Fórum - Téma


Rady+Galaxy-koupě ojetého vozu


Fórum Galaxy III Rady+Galaxy-koupě ojetého vozu

Informace o modelu: Ford Galaxy III


1  2  3

2013-05-23 12:52:55

Jsem čerstvým majitelem F galaxy 2,0 TDCI 103 kW r.v. 2008.

Než jsem auto vybral a následně koupil probrouzdal jsem net a třeba některé věci mohou pomoct při výběru vozu i někomu z Vás.

Pár mnou nabitých zkušeností při nákupu z bazarů nejen teď Ford Galaxy ale i dříve Ford Focus combi a 2x Ford Escort combi.

Nikdy nekupte první auto co se Vám "jakože" líbí. Projeďtě se více vozy stejného typu ve více bazarech. Udělejte si svůj názor na to jak auto jezdí nebo zda jiné jede líp či hůř. Projděte si interiér a pokud je auto vevnitř vybydlené tak jeho přechozí majitel byl na auta ras a nedodržoval ani servis a k autu se choval stylem po mně potopa. Na takové známky pozor! Samozřejmě kouknout na opotřebení volantu, řadící páky ( ta se ale dá vyměnit a nemusí to o ničem vypovídat) stejně tak koberečky. Ale o použití vypovídají třeba pásy a vše co se běžně nemění. takže i vysedění ( prosedění a rozdílná tvrdost ) sedadla řidiče a spolujezdce může napovědět zda auto má "nalítáno" .

Nebojte se po vyzkoušení více vozů se třeba znovu vrátit k tomu co jste zkoušeli jako první (pokud ještě není prodáno) Třeba jste měli opravdu štěstí a narazili už na poprvé na dobrý kus. Důležité je že máte s čím porovnávat.

Pokud si už auto tak na 50% vyberete, neunáhlete se a nedejte na řeči bazarníků, že je to vůz po důchdci, referenční vozidlo a různé jiné pohádky a hlavně nenechte tlačit do rychlých rozhodnutí, že je o něj hned zítra další zájmece apod. Může se Vám stát, že vám vybrané autíčko někdo vyfoukne, ale pokud je bazar solidní tak Vám to neudělá. Pokud chce prodat za každou cenu hned tak v tom něco smrdí.

Aniž by o tom prodejce věděl objednejte si návštěvu autoservisu někde poblíž místa kde auto kupujete a pokud je bazar solidní tak Vám dovolí tam zajet. Pokud se bude šprajcovat tak v tom zase něco smrdí. Myslím, že úplně zbytečné je přistoupit na nabídku, že s Váma zajde do jejich smluvního servisu. Tam vám mechanik stejně poví jak je vše OK a nevíte zase nic. Za servis a diagnostiku ve značkovém servisu FORD jsem zaplatil cca1250Kč a stálo mne to asi hodinu času + cesta, ale odjížděl jsem s tím, že jsem věděl co kupuji a ne že nějaký ferda z horní dolní mi něco na povídal. Krom toho, že auto viděl mechanik tak jsem jej ze spodu viděl i já sám a dokážu si udělat svůj i když lajcký názor co je jak opotřebeno a když nevím tak se na to mechanika zeptám, nechám si vysvětlit i když jsem v tu chvíli třeba za blbce protože to přece ví každý

Je třeba přesvědčit sebe ale hlavně spíš manželku že barva vozu je při výběru ojetiny až na XXtém místě při rozhodování a že daleko důležitější je technický stav vozu a také požadovaná výbava. To je ale někdy těžký boj. Přesto doporučím v případě že jeden z partnerů se fakt "netváří" a nemůže třeba zkousnout např. zlatou nebo třeba růžovou barvu tak je třeba to respektovat hledat na trhu ojetin dál, než pak někdy poslouchat poznámky já to říkal/a že to auto nemáme kupovat

Asi Vás vyděsí při hledání na inernetu, že polovina ojetých aut má stočené tachometry a různé úvahy o tom kolik by mělo mít auto najeto za rok, dva , pět... . Ten boj si musí každý vybojovat sám se sebou. Na německých bazarech najdete jen málo vozů F Galaxy pod 150 000km. Ale na českých se běžně pohybují kolem 100 - 130 tisíc. To jsou většinou stočenky, ale ani to nemusí být problém když Vám servis auto prověří a předem budete vědět jaké Vás čekají v dohledné době Investice. na druhou stranu je lépe kopit vlůz s reálnými 180 -200 tiscíci než nalahných 106 000 jen aby jste byl kamarády za "borce" jak právě Vy jste udělal dobrý kauf.

