Fórum - Téma


Rady+Focus-volba motorizace


Fórum Focus II Rady+Focus-volba motorizace

Informace o modelu: Ford Focus II



2008-10-25 08:22:53

Nevíte někdo jak velký rozdíl je mezi 1.6 TDCi 80kW a 1.8 TDCi 85kW? Který motor je, lepší? Mám na mysli modely od roku 2004. Chci si pořídi hatchback ale nevím jaký motor. Co jsem prohlížel vaše články jsou hodně podrobné, ale nikde nejsou srovnané tyhle motory. Prosííím poraď te.

2008-10-28 09:47:15

Nemám rád diesel

přesto něco napíši, 1,8 je v podstatě původní motor starší koncepce s osmi ventilovou technikou, používající systém vstřikování commonrail(domnívám se první generace).

1,6 je modernější, šestnácti ventilový motor postavený ve spolupráci s lídrem dieselových motorů PSA, vstřikování je stejné, jen myslím další generace. 1,6 vítězí ve spotřebě a v emisích a je použitelný ve větším rozsahu otáček,

má trochu nižší výkonové parametry a nevím jak je to s životností.

Nejsem odborník, jsem jen amatér, který se zajímá teoreticky, jezdil jsem s oběma motorizacemi 1,8 FOCUS první generace, 1,6 Citroen Xsara Picaso, subjektivně mi "vyhovovala" 1,8, ale mohlo to být tím vozem .

Měl by se k tomu vyjádřit někdo s uživatelů, ale asi se bude těžko hledat někdo, kdo má zkušenost s oběma.

2008-10-28 09:50:51

No a ještě jsem zapomněl, jasná volba 2,0TDCi

a není co řešit

hof  
2008-10-28 10:11:29

To Ušák - ahoj, našel jsem jednu recenzi:

Z dôvodu vysokého nájazdu km ročne min 40tis som volil diesel 1.8TDCi a neľutujem. Je to veľmi podarený motor od Fordu a napriek niektorým recenziám nejde o motor pochádzajúci z Focusa I i napriek rovnakému výkonu 85kw. Uvedený motor má novú hlavu valcov a používa 16V techniku a vstrekovanie Common rail III so zvýšeným plniacim tlakom. Výsledkom je jednak vyšší krútiaci moment 280Nm(krátkodobo 300Nm) oproti pôvodným 240Nm a lepšie ide do otáčok. Navyše motor po zábehu zaberá citeľne nižšie a ožíva od cca 1600-1700ot. t.j. má potlačený turboefekt. Mal som možnosť porovnať priamo s motorom 1.6TDCi 81kW avšak uvedený motor je citeľne lenivší a zaberá pri vyšších otáčkach cca 2000, a to hlavne z dôvodu nižšieho krútiaceho momentu. Uvedené auto FFII combi má kolega služobne. Preto osobne doporučujem zvoliť radšej motor 1.8 TDCi. Momentálne ho považujem za najvyzretejší dieselový motor od Fordu.

http://moje.auto.cz/noro1/ford-focus-ii.html

2008-10-28 12:17:15

Tři dny jsem čekal, až někdo něco podobného zplodí .

1,8TDCi byl pro vozy roku 2004 dvou ventilový, pokud došlo ke změně, tak do loňska to nebylo.

Nic méně, je to jistě přínosnější.

hof  
2008-10-28 17:59:10

Ahoj Pavle – nesmíš brát všechno tak osobně, na tu recenzi jsem narazil náhodou, při svém pátrání po úplně jiný věci / řešim na chalupě komín a neptej se mě, jak jsem se přes komín dostal k motoru, nevim sám /. Jak jsem tak pochopil ze souvislostí z jinejch článků, tak Focus I měl v nabídce 1.8 diesel motorů 1.8 TDDi a později i 1.8 TDCi, oboje však pouze 8v. Focus II už měl v nabídce pouze 1.8 TDCi, ještě pořád jenom 8v, ale poslední ročník / 2008 ? /dostal motor 1.8 TDCi 16v, který předtím byl montován do S – MAXu, bohužel se mi nepodařilo zjistit přesný datum, od kdy se to stalo.

