Fórum - Téma


Rady+Galaxy-koupě ojetého vozu


Fórum Galaxy III Rady+Galaxy-koupě ojetého vozu

Informace o modelu: Ford Galaxy III


1  2  3

2013-06-25 22:36:11

svhn:

Pokud najede diesel aspoň 25tis a více za rok, pak se vyplatí! Na krátké vzdálenosti a málo najatých km za rok, je benzin lepší volba

Ale jinak s tebou souhlasím. Něco podobného jsem někde tady napsal v tématu přepočítání v penězích. A je to tak

2013-06-25 23:22:33

svhn: já netvrdím, že se snažíš mně přesvědčit, jen říkám, že najezdím málo km ročně a diesel je pro mně zbytečný, protože bude trpět a já s ním..

2013-06-25 23:38:21

svhn: Ani, ne Mondeo byl fakt držák. Dálniční koráb. Měl jsem ho. I divoké prase jsem s ním trefil.

Koupil jsem ho z 3 . ruky, mohlo mít najeto tak 650 000 km. Když jsem ho dal pryč. 1998, TD. V pohodě.

I dnes slyším kolem sebe, Mondeo, 2004, 590 000 km, stále v pohodě.

Jezdím, asi budu muset koupit zase ten dálniční koráb. Jo, kola mělo R 15. Galaxy R 16. Nenasadíš to, již jsem to zkoušel Vadí brzda.

2013-06-28 22:15:07

Tak jsem si udělal výlet a přivezl nového Galaxyho domů. Je to fakt kočár. Příjemně mně překvapilo, že 520km cesty domů a z toho 400 km bylo po dálnici, jsem zvládnul se spotřebou 8,5 l/100km s motorem 2.0i 16V! Zatím jsem nadšený, tak snad to vydrží..

2013-06-28 22:29:45

tesartomas: A má to rezervní kolo ? Já na Galaxy jezdím v naftě 5,9.

Zkus si ověřit etanol. 26,- Kč / litr

2013-06-28 22:34:18

login8: rezervu to nemá a etanol nechci ani vidět, něco ušetříš a pak to dáš do oprav..

2013-06-28 22:40:20

tesartomas: Ve Světě motorů 15 / 2011- mám ho doma - vychvalují podvozek Galaxyho až do nebe . Konkrétně píšou ,, naprosto geniální svezení , nejlepší , neuvěřitelný úžasný podvozek který i z velkého MPV dokáže udělat zábavné auto . Takže ti přeju aby ti dlouho dobře sloužilo .

2013-06-28 23:02:49

vaman: Je fakt, že to vůbec nemlátilo ani na D1 a s nějakou tou nerovností na cestě si to v klidu poradí. Teď bych ještě potřeboval poradit, jestli se dá někde stáhnout kniha Jak na to - Galaxy III???

2013-06-29 12:39:38

tesartomas: Přeji aby přinášel jen radost a aby sloužil...

Nevím zda k tomu máš český návody a proto ti pro první seznámení třeba pomůže. Kniha jak na to to není ale i já bych měl o ni zájem

https://www.fordservice.c...09_galaxy-smax/index.html

https://www.fordservice.c...nualy/navigace/index.html

https://www.fordservice.c.../manualy/audio/index.html

2013-06-29 22:06:00

svhn: Samozřejmě mi návod nedali, ale už jsem si ho stáhnul podle VIN kódu přímo ze stránek Fordu. Navigaci tam originál nemám a rádio mám stejné jako jsem měl ve Focusu, tak to už znám a manuál jsem si nechal.. Přesto díky za odkazy, jsi hodný, že jsi se podělil o cenné informace.