A v neposlední řadě je důležité si uvědomit, že kupujete auto ojeté. Jsou věci které se dají akceptovat a jsou běžnými známkami provozu. Např. sem tam tečka na nárazníku či kapotě od kamínku nebo drcnutí od dvěří z parkoviště. Naopak naprosto bezvadné auto je spíš podezřelé zda nebylo po ráně znovu nastřkáno. Další věc je nachat si finanční rezervu na údržbu spojenou s tím že auto má něco za sebou. Většinou nelze věřit, že byly udelány rozvody. Ale většina ostatních věcí jde prověřit už při té servisní prohlídce a udělat si představu o tom jaké investice Vás čekají nebo třeba auto vůbec nekoupit.

Další věcí je před nákupem si ověřit zda je auto ještě na bazaru. Není nic horšího než když přijedete a pak si necháte "vnutit" jiný vůz než o který jste měli zájem. Prostě volba by měla být na Vás a ne dána vzniklými okolnostmi.

A úplně na závěr. Nejhorší při koupi ojetiny je tlačit na pilu. Ojetina se musí koupit tenkrát až stojí ta správná na bazaru. Rozhodně to nejde pojat stylem dnes prostě něco koupím. Tak ještě jednou hodně štěstí při výběru nejen Fordů Galaxy ale při nákupu všech vašich vysněch aut.

Mám i mnoho odkazů na prověření VIN, návody online a různé recenze bazarů a nejde mi to sem dát. píše mi to nepovolený text . Všechno jsou to WWW stránky které jsem shromáždil při prověřováí a hledání svého Galaxy Škoda. Myslím, že oprávě toto by mnohým z vás pomohlo.

Jestli je to možné, prosím aby se mi ozval Administrátor této sekce a zkusíme s tím něco udělat.

2013-05-26 08:39:49

První dojmy po podrobnějším seznámení se s Galaxy III.

Plus 

  • Prostorný „autobus“ v němž máte nejen při jízdě pocit nadprůměrného prostoru a pohodlí. ( to je samozřejmě ale individuální tento pocit nemusí mít každý)
  • Všude je dostatek různých odkládacích míst. Pod podlahou druhé řady sedadel a také středová konzola dává možnost odložit různé věci které třeba ani nepotřebujete denně, ale je dobré vozit sebou. Odkládací kapsy ve dveřích jsou oproti jiným vozům které jsem měl fak MAXI 
  • Středový panel a umístění řadící páky ale i dalšího ovládání je pro mne velmi příjemné. Vše je na dosah a při tom to není nijak „naňahnáno“ že by se to stávalo nepřehledným.
  • Variabilita sedadel a tím i prostor pro přepravované věci je fakt super. Vzheldem k tomu že já jsem kupoval Galaxy pro přepravu Modelů letadel a věděl jsem dom čeho jdu a při výběru typu jsem běhal po bazarech s metrem. Vetší je v tomto segmentu vozidel jen Renault Espace. Ale já jsem Forďák a tak jsem těch pár centimetrů obětoval 
  • Výhoda že ani při tom když použiju galaxy jako dodávku nemusím doma někde povalovat sedadla .
  • Nádherný výhled z vozu kdy sedím výš než v předchozích mých fordech a pocit většího přehledu.
  • Zaoblený předek nárazníků je super. Vždycky když najedu k domu ( parkuju cca 45° šikmo) mám pocit že už musím narazit ( Těm senzorům se teprve musím naučit věřit  ) a při tom tam mám ještě dost místa. Taky při vycouvá z kolmo stojících parkovišť je díky hodně zaobleným nárazníkům bezproblémové. Když jsem takto vyjížděl poprvé tak mi to manželka hlídla abych neškrábl při vytáčení auto vedle mě a i když se mi zdálo že jsem blízko žena mi ukazovala že tam mám ještě cca půl metru místo. A opravdu,  bylo tam.
  • Xenonové světlomety. To jsem dřív nikdy neměl a svítí to fakt super.
  • Milým překvapením je osvícení prostoru v skříňce před spolujezdcem a také prostoru pod palubní deskou při otevřených dveřích
  • Možnost DO otevřít všechna okna aniž by byl klíč v zapalování ) to bude super v létě kde si z třeba z domu otevřu okna a příjdu už do odvětraného vozu. Zavřít to samozřejmě jde také DO .
  • Sluneční clony (roletky ) v zadních oknech. Super.