Jestli se v něčem pletu, tak mě oprav a doplň, na druhou stranu ovšem doufám, že to třeba pomohlo i tobě, měj se, Franta.

S-MAX 1.8 TDCi 8V 125k bližšie informácie

S-MAX 1.8 TDCi 16V 130k bližšie informácie

S-MAX 2.0 TDCi 16V 136k bližšie informácie

S-MAX 2.0 TDCi 16V 140k bližšie informácie

S-MAX 2.0 TDCi 16V 143k bližšie informácie

Tady se podívej, jak dneska vypadala kolínská silnice, když jsme jeli zpátky.

hof  
2008-10-29 19:26:48

Taky nemám rád diesel a po dnešku už vůbec ne.

Jaký zvolit motor: 1.6 TDCi nebo 1.8 TDCi, po zadání do internetového vyhledavače vypadla krásná recenze, která jedním vrzem posoudila dokonce tři motory, no krása, problém vyřešen, recenze zkopírována, poslána, můžu klidně jít spát, sem šikovnej.

http://moje.auto.cz/noro1/ford-focus-ii.html

Když se potom do mě pustil FORD666, tak jsem si ještě myslel, že třeba přehlídnul nástup novýho motoru, nemůže přeci všechno stíhat. A hlavně jsem měl pocit, že by autor recenze, kterou jsem citoval, měl vědět ze všech nejlíp, co koupil a v čem jezdí.

Podle internetového vyhledávače ten motor existuje, tohle z něj vypadlo:

S-MAX 1.8 TDCi 8V 125k bližšie informácie

S-MAX 1.8 TDCi 16V 130k bližšie informácie

S-MAX 2.0 TDCi 16V 136k bližšie informácie

S-MAX 2.0 TDCi 16V 140k bližšie informácie

S-MAX 2.0 TDCi 16V 143k bližšie informácie

Takže nebyl důvod autorovi nevěřit, motor existoval i podle druhého, nezávislého zdroje.

Nebyl důvod nevěřit, že motor z S - MAXu se ocitnul ve Fokusu.

Když se do mě pustil i albi, tak jsem se rozhodl, že musim zjistit, jak se to teda s těma motorama má skutečně. V tý recenzi je uveden prodejce v Prešově, u kterého ten Noro1 toho Fokuse koupil. Z telefonu Nokia prostřednictvím operátora Vodafone jsem tomu prodejci zavolal, naštěstí uměl česky a hovor stál 11,- Kč, no neni to úžasný? :

http://www.built.sk/kontakt/

a pracovník prodeje mi sdělil, že v životě neměli v prodeji Ford Focus II, r.v. 2008 s motorizací 1.8 TDCi 16v a že ani tento motor nebyl nikdy osazován do S – MAX !

Takže motor 1.8 TDCi ke dni 30. listopadu 2008 existuje pouze s osmiventilovou technikou

Tak Pavle, takhle se to má a už se nehádej, spíš mi poraď, co mám dělat s tím mým motorem, teda přesněji s olejem, od výměny oleje do další výměny / 17 000 km – trochu jsem to přetáh / mi ten motor spapal půl litru oleje a teď řešim problém, abych byl zase na další interval připravenej, nevíš náhodou, prodávaj půllitrovky?

Tak jsem to musel převést trochu do humorna a teď jdu pátrat po nějakém spojení na toho Fokusistu Noro1, abych mu taky něco řekl. Jestli on to nebude spíš norek, než Noro.

Na druhou stranu je zase pravda, že než člověk něco z klábosnice vypustí do světa, tak si to má nejdřív pořádně ověřit, ale jak?

2008-10-29 22:03:36

Už jsem tě nechtěl týrat , ale že si takhle sám vylezeš na pranýř, sem nečekal, ani od tebe

2014-02-24 23:04:20

ušák: Ahoj řeším stejný problém jako si řešil ty chtěl bych trošku znát tvoje zkušenosti Mám teď příležitos koupit Focus 1.6 TDCI z r.v. 2009? nemáš zkušenosti s tímhle motorem? Dříve jsem měl 1.8TDDI a jezdil suprově Díky za odpověď

2014-03-26 11:01:08

1,6 tdci 81 kw je spomedzi ford diesel motorov jednoznačne najporuchovejší...

