Fórum - Téma


Rady+Escort-problém se startováním


Fórum Escort Rady+Escort-problém se startováním

Informace o modelu: Ford Escort


1  2  3  4

2012-02-22 20:51:30

Diky moc chlape. nejdriv zkusim vimenit svicky . nebo si myslim jestli mi nahodou nepada benzin.-(

2012-03-04 15:51:38

ahoj potreboval bych poradit nejde my proud do benzinovy pumpy kde bych mel hledat problem predem dik

2012-03-17 20:32:12

ahoj všem dobrým duším mám ford escort 16 16V a když je motor studený tak nastartuji až třeba napotřetí a musím nechat zahřát motor abych se rozjel jinak to strašně cuká ale jak se zahřeje jede super i startuje napoprvé svíčky jsem měnil i kabely i čidlo na teplotu k ř.j. a nevím jestli to má souvislost neukazuje mi teplota na budíku prosím o radu

2012-03-17 22:02:21

To daktary: Teplota pro budíky je snímána jiným čidlem než pro jednotku, takže to spolu nesouvisí. Zkus, než začneš startovat odpojit lambda sondu, a pak až nastartovat. Pokud to nepomůže, tak vyndej a vyčisti volnoběžný ventil, pro odzkoušení jeho funkce je jednoduchý test a to po nastartování a zahřátí motoru mu odpoj konektor a pokud klesnou otáčy tak by měl fungovat, pokud se však nic nestane, tak je nejspíš po něm. Jinak ještě k té lambdě, nejezdi s odpojenou lambdou, mohl by sis vypálit kat a začne to hodně zřát benzín. Samozřejmě pokud to bez lambdy pojede i za studena dobře pakje nejspíš po ní, takže nová nebo z vrakáče jiná dobrá.

To matis18i: Změř jestli při otočení klíčkem do druhé polohy je na konektoru čerpadla 12v, pokud ne je to kabelem, někde zpřehejbaný. Měl jsem takový problém na svém escu a pomohlo dát kabel do polohy kde vedl a jezdilo to.

2012-06-06 12:59:53

Ahoj,

potřebuji poradit. Mám fordíka escorta 1.6i 16V 1995 a pokaždé když nastartuji (chytne to vždy napoprvé) tak mi po par vteřinách rychle spadnou otáčky až to chcípne. Po chvíli se atuo zahřeje a jede jako drak. Ale nevím kde může být chyba proč padají otáčky.Vyměnili se svíčky, ale furt to dělá to samé.Nejsem technik takže se v tom moc nevyznám. Poradte prosím. Děkuji předem za odpověd.

Pavlusa55

2012-10-28 21:11:04

To Idian: Prosimte mam stejny problem jak daktar ale me to kolikrat nejde ani nastartovat a musim tlacit. Vsechno co tu popisujes mam novy a dokonce i svycky, palivovy fitr, kabely ale porad to nejde bych bych moc rad kdybi mi nekdo pomohl protoze uz si stim fakt nevim rady. Mam escorta 1.8i 16v 1997 dik predem za rady

2013-11-19 05:51:35

Ahoj chlapy. Som tu na fore uplne novy a tiez som cerstvym majitelom svojho prveho fordika 1.8 td. Mam hned dotaz mozno trochu blby, ale je to aj moj prvy diesel, tak neviem ako sa chovat pri startovani, ze vraj treba cakat na zohriatie nafty a az potom startovat, budem vdacny za kazdu odpoved. No a vlastne este jedna vec, je normalne u tohto auta, ze pri startu aj pri vypnuti motora strasne rachoti a trase sa motor?

2013-11-19 14:48:21

Naf´ták má žhavičky, které by se měli nejdříve pootočením klíčku nažhavit, aby dobře vzplála nafta (měla by svítit oranžová kontrolka na palubce) a pak teprve až zhasne, tak nastartovat. Já teda v cca 10+ nežhavím vůbec, není to potřeba, když na to motor má..takže spíš v těch chladnějších časech... Ve velký zimě.. tak -15 a víc už žhavím dvakrát, aby lépe chytla nafta od žhaviček... a taky tak mi to bylo i doporučováno..i když to prý nemám přehánět..aby se motor nerozmazlil :S A pokud v zimě..nebo i kdykoliv..žhavíš víc jak 3krát po sobě a auto furt nechytá...nech to bejt několik minut v klidu,abys nezatavil žhavičky.... pak se fakt blbě dostávají ven

A mě se motor zaklepe normálně,když to típnu.. motor je prostě těžkej..a nebo už má tolik najeto,že se celej zaklepe :D

Jestlis měl fábii a nic ti neklepalo, tak to může být taky tím, že fábie nemaj motory, pokud to není RS :D

2013-11-19 17:16:22

Ano, takze asi budu na vymenu zhavicky alebo to budu filtre, nemam skusenost s fordem.