Mínus 

  • Zatím jsem nenašel v kabině vozu otevírání . dveří . otevřít se snad dají jen DO na klíčku.
  • Zásuvka 12V pro připojení čehokoliv je před řadící pákou a pod zavíracím krytem popelníku a při použití musí kryt zůstat otevřený  To je ale asi spíš můj problém neboť když by byla zásuvka na méně viditelném místě by to jiní kritizovali .
  • Když do zásuvky pod tím krytem chci dát roztrojku ( používám kamerku jako černou skříňku a musím tam dát i externí navigaci (viz níže) a taky připojení masážní podložky atd. No prostě prostor před řadící pákou je přecpaný kabely a konektory a působí to dojmem „Práce všech druhu fa. Brouk Pytlík) takže musím někde najít vhodné místo kam si vyvedu externí zásuvky pro tyto věci tak abych tam dráty dovedl nějak po koberci či tapecírungem
  • Informace z palubního PC nejdou nastavit do češtiny. Běžné info o průměrech rychlostí a spotřeby, ani venkovní teplota či dojezd to jsou intuitivní a vůbec to nevadí, ale informace a chybová hlášení v cizím jazyce a ještě ve zkratkách to už je oříšek. Musím si udělat „výcuc“ z manuálu a vytisknout si to abych to měl snadno po ruce. Ale s tím se dá žít . Jo a zjišťoval jsem na www. čeština do aut zda to jde upravit do češtiny. Galaxy III zatím neumí 

Velké mínus.

  • Vybíral jsem auto s navigací. Ale travel pilot FX ke které mám jen německé mapy z r. 2008 a průjezdní tahy Evropou a navíc se mnou komunikuje v němčině. Nové mapy ne SD kartě se sice sehnat dají ale aby to se mnou komunikovalo v češtině se sice přehrát program dá ale včetně mapových podkladů by to bylo cca za 10 000Kč a a to mi v porovnání s externími navigacemi které češtinu mají samozřejmostí a mnohdy i doživotní aktualizace map příjde docela nářez.
  • V souvislosti s tím jsem hledal možnost zda jde do systému nahrát jiný program který češtinu umí. Třeba TOMTOM nebo IGO apod. Zatím se mi cházejí informace že to nejde  Z toho plyne, že sice navigaci mám, ale je mi úplně na prd a budu muset na okno plácnout navigaci externí. 

Jízda:

Nemám najeto mnoho a první dojmy jsou hodně pozitivní. Prakticky od prvního svezení mi vyhovuje jak posed tak i vedení i tvrdost sedadla i nastavení , odporu pedálů a podvozku které je hodně podobné s jinými vozy ford. Jezdím sem tam i se synovým Renaultem, Espace a ten je podle mne takový měkký a příjde mi houpavý . Volant se mi na první pocit zdál malý do tak velkého prostoru, ale pasuje mi do ruky a díky tomu že se dá nastavit jak výška tak podélně tak jsem rychle našel polohu která mi vyhovuje. Motor 103kW si myslím, že tomuto auto svědčí. Průměrná spotřeba při projížďkách jak po městě tak mimo město mi ukazuje počítačových 6,3 l/100Km a to je pro mne příjemné protože spíš zkouším a rozhodně nejezdím na ekonomický styl. Spíš to různě protahuji abych věděl jak galaxy zrychluje, brzdí, jak se to chová na tempomat atd. Na co si musím zvyknout je řazení. Měl jsem doposud jen benzínová auta a sem tam zapomenu včas přeřadit a zbytečně motor točím. To je ale detail a chce to trošku čas. Stejně tak uvědomit si, že to má 6 rychlostí a nekončit zařazením 5.  : Občas tahám karavan 1100kg a jsem docela zvědavý jak si s tím Galaxy poradí. Ale věřím že ano protože doposud jsem jej tahal za Ford Focus 16,16V 74kW a docela v pohodě.