a práve 1,8 tdci je motor najspolahlivejsi samozrejme z diesel-ov ...

staci sa spytat nejake ford zameraneho servisaka kolko menil turba vstreky na 1,6 81 kw a na 1,8 max tak dvojhmota odide najskor...

podla mojich zisteni je rebricek poruchovosti od najspolahlivesieho po najkazovejsie nasledovny:

1. 1,8 TDCI 85kw 8V - najspolahlivejsi (problem najcastejsie dvjhmota)

2. 1,6 TDCI 66kw 16V - oproti 1,8tdci cca o 0,3 - 1 liter mensia spotreba (za cenu mensieho vykonu) (probl vstreky -turbo)

3. 2,0 TDCI 100kw 16V - najlepsi pomer vykon/spotreba (vstreky/ menej casto turbo , dvojhmota)

4. 1,6 TDCI 81kw 16V - janporuchovejši (casto podfuknute vstreky, vstreky samotne, turbo, zakarbonovanie...)

2014-03-26 20:18:18

jackdaws: Díky nakonec jsem dovezl Fofo mk2 r.v. 2009 1.8 tdci 8V 85KW Volil jsem srdcem a po zkusenostech s 1.8TDDI si myslím nejlepší volba A díky za tip

2014-03-26 20:36:08

a ako spokojny ?

spotreba ?

2014-03-27 07:58:06

jackdaws: No to se nedá tak jednoznačně říci že 1.6 Tdci je nejporuchovější ...záleží jak se o to taky člověk stará, jaký styl jízdy provozuješ a na jaký "kus" narazíš....Ilonka má 1.6 Tdci/80kw najeto 178 tis a měnila se tam zatím jen řemenice a alternátor, jinak vše origo. Stále u moderní nafty platí, ....to co ušetříš na spotřebě oproti benzínu, o to víc narveš peněz do případných oprav Dneska nemají výrobci zájem ,aby nám to vydrželo půl mega bez větších investic ........bohužel

2014-03-27 09:00:27

no ak to ma od nova... tak myslim ze to moze byt ten lepsi pripad resp lepsi kus...

ale nepoznam nikoho kto by mal 250t km s 1,6tdci 81kw v pohode ...

1,8tddi ma brat a teraz pri 295t km repasoval turbo a to chodi tak ze nikde nedochladzuje turbbo ...

to bola jedine vec spolu s zhavicmi co menil a kladka volnobezka an alternatore...

1,8tdci... bezne ci v transitoch alebo v starychmondeach maju okolo 300t km a dokonca kde chodim na servis s autom ma chlapik z nemecka dovezene po taxcikarovi a ma tam cez 500t km... cca pred rokom menil dvojhmotu...

prave verziu 1,6 81kw ma kolega druhe auto novsi model ten isty motor a odporucaju mu menit vstreky.. turbo si hvizda.... ano je to modernejsi motor s lepsim priebehom krutaku ale nagativa pri tomto motore su jednoznacne ...

ma male turbo s potlacenym turbokopancom co je dobre ale horsie na mazanie 1,8 ma velke turbo s bvacsim obsahom oleja v motore aj v lozisku turba... napln oleja je myslim 5,6 L co je sice blbe lebo dlhsie sa zohrieva na prevadzkovu teplotu ... ale myslim ze je to stary odladeny LYNX motor zo zaciatku 90tych rokov s 8V technikov

a ak Ilonka uz menila remenica a alternator... ja mam cca 150t km a nemenil som vobec nic ... olej filtre stirace a brzd dosticky...

2014-03-27 15:07:53

ušak:Já bych osobne volil 1.8tdci uz jenom kvůli tomu že je to motor od fordu a ne od PSA.Co se týká spolehlivosti bude urcitě lepší než 1.6tdci a hlavne u nej odpada strach o filtr pevnych částic bez ktereho se ještě obešel narozdil o motoru 1.6 tdci

2014-03-29 10:02:43

jackdaws: Spokojonený ano sice motor chrochta jak diesel ve kterém nekdo mlátí palickama na bicí je to fajn Spotřeba s auto jsem převážel z klatov za Hradec králové svizným tempem podle PC 4.5l/100km ted tady po okrskách mám průměr 5.4/100 a i podle tankování souhlasí


Odpovědět