2013-11-23 15:08:40

zdravím,potřebuji poradit.dnes cestou do práce mi během jízdy auto přestalo jet.při nastartování ještě chvíli jelo na volnoběh a pak už nic.nejde nastartovat benzín tam je,čerpadlo najede,má to snahu chytit ale nechytne.mám ford escort 16 16v 1998.předem děkuji za radu

2013-12-10 10:27:29

Zdravím... pro všechny co mají problém startovat, jako já

TÝKÁ SE BENZÍNŮ

Auto mi motalo, čerpadlo na druhé poloze vrcelo

Můj postup trval 3/4 roku, tak ať se v tom nemusíte koupat taky.

A)

1. Když není slyset čerpadlo ---> tak pojistkovka, zkontrolovat všechny pojistky

  • Pokud jsou ok, kouknout k motoru, je tam 10A pojistka, pamatuji fiesta, esco atd nejsem jistý
  • Pokud je ko, vyměnit, otočit klíčkem, pokud je znova ko je ko motorek čerpadla, nebo skrat po cestě....

Kvůli ford způsobu přístupu k cerpadlu, musí nádrž dolů, myslím 4 šrouby v rozích do nosníku(2 jsem urval, vyvrtat a nahradit TEC vruty),

nejdříve si oddělejte všechny hadice a konektor elektriky čerpadla a plováku (bývá v jednom 5 kabelů) a rychlospojky hadiček u cerpadla... stisknou se a maji jit sundat, jako u filtru, ale u fisty nelze, tudiz cerpadlo jsme nechali na hadicich viset (potukat objimku cerpadla tusim doleva- kladivo + sroubovak. bacha je těžká, čím méně benzínu tím lépe.. dobré je mít schované záslepky palivového filtru od nově zakoupeného a zaslepit po vyjmutí hadice nádrž->filtr.. ve filtru je stále palivo a s trochou stesti půjde přímo do obličeje dělali jsme to 3 a okamžik překvapení, kdy se uvolnila a všichni jsme byli od hlavy k patě od benzínu je k nezaplacení

  • disponoval jsem náhradním čerpadlem, takže v případě fiesty jsem ho na sucho připojil na konektor a po otočení s novou pojistkou u motoru běželo, problém byl že fiesta 1.3 má jinou objímku a já měl 1.6 escort cerpadlo, tudíž demontáž válečku(samotného čerpadýlka) a výměna za escortácký... vse pasuje, ok

druhá možnost je proměřit, jeden kabel bude stale pod proudem, plovák... další jen po sepnutí klíčku (+kabel k běhu čerpadla (stačí ampermetr od sikmych oci za 100kc, neni dulezite co ukazuje, ale že tam něco je, nebo zkoušečka... když tam proud nemáte, tak elektrikáře, nebo čtěte níže

  • vylit nádrž, vypláchnout benzínem do kýble, nebo přes trichtýř do kanystru a opětovně přidělat, není tam co otočit na hadičkách čerpadla a filtru jsou šipky, mělo by být blbuvzdorné

a můžeme nádrž vrátit... čerpadlo jde rozebrat pomocí šroubováku a síly odebrat sítko, hadičku a konektor

!2. když není slyšet čerpadlo a proud tam nemáme... měl jsem fiat uno 1.0 a 1.4, pod oknem u spolujezdce netěsnila guma předníjo okna, voda mi tekla na konektor řídicí jednotky, byl z oxidovaný... problém se starty, pokud semnou nejel spolujezdec a nohami nepraštil do palubovky (studený spoj, asi se to tam oklepalo a hned to jelo )

oprava = kontaktol a mírné škrábání... u escorta neplatí, když jsem viděl kastli a tvary plastů, tak je to nepravděpodobné, ale už jsem to tu také někde zahlédl