2013-06-29 22:46:57

Přeskočil jsem z Sharana TDI 81 kw na Galaxi 2,0 nafta 103kw.Sharana jsem jezdil od nova 200 tis km a deset let byl členem naší rodinky.Galaxi byla volba nouze, páč jsem si nemohl vybrat zda jít znova do koncernu nebo něco jiného.Galaxi jsem kupoval už jeté (240tis Kč bez DPH) 3 roky s 120tis km.najel jsem 30tis km a jsem zatím spokojen a jen pár věcí mi vadí . Rezerva -řešil jsem z novějšího mondea a upozorním že na vrakáči za ní chtějí 2ts kč a hlavně nejsou k sehnání.proti sharanu je to fakt mínus, hlavě že tam v podlaze kufru je jamka snad pro domácího mazlíčka.V pohodě by se to tam pod kufr vešlo.Zadní sedáky- jsou tvrdé a ta třetí řada jde vymontovat jen když máte zrovna nářadí.Nač vozit stále 50kg a zabírají zbytečně obsah kufru.Ty kg sedaček jsou asi za tu nepotřebnou rezervu.U sharana jsem sedáky za dvě minuty vyházel z auta a podlaha byla rovná, idealní ložnice pro dvě osoby i při výšce 190 cm.To si u galaxi můžete jen zdát a o loketních opěrkách zadních sedaček nepíši,galaxi je nemá.Dětskou sedačku tam budete hledat marně.U sharana jsem měl dvě od mimina až po cca 7 let.Nezávislé topení + přídavné pro třetí řadu sedaček to sharan měl galaxi ne! Podvozek je kapánek tvrdý a prázdnému autu občas uskakuje zadek.Myslel jsem že asi tlumiče tak jsem dal nové a je to stejný.Motor má slušnej zátah a průměr těch 6,5 l na dravou jízdu je OK.agregát vyžaduje interval 10000 km a fakt dobrý olej ,už to prostě není ten starý držák TDI tak mi poradil ostřílený motorář.Nedoporučuje se to čipovat Vadí mi také že ten railový motor potřebuje při rozjezdu více toček jinak to chcípne a do svahu na křižovatce jsem občas zakufroval.Zatím jsem vždy dojel a doufám že to tak bude pokračovat.

2013-06-30 08:29:57

karel334: Koukám, že ne každý je s galaxíkem spokojený.

Je pravdou, že některá řešení jsou oproti jiným vozům podobné kategorie řešeny jinak. Co se týká rezervy: Máš pravdu prostě dojezdový kolo by se do tak velkýho auta jistě při vhodný konstrukci vlezlo. Ale sám za sebe musím říct, že jsem za posledních 10let při provozu jiných vozů než Galaxy řešil defekt jen jednou a to provozujeme doma 4 auta + karavan. V každým krom teď galaxy máme rezervu a vlastně jsme ji nepotřebovali. Kdysi do karavanu jsem si koupil na radu kamarádů karavanistů ten spray na opravu, ale zatím jsem jej nepotřeboval. Podobný systém je jako dojezdová sada i v galaxy. Jednou jsem byl přítomen opravě defektu tím sprejem a bylo to rychlý a OK. Našroubuješ na ventilek. Fukneš tam sprej kousek popojedeš. Pokontroluješ tlak a jedeš. Samozřejmě ne jak šílenec a namíříš do servisu kde ti to opraví na hotovo. S rezervou v galaxy tedy já osobně problém nemám.

Co se týká vyndávání sedaček to je otázka. Syn má auto s diamatem ve znaku - Espace. A když potřebuje něco převézt tak se věčně řeší kam dá vynadané sedačky. 2 nebo 5 ks sedaček možná bez problémů může skladovat někdo kdo má velký dům, ale sposta lidí s paneláků s tím může mít docela problém. Co se mi v renaultu líbí je to že pás je součástí sedadla a nikde tam ze stropu nevede pás který omezuje prostor a pohyb na poslední řadě sedadel a je tam také větší možnost sedačky variabilně posouvat a to v druhé řadě i stranově. V galaxy sice sklopené sedačky ubírají litry zavazadlového prostoru, ale když je sklopíš tak je tam rovná plocha na které se spát v pohodě ve dvou dospělách lidech dá (vyzkoušeno minulý týden) měřím 179 a v pohodě jsem se tam na karimatce vyspal takže tohle jako problém taky nevidím. Co mi vadí je že při sklopené poslední řadě je výška podlahy výš než okraj 5. dveři a při otevření se my vysypaly věci To budu muset dořešit a myšlenku jak už mám.