Je ještě mnoho věcí které jsem zatím nezkoušel. Připojení telefonu k audio systému. Nastavit automatické sklopení zrcátek při couvání tak aby bylo vidět spodek konce vozu. Sklápění tažného zazení. Atd. ale o tom až někdy příště.

2013-06-16 14:51:22

svhn: Toto téma mi udělalo radost. Mám stejného Focuse jako jsi měl ty a teď řeším výměnu za Galaxyho a tvé poznatky mně hodně zaujaly. Taky bych chtěl 2.0TDCi 103kW, ale trochu mně trápí, že najezdím celkem málo km a nevím zda s tím dieslem neprodělám boty. Jenže benzín se téměř nedá sehnat a taky to asi bude pěkný žralok.. Na šest kvaltů jsem zvyklý z práce a občas se mi stává, že ji hledám i ve Focusu, tak na to si zvyknu rychle. Zajímalo by mně, zda tento vůz s tímto motorem má filtr pevných částic?? Informace na netu se neshodují a tak nevím jestli to není rozdělené nějak třeba podle výbavy.. Choulostivost motoru na kvalitu nafty je jasná, i teď jezdím výhradně Shellku a tam by snad šmejd být neměl.. Osobně bych Focuse neměnil, ale pro 3 děti je v něm těsno a v Galaxym je místa o dost víc.. Zítra se jedu na jednoho podívat, tak uvidíme..

Měj se a předem díky za info o filtru pevných částic..

2013-06-16 18:38:27

tesartomas:

Mám Galaxy příliš krátce na to abych mohl podávat nějaké zasvěcené zkušenosti. První dojmy z jízdy s Galaxy jsou pozitivní. Moje předchozí auta taky byla vždy benzin do nafty jsme šel prvně. Co se výkonu týká tak TDCi 2,0 (103kW) mi přijde docela optimalizovaný pohon a moje kombinovaná průměrná spotřeba je 5,8l/100km.

Filtr pevných částic můj Galaxy má a popravdě tohle téma mne také docela zajímalo a dost jsem se o tom dověděl na jiném DF kde jsem dal i pár dotazů a nakonec je můj pohled na věc takový. Filtru pevných částic není třeba se bát pokud si člověk uvědomí, že občas je třeba protáhnout auto na nižší kvalt při zvýšených otáčkách motoru (třeba někde na dálnic) a smířit se v tu danou chvíli s větší spotřebou. Když by nakonec někdy filtr prostě odešel tak ho koupím nový a vím, že po dobu životnosti auta mi při mém ročním nájezdu už asi vydrží navždy. Kolik je tvůj roční nájezd? co vůbec od Galaxy očekáváš? To jsou otázky které je dobré si zodpovědět. Já Galaxy kupoval hlavně proto, že potřebuji přepravovat modely a běžný kombík je mi už malý a dodávku nechci. Je mi docela jasné že ve svém Galaxy7 lidí nikdy nepovezu. U tak velkého auta bych do benzínu nešel, spotřeba v benzínu by mi pravděpodbně narušila moji představu o tom kolik jsem ochotný dát za ujetý kilometr. Samozřejmě vím, že dnes jsou nové Galaxy na trhu i s úspornými benzinovými motory, ale jsou to docela novinky a jsou mimo moji cenovou skupinu za nový auto a na trhu ojetých stejně tak a navic zatím jich na trhu ojetin ani moc není (jsou příliš nové) .