!!a teď k mé závadě: přes půl roku nešel větrák, když byl vyplý proud tam byl, když jsem ho zapl, tak zmizel studený spoj, takže jsem si pomocí drátu a pojistky udělal přemostění z vyhřívání sedaček na pojistku ventilátoru... hlavně at ten drát jde alespon pres pojistku(doporucuji větší pojistku, než 10A, protože když dáte rychle vypnuto až poloha 3, pojistka to nezvádne, oběví se záblesk a zima ), kdyby něco nevyšlo, at to neodse. vetrák (ve fordu z tohoto řešení nebyli nadšení , když mi napojovali diagnostiku a na pojistce s nejmenší hodnotou amper jsem proud neměl a auto nekomunikovalo - zřejmě první předzvěst místa problému)... výsledek byl faktura do koše a dej mi 200 a jet! nebo budeme laborovat a odhaduji tak 15 000 kč

a to jsem tam nejel na diagnostiku, ale chtěl jsem vědět jak změřit tkal palivové lišty nad vstřikama (1.8 motory údajně nestartovali, proto byl při výrobě zvýšen tlak paliva na 2 bary) ...proto me zajímalo jako strojaře, jestli je přetlakový ventil v liště v pořádku a nepřepouští například už při jednom baru! nakonec vzal fordak pistoli na vzuch, sundal z ni barometr a změřil mi cca 1,5 baru na ventilku lišty (stejný, jako u duše automobilu), takže tímto jsem to vyloučil, protože tlak byl ok (bral jsem v uvahu nejakou odchylku vzduchového hustoměru... je dobré ho potom profouknout vzduchem, at benzin vyletá ven) ... tlak se zkouší při druhé poloze klíčku, ne nastartovaný... občas vystříkl benzín a teplý motor není vhodný

  • pak mi známý co mi jako technicky zručný zaměstnaný člověk v jiném oboru než automechanik(který ovšem dříve i stavěl auta na amatéry) poradil automechanika v blízkém okolí... když nikdo neví, tak on na to příjde

na sídlišti jsem startoval hodinu a půl!! 45 minut zvládla baterka motorcraft (nenechám dopustit, skvělá věc, dokázala to i v zimě), další skoro hodinu startovací kabely a milenky auto mazda 323f 1.9, se kterou jsem pak jezdil 2 týdny do práce a nechal dvojku za benzín pomalu na víc zbytečne... nebrat, později jsem měl zapujčené esco 1.6 do kterého nikdo nepustil ani halíř 5 let... tragedie ... nakonec po neustálém nastupování a vystupování a deseti cigaretach mi auto chytlo

dovezl jsem to tomu šikovnému automechanikovi, a chtěl jsem vyměnit i filtr... vysvětloval jsem mu podezření na pojistkovku a lištu, ale jednal semnou jak s idiotem! nakoupil čerpadlo starline za 3500, sundal nádrž, vše ok, čerpadlo vrátil a účet v podstatě za výměnu filtru byl 2500 s tím, že mu to 5 dní startuje... byl jsem rád, valil domů s mazdou daleko za zadkem o deset minut později už jsem zase jenom motal startérem

  • tudíž jsem se rozhodl, že když už benzín do cizích aut, zhruba 6000 za měsíc, účty za nic 4000 a esco s tažnákem v oku na parkovišti, tak už je jedno, kolik do toho dám... zamířil jsem do fordu... za přepážkou mi hned řekl: pojistkovku nezaplatíš... říkám: proč jako, před třemi měsíci stála 3 400 to je prd, oproti týdenímu prodělku... vylezlo z něj, že se měnily ceny a že dochází zásoby, tak je cena 9 500... málem jsem z něho upadl a čerstvě udělané kafe z automatu vedle forda focuse rs rv 2013 by po něm letělo

takže naposledy ve fordu... z důvodu vysokého tlaku jsem zamířil na vrakáč, prolezl 25 escortu, rozebral x deklu a prohrabal x krabic a nakonec jsem tu správnou podle čísla na obalu našel (nedoporučuji dávat jinou, s pojistkovkou z esco 1.6 do esco 1.8 pořád řval pípák rozsvícených světel, blinkry svítili obrysovkami a při otočení do první polohy a při zachování pořadí pojistek podle 1.8 bylo 6 pojistek v p...)

... pojistkovky 1.8 hodně dochází, nafty, 1.4 a 1.6 jich mají vrakáče 20x tolik, takže mám doma 3 a přes zimu budu pájet (stála mě litra, pač vedoucí vrakáče jezdící fordem kuga mi rekl 500 az 1000 a po vyjmenovani kodu okamzite vykrik litr , žádná sleva nebyla a prej nemohla být)

následovala výměna pojistkovky a najednou mi esco na škrábnutí chytá rok.. a větrák se točí, takže teplíčko

viděl bych to studený spoj v kontaktu čerpadla, stačilo kopnout do pojistkovky a auto chytlo

ještě doplním detaily... vše na autě uděláno, jako svíčky a podobné blbosti... lambda, ani váha vzuchu, svíčky (pokud nemají upálené packy), kabely, čidlo teploty za váhou vzduchu, čidlo otáček, ventil volnoběhu, klapka a podobné věci... zeteci stejně nastartují

omlouvám se za vyčerpávající odpověď, ale protože to muselo být v souvislostech a protože jsem chtěl zdůraznit, jak jsou arogantní servisáci a jejich ceny práce oproti ceně opravy