Souhlasím, s tím že vozíš jak píšeš cca 50kg váhy a to spotřebu o něco zvýší to je fakt.

Tvrdost podvozku a i sedaček mi vyhovuje. Dřív jsem jezdil Ford Focus, Mondeo a escort a řekl bych, že všeobecně Fordy jsou trošku tvrdší, ale mají supr jízdní vlastnosti. Naopak ten renault když do něj sednu mi přijde takový vláčný a až rozplizle měkký včetně pedálů a řazení a necím zdaleka takové vedení v posedu a při jízdě. Ale to může být vecí názoru.

Co se dětskách sedaček týká nedokážu posoudit jak je to v Sharanu ale na prostředních krajních sedačkách v Galaxy mám systém isofix pro upevnění dvou dětských sedaček a tak myslím většina lidí i tohle snadno pořeší.

S rozjezdem na vyšší otáčky máš pravdu. Zatím každému kdo do Galaxy sedl poprvé si jej prubnout ( já , oba synové i manželka) se mu podařilo alespoň jednou galaxíka při rozjezdu udusit. Ale velmi rychle se na to dá zvyknout a i když nemám zatím mnoho najeto a tak jezdím za kombinovanou spotřebu 5,7 a to mi příjde docela v pohodě.

Co se týká naftových motorů a vůbec motorů. Řekl bych, že dnes žádná automobilka nemá zájem dělat motory které vydrží celý život bez servisu. A je také třeba brát v potaz , že motory jsou jednak při stejném obsahu výkonější( přesto že jsou udušeny filtrem pevných částic) a jednak jezdí za menší spotřeby. To je samozřejmě pak důvodem, že jsou citlivější na palivo. servis atd. S tím prostě dnes nic už nenaděláme a tam jde vývoj a naříkat, že kdysi motory byli držáky to se pak můžem vrátit k trabantům. Tam motor byl držák a navíc když se ti něco podělalo jsi si to spravil kleštěma a drátem přímo na cestě a jel jsi dál, ale ta doba se už nikdy nevrátí tak jakékoliv naříkání je k ničemu. Naopak dnešní auta poskytují větší komfort a užitnou hodnotu a to přes to, že od samotného vynálezu auta se nic podstatnýho nezměnilo. Má to kola volant a motor. Jen přibývají další a další hračky který ti zpříjeňují cestování, ale přemístit z bodu A do bodu B se dá i v tom Trabantu nebo starým Tatraplánu či ve Škodě xxx z let XY .

2013-06-30 10:10:22

svhn: Ty dětské sedáky v sharanu jsou super věc.Sedačka má v sobě další dvě dětské sedačky a tak nemusíte pořizovat tu běžnou v obchodě.Když máte doma tři děti od 1 do 7 let tak je tam bezpečně nasázíte bez investice.Ještě k rez.kolu.proč nějaký debil vymyslí že není potřeba rez kolo?Človek když má problém např.na dálnici musí čekat na servis či odtahovku !! Pak se stane že Vás někdo sestřelí nebo okrade.Holt nová doba.Taky tady někdo psal že si pořídil benzína.Věřím že ten motor to pod deset litrů nedá ani náhodou až se to naloží.Mám oktávku 1.6 100Ps jezdí to za devět a tak galaxi bude deset to minimum.Fitr pevných částic u galaxi lze odstranit do 5 tis kč a vstřik bude tak za dvojku když do nákladního auta je repas za 4tis kč.Tak ten domácí úkol z počtů benzínového kolegy bude jinak.