Závěrem bych chtěl napsat, že jsem s Galaxy spokojený.a počítám s tím, že jsem koupil starší auto a tudíž v nějakém časovém horizontu mě to nějakou kačku stát bude. To je podle mne hlavní problém inernetových nespokojených diskutérů. Koupí si auto od nejž očekávají víc než za kolik jej koupili.

2013-06-16 23:10:42

svhn: Děkuji za odpověď.

Ročně najezdím cca 8-10tkm což není moc, ale Galaxyho chci hlavně kvůli dětem, dal jsem do Focusu dvě sedačky a třetí dítě se mezi ně nemůže dostat a navíc tam je namačkaná jak sardinka! V Galaxym je místa o poznání víc a občas se budou hodit i ty další sedačky, to je jasné. S tím filtrem pevných částic je to jasné, musí si na to člověk myslet a občas ho vypálit. Tvá spotřeba pod 6 litrů je krásná s takovým těžkým autem. To s Focusem zvládám jen na delších cestách při 80-90km/h a lehké noze na plyně. Rozumnému člověkovi je jasné, že do staršího auta se musí investovat, každá sranda něco stojí. Na nového taky nemám, když se zadaří tak budu mít rok 2008, ale spíš to bude 2007 nebo 2006, záleží na co se natrefí.. Nový Galaxy s Ecoboostem mi přijde strašně předimenzovaný, až čas ukáže nakolik se to povedlo a kolik to vydrží.

Měj se a díky za poznatky..

2013-06-17 07:49:23

tesartomas: Porovnej si tabulku servisních úkonů a najetých kilometrů auta. Pročti si také ve Fóru, jaké jsou běžné problémy naftových motorů po ujetí určitého počtu kilometrů. Tahle ojetá auta s naftovým motorem totiž lidé prodávají často, když se blíží dražší servisní úkony (repase vstřiků, repase vstřikovacího čerpadla,výměna DPF filtru, výměna EGR ventilu a možná ještě další úkony. Když se náhodou sejdou ty úkony dohromady, tak je to darda. Proto je třeba velice dobře a opatrně vybírat, pokud možno od prvního majitele a hlavně se servisní knížkou..

2013-06-17 22:26:40

petrdepo: ty víš jak potěšit Samozřejmě díky za rady, ale pravidelné servisní úkony jsou jedna věc, ale do vnitř toho motoru nikdo nevidí! Nikdy nevíš co se v něm děje a jak velká časovaná bomba tam tiká!! A to vše mně docela děsí.. U benzínu je vše stokrát jednodušší...

2013-06-18 07:17:27

tesartomas: No právě a dnes při současných cenách nafty si myslím, že cena za spolehlivist a následné náklady už není takový nepřekonatelný rozdíl. Proto já jsem si říkal, když jsem kupoval moje auto, že když všechna ojetá ve stejné kategorii mají víc než 100000 km, tak když za dalších 100000km budu u nafťáku do něj muset vrazit 50-80000.-Kč za různé díly, repase a gumy, tak si to raději rozdělím na příplatek na spotřebu benzínu a do auta vrazím jenom 20000 za gumy a zbytek si připlatím na benzín, ale budu bez starostí (ostatní, jako výměnu oleje a podobně nepočítám). Nafťáky, podle mne, jsou výborná auta, ale když je někdo kupuje jako nová a nebo s menším počtem najetých kilometrů. Navíc musí člověk koukat na haldu známek toho, jaké má kde opotřebení (pneu, sedáky, známky reznutí kastle aby se něco dověděl o tom , jak původní majitel s autem zacházel, jestli to nebyl divoch a také v jakých podmínkách auto jezdilo.. Proto je také důležitá servisní knížka, aby se vědělo jaká servisní údržba se na autě dělala a jaké díly se už měnily. Tyhle věci právě napoví, jak se z autem a s motorem zacházelo. Jinak se musí preventivně řada věcí musí udělat hned po koupi. A také se vyhnout autobazarům AAA. Zkrátka těch rozhodovacích kritérií pro a proti je moc.