3! pokud je slyšet čerpadlo... točí ale nechytá

... mokré svíčky, palivo jde a je cítit benzín, což u fiesty nebyl

... přiložení svíčky k bloku hází jiskry, pokud ne... přostříkat konektory kabelů, zkusit vyměnit cívku (nejlépe kus za kus, nebo rozdělovač

... když jsem s 1.8 rkc hrabal ve stovce, tak jsem prostřelil těsnění pod hlavou na trojce a čtyrce válci a pokud motor žere vodu, také to nechce moc chytat, dokud ji nevyplive

další moje slohová práce

http://www.fordclub.eu/fo...select=75602#message75602

2013-12-19 14:27:31

Dobrý den posledních týden mě už dvakrát zradilo auto motor z ničeho nic chcípl na světlech a nešlo nastartovat až po roztažení ožil.Auto točí ale nechytne,po druhé se mi to stalo když sem dávala přednost takže vždy slo auto na volnoběh.poradíte co by to mohlo být předem děkuji

Model: Ford Escort

2013-12-19 15:29:26

angíe: může to být cokoli

Je cítit benzín, když startujete a nechytá?

Pokud není cítit benzín, tak mne napadá pojistkovka, čerpadlo, palivova lišta

Pokud je cítit, tak to může být znova všechno volnobezny ventil, filtry, svíčky, kabely, cívka, možná čidlo otáček,

A tohle jsou věci týkající se benzínového esca

Do servisu bych s tím vůbec nejezdil, spíš sezente nějakého fordaka v okolí

2013-12-19 16:34:00

v3nd44: filtr mám nový a je to benzin 1.4

Svíčky se zdají být taky ready

2013-12-19 18:27:41

angíe: jinak moc děkuju

2013-12-19 18:35:59

angíe: zkus domackat i kabely co jsou od vstriku,nevim kde to ma escort ty kabely ale u mondea je mam na strane kde je drazkovy remen......taky mi motor jen tocil ale nechytl a pak jsem prohmatal vsechny kabely a spoje a bylo to kabelama ke vstrikum,nebyli poradne docvakly konektory

2013-12-19 19:10:28

burix: děkuju moc určitě zkusím

Sem z teho už zoufalá pač jako když zablokuješ provoz na křižovatce ve městě tak fakt mazec

2013-12-20 14:09:38

angíe: Ahoj, tak k tomu co ti poradil burix, je to jednobodový vstřikovací systém, tudíž nesmysl domačkávat něco co tam není. Být tebou tak bych začal jednoduše prakticky rozebrat a vyčistit sání, následně pokud se nic nezmění, (čemuž moc nevěřím, minimálně by se to mělo o trochu zlepšit) tak jít po palivuzměřit tlak podávacího čerpadla, další na vině mohou být kabeli a svíčky, ale to by se ti mělo projevit na chodu motoru. Co je podstatné, když vyndáš svíčku neměla by být zaolejovaná, ale do cihlové barvy opálená. Pokud bude problém přetrvávat vrhnul bych na čidla, a to rychlosti, klepání motoru .... Tohle může dělat hodně věcí a pokud sem nenapíšeš jak se motor chová i jindy bude se to těžko hledat. Takže hodně štěstí při opravě.

2014-04-24 23:20:23

mlejn22: Zdravím,asi mi taky blbne imob.tak bych ho chtěl vyřadit,poradíš mi jak si to vymyslel a udělal?

spousta lidí tvrdí že je to nadlidský výkon.Mám 1.6 zetek.

N16
Honza
2015-08-09 19:05:21

Zdravím chtěl bych poprosit o radu. Mám Escorta 1.4 (F4B) 1997 a můj problém je takovej že během 14-ti dnů se mi 4x stalo že jsem přišel ráno k autu a po otočení klíče do druhé polohy neslyším čerpadlo a po otočení na pozici startování se nic neděje,pokaždé jsem asi 5 minut klíč vypínal a zapínal až najednou čerpadlo začlo fungovat a motor hned nastartoval. 1x se mi zase podařilo nastartovat tak že jsem nechal klíč zaplej ve druhé poloze čerpadlo zase nešlo a cca po 15sec najednou zavrčelo a mohl jsem startovat. Chci se jen zeptat jestli někdo neměl stejný problém ať vím jestli to může být pojistkovka,čerpadlo,spínačka atd. Předem děkuji za odpověď


Odpovědět

1  2  3  4