící jednotce.děkuji za odpověd.

2010-05-30 18:34:25

Ahojky mám ten samej broblem.Po vypnutí motoru slyším cvakání asi 30 sekund,připadá mi to jako malý ventilátor někde pod palubní deskou.Prý by tam nic cvakat nemělo,ale nikde jsem nezjistil co to je. Mám Galaxy 2001 1.9. TDI

2011-11-26 08:35:58

ahojky jsem nový majitel Fordu Galaxy a nějak nemohu přijít na to jak funguje topení,ventilátor mi fouká pouze na 4 a když přepnu na 3,2,1 tak přestane foukat a rosvítí se tlačítko AC to tak má být nebo je něco špatně. Může mi někdo poradit. Děkuji

viki  
2011-11-26 10:14:39

maš tam dvě tlačitka auto a econ přepni na econ v atomatickem režimuti spína kompresor klimy pokud ti ani tak nebude reagovat 1,2.3 bude to přimo v ovládaní kontakt

2011-11-26 19:34:01

Dá se někde stáhnout český návod ke Galaxy? jde mi hlavně o topení a klimu

hof  
2011-11-26 22:14:46

to kadel - ahoj, nenapsals rok výroby a neni to uvedený ani ve tvym profilu ( doplň si profil, ale je to pouze na tobě, neni to povinný ), ale podle mýho by se tyhle návody na obsluhu jednoho modelu neměly rok od roku zas až tak lišit, takže se zkus podívat na :

https://www.fordoriginaln...ily.cz/prohlizeni-navodu/ ......

2011-12-17 18:11:21

Mám Galaxy 12/2002 s manuální klimatizací a ventilátor mi fouká jen na 4. 1,2,3 nic ať mám přepnuto foukání na okna či nohy. dokáže mi někdo poradit kde může být chyba?

viki  
2011-12-17 23:51:59

jestli jsem správně pochopil máš klasický otočný knoflík v něm to bude kontakty rozdělat vyčistit napružit

2011-12-18 07:28:44

může to být odpor ventilátoru


Odpovědět

1  2  3