2013-06-18 22:24:00

petrdepo: Moje řeč, radši benzín, ale na netu je jen jeden Galaxy s 2.0i v rozumné cenové relaci, nemohu si dovolit koupit auto za 300tisíc. V AAA jsem se byl dívat včera a chytil jsem tam nerva jako kráva a třísknul dveřma a rychle uháněl pryč! Argument typu radši si připlatím za benzín, než cpát prachy do motoru, mají velkou sílu a při mém nájezdu 8 až 10 tisíc km ročně, se nafta nemůže vyplatit.. No zkrátka to asi bude ještě těžké, než se něco pořídí.. Přesto díky za příspěvky..

2013-06-19 20:31:51

tesartomas: Máš pravdu. S obsahem 2.0i je jich málo. Nevím, jakou máš cenovou představu, ale v dobrém stavu se pohybují okolo 220000 +/- 20%. Například tohle: http://www.sauto.cz/osobn...-max/12113849?goFrom=list

2013-06-19 22:11:58

petrdepo: tohle sice vypadá hezky, ale já potřebuji sedmi místné.. Proto asi nezbude než zvolit tohoto: http://www.sauto.cz/osobn...laxy/11565088?goFrom=list na obrázku a v popisu nevypadá špatně, už jsem mluvil s prodejcem a prý má jen pár pryskanců od kamínků a jinak je v dobrém stavu. Jen to mám trochu z ruky, cca 520km. S-max je sice krásnější a Galaxy je větší a to je pro mně důležitější..

2013-06-22 16:17:42

tesartomas: Dobrý den, se tu nevyznám.

Potřeboval bych poradit s jedním nedodělkem.

Moje Galaxy nemá 5. kolo. Jen spray. mladá dnes dopoledne prorazila pneu u obchodňáku v Lidlu. Lídl má speciální obrubníky na prorážení pneu.

A vznikl neřešitelný problém. Doběhl maník z velkého vybaveného pneuservisu 250 m vedle. A řekl - pomoci nemohu, pneu Galaxy 215/60 R 16 jedině na objednávku. I zase se jal odběhnouti.

Tedy jsem musel do jiného města k majiteli obdobného vozu, zapůjčiti sobě kolo.

Tuto situaci jsem již dlouho očekával. Je to nesmyl, nemít rezervní kolo. To se soudruhu Henrymu Fordovi, tenhle ftípek moc nevyvedl. Rezervní kolo měl i Trabant, Š 120,....

Dá se někde koupit nějaké úzké dojezdové kolo ? Už vím, kam ho naperu.

Jezdím hodně, Galaxy mi připadá poněkud Doději doma.

DODO výrobek.

PS jinak jsem zadařile tento týden vyřešil kouř z klimatizace Focus.

Děkuji

viki  
2013-06-24 14:03:01

tesartomas: Při najezdu do 10,tisic km bych se taky nebál benzína , při koupi auta nekoukej na najeté km nekupuješ takovou věc každý den a je to docela dost peněz jestli tě to už vyjde o tisícovku méně či více je jedno ale muže se ti to vyplatit ve smyslu že koupíš to co chceš , jak jsi řekl galaxy je větší jak s max a to hlavně v kufrové části taky je pohodlnější šťastnou ruku

2013-06-24 17:29:25

login8: Dojezdové kolo je v podstatě kolo, které má stejný průměr disku, jako je uvedený v TP, ale musí mít pneu nejužšího rozměru uvedeného v TP. To bývá kvůli nosnosti ale u něj stačí nižší rychlostní třída, protože dojezdová kola bývají označena maximální rychlostí 80 km/hod. Mohou být i užší, ale pokud je to z výroby, tak to bývá uvedené v TP. Aby se mohlo použít za všech podmínek, tak je lepší, když má zimní vzorek. Použitá kola se občas objevují na vrakovištích (kde vyjdou cenově nejlevněji) nebo občas v autobazarech nebo na blešácích. Možná bys ho také našel na Aukru.cz. Co se týká umístění, tak například Fiesta Sport ho do roku 2001 měla v závěsu pod kufrem. Raději bych ji měl uvnitř (kvůli znečištění), ale nevím, jestli by stálo za to, předělávat podlahu kufru.