2013-06-30 10:32:24

karel334: Věřím, že ty dětské sedačky jsou super věc, ale když si koupím Galaxy, tak je mi předem jasné, že tam nejsou a musím si je dokoupit. Já mám taky tři děti a sedačky jsem už měl z předchozího auta, tak mi to vůbec nevadí. Sedačky složené v podlaze mi vyhovují, doma by mi pěkně překážely a navíc je mám kdykoliv a kdekoliv k dispozici. Benzína jsem si koupil z toho důvodu, že když najezdím cca 8tis km za rok a jezdím s tím do práce cca 2km, tak bych ten diesel poslal brzy pod kytičky! To už vůbec nemluvím o tom, že v zimě bych si nikdy ani trochu nezatopil.. Spotřeba taky není nejhorší, po dálnici cca 150km/h za 8,5l/100km ujde. No a když to naložím, tak holt musím počítat s vyšší spotřebou! Ale nemusím se bát fitru pevných částic, egr ventilu atd. Navíc benzín má rozvodový řetěz, což taky není špatné..

2013-06-30 10:44:53

Věřím že to poslouží i v benzínu.Osobně bych do toho nešel ,později to bude neprodejné.V lpg by to bylo gut!

2013-06-30 11:00:13

karel334: LPG se dá vždy dodělat, ale zatím o tom neuvažuji. Nemám v plánu tento vůz prodávat a za nějakých 10 let to už bude neprodejné i z jiných důvodů..

2013-06-30 11:06:11

karel334: Docela by mne zajímalo jestli jsi o tom autě neco věděl dřív než jsi si je koupil? To všechno co píšeš jsi přeci musel vědět dřív než jsi zaplatil. Když jsi tak negativně naladěný a nespokojený tak asi nejlíp bude když Galaxy prodáš a koupíš neco co bude bližší tvým představám o ideálním autě.

2013-06-30 15:14:35

svhn: Nic jsem o tom nevěděl.Kupoval jsem ho 11/2011 a po netu zatím nebyl žádný kloudný poznatek.Jedinou specifikaci jsem požadoval barvu bílou, opočet DPH a cena .Tou dobou bylo v čr v nabídce 3ks automat 2,0,Manual 2,2, a to moje.Dva dvojka mi přišla dost hlučná a ten obsah tam nebyl znát, dál jsem se tím nezabýval a ghia palubovka byla hnus nějaký dřevo a ty tretky.Automat byl pěknej a o padesát cena výše a tak jsem to zavrhnul.Moje auto jsem pořídil v Poličce kde jsou dva obchodníci Ford a u jednoho bylo snad 20ks galaxí a smax barvy,ceny,výbavy, a tam jsem si teprve udělal obrázek jak galaxi vypadá.Doporučuji nákup u těchto obchodníků byl jsem max spokojen u vozidel byla seviska dovoz hlavně D ukončené leas. stáří max 4 roky.prostě tak jak to má být.Po sharanu jsem chtěl velké neokoukané auto a tak ta volba padla na galaxi.Moc jich po čr nejezdí a bílé jsem ještě druhé nezaznamenal.Tmavé laky tomu modelu nesluší, to můj názor.

2013-06-30 16:15:32

karel334: Kupovat auto takto na slepo je podle mne docela odvaha.Jsem naprosto přesvědčen, že kdyby jsi v tu dobu (2011) navštívil prodejce ford a prošel si nové auto, projel se v něm poptal se na informace mohl jsi si uštetřit pozdější rozladění z nákupu. Nikde přeci není psáno že když si jdeš prohlédnout nový vůz, že ho pak musíš koupit, ale představu si uděláš.

2013-07-11 11:42:38

Tak jsem si chtěl dofoukat kola a při povolování čepičky, se mi povedlo urvat i kus ventilu. Bohužel tam mám i senzory na tlak v pneu a musí se to vyměnit celé! Nevíte někdo kde by se daly sehnat starší nebo jak se to dá vyrušit, aby to neházelo chybu??? Ve Fordu mi tvrdí, že to nejde ani nijak deaktivovat, ale spíš mi to příjde, že chtějí mít kšeft! Jeden senzor stojí 1790,-Kč a to se mi zdá docela dost za takovou pitomost..


Odpovědět

1  2  3