2013-06-24 21:08:19

viki: Na najeté km se dívat musím, přece si nekoupím auto, které má najeto 300tisíc a stojí 250 tisíc, to bych byl blázen.. Mám jedno obhlídlé, tak uvidíme jak to dopadne.. Snad to bude dobrá koupě! S-maxe už jsem zavrhnul, Galaxy mně velice nadchnul a víc nemám co řešit. Teď už jen najít toho správného a dobře to vyčenčovat za Focuse..

login8: Až tam to kolo napereš, tak dej fotku, ať mám inspiraci..

2013-06-24 21:29:27

tesartomas: Když už se to probírá v tomto tématu, tak někde jsem četl že na galaxy pasuje dojezdové kolo z Mondea. Ale ověřeno to nemám.

viki  
2013-06-24 23:00:42

tesartomas: měl jsem na mysli km které najedeš při hledání vozu

Kolik by měl mít motor najeto? netroufám si říct jsou motory s nájezdem stovky tisíc km ve výborné kondici a jsou motory s 50ti tisíci zralé na go

2013-06-25 22:13:18

K zamyšlení.

V souvislosti s rozhodováním zda Benzin či Naftu pro Galaxy jsem si našel kombinované průměrné spotřeby udávané výrobcem a chvíli počítal.

Vycházím z motorů

Benzin 107kW kombinovaná spotřeba dle výrobce 8,2l/100 a současná průměrná cena benzínu 36,07 (25.6.2013)

Nafta 103kW kombinovaná spotřeba dle výrobce 5,3l/100 a současná průměrná cena nafty 35,56 (25.6.2013) http://www.benzin-nafta.eu/

Je mi jasné že tohle jsou udaje od výrobce ale předpokládám, že jak u benzinu tak u nafty bude spotřeba o něco vyšší než je dáno, ale to záleží na stylu jízdy a z něčeho se vycházet musí.

Předpokládám, že obě vozidla mají hypoteticky najeto 180 000km ( stav mnou koupeného galaxy)

Předpoklad, že v určitém časovém horizontu oba vozy najedou 50 000km a s těma budu počítat jako výchozí bod.

Počítám že na benzinovém motoru se nestane žádná závada a bežný servis jako výměna olejů bude podobná jako u naftového motoru.

Takže 50 000km * 8,2l/100km = 147 887Kč.

Naftový motor počítejme, že se také nestane žádná závada a bežná udržba bude jako u benziniového motoru.

Takže 50 000km * 5,3l/100km = 94 234Kč.

Rozdíl = 53 653Kč

Vycházejme, ale z katastrofického scénáře, že na naftovém motoru odejde Fitr pevných částic... 30 000kč

Stále je nafta 23 653Kč v plusu tak dejme tomu že odejdou i vstřiky - 20 000Kč = pořád je naftový motor 3 653 Kč v plusu a obě nejproblémovejší věci jsou vyměny za nové a za každých dalších 50 000km ušetří naftový motor už dalších 53 653Kč

Ceny výměny filtru pevných a vstřiků jsem nastřelil více méně od oka , ale myslím, že se o moc nepletu.

2013-06-25 22:29:24

svhn: Rozepsané to máš pěkně, to se musí uznat. Já najedu 50 000 km tak za 6-7let, tak nevím jestli jsou pro mně tyto počty směrodatné.. Filtr pevných částic bych odrovnal určitě a to ostatní by taky pěkně trpělo, když by to jezdilo maximálně trochu zahřáté. Benzín se dřív zahřeje a tím pádem při krátkých jízdách méně trpí. U mně je benzín 2.0i 107kW jasná volba..

2013-06-25 22:34:56

tesartomas: Já se tě nesnažím přesvědčit. Jsou to jen počty a u ojetého vozu je to vždy i o štěstí na jaký kus a po jakém majiteli narazíš.


Odpovědět

1  